اخباروگزارش های کارگری ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰

ششمین سالروز جان باختن محمدعلی میرزایی کارگرمعترض شرکت معدنی معدنجو زرند

یورش نیروهای انتطامی به تجمع کارگران بیکارشده  شرکت معدنجو وجان باختن یک کارگر معترض در۲۶خردادماه۱۳۹۴

از ساعت ۶ صبح روز ۲۶ خردادماه ۱۳۹۴ حدود ۶۰ نفر از کارگران شرکت معدنی معدنجو برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی ۳ماهه شغلی ومعیشتی بدنبال توقف فعالیت این معدن و بیکاری بیش از ۳۵۰ کارگر با تجمع در ابتدای جاده پابدانا، اقدام به بستن مسیرکردند.

مامورین انتظامی به قصد متفرق کردن کارگران و باز شدن جاده برای عبور کامیون‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌ و در همین هنگام محمدعلی میرزایی ۴۰ ساله متاهل و دارای دو فرزند که از ناحیه چشم آسیب دیده بود و دید خوبی نداشت، ناگهان با تریلر حامل زغال که قصد عبور از بین تجمع کنندگان را داشت برخورد کرد و کشته شد.

زنده وجاوید باد یاد محمد علی میرزایی

– تجمع اعتراضی کارگران شرکتی‌های مخابرات خوزستان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وسطح پایین حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وکاریکسان وحقوق نابرابر

– موج دوباره اعتصاب کارگران در عسلویه برای اعتراض به عدم افزایش دستمزد وپرداخت نشدن بموقعش:

+اعتصاب کارگران سد مسجدسلیمان (شرکت عمران مارون)

+پنجمین روز اعتصاب کارگران شرکت جیان سمت صفارود

– تجمع اعتراضی دستیاران تخصصی پزشکی سراسر کشور نسبت به سخت‌تر شدن شرایط برگزاری امتحان ارتقا و گواهینامه و عدم لغوش به مقابل وزارت بهداشت 

– کنش های دامنه دار کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ونداشتن قراداد کاری وتهدید مسئولان به اخراج از کار

– عدم پرداخت ۳  ماه حقوق وحق بیمه کارگران سد شفارود رضوانشهر

*تجمع اعتراضی کارگران شرکتی‌های مخابرات خوزستان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وسطح پایین حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وکاریکسان وحقوق نابرابر

روزسه شنبه ۲۵ خرداد، کارگران شرکتی‌های مخابرات خوزستان برای انعکاس هرچه بیشترصدای اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وسطح پایین حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وکاریکسان وحقوق نابرابردست به تجمع مقابل ساختمان اداره مخابرات در شهرهای اهواز،مسجد سلیمان، شوشترو…زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: با وجود سابقه‌ی بعضاً بیش از بیست سال، هنوز حقوق قانونی ما رعایت نمی‌شود؛ یک نمونه، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنین عدم اجرای صحیح دستمزد است.

یکی از این کارگران معترض گفت: قراردادها مطابق الزامات قانون کار نیست و ما شرکتی‌ها چون امنیت شغلی نداریم و از آینده می‌ترسیم، مجبور به امضا کردن هستیم. این در حالیست که مهم‌ترین خواسته‌ی ما که رفع تبعیض میان نیروهای رسمی و شرکتی مخابرات است، سال‌هاست نادیده گرفته شده است.

به گفته این نیروها، بین نیروهایی که کار یکسانی دارند و در یک محیط یکسان کار می‌کنند، تفاوت آشکاری در زمینه حقوق و دستمزد و مزایای مزدی وجود دارد.

*موج دوباره اعتصاب کارگران در عسلویه برای اعتراض به عدم افزایش دستمزد وپرداخت نشدن بموقعش:

+اعتصاب کارگران سد مسجدسلیمان (شرکت عمران مارون)

+پنجمین روز اعتصاب کارگران شرکت جیان سمت صفارود

به گزارش ۲۴ خرداد کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،موج دوباره اعتصاب ها در پروژه های نفتی حاکی از افزایش نیافتن حقوق کارگران در سال جاری و عقب افتادن حقوق هاست.

کارگران سد مسجدسلیمان شرکت عمران مارون که حقوق مهرماه و آبان ماه سال گذشته را نداده است در اعتصاب به سر می برد.

کارگران شرکت جیان سمت صفارود ۵ روز است که اعتصاب کرده و در خوابگاههای خود منتظر اقدام کارفرما هستند.

کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*تجمع اعتراضی دستیاران تخصصی پزشکی سراسر کشور نسبت به سخت‌تر شدن شرایط برگزاری امتحان ارتقا و گواهینامه و عدم لغوش به مقابل وزارت بهداشت 

روز دوشنبه ۲۴ خرداد،جمعی از دستیاران تخصصی پزشکی بنمایندگی از طرف همکارانشان درسراسر کشور دست به تجمع مقابل وزارت بهداشت زدند تا اعتراضشان را نسبت به سخت‌تر شدن شرایط برگزاری امتحان ارتقا و گواهینامه پس از پاندمی کرونا و عدم لغوش،بنمایش بگذارند.

*کنش های دامنه دار کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ونداشتن قراداد کاری وتهدید مسئولان به اخراج از کار

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه(۲۴ و۲۵ خرداد)، کارگران شهرداری ایلام از کنش های دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ونداشتن قراداد کاری وتهدید مسئولان به اخراج از کاردر صورت اعتراض خبردادند.

یکی از کارگران شهرداری ایلام به خبرنگاری ‌گفت: ما حدود ۷۰ نفر هستیم که هر یک بابیش از ۵ تا ۶ سال سابقه از اسفند ماه سال گذشته که آخرین دریافتی خود را داشتیم هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ایم و حتی شرکت‌های خدماتی در ازای کاری که انجام می‌دهیم حاضر به ثبت قرارداد با ما نیستند و سه ماه است که امروز و فردا می‌کنند.

وی درباره دلیل سکوت سه ماهه‌ی او و همکارانش گفت:خب چه کاری از دست ما بر می‌آید؟ پاسخ تمام اعتراضات یه جمله است: «نمیخوای برو!» خب شما بفرمایید بعد از ۶ سال کار برای شهرداری ما کجا برویم؟ ما هم زن و بچه داریم، چشم امیدشان بعد از خدا به دست ماست اما مسوولین شهرداری ما را شرمنده‌ی زن و بچه‌هایمان کرده‌اند.

یکی دیگر از کارگران گفت: چند وقت پیش یکی از همکاران ما، شهردار ایلام را در خیابان دیده و به او گفته که آقای شهردار چرا فکری به حال ما نمی‌کنید؟ ما سه ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم! در این لحظه با خنده از خبرنگار ما پرسید: «شهردار چی جواب داده باشه خوبه؟» بعد خودش ادامه داد: شهردار گفته بود که سه ماه نیست، دو ماه است…

*عدم پرداخت ۳  ماه حقوق وحق بیمه کارگران سد شفارود رضوانشهر

۳  ماه حقوق وحق بیمه کارگران سد شفارود رضوانشهردر استان گیلان پرداخت نشده است.

بنا به گزارش منتشره،کارگران سد شفارود از اسفندماه حقوق دریافت نکرده اند و حتی حق بیمه بخشی از کارگران پرداخت نشده است و کارگران در صورت مراجعه به پزشک دچار مشکل می شوند. 

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate