شبهات همچنان باقی است

انتشار فایل صوتی صحبت‌های محمد خنیفر و مسلم چشمه خاور در نشست ستاد انتخاباتی رئیسی واکنش‌های زیادی له یا علیه این دو فعال کارگری هفت تپه به دنبال داشته و همچنان ادامه دارد.
هر روز نظرات و دیدگاه ها با انتشار تصاویر جدید از خنیفر و رئیسی در فضای مجازی تشدید و یا بالا و پائین می شوند. یکی می گوید خنیفر را ببینید که چگونه با عصبانیت مقابل رئیسی قرار گرفته است و از حق کارگران هفت تپه دفاع می کند و دیگری چنین تصویر بی صدائی را دلیل بر دفاع خنیفر از حق کارگران در برابر رئیسی نمی پندارد!
اما خود خنیفر و چشمه خاور هنوز هیچ واکنشی به نقدها و حمایت ها نسبت به موضوع مربوط به خودشان را بروز نداده اند!
در فایل صوتی مربوطه خنیفر بارها از رئیسی تشکر و قدردانی می کند. او در ازای یکبار که از تلاش و ایستادگی کارگران برای خلع ید صحبت می کند، چندین بار از رییسی ضمن گله مندی، قدردانی می کند و علاوه بر آن، از نمایندگان خوزستان در مجلس که ظاهرا با ترفند، نمایندگان کارگران را به ستاد انتخاباتی رئیسی برده اند، چندین بار به خاطر زحماتشان ! بخصوص از نادری تشکر می کند و می گوید شما در حمایت از ما سنگ تمام گذاشتید و دعای خیر کارگران همراه شماست.
خنیفر بنا به ادعای خودش به همراه کل نمایندگان هفت تپه از اینکه در مقابل قصد اعتصاب کارگران ایستاده است، صحبت می کند و می گوید ما دیگر توان مهار کارگران نداریم. او در همین فایل می گوید: حالا نمیدانم زبونم لال اعتصاب بر سر عدم پرداخت حقوق راه بیافتد، انتظار داریم شما هم کنار ما بایستید.
چشمه خاور در ابتدای صحبتهایش می گوید قوه قضائیه از بدو صدارت رییسی انقلابی و قاطعانه عمل کرده و در مبارزه با فساد ید طولایی داشته است!
در مذاکرات بین کارگران با عوامل ارگانها و نهادهایی که طرف حساب کارگران هستند، ممکن است به خاطر جو سنگین و امنیتی ای که بر فضای چنین جلساتی حاکم است، چنین صحبتهایی از زبان کارگران یا نمایندگانشان جاری شود و واقعا حرف دلشان نباشد.
اما در چنین شرایطی و بعد از اینکه واکنش‌هایی نسبت به حضور این دو فعال کارگری در جلسه مذکور پدید آمده و هنوز هم ادامه دارد، از این فعالین انتظار می رود که برای تنویر افکار عمومی و پایان بخشیدن به شبهات، اطلاع رسانی کنند.
روز گذشته بیانیه ای از طرف جمعی از کارگران هفت‌تپه با هدف روشنگری در مورد حضور خنیفر و چشمه خاور  در نشست ستاد رئیسی منتشر شد و در این بیانیه از بی اطلاعی این دو نفر از ترفندی که نمایندگان مجلس برای کشاندشان به ستاد رئیسی نوشته اند و بر استقلال خنیفر و چشمه خاور از هر جناح و کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرده اند.
اما نام خود خنیفر و چشمه خاور در کنار  جمع صادر کننده بیانیه نیست! در حالیکه خود این دو نفر در هفت تپه و در دسترس جمع مذکور هستند و می توانستند این بیانیه را با هم منتشر کنند، ولی چنین اتفاقی نیافتاده است!
در نتیجه مادام که خنیفر و چشمه خاور خودشان اقدام به روشنگری نکنند، از آنجا که موضوع مشخصا و مستقیما به آنان ربط دارد، شبهات موجود رفع نخواهند شد.
بنابراین از این فعالین انتظار می رود که خودشان روشنگری کنند و به شبهات پایان دهند.
جوانمیر مرادی
۲۵/۳/۱۴۰۰
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate