فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد به تجمع سراسری در ۶ تیر

فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد به تجمع سراسری در ۶ تیر

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در ادامه تجمعات اعتراضی خود برای پیگیری خواستها و مطالباتشان برای ساعت ده و نیم صبح یکشنبه ششم تیرماه فراخوان به تجمع اعتراضی داده اند. بازنشستگان در فراخوان خود اعلام کرده اند که با توجه به اینکه محدودیت برگزاری تجمع که در دوران انتخابات اعلام شده بود، به پایان رسیده است یکشنبه های اعتراضشان را از سر میگیرند. این تجمعات در تهران مقابل سازمان تامین اجتماعی و در شهرستانها مقابل ادارات این سازمان برگزار خواهد شد. 

در این فراخوان بر مطالبات فوری ای چون متناسب سازی حقوقها، بازگشت دادن از کار افتادگان و بازمانندگان همانند قبل در گروه حداقل بگیران برابر با ماده ۱۱۱، در نظر گرفتن حق عائله بندی برای خانمهای بازنشسته و از کارافتادگان و کسانی که بدلیلی همسر طلاق دادند و یا همسرشان فوت کرده است و پرداخت ما به التفاوت حقوق فروردین ماه خود تاکید کرده اند. خواستهای اعلام شده و سراسری بازنشستگان اجرای کامل همسان سازی و افزایش حقوق ها به بالای دوازده میلیون، درمان و تحصیل رایگان برای همه و داشتن حق مسکن، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و حق تشکل، تجمع و اعتراض، واکسیناسیون سراسری و رایگان برای  همه مردم است که بارها این مطالبات را در قطعنامه ها و بیانیه های خود فریاده زده و بر بنرهای اعتراضی شان نقش بسته است. 

یک خواست فوری بازنشستگان آزادی اسماعیل گرامی همکار بازداشتی آنهاست که از چهارده فروردین بخاطر اعتراض برای همین مطالبات در زندان است. بازنشستگان خواستار لغو احکام صادر شده برای وی و بسته شدن پرونده امنیتی او و همه زندانیان سیاسی هستند.

لازم به یاد آوریست که در ساعت ده صبح همین  روز بازنشستگان  و مستمری بگیران صندوق بازنشستگان فولاد نیز در تهران در مقابل دفتر مرکزی صندوق فولاد و در سایر شهرها و استانها مقابل دفاتر صندوق های بازنشستگی فولاد تجمع خواهند کرد.  اعتراض این کارگران به جدول همسان سازی حقوقها، محرومیت از همان خدمات رفاهی تعیین شده در آیین نامه‌ی استخدامی فولاد و از جمله درمان، و وضع اسفناک زندگیشان است.  

خواستهای بازنشستگان مطالبات همه مردم است و از مبارزات آنها باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ تیر۱۴۰۰،  ۲۳ ژوئن  ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate