با اتحاد سراسری به اخراج ۷۰۰ کارگر پالایشگاه تهران پاسخی محکم بدهید

اطلاعیه شماره ۶

با اتحاد سراسری به اخراج ۷۰۰ کارگر پالایشگاه تهران پاسخی محکم بدهید

با گسترش اعتصاب در بخشهای نفت و پتروشیمی که به ۳۳مرکز گسترش پیدا کرده و ده‌ها هزار کارگر را در بر میگیرد، مدیریت پالایشگاه تهران احکام اخراج ۷۰۰کارگر اعتصابی این شرکت را صادر کرده و به آنها فرمهایی داده است و اعلام کرده است که باید تسویه حساب کنند. اخراج ۷۰۰کارگر نفت به دلیل اینکه به دستمزدهای پایین اعتراض دارند یک گستاخی تمام عیار از جانب کارفرمایان و پیمانکاران است و باید به آن قاطعانه و بدون ذره ای تامل و تردید پاسخ داد. کارگران افزایش دستمزد میخواهند و می گویند دستمزد کارگران نباید زیر ۱۲ میلیون باشد. کارگران به شرایط برده وار کار اعتراض دارند. کارگران به دزدی از دستمزدشان توسط پیمانکاران اعتراض دارند و خواهان پایان دادن به امنیتی کردن فضای اعتراض هستند.

قلدری و گردن کشی مدیریت پالایشگاه در قبال کارگران و اخراج صدها کارگر تلاش و تقلایی است برای ایجاد ترس و وحشت در میان کارگران و بازگرداندن فضای پادگانی در پالایشگاهها و مراکز نفتی. این تلاش از وحشت حکومت و مدیریت است و با اتحاد سراسری کارگران نفت و ایستادگی در برابر آن خیلی زود به شکست خواهد رسید. کارگران نفت همراهی تمام بخشهای کارگران در ایران و همه مردم را با خود دارند. اخراج صدها کارگر حق طلب یک ذره حقانیت ندارد و باید با موجی از اعتراض پاسخ بگیرد. این تعرضی نه فقط به کارگران نفت بلکه به کل طبقه کارگر و به کل جامعه است. کارگران نفت باید بدانند که در مقابل این گردن کشی کارفرمایان و حکومتیها، کل جامعه را به همراه خود دارند. اما اولین سنگر مقابله با آن خود کارگران نفت هستند. اعتصاب نفت سراسری است و هر گونه تعرضی به آن باید سراسری پاسخ بگیرد. کارگران نفت باید به مدیریت پالایشگاه تهران اولتیماتوم بدهند و اعلام کنند که اگر این احکام گستاخانه را پس نگیرد به اعتصابات و تجمعات خود گسترش خواهند داد.

کارگران نفت گلوگاه کل اقتصاد را در چنگال خود دارند و اگر حکومت میخواهد با آنها کشتی بگیرد و به جای پاسخ به خواستهای بحق آنها، با اخراج با آنها طرف شود باید بداند که با صدها هزار کارگر و همه مردم جامعه طرف است.

۷۰۰کارگر اخراجی پالایشگاه نفت تهران باید فورا به سرکار خود بازگردند.

اتکاء به تصمیم گیری جمعی و شورایی، شرکت وسیع خانواده ها، رساندن اخبار اعتراضات به جامعه و جلب همبستگی وسیع مردمی و جهانی از جمله شرایط مهم گسترش و تداوم مبارزات کارگران نفت است. حزب کمونیست کارگری همه بخش های کارگری بویژه مراکز مختلف کارگری در استانهای جنوبی کشور که همجوار مراکز نفتی هستند را به حمایت و پشتیبانی از مبارزات کارگران نفت فرا می خواند.

زنده باد کارگران نفت

پیش به سوی اعتصابات سراسری!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ تیر۱۴۰۰،  ۲۳ژوئن  ٢٠٢١

اخبار نفت، ویژه اعتصابات سراسری: شماره ۵

اعتصاب کارگران غیر رسمی نفتی و مراکز وابسته به آن به ۳۳مرکز کشیده شد

روز دوم تیرماه کارگران شرکت کیهان پارس با پیمانکاری فریدون لیموچی شاغل در پالایشگاه اصفهان به اعتصاب سراسری کارگران نفت پیوستند. کارگران بخش‌های دیگر پالایشگاه اصفهان نیز اعلام کرده‌اند که در روزهای آتی دست از کار خواهند کشید.

اعتصاب سراسری کارگران غیررسمی نفت دامنه اش گسترده تر شده و تا امروز به ۳۳ مرکز مهم نفتی کشیده شده است. افزایش دستمزدها و تغییر نوبت مرخصی دو خواست محوری آنهاست. کارگران غیر رسمی نفت طی بیانیه  ای با امضای شورای هماهنگی اعتصاب شان یک هفته اعتصاب اعلام کرده و همانجا حمایت خود را از فراخوان همکاران رسمی خود به تجمع برای روز نهم تیرماه اعلام کرده اند. در بند اول بیانیه این کارگران آمده است که دستمزد هیچ کارگری نباید از ۱۲ میلیون کمتر باشد ضمن اینکه رده های مختلف تخصصی نفت با اعلام رقم طلب خواستار افزایش فوری حقوقهایشان هستند. داشتن امنیت شغلی و دائمی شدن قراردادهای کاری و کوتاه شدن دست پیمانکاران، لغو قوانین ویژه اقتصادی، پایان دادن به امنیتی کردن محیط های کار، ایمن شدن محیط های کار و بالابردن استانداردهای زیسی و کاری در مراکز نفتی، برخورداری همه کارگران نفت از امکانات درمانی در مراکز نفتی بصورت رایگان و  بالا بردن سطح استاندارد آن، داشتن حق تشکل، تجمع و اعتراض از جمله خواستهای اعلام شده در بیانیه کارگران غیر رسمی نفت است.

در حالیکه کارگران غیر رسمی نفت مدتهاست که پیگیر مطالبات خود بوده و چندین بار برای آن اولتیماتوم داده اند، گروهی تحت عنوان کمپین تخلیه سراسری جهت تحت کنترل نگاهداشتن این اعتراضات به تخلیه فوری مراکز کارگری و عدم برپایی تجمعات فراخوان میدهند.  در بیانیه های منتشر شده از سوی این جریانات تجمع اغتشاش است و کارگر معترض ضد انقلاب لقب میگیرد. هراس آنها از تجمع کردن کارگران و کشیدن شدن دامنه آن به سطح شهرها ست. باید در برابر چنین تشبثاتی که سر آن به حکومت وصل است ایستاد. برپایی تجمعات اعتراضی و حضور فعالانه تک تک کارگران نفت در این اعتراضات و تصمیم گیری شورایی یک رکن مهم تقویت و تداوم این مبارزات است.

حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت قاطع خود از مبارزات کارگران نفت و موسسات وابسته به آن بر کنار هم ایستادن کارگران غیررسمی و رسمی نفت در این مبارزات، شرکت فعال خانواده ها در تجمعات اعتراضی کارگران، حمایت بخش های مختلف کارگران از مبارزات کارگران نفت و تلاش برای جلب همبستگی مردمی و جهانی شدن صدای این اعتراضات تاکید دارد.  از خواستها و مبارزات کارگران نفت باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ تیر۱۴۰۰،  ۲۳ژوئن  ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate