شارلاتانیزم اوبامائی و بحران بهداشت و درمان در آمریکا ٬ در حاشیه شوی “بهداشت برای همه ” جناب اوباما!

Salehinia@aol.com

مقدمه:

نزدیک به یکسالست، قبل از حتی به قدرت رسیدن اوباما، می شد حدث زد نئوکانها در آمریکا مجبورند عقب بنشینند تا رژیم حاکم بر آمریکا بماند. قرار شد عروسک سیاهی از هاروارد را به جلو بکشند و ادای "تغییر" در بیاورند تا مردم جان به لب رسیده آمریکا شاید مدتی هم شده گول خاتمی آمریکائی را خورده و عقب بنشینند و دل خوش کنند که این یکی شاید تخم دوزرده ای بگذارد و دردی را دوا کند.

چند ماهی است که این شارلاتان حاکمیت آمریکا به تخت جلوس کرده و شاهکارهایش یکی پس از دیگری، نقل محافل است. او که می گفت ارتش آمریکا را از خاورمیانه بیرون می کشد، ۳۰ بیلیون دلار بودجه نظامی را افزود و سربازان آمریکائی را بیشتر به افغانستان فرستاد. او که گوانتانامو را بسته می خواست، آنرا حفظ کرد!

در حالی که طالبان در افغانستان بیش از همیشه دارد کشتار می کند و نزدیک به ۱۰۰ هزار سرباز ناتو هم نتوانسته اند در مقابل طالبان کاری پیش ببرند. در حالیکه کشتار انسانها در عراق توسط عناصر سناریوی سیاهی قوم پرست و اسلامی به همراهی حکومت عراق و جانیان ارتش آمریکا هنوز ادامه دارد. این شارلاتان عرصه "دیالوگ با اسلامیها"، این روزها سرش گرم یک گلکاری دیگر در خاک آمریکاست!

بله! مهمترین عرصه جنگ حاکمیت آمریکا با خود مردم آمریکاست. اوباما قول داده بود کاری برای بیکاری مردم آمریکا بکند. ثول داده بود بحران بی علاج بهداشت و درمان را درمان کند. انتظارها را بالا برده بود قبل از انتخابات و حالا او و حاکمیت آمریکا مانده اند که چگونه سر مردم آمریکا را شیره بمالند و با الفاظ خوش فریبشان دهند.

 

نویسنده این مقاله هم در ایران و هم در آمریکا دست اندر کار هر روزه مسئله بهداشت و درمان بوده و شاهد مصیبت انسانها. لذا من ماجرا را مستقیم و بدون راوی دیده ام و تلاشم این خواهد بود شما را هم ، کمی هم شده با این ماجرا آشنا کنم و قضاوت را به خودتان بسپارم:

 

وضعیت بهداشت و درمان در آمریکا در حال حاضر:

 بیست سال گذشته ، وضع بهداشت و درمان و دسترسی به خدمات پزشکی در آمریکا به شدت رو به وخامت گذاشته. کمپانیهای بیمه و داروسازی همه عرصه ها را تسخیر کرده اند و پزشک و پرستار و کارکنان بخش خدمات و محققان علوم پزشکی را تبدیل به برده های خود کرده اند. نه علم دیگر مستقل مانده و نه پزشک و پرستار دیگر توان ارائه خدمت مستقیم به مردم را دارند.

شرکتهای بیمه مستقیما تمامی استاداردهای ارائه خدمات را با خرج و دخل خود می سنجند و با هدف کسب حد اکثر سود، بیمار و نیروی کار پزشک و پرستار و سایر کارکنان بهداشتی  را به واحد تولید سود تبدیل کرده اند.

شرکت های تولید دارو امروزه پر سود ترین صنعت سرمایه داری در آمریکا هستند. قرص چند سنتی را به دهها برابر می فروشند و انتخابات ریاست جمهوری و کنگره و سنا را در دستهای کثیف خود دارند.

بحران اخیر جهانی سرمایه که از آمریکا شروع شد، باعث افزایش فقر مردم آمریکا شد. بنا به آخرین آمار، در حال حاضر ۱۳٫۲% مردم آمریکا زیر سطح فقر زندگی می کنند و زندگی مردم آمریکا طی یکسال گذشته ۳٫۶% نزول کرده است. نرخ رسمی بیکاری از ۷٫۲% در دسامبر سال ۲۰۰۸ به ۹٫۷% در سپتامبر ۲۰۰۹ افزایش یافته است(در حالیکه گزارشهای غیر رسمی نرخ بیکاری را بالای ۱۱% اعلام کرده اند).

این در حالیست که شرکتهای بیمه در آمریکا به سود بالغ بر ۳۰۰ بیلیون دلار در سال رسیده اند که در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده است!

بر طبق آمارهای رسمی نزدیک به ۵۰ ملیون مردم ساکن آمریکا فاقد بیمه هستند و آنها هم که بیمه هستند در اکثریت خود مبالغ بالائی تا ۵۰ در صد خرج درمان خود را باز باید از جیبشان بدهند.

نظام پزشکی در آمریکا یک تناقض کامل بین علم پیشرفته پزشکی از سوئی و عدم دسترسی مردم به این امکانات است. از این جهت نظام آمریکا عقب افتاده ترین و پر بحرانترین وضعیت را در گل کشورهای صنعتی داراست.

 

"طرح اوباما" و وضعیت کنونی:

جناب اوباما اعلام کرد که می خواهد این وضعیت بحرانی را خاتمه دهد. "طرحش چه بود"؟

ایشان می گوید مردم آمریکا باید فانونا همه بیمه بخرند وگرنه مجازات می شودند!

اگر پولش را ندارند باید ثابت کنند که ندارند. اگر ثابت کردند آنوقت دولت به آنها کمک می کند.

قرار است بیمه را از کجا بخرند؟

از همان شرکتهای بیمه!

در طرح اولیه اش چیزی در مورد "امکان بکارگیری بیمه دولتی" گفته بود که ظاهرا اینروزها دارد پس می گیرد. همین!

مردم آمریکا از جهت سیاسی خیلی پیشرفته نیستند اما با همین سطحشان هم دارند می فهمند این شارلااتان دارد فریبشان می دهد و مجدد دارد آنها را  به شرکتهای بیمه می فروشد.

طبق آخرین آمار ۲۱% مردم آمریکا نسبت به طرح او بی اعتمادند (یعنی دوبرابر در صدی که در ماه فوریه بی اعتماد بودند!)

جریانات دست راستی جمهوریخواه او را از سمتی زیر فشار قرار می دهند تا حتی همین حرفهای مبهم در مورد بالا بردن بهداشت را هم تکرار نکند. اینکه زیر فشار مردم او بعنوان نماینده واقع بینتر حاکمیت آمریکا تا چه حد واقعا عقب بنشیند، مربوط می شود مثل همیشه به مردم و سازماندهی آنها و آگاهیشان.

مشکل اصلی اوباما و حاکمیت آمریکا اینست که می خواهند با حف