حمید نوری باید به جرم جنایت علیه بشریت به اشد مجازات محکوم شود

جنبش عظیم دادخواهی مردم ایران، با دستگیری و تصمیم به محاکمهحمید نوری، دادیار سابق زندان گوهردشت در سال ١٣٦٧ و یکی از چهره‌‌‌های شناخته شده به همراه هیئت مرگ در زندانهای گوهر‌دشت و اوین، وارد عرصه جدیدی از دادخواهی شده است.

حمید نوری که با نام مستعار حمید عباسی نیز شناخته می‌شود، شنبه ۹ نوامبر ۲۰۱۹ به دستور بخش جرائم سازمان یافته و بین‌المللی به دلیل ارتکاب جرائم و جنایت فاحش و قتل عمل از ۲۸ ژوئیه تا ۳۱ اوت ۱۹۸۸ (تابستان ۱۳۶۷)، با حکم دادستانی سوئد در فرودگاه استکهلم، بازداشت شد. حمید نوری یکی از همکاران آیت‌الله قاتل ابراهیم رئیسی در هیئت مرگ بوده است. جنایتکار حرفه‌ای که اینک به عنوان رئیس جمهور کشور بر مسند قدرت نشانده شده است.

با محاکمه حمید نوری که قرار است از تاریخ ۱۰ اوت شروع شود، کیفرخواست علیه یکی از خونبارترین و جنایتکارانه ترین اقدامات ضد بشری جهان معاصر در قساوت غیرقابل توصیف کشتار هزاران نفر از زندانیان سیاسی توسط دستگاه آدمکشی جمهوری اسلامی ایران، طرح خواهد شد. تاریخی خونبار که نه بخشیده و نه فراموش خواهد گردید! این باید ‌آغازی برای دستگیری و محاکمه کل مقامات و مسئولین دستگاه امنیتی و قضائی جمهوری اسلامی باشد.

کل جنبش دادخواهی،‌ مادران داغدار خاوران‌ها، بازماندگان هولوکاست اسلامی، تمامی قربانیان توحش حکومت اسلامی، شاکیان حقیقی و حقوقی این دادگاه هستند. از کشتار زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ تا کشتار مخالفین در اعتراضات خیابانی، تا تروریسم سازمان یافته و آدم‌ربایی مخالفین در خارج کشور، تا سرکوب بی امان خانواده زندانیان سیاسی همه و همه رشته‌های به هم پیوسته جنایت سازمان یافته حکومت اسلامی است. با محاکه حمید نوری کل این دستگاه سرکوب و کشتار جمهوری اسلامی بر سکوی اتهام نشانده می‌شود.

وجدان‌های بیدار و آگاه جهانیان به همراه هزاران مادر داغدار و خانواده‌‌های مصیبت دیده، باید بداند که چه بلایی بر سر هزاران زندانی سیاسی درشکنجه‌‌گاه‌‌ها و زندانهای جمهوری اسلامی ‌آمده است. باید بداند صدها زندانی ناپدید شده، احکام اعدام‌ در دادگاه‌‌های دربسته و چند دقیقه‌ای، بدون حضور وکیل مدافع چگونه و توسط چه کسانی صادر و اجرا شده است. فرزندان مردم، در کدام گورهای بی‌نام و نشان دفن شده‌اند!

جهانیان باید بدانند به ویژه دولت‌های اروپایی چگونه با این حاکمیت پلید و جانیان مخوف ارتباط دیپلماتیک دارند. چگونه دیپلمات تروریست‌های این حکومت را پذیرفته‌اند. مردم داغدار ایران و کل وجدانهای بیدار جهان می‌خواهند بدانند امثال حمید نوری برای چه منظوری آزادانه در سفر و گشت و گذارند. این خواست‌های برحق و انسانی جنبش دادخواهی باید در جریان محاکمه جانیانی نظیر حمید نوری پاسخ بگیرد.

حزب کمونیست کارگری ضمن تقدیر صمیمانه از همه کسانی که در دستگیری و به محاکمه کشاندن حمید نوری نقش داشته‌اند، از همه شاکیان حقیقی و حقوقی که در دادگاه شهادت خواهند داد، از کل جنبش عظیم دادخوهی، از مادران داغدار خاوران‌ها، از همه انسان‌‌های شریف و آزادیخواه می‌خواهد که با شرکت در صف دادخواهی، خواهان محکومیت حمید نوری به اشد مجازات شوند و به هر شکل و امکانی پشتیبانی خود را از برپایی این دادگاه و محکومیت حمید نوری ابراز کنند.

کلیه سران جمهوری اسلامی و عاملین سرکوب و کشتار مردم ایران، باید به جرم جنایت علیه بشریت به محاکمه کشیده شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ – ۱ ژوئیه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate