اخباروگزارش های کارگری ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۰

– فراخوان تجمع اعتراضی کارگران مترو هشتگرد – گلشهر نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق

– ادامه وگسترش اعتراضات کارگران پیمانی شرکت ملی حفاری ایران نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل ووعده های توخالی مسئولین

– مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آقای ترفع؛ عواقب عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، عدم پرداخت ۲۰ درصد علی الحساب طرح طبقه بندی بر اساس مصوبه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر و دیگر مطالبات معوق نظیر لباس کار و شیر وکیک و….  برعهده  شما می باشد 

– چهاردهمین روز اعتصاب غذا ابوالفضل غسالی کارگر شرکت ایران خودرو در زندان اوین و وخامت حالش

– مازیار سیدنژاد به بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین منتقل شد

– اسماعیل گرامی به پنجسال زندان محکوم شد

– تجمع اعتراضی کشاورزان  خشمگین بخش شاوور‌ شهرستان کرخه نسبت به قطع آب کشاورزی برای دومین روز متوالی

– کارگاه های ساختمانی ، قتل گاه کارگران ساختمانی شده است

پنجمین فوتی کارگر ساختمانی در شهرستان های مریوان و سروآباد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰

– مرگ ومصدومیت ۲۹ کارگرمیهمان براثر سقوط بداخل چاهی در منوجان در جریان تعقیب وگریز 

*فراخوان تجمع اعتراضی کارگران مترو هشتگرد – گلشهر نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق

زمان:شبنه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰  

مکان:مقابل ایستگاه و ساختمان مدیریت  

یادآوری:همراه داشتن ماسک الزامی است

*ادامه وگسترش اعتراضات کارگران پیمانی شرکت ملی حفاری ایران نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل ووعده های توخالی مسئولین

طی هفته جاری،اعتراضات کارگران پیمانی شرکت ملی حفاری ایران نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل ووعده های توخالی مسئولین ادامه وگسترش پیداکرد.

طی هفته جاری،صدها کارگر پیمانی شرکت ملی حفاری ایران با انتشار پیام هایی در رسانه ها وشبکه های اجتماعی،اعتراضشان را نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل علیرغم وعده و وعیدها ادامه دادند وخواهان پاسخگویی مسئولین منابع انسانی شرکت ملی حفاری ایران شدند.

*مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آقای ترفع؛ عواقب عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، عدم پرداخت ۲۰ درصد علی الحساب طرح طبقه بندی بر اساس مصوبه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر و دیگر مطالبات معوق نظیر لباس کار و شیر وکیک و….  برعهده  شما می باشد 

 ما رانندگان و کارگران شرکت واحد بارها با جمع آوری طومار وثبت نامه های متعدد با موضوع مطالبات برای شورای اسلامی شهر تهران، شهردارمحترم تهران همچنین مدیریت شرکت واحد اعتراض خود نسبت به مطالبات معوقه قانونی را اعلام نموده ایم، ولی متاسفانه تا به امروز مطالبات ما رانندگان و کارگران پرداخت نگردیده است، این در حالی است که شورای شهر و شهرداری مجوز و دستورات لازم به جهت اجرای طرح طبقه بندی و پرداخت۲۰ درصد علی الحساب طرح طبقه بندی و دیگر مطالبات معوق را به مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی ابلاغ نموده که آخرین مورد آن صورتجلسه کمیسیون تخصصی حمل و نقل شورای شهر تهران می باشد که ماحصل جلسه بین اعضای کمیسیون شورای شهر، مدیرشرکت واحد ، معاونت منابع انسانی و رئیس بازرسی شرکت واحد همچنین حضور نمایندگانی از شهرداری تهران بوده است، که مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی را به اجرای طرح طبقه بندی و پرداخت ۲۰ درصد علی الحساب طرح، همچنین پرداخت دیگر مطالبات مانند لباس کار و شیرو کیک مکلف نموده است. حال آنکه در طول پیگیریهای  بارها از طرف نمایندگان شورای شهر بخصوص آقایان علیخانی و سالاری در صحن علنی شورای شهر به مدیریت شرکت آقای ترفع تذکر داده شده است، آیا آقای ترفع مدیر شرکت قدرت فراقانونی دارد یا کلاه شورای شهر و شهرداری پشم ندارد که نامه ها و دستورات ایشان برای مدیریت شرکت هیچ ارزشی نداشته و اهمیتی نمی دهد ،البته از مدیری تخصص او کامپیوتر بوده و هیچ سابقه مدیریت نداشته واز قوانین کار، اداری و کارگزینی اطلاعی ندارد و همچنین با اقرار خودشان فقط برای رزومه کاری  در جایگاه مدیریت قرار گرفته و فقط بدنبال منفعت طلبی است غیر از این توقعی نیست که علیه حقوق کارگر باشد. 

متاسفانه مدیر شرکت و دیگر معاونان ایشان با بهانه های واهی از پرداخت مطالبات و اجرای طرح طبقه بندی طفره رفته و حتا به برخی از همکاران اعلام نموده اند  هیچ برنامه ای برای اجرای طرح طبقه بندی و پرداخت مطالبات را ندارند .

ما رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام می نماییم  برای احقاق حق قانونی ، تمام ابزارهای قانونی را برای خود محفوظ می دانیم، اعم از روشن کردن چراغ اتوبوس ها در طول روز و در مسیر خطوط ،  پیگیری جمعی کارگران  به شورای شهر و شهرداری تهران و همچنین اعتراض بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی را برای خود محفوظ می دانیم.

سندیکای کارگران شرکت واحد بارها اعلام کرده است و تاکید دارد  بی توجهی مدیریت شرکت واحد نسبت به پرداخت مطالبات رانندگان وکارگران میتواند اعتراضات رانندگان و کارگران شرکت واحد را درپی داشته باشد که عواقب این اعتراضات متوجه شخص مدیر عامل شرکت واحد میباشد. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*چهاردهمین روز اعتصاب غذا ابوالفضل غسالی کارگر شرکت ایران خودرو در زندان اوین و وخامت حالش

گزارشات منتشره در شبکه های اجتماعی بنقل از کیوان صمیمی حاکی از وخامت حال ابوالفضل غسالی کارگر زندانی دراوین ،پس از ۱۴ روز اعتصاب غذا می باشد.

یادآوری: ابوالفضل غسالی کارگران شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۶  به دلیل فعالیت دشبکه های اجتماعی وداشتن کانالی در تلگرام توسط نیروهای امنیتی بازداشت وبدنبال تودیع قراروثیقه موقتا تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این کارگر شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۷ درشعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه تحت لوای اتهام اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس و درمجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. 

این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در ادیبهشت ماه ۱۳۹۹ به ۴ سال و ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳  سال و ۶ ماه حبس تعزیری قابل اجرا است.

ابوالفضل غسالی ۴ شهریورماه ۹۹ ، برای تحمل حبسش راهی زندان اوین شد ودرشرایط کنونی برای چندمین بار دست به اعتصاب غذازده است.

*مازیار سیدنژاد به بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین منتقل شد

مازیار سیدنژاد، فعال کارگری، که روز دوشنبه ۱۷ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شده بود در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد. این فعال کارگری تاکنون اجازه تماس و دسترسی به وکیل نداشته است. اخیرا محکومیت ۳ سال حبس این فعال کارگری توسط دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان عینا تائید شده است.

*اسماعیل گرامی به پنجسال زندان محکوم شد

اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته که از روز ۱۴ فروردین تاکنون در بازداشت به سر میبرد توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال زندان ، ۷۴ ضربه شلاق و دو میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

اسماعیل گرامی یکی از هزاران کارگر بازنشسته‌ای است که در اعتراض به وضعیت بد‌ معیشتی، با خواسته‌ی افزایش حقوق و دیگر مطالبات معیشتی و درمانی دست به تجمع میزدند.

مگر کارگران و بازنشستگان چه جرمی مرتکب شده‌اند که نهادهای امنیتی آنها را دستگیر کرده و با احکام طویل‌المدت زندان روبرو میگردانند.

اعتراض و مطالبه‌گری حق مسلم کارگران و بازنشستگان است و کسی حق ندارد آنها را بخاطر آن مورد بازخواست قرار دهد. حال آنکه کارگران و بازنشستگان را ورای حکم زندان به حکم شنیع و قرون وسطایی شلاق نیز محکوم مینمایند .

اتحادیه آزاد کارگران ایران صدور حکم زندان و شلاق علیه اسماعیل گرامی را قویاً محکوم مینماید و خواهان پایان دادن به تعقیب قضایی و آزادی فوری بی قید و شرط او است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

*تجمع اعتراضی کشاورزان  خشمگین بخش شاوور‌ شهرستان کرخه نسبت به قطع آب کشاورزی برای دومین روز متوالی

روزپنج شنبه ۲۰ خرداد برای دومین روز متوالی، کشاورزان خشمگین بخش شاوور‌ شهرستان کرخه دراستان خوزستان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به  تصمیم شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان آب و برق استان  مبنی برممنوعیت کشت تابستانه و قطع آب «نهر طریفی» تجمع کردند.

یکی از حاضران در تحمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت:امروز روز دوم اعتراض کشاورزان بود و درحال حاضر ۴ روستایی که آب خود را از «نهر طریفی» شاوور تامین می‌کنند به تصمیم شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان آب و برق استان خوزستان معترض هستند.

*کارگاه های ساختمانی ، قتل گاه کارگران ساختمانی شده است

پنجمین فوتی کارگر ساختمانی در شهرستان های مریوان و سروآباد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰

متاسفانه با خبر شدیم که امروز(۲۰خرداد) کارگر ساختمانی( آرماتوربندی) به اسم یحیی محمدی خانقا اهل روستای دانیکش که در محله میدان بار مریوان دچار حادثه کار شدند و به علت سقوط از داربست جان خود را از دست داده است.

انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد این حادثه تلخ را به خانواده و بستگان این کارگر عزیز تسلیت عرض می نماید.

*مرگ ومصدومیت ۲۹ کارگرمیهمان براثر سقوط بداخل چاهی در منوجان در جریان تعقیب وگریز 

سه شنبه شب(۱۸ خرداد)،در یک حادثه تعقیب گریز که در محور فرعی منوجان به بندر عباس در استان کرمان اتفاق افتاد ۲۹ کارگر تبعه افغانستان به دلیل تاریکی در یک اتفاقی عجیب یک به یک به داخل چاهی سقوط کردند که در نتیجه آن دونفر کشته و ۲۷ نفر دیگر دچار مصدومیت شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate