آغاز سال تحصیلى ٨٩-٨٨ و ویژه گى هاى آن

با نزدیک شدن آغاز بکار مدارس انتشار خبر مشکلات عدیده آموزش و پرورش على رغم میل دست اندر کاران رژیم در بعضى از روزنامه هاى داخلى و سایت هاى اینترنتى منتشر شده.

مشکل بودجه٬ محتواى کتب درسى ٬ کمبود معلم٬ هزینه تحصیلى٬ عدم امکانات رفاهى و… این وزارتخانه مانند سایر ارگانهاى تحت حاکمیت این نظام قابل بررسى است.

اما ویژه گى منحصر به فرد این ارگان، امر آموزش و پرورش بیش از ۱۴ میلیون دانش آموزى است که به همراه یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرسنل که ۲۰% آن را نیروى ادارى٬ ستادى و بقیه آن را معلمان تشکیل میدهند٬ اول مهر ماه شروع بکار خواهند کرد.

اساس این ویژه گى اختلافى است طبقاتى، میان دو طبقه با دو فرهنگ ارتجاعى و مترقى، که از همان اوائل بر سر کار آمدن رژیم سرمایه دارى اسلامى آغار و تا به امروز ابعاد گسترده ترى یافته است. رژیم تمام توان خود را در مدارس براى تثبیت این قوانین ارتجاعى بکار برده و طرف مقابل با مبارزه علنى و مخفی بر علیه این قوانین، زیربار این فرهنگ ارتجاعى نرفته است.

تقابل این دو فرهنگ در جامعه امروز ایران گواه دیگرى بر این اختلاف طبقاتى است. مرتجعین و مدافعین فرهنگ کهنه پرستانه با پشتیبانى نهادها و نیروهاى سرکوبگرش به دفاع و حفظ نظام سرمایه دارى_اسلامی از یک طرف. فرهنگ مترقى٬ ارزشمند٬ انسانى و مدافعین آن٬ کارگران٬ زحمتکشان٬ زنان و انقلابیون آزادیخواه٬ برابرى طلب و سوسیالست از طرف مقابل صف آرایى کردند. انعکاس و حقانیت این روند در جنبش اعتراضى اخیر جزیى از این مبارزه طبقاتى است.

با توجه به روندى که ازچند ماه قبل در سراسر ایران در اعتراض به تمامیت این رژیم آغاز شده٬ یقینآ شروع سال تحصیلى در ایران در مقایسه با سالهاى پیش از ویژه گى انقلابى و کسب تجارب خاصى، بویژه در استفاده درست از دست آوردهاى جنبش اعتراضى اخیر برخوردار است. به همین دلیل سال تحصیلى و آغازش٬ سال دیگر و مهرماه دیگری است.

این آغاز نوینی است براى بیش از ۱۴ میلیون دانش آموش و بیش از یک میلیون معلم فداکار، دلسوز و زحمتکشی است که در مقابل دستمزد نا چیز٬ اخراج٬ زندانى٬ و اعدام ایستاده، مقاومت کرده و اکثریت قریب به اتفاق این انسانهای زحمتکش و شریف نه اینکه مرعوب رژیم فاشیست و جنایتکار اسلامی نشده اند٬ بلکه با طرح مطالبات بر حق خود به قدمت عمر ننگین این رژیم مبارزات خود را بر علیه سیاست هاى ارتجاعى آن به طرق مختلف ادامه و به پیش برده اند.

معلمان دلسوز و مبارز! در خلال تدریس روزانه و به هر شیوه اى که خود مناسب میدانید٬ توجه بیشترى به امر آموزش و ارتقاى سیاسى دانش آموزان مبذول دارید. این آغاز و این ماه٬ آغاز اعتراضى عمومى و سراسرى به تمامیت رژیم سرمایه دارى جمهورى اسلامى است.

دانش آموزان عزیز!

اول مهر ماه روز تثبیت حضور رسمى شما در جنبش اعتراضى اخیر و در تقابل با سیاستهاى ضد بشرى و دیکتاتورى رژیم جمهورى اسلامى است.

در این روز و در شروع اولین ساعات مدارس در اعتراض به سرکوب وحشیانه رژیم، همراه با معلمان خود یاد دوستان جانباخته و یاران دربندتان را گرامی بدارید. با قرار دادن شاخه هاى گل سرخ بر صندلى خالى على رضا ها ضمن ارج نهادن به جانباختگان اعتراضات اخیر تنفر و اعتراض خود را به تمامیت این رژیم سرمایه دارى به گوش جهانیان برسانید.

با شعار آزادى زندانیان سیاسى و دستگیر شدگان جنبش اعتراضى اخیر و گذشته، صداى میلیونى خود را به گوش حاکمان جلاد رژیم هار اسلامی برسانید. و با صفوف متحد خود همراه با معلمان عزیز و مبارز به رژیم اسلامى حامى سرمایه نشان دهید٬ نه اینکه تنها نیستید٬ بلکه در عمل همگام با سایر جنبشهاى انقلابى می رزمید، از آنها کمک می طلبید و به یاری آنان می شتابید.

کارگران٬ زنان٬ دانشجویان٬ پدران و مادران عزیز٬ خانواده جانباختگان و زندانیان سیاسی !

با حضور خود و به هر شیوه اى که مناسب تشخیص دادید. روز اول مهر ماه در جلو مدارس فرزندانتان و در اعتراض به سرکوب آزادیخواهان جنبش اعتراضى اخیر حضور یابید. و بار دیگر اتحاد و همبستگى خود را همراه با انقلابیون سوسیالیست٬ آزادیخواه و برابرى طلب که خواهان برچیدن تمامیت نظام سرمایه دارى افسار گسیخته هستند را به نمایش بگذارید.

۲۰ میلیون کارگر گرسنه و ناراضى٬ بیش از ۵/۳ میلیون دانشجو٬ بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز معترض به وضع موجود و میلیون ها انسان بیکار و آزادیخواه …… را نمیتوان با تهدید٬ ارعاب٬ زندان و اعدام مرعوب کرد. این رژیم رفتنى است.

 

یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۸