اخباروگزارش های کارگری ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰

– دومین روز تجمع اعتراضی جمعی ازکارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بی آبی مزارع وعدم پرداخت حقوق مقابل دفتر مدیریت

– تجمع اعتراضی لوکوموتیورانان خراسان نسبت به سطح دستمزد و وعده های توخالی مسئولان مقابل دفتربهارستان نشینان در نیشابور

یک شهروند زمانی که سوار قطار می‌شود، آیا نباید اطمینان داشته باشد لوکوموتیورانی که قطار را شب تا صبح حمل می‌کند، از آرامش‌خاطر فکری برخوردار است یا نه؟ چه کسی ضامن جان مسافران قطار است؟ یک لوکوموتیوران چرا باید دغدغه مالی داشته باشد و برای گرفتن حق خود مقابل دفتر نماینده شهرش تجمع کند؟

– تجمع اعتراضی تعدادی از رانندگان بی آرتی سامانه یک امروز ۱۲خرداد درمحل دپو شرق 

– اعتصاب کارکنان قراردادی اورژانس بوشهرنسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش

– شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران:کیومرث سلوکی معلم و فعال صنفی بازداشت شد

– آقای رئیسی اجرای عدالت گزینشی و در راستای اهداف طیفی از حاکمیت برای منکوب و مرعوب نمودن بخشی دیگر از حاکمیت نیست

– مرگ یک کارگرو ضایعه نخاعی کارگر دیگر در حادثه سقوط بالابر حمل بار درسردشت

– مرگ یک کارگر جوان  در کارگاه سنگ‌ شکن خطیر کوه

*دومین روز تجمع اعتراضی جمعی ازکارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بی آبی مزارع وعدم پرداخت حقوق مقابل دفتر مدیریت

روز چهارشنبه ۱۲ خرداد برای دومین روزمتوالی، کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اعتراض به بی آبی مزارع وعدم پرداخت حقوق مقابل دفتر مدیریت این مجتمع اجتماع کردند.

+گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی:

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد دومین روز خود شد

چهارشنبه ۱۲ خرداد، کارگران شرکت هفت تپه برای دومین روز در محوطه کارخانه روبروی دفتر مدیریت که‌ خالی از مدیر است تجمع کردند.

این کارگران در اعتراض به عدم‌ پرداخت دستمزد، عدم پرداخت حق آبه جهت آبیاری نیشکر و عدم امنیت شغلی دست به تجمع زده‌اند.

+گزارش رسانه ای شده:

دومین روز تجمع کارگران بخش کشاورزی هفت‌تپه در اعتراض به ممنوعیت استفاده از آب

اعتراض جمعی از کارگران بخش کشاورزی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که از روز گذشته (۱۱ خرداد ماه) در واکنش به وضعیت بی‌آبی مزارع زیر کشت در مقابل ساختمان مدیریت مجتمع آغاز شده بود، امروز نیز ادامه یافت.

تعدادی از کارگران حاضر در تجمع امروزگفتند: در تجمع روز نخست که دیروز (سه شنبه ۱۱ خردادماه) در مقابل ساختمان مدیریت این مجتمع صورت گرفت به جز وعده‌ پیگیری هیچ پاسخ قاطعی ازسوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان امروز نیز در مقابل ساختمان اداری مقابل دفتر مدیریت تجمع کنیم.

کارگران معترض می‌گویند دلیل اعتراض ما کارگران بخش کشاورزی مجتمع نیشکر هفت تپه به ممنوعیت‌های اعلام‌ شده برای کشت و استفاده از آب برای مزارع است.

به گفته آنان، کارگران این واحد تولیدی به این دلیل پیگیر مطالبات خود هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از مدیریت کارخانه و مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.

معترضان با بیان اینکه هر یک از ما کارگران دست‌کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی بسیار برایمان سخت شده، در ادامه گفتند: در صورتی که مشکل بی‌آبی مزارع زیر کشت هفت تپه مرتفع نشود جدا از به هدر رفتن زحمات یکساله کارگران، امنیت شغلی و حقوقی کارگران شاغل در مزارع همانند کارگران آب رسان و میراب با خشک شدن مزارع سر سبز به خطر خواهد افتاد.

به گفته کارگران در این شرایط که با چشمانمان شاهد از بین رفتن زحمات یکساله‌مان هستیم، نمی‌توان از ما انتظار داشت که نسبت به وضعیت پیش آمده بی‌تفاوت بمانیم.

*تجمع اعتراضی لوکوموتیورانان خراسان نسبت به سطح دستمزد و وعده های توخالی مسئولان مقابل دفتربهارستان نشینان در نیشابور

یک شهروند زمانی که سوار قطار می‌شود، آیا نباید اطمینان داشته باشد لوکوموتیورانی که قطار را شب تا صبح حمل می‌کند، از آرامش‌خاطر فکری برخوردار است یا نه؟ چه کسی ضامن جان مسافران قطار است؟ یک لوکوموتیوران چرا باید دغدغه مالی داشته باشد و برای گرفتن حق خود مقابل دفتر نماینده شهرش تجمع کند؟

روز چهارشنبه ۱۲ خرداد، جمعی ازلوکوموتیورانان خراسان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح دستمزد و وعده های توخالی مسئولان مقابل دفتربهارستان نشینان در نیشابورتجمع کردند.

یک لوکوموتیوران به نمایندگی از سایر همکارانش در خصوص مطالباتشان به خبرنگار رسانه ای گفت: بیش از ۱۰سال است که پیگیر مشکلات خود هستیم، اما حدودا دو سالی است که این پیگیری‌ها را به صورت جدی‌ دنبال می‌کنیم و در حال مکاتبه و برگزاری جلسات با مدیران راه‌آهن و نمایندگان هستیم. در همین راستا هیات مدیره راه‌آهن کشوری در پاره‌ای از مشکلات حق را به شاغلین این صنف داده، اما هنوز هیچ یک از تصمیمات آن‌ها اجرایی نشده است.

وی در خصوص جزییات مشکلات لوکوموتیورانان ادامه داد: مهمترین بحث‌ ما ارتقاء شغلی است. ارتقاء شغلی در تمام ادارات راه‌آهن به اتمام رسیده و کارمندانی هم که در پایین‌ترین سطح خود قرار داشتند نیز به سطح کارشناسی رسیده‌اند، اما متاسفانه یک لوکوموتیوران با توجه به حجم کلاس‌ها، تجربیات و مسائل دیگری که گذرانده به جایگاه کارشناسی نرسیده و سطح حکمی و حقوقی این افراد نسبت به سایر کارمندان راه‌آهن خیلی پایین است.

این لوکوموتیوران اضافه کرد: سطح حقوقی یک لوکوموتیوران برابر با یک کتابدار نیست. شغلی که در پیکان کار راه آهن قرار دارد و و اهرم و چرخش چرخ راه‌آهن به دست لوکوموتیوران است هنوز به سطح کارشناسی نرسیده است.

وی یادآور شد: دیگر مشکل لوکوموتیورانان میزان حق ماموریت آنان است. در ادارات به کارمندان حق ماموریت و اضافه‌کار تعلق می‌گیرد، اما مطابق قانون خدمات مدیریت کشوری به لوکوموتیوران حق ماموریت نمی‌دهند و ماموریت آنان را بر حسب کیلومتراژ محاسبه می‌کنند. یک لوکوموتیوران ۱۵ شب از ماه دور از خانواده است و بابت ماموریت‌هایش تنها دو ونیم میلیون تومان حقوق اضافه دریافت می‌کند.

این لوکوموتیوران ادامه داد: تقاضای ما این است که محاسبه کیلومتراژ لوکوموتیورانان برای پرداخت حق ماموریت از حالت سلیقه‌ای خارج شده و میزان آن مشخص باشد.

وی تایید کرد: یک شهروند زمانی که سوار قطار می‌شود، آیا نباید اطمینان داشته باشد لوکوموتیورانی که قطار را شب تا صبح حمل می‌کند، از آرامش‌خاطر فکری برخوردار است یا نه؟ چه کسی ضامن جان مسافران قطار است؟ یک لوکوموتیوران چرا باید دغدغه مالی داشته باشد و برای گرفتن حق خود مقابل دفتر نماینده مجلس تجمع کند؟

این لوکوموتیوران بیان کرد: این دو نماینده مجلس امروز در دفتر خود حضور نداشتند و تنها توانستیم نامه‌ها را ثبت کرده تا مجددا در روزهای آتی پیگیری‌ها مبنی بر مکاتبه با مدیرعامل راه‌آهن کشور ادامه پیدا کند. 

*تجمع اعتراضی تعدادی از رانندگان بی آرتی سامانه یک امروز ۱۲خرداد درمحل دپو شرق 

امروز چهارشنبه ۱۲خرداد تعدادی از رانندگان خط یک بی آرتی در ساعت ۱۳وسی دقیقه در زمان تحویل اتوبوس ها در پایانه اتوبوسرانی دپو شرق مقابل دفتر مدیریت دراعتراض به عدم نظارت دربلوک بندی و کسر اضافه کار رانندگان دست به تجمع اعتراضی زدند وخواستار پاسخگویی مدیریت سامانه یک شدند.

 نبود نظارت دربلوک بندی مشکلات بسیاری را در زمان بندی رانندگان بوجود میآورد و کسر اضافه کار رانندگان از سوی مدیریت به بهانه های مختلف باعث نارضایتی  رانندگان  خط یک بی آرتی  شده است . 

همچنین نبود سرپناه برای رانندگان در زمان تغییر وتحول در پایانه  آزادی  یکی از اعتراضات رانندگان میباشد لذا درزمان  شروع بکار و پایان کار رانندگان بواسطه نبود اتاق و یا فضایی مناسب مجبورند در فضای محوطه بدون داشتن ایمنی ،  منتظر ثبت ساعت کار باشند که با توجه به اینکه در محل پایانه ها  دائما اتوبوس ها درحال  تردد هستند ، حضور رانندگان در محوطه میتواند باعث حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در محل کار بشود که تا کنون باعث خسارات  جدی برای رانندگان داشته است

برگرفته از کانال سندیکا کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*اعتصاب کارکنان قراردادی اورژانس بوشهرنسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش

اعتراضات دامنه دارکارکنان قراردادی اورژانس بوشهرنسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش با دست از کار کشیدن هرچند وقت یکبار کماکان ادامه دارد.

روز چهارشنبه ۱۲ خرداد،یکی از کارکنان قراردادی  معترض اورژانس بوشهربه خبرنگار رسانه ای گفت:ما حدود ۸۰ نفر از کارکنان قراردادی  معترض اورژانس بوشهرچند هفته‌ایست که حقوق بهمن و اسفند پارسال را دریافت کرده‌ایم و در سال جدید تاکنون خبری از حقوق نیست.

او ادامه داد: مقایسه فیش حقوقی ما با سایر استان‌ها گواه آن است که سایر استان‌ها خدمات رفاهی و نوبت‌کاری حدود ۷۵۰ هزار تومانی می‌گیرند که ما در استان بوشهر از آن محروم هستیم.

وی افزود: در فیش حقوقی ما اضافه کاری قید شده تا دریافتی رقم بالاتری و هم طراز با سایر استان‌ها را نشان دهد.

*شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران:کیومرث سلوکی معلم و فعال صنفی بازداشت شد

ظهر روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ کیومرث سلوکی دبیر آموزش و پرورش منطقه ی ۴ مشهد، دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی توسط نیروهای امنیتی در خانه بازداشت و به نقطه ی نامعلومی منتقل شد.

برخی وسایل شخصی وی مصادره شده ، اماتاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران بازداشت و زندانی کردن معلمان را به اتهامات واهی محکوم نموده و خواهان آزادی بی قید و شرط آنان می باشد.

*آقای رئیسی اجرای عدالت گزینشی و در راستای اهداف طیفی از حاکمیت برای منکوب و مرعوب نمودن بخشی دیگر از حاکمیت نیست

مطالبات واقعی کارگران ابزاری کالائی و وسیله تبلیغاتی نیستند

کارگران و دیگر مزدبگیران ایران مطالبات مشترکی دارند 

که باید بدون هرگونه تبعیضی و عادلانه به همه آنها رسیدگی شود

چرا صدای اعتراض کارگران زندانی و زیر حکم محمود_صالحی،

عثمان اسماعیلی، علی اسحق، جعفر عظیم_زاده، شاهپور احسانی راد، پروین محمدی، کامران ساختمانگر، ناهید خداجو، نسرین جوادی، مازیار سیدنژاد، حیدر قربانی و ده ها و صدها کارگر زندانی بی نام و نشان در جای جای ایران دوران زندان را سپری میکنند را نشنیدید؟

چرا شما صدای اعتراض کارگران فولاد زاگرس کردستان را نشنیدید؟

چرا فریادهای مظلومیت و حق طلبی کارگران معدن طلای آقدره کردستان را که به شلاق بیعدالتی دستگاه قضائی بسته شدند نشنیدید

چرا صدای اعتراض کارگران هپکو را نشنیدید؟

چرا صدای اعتراض رانندگان اتوبوس رانی را نشنیدید؟

چرا فریادهای معصومانه کودکان بلوچستانی را که در کپرهای روستایی در دل کویر تحصیل می کنند نشنیدید؟

چرا صدای کولبران و سوخت بران کردستان و بلوچستان که هر روز و سیستماتیک به گلوله بسته میشوند را نشنیدید؟

چرا صدای فریاد اعتراض معلمان ایران را نشنیدید؟

چرا صدای پرخروش اعتراض بازنشستگان را نشنیدید؟

چرا صدای اعتراض پرستاران را نشنیدید؟

چرا فریادهای دادخواهی و حق طلبانه مادران دادخواه

 و جانباختگان اعتراضات آبان را نشنیدید؟

چرا فریادهای خانواده جانباختگان برای دادگاهی آمران و عاملان مرگ ۱۷۶ انسان بیگناه و شلیک به هواپیمای مسافربری را نشنیدید؟

چرا صدای اعتراض مالباختگان بورس و دیگر موئسسه های ریز و درشت مالی در تمام کشور را نشنیدید؟

 و صدها و هزاران چرا های دیگر که مثنوی هفتاد من کاغذ است …

کامران ساختمانگر 

۱۲ خردادماه ۱۴۰۰

*مرگ یک کارگرو ضایعه نخاعی کارگر دیگر در حادثه سقوط بالابر حمل بار درسردشت

روز سه شنبه ۱۱ خرداد، در حادثه سقوط بالابر حمل بار یک کارگاه ساختمانی واقع درسردشت یک کارگر ۴۰ ساله دردم جانش را ازدست داد ویک کارگر دیگربا وضعیت وخیم بدلیل ضایعه نخاعی دربیمارستان بستری شد.

*مرگ یک کارگر جوان  در کارگاه سنگ‌ شکن خطیر کوه

روز چهارشنبه ۱۲ خرداد،یک کارگر ۴۲ ساله حین کار در کارگاه سنگ‌ شکن خطیر کوه ازتوابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان  براثر سقوط شئی بر روی سرش جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate