اخباروگزارش های کارگری ۹ خردادماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۹ خردادماه ۱۴۰۰

– تجمع اعتراضی سراسری کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح نازل حقوق واحکام همسان سازی حقوق و وضعیت نامناسب خدمات درمانی

– شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی معلمان مدارس غیر دولتی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس 

– تجمع اعتراضی معلمان مدارس غیردولتی اصفهان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان همزمان با تجمع همکارانشان مقابل مجلس

– اعتصاب کارگران آنومالی شمالی بافق نسبت به پرداخت نشدن بن کارگری، تناژ بار، اضافه کاری و…

– تجمع کارگران اخراجی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهر

– ادامه تجمع اعتراضی کارکنان و استادان دانشگاه‌های آزاد خوزستان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم همسان سازی مقابل دانشگاه اهواز

– درخواست عثمان اسماعیلی و محمود صالحی از صدا و سیما ج . ا . ا

– بی حرمتی و هتاکی دفتردار شعبه اول دادگاه انقلاب به خانواده عثمان اسماعیلی و محمود صالحی 

– دیدار تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و فعالین کارگری با خانواده اسماعیل گرامی بازنشسته زندانی 

–  بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون اعتراضات کارکنان رسمی صنعت نفت

– دومین تجمع اعتراضی اهالی بلوبندی نسبت به واگذاری اراضی روستا جهت انجام عملیات اکتشاف و استخراج معدن باریت

– تجمع اعتراضی اهالی خیابان بهشتی  خمام نسبت به وضعیت بلاتکلیف املاک و اراضی موقوفه خاص مقابل فرمانداری

– مرگ و مصدومیت ۳ کارگر درحادثه ریزش پل روستای لرداسرا  املش

– جان باختن یک کارگر درساوه براثر سقوط از داربست

*تجمع اعتراضی سراسری کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح نازل حقوق واحکام همسان سازی حقوق و وضعیت نامناسب خدمات درمانی

روز یکشنبه ۹ خرداد برای باری دیگر+، کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشوربرای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق واحکام همسان سازی حقوق و وضعیت نامناسب خدمات درمانی دست به تجمع سراسری منجمله در اهواز مقابل استانداری و درشهرهای اصفهان و رودبار مقابل ساختمان کانون‌های بازنشستگی این صنعت زدند.

تصاویری از تجمع مقابل استانداری خوزستان:

این بازنشستگان، مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق  عنوان کردند و به خبرنگار رسانه ای گفتند: دولت مکلف به اجرای تعهدات و پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان فولاد مطابق آیین‌نامه معتبر فولاد است.

بازنشستگان همچنین خواستار پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آئین نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر دیگر واحدهای فولادی و بکارگیری فرزند بازنشستگان در ذوب آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد هستند.

+ ادامه تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد نسبت به سطح نازل حقوق و وضعیت نامناسب خدمات درمانی

روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت، کارگران بازنشسته صنعت فولاد درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به سطح نازل حقوق و وضعیت نامناسب خدمات درمانی در تهران،اصفهان و چند شهر دیگر دست به تجمع مقابل صندوق بازنشستگان فولاد زدند و خواهان همسان سازی حقوق و افزایش خدمات درمانی شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده دیگر خواسته‌های تجمع‌کنندگان عبارتنداز: اصلاح احکام همسان‌سازی و برداشتن سقف، مکلف کردن دولت به اجرای تعهدات و پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان فولاد مطابق آیین‌نامه معتبر فولاد، پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آئین نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر دیگر واحدهای فولادی و بکارگیری فرزند بازنشستگان در ذوب آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد.

+کنش های دامنه دار کارگران بازنشسته صنعت فولاد  کشورنسبت به سطح نازل حقوق

روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت، کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور از کنش های دامنه دارشان نسبت به سطح نازل حقوق ازجمله برپایی تجمعات اعتراضی مقابل صندوق های بازنشستگی خبردادند و خواهان همسان سازی حقوق شدند.

کارگران بازنشسته صنعت فولاد ضمن انتقاد از عدم اجرای همسان‌سازی به صورت دقیق و کامل،به خبرنگار رسانه ای گفتند: همانطور که برای بازنشستگان سایر صندوق‌ها از جمله صندوق کشوری و لشگری، همسان‌سازی نود درصدی اجرا شده و دریافتی بازنشستگان به پایه‌ی حقوق شاغلان هم‌تراز نزدیک شده است، باید برای بازنشستگان فولاد نیز اجرایی شود.

این بازنشستگان، خواستار توجه دولت به صندوق فولاد شدند واضافه کردند: دولت باید بودجه‌ای برای همسان‌سازی بازنشستگان فولاد اختصاص دهد.

بازنشستگان فولاد در روزهای اخیر بارها به صندوق مراجعه کرده و خواستار پاسخگویی مقامات صندوق شده‌اند؛ آن‌ها می‌گویند: نیازمند مذاکره‌ی جمعی و مشارکت در امور صندوق هستیم و باید صدای ما شنیده شود.

*شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی معلمان مدارس غیر دولتی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس 

روز یکشنبه ۹ خرداد، معلمان مدارس غیر دولتی کشوردرادامه سریال اعتراضاتشان کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی معلمان مدارس غیر دولتی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس برای چندمین بار

روز یکشنبه ۲خرداد برای چندمین بار، معلمان مدارس غیر دولتی کشوربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی معلمان مدارس غیردولتی اصفهان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان همزمان با تجمع همکارانشان مقابل مجلس

روزیکشنبه ۹ خرداد، معلمان مدارس غیردولتی اصفهان همزمان با تجمع همکارانشان مقابل مجلس با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی استخدامی بنمایش گذاشتند.

*اعتصاب کارگران آنومالی شمالی بافق نسبت به پرداخت نشدن بن کارگری، تناژ بار، اضافه کاری و…

کارگران آنومالی شمالی بافق واقع در در ۲۰ کیلومتری شهرستان بافق استان یزد برای اعتراض به پرداخت نشدن بن کارگری، تناژ بار، اضافه کاری و…دست از کارکشیدند.

روز یکشنبه ۹ خرداد،مدیر عامل شرکت صنایع معدنی نوظهور کویر بافق برای جوسازی علیه کارگران با اشاره به اینکه اعتراضات کارگران آنومالی شمالی سیاسی است،به خبرنگاریک رسانه محلی گفت:آیا حقوقشان به موقع پرداخت نمی شد که دست از کار کشیدند؟

*تجمع کارگران اخراجی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهر

روز یکشنبه ۹ خرداد، کارگران اخراجی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهر مقابل ورودی انبار نفتی این شرکت در ماهشهرتجمع کردند و خواستار بازگشت به کار شدند.

*ادامه تجمع اعتراضی کارکنان و استادان دانشگاه‌های آزاد خوزستان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم همسان سازی مقابل دانشگاه اهواز

روز یکشنبه ۹ خرداد، کارکنان و استادان دانشگاه‌های آزاد خوزستان درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم همسان سازی برای باری دیگر دست به تجمع مقابل  این دانشگاه در کلانشهراهواززدند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارکنان و استادان دانشگاه‌های آزاد خوزستان نسبت به تبعیض و عدم همسان سازی حقوق  مقابل دانشگاه اهواز

روز دوشنبه ۳ خرداد، کارکنان و استادان دانشگاه‌های آزاد خوزستان درادامه اعتراضاتشان نسبت به تبعیض و عدم همسان سازی حقوق و تبعیض بین اساتید دانشگاه آزاد و دولتی دست به تجمع مقابل دانشگاه اهواز زدند.

تجمع کنندگان خواستار لغو بخشنامه الف و ب و همچنین اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان از ابتدای فروردین‌ماه ۱۳۹۹ هستند.

آن‌ها همسان‌سازی و هم‌ترازی حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی و ساماندهی شخصیت حقوقی و اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر مطالبات خود عنوان کردند.

یکی ازحاضران درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: برخی از مسئولان و رؤسای دانشگاه‌های آزاد تا ۳۰۰ درصد افزایش حقوق داشته‌اند به همین دلیل شرایط اساتید و کارکنان را درک نمی‌کنند.

*درخواست عثمان اسماعیلی و محمود صالحی از صدا و سیما ج . ا . ا

مسئولین رسانه ملی !

همان گونه که همگان شاهد آن بوده ایم طی ماه ها و سال های اخیر طی گزارشاتی مشکلات کارگران در رسانه ملی به انحاء مختلف پوشش داده شده ، بطوریکه حتی در برنامه خبری ۲۰:۳۰ بخشی از بازجویی های کارگران معترض شرکت نیشکر هفت تپه رسانه ای شد. حال و در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری نیز در برنامه های مختلف انتخاباتی که در این رسانه ضبط و روی آنتن می رود، معضلات و مشکلات کارگران و دلیل تجمعات اعتراضی آنها در کانون گفتگوها قرار دارد. لذا با توجه به عملکرد شما طی سنوات گذشته ؛ ما ( عثمان اسماعیلی و محمود صالحی ) که تا زمان تنظیم این درخواست بمدت دو هفته است که بدلیل برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در زندان بسر می بریم و دادگاه انقلاب سقز نیز ما را به زندان و در نهایت به جزای نقدی محکوم کرده است. ما بعنوان کارگرانی که در این جامعه زندگی می کنیم از رسانه ملی بویژه برنامه خبری ۲۰:۳۰ می خواهیم برنامه ای را با حضور ما و دیگر مسئولین قضایی و امنیتی برای پیگیری مشکلات مان تنظیم و پخش نمایید. تا جامعه از مشکلات ما کارگران و دلیل محکومیت ما مطلع شوند.

عثمان اسماعیلی و محمود صالحی هشتم خرداد ماه زندان مرکزی سقز

*بی حرمتی و هتاکی دفتردار شعبه اول دادگاه انقلاب به خانواده عثمان اسماعیلی و محمود صالحی 

پانزدهمین روز از بازداشت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی در حالی سپری می شود که صبح امروز ( یکشنبه نهم خرداد ماه ) خانواده این کارگران برای پیگیری وضعیت آنها به شعبه اول دادگاه انقلاب سقز مراجعه می کنند که در آنجا با برخورد نامناسب دفتردار این شعبه و بی احترامی و هتک حرمت وی نسبت به عثمان اسماعیلی و محمود صالحی ، روبرو می شوند‌ ؛ این اقدام دفتردار از سوی خانواده ها بی پاسخ نماند و جواب مقتضی را گرفت. در نهایت به خانواده ها اعلام می کنند که برای آنان قرار وثیقه صادر شده و می توانند با تامین وثیقه مورد نظر، بطور موقت تا تایید نهایی حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز ، بیرون از زندان باشند ، اما خانواده کارگران بازداشتی بار دیگر اعلام داشته ، آنها جرمی مرتکب نشده اند تا با قرار وثیقه آزاد شوند لذا از تامین وثیقه استنکاف ورزیدند . سپس خانواده ها به زندان سقز مراجعه می کنند و توانستند با نامبردگان بصورت تلفنی ملاقات کنند ؛ در این دیدار ، خانواده ها احکام صادره را برای آنان بازگو کردند . عثمان اسماعیلی و محمود صالحی از صدور این احکام ابراز بی اطلاعی کرده و گفتند مسئولین مربوطه تاکنون هیچ رای را مبنی بر محکومیت مان به ما ابلاغ نکرده تا ما آن را رویت کنیم ؛ نامبردگان قاطعانه بیان داشتند ما شکایت اولیه دادستان و رای شعبه اول دادگاه انقلاب را از اساس نمی پذیریم و به همین خاطر از رسانه ملی و بویژه برنامه خبری ۲۰:۳۰ درخواست کردیم تا با حضور  دادستان سقز ، مسئولین امنیتی و ما برنامه ای را ضبط و پخش نمایند تا به اتهامات ما علنی رسیدگی شود. لذا رای صادره برای ما هیچ وجهه ی رسمی ندارد و نه برگه ی تسلیم به حکم را امضا می کنیم ، نه قرار وثیقه را می پذیریم و حتی به رای هم اعتراضی نداریم ‌.

لازم به ذکر است روز شنبه محمود صالحی را  تحت تدابیر شدید امنیتی با دستبند و پابند برای انجام دیالیز به بیمارستان منتقل کردند ، در حین دیالیز وی را به تخت بسته بودند و حتی از نزدیک شدن خانواده به وی ممانعت کردند.

*دیدار تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و فعالین کارگری با خانواده اسماعیل گرامی بازنشسته زندانی 

اسماعیل گرامی از فعالان صنفی شناخته شده مستقل بازنشستگان، چهاردهم فروردین در منزلش بازداشت شد و در حین بازداشت گوشی موبایل خود و خانواده‌اش ضبط گردید. ایشان تا امروز ۵۸ روز است که بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ به سفارش عوامل امنیتی در بازداشت موقت بسر می‌برد و با توجه به اینکه قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی برای این فعال صنفی بازنشستگان صادر شده است و خانواده وی توانایی تودیع وثیقه را داشته‌اند اما بعد از گذشت یک هفته به آقای گرامی خبر صدور قرار وثیقه را می‌دهند و وقتی خانواده گرامی سند منزل‌شان را به دادسرا می‌برند؛ مقامات قضایی اظهار می‌دارند چون دیر آمدید، به دلیل ناتوانی در تهیه قرار پرونده به دادگاه ارسال شده و آقای گرامی تا روز دادگاه باید در زندان بماند. البته این روند ناعادلانه بی‌شک به سفارش نهادهای امنیتی شکل گرفته است. اسماعیل گرامی فعال حقوق صنفی بازنشستگان فقط به اوضاع سخت معیشتی بازنشستگان اعتراض داشته است.

امروز نهم خرداد تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و فعالین کارگری با  همسر  اسماعیل گرامی خانم ژاله روح زاد دیدار و از آخرین وضعیت ایشان اطلاع یافتتد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه زندانی کردن اسماعیل گرامی، فعال صنفی بازنشستگان را قویا محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط ایشان می‌باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون اعتراضات کارکنان رسمی صنعت نفت

کارکنان رسمی نفت در ادامه تجمعات اعتراضی خود طی اولتیماتومی اعلام کرده‌اند که چنانچه مطالبات‌شان تحقق نیابد دست به اعتراضات گسترده‌تری خواهند زد

کارکنان رسمی نفت روز چهارشنبه پنجم خردادماه اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی گسترده‌ای نمودند. این تجمعات که فراخوان آن از پیش اعلام شده بود در تهران مقابل مجلس، اهواز مقابل ساختمان مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب، عسلویه مقابل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی‌ منطقه ماهشهر، شرکت ملی نفت گچساران، پالایشگاه آبادان، شرکت نفت فلات قاره بهرگان، شرکت نفت فلات قاره منطقه عملیاتی لاوان و سکوی مجتمع دریایی ابوذر برگزار شد.

پیش‌تر در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه نیز تجمع بزرگی را در مقابل مجلس شکل داده بودند که از تمامی نقاط کشور نمایندگانی از کارکنان نفت حضور داشتند.

اعتراض این کارکنان به نحوه افزایشات عمومی حقوق سال ۱۴۰۰ است که هم در تناقض با قانون صورت گرفته است و هم اینکه با توجه به شرایط سخت کار در صنعت نفت بخصوص در مناطق عملیاتی و همچنین میزان رشد افسارگسیخته تورم و هزینه‌های زندگی به هیچ عنوان تأمین کننده نیازهای کارکنان وزارت نفت نمی‌باشد.

رئوس اصلی مطالبات کارکنان رسمی نفت که تاکنون نسبت به عدم تحقق آنها دست به اعتراض و تجمع زده‌اند به قرار زیر است:

باستناد ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت کلیه کارکنان عملیاتی از مجموعه قوانین خاص خود برخوردار بوده و تابع مجموعه قوانین خدمات کشوری نیستند. 

حکم کارگزینی بشدت و عامدانه بضرر تمامی کارکنان، علی الخصوص کارکنان عملیاتی تعریف شده است و می‌بایست اصلاح گردد.

طبق ماده ۱۰ مجموعه قوانین نفت هیچ محدودیتی اعم از کف یا سقف، برای کارکنان عملیاتی جایز الاجرا نبوده و نخواهد بود.

با توجه به اینکه وزارت نفت تاکنون اقدام جدی برای تحقق خواسته‌های کارکنان معترض نفت انجام نداده‌اند، طی بیانیه‌ای به شخص وزیر نفت و تمام مسئولین تصمیم‌گیر اولتیماتومی اعلام کرده‌اند که چنانچه تا تاریخ یکم تیرماه نحوه افزایشات عمومی حقوق، تعریف حکم کارگزینی، محدودیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و محدودیت سقف و سایر ایرادات تفسیر و اجرای قانون اصلاح نشود، روز نهم تیرماه دست به تجمع و اعتراضات گسترده‌تری خواهند زد و تا تحقق خواست و مطالبات‌شان به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

در همین راستا کارکنان رسمی مجتمع گاز پارس جنوبی SPGC نیز در حال جمع‌آوری امضا در سطح پالایشگاه‌های ۱۳گانه هستند تا از طریق تحویل به مهندس فرهنگ مدیرعامل مجتمع، خواستار رسیدگی به مطالبات خویش گردند.

جمع‌آوری امضاهای این طومار در پالایشگاه‌های مناطق ۱۳گانه قرار است روز دوشنبه ۱۰ خرداد به اتمام رسیده و کارکنان ساعت ۱۰ صبح جلوی ساختمان مرکزی ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی حضور یافته و پس از تجمیع امضاها به مدیریت مجتمع تحویل گردد.

تعرض گسترده به سطح دستمزد و حقوق کارگران از یک سو و رشد فزاینده و افسارگسیخته نرخ تورم و گرانی مایحتاج زندگی به جایی رسیده است که کارکنان رسمی نفت و صنایع وابسته را نیز به اعتراض واداشته است. کارگران صنایع نفت بعنوان نیروهای متخصص و فنی که شاهرگ اصلی اقتصاد و ارزآوری کشور در دستان آنهاست همواره از سطح نسبتاً مناسبی از حقوق ‌و دستمزد برخوردار بوده‌اند اما اکنون حکومتگران تعرض به حقوق و معیشت کارگران را به جایی رسانده‌اند که علیرغم خطرات بسیار جدی قهر کارکنان نفت در مقابل حاکمیت، باز دست در جیب کارگران کرده و با تعدی از قوانین از پیش تصویب شده‌ی خودشان افزایش حقوق کارکنان مناطق عملیاتی را نیز همانند قانون خدمات کشوری محاسبه نموده‌اند.

تعرض هر روزه حاکمیت به کار و زندگی کارگران چنان عمیق گشته است که منجر به یکپارچگی عمیقی در مطالبات و خواست تمامی بخش‌های طبقه کارگر شده است.

اکنون که کارکنان رسمی صنایع نفت نیز با خواست اعتراض به حقوق و دستمزد به میدان آمده‌اند، علیرغم تفاوت‌ها اما شاهد یکپارچگی عمیقی در میان کارگران چه در صنایع بزرگ و کوچک، چه بخش‌های رسمی و موقت، چه دولتی و یا خصوصی هستیم.

طبقه کارگر ایران به موقعیت بسیار مهمی رسیده است که یکپارچگی در اعتراض و مطالبات‌ است. در صورت بقای مناسبات کنونی، حاکمیت قطعاً در بن بست اقتصادی خود جامعه را به فروپاشی اقتصادی خواهد کشاند. از اینرو این موقعیت عینی که بر بستر یکپارچگی اعتراضات و مطالبات تمامی بخش‌های طبقه کارگر شکل گرفته است مسیر اتحاد عمل و اعتراض گسترده ‌و طبقاتی کارگران ایران را هموار خواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران خود را بخشی از اعتراضات کارکنان رسمی نفت می‌داند و با تمام توان در مسیر شکل‌دهی به اتحاد و یکپارچگی بیشتر تمامی بخش‌های کارگران و مزدبگیران تلاش خواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- نهم خردادماه یکهزار و چهارصد

*دومین تجمع اعتراضی اهالی بلوبندی نسبت به واگذاری اراضی روستا جهت انجام عملیات اکتشاف و استخراج معدن باریت

جمعی از اهالی بلوبندی از توابع بخش خرقان شهرستان زرندیه دراستان مرکزی برای اعتراض نسبت به واگذاری اراضی روستا جهت انجام عملیات اکتشاف و استخراج معدن باریت برای بار دوم طی چندروز گذشته دست به تجمع زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده  بتاریخ ۹ خرداد،تجمع کنندگان معتقدند که اینکار موجب آسیب جدی به محیط زیست بکر منطقه شده و گرد و غبار و آلودگی‌های صوتی بسیار ناشی از انفجارات و تردد ماشین آلات سنگین، موجب تخریب مراتع و دیمزارها و آسیب به زیستگاه حیوانات و وحوش منطقه خواهد شد.

در همین رابطه مدیرعامل سازمان مردم نهاد حافظان طبیعت ساوه و زرندیه نیز گفت: متاسفانه در بهترین نقطه طبیعت روستای بلوبند از توابع بخش خرقان زرندیه، بیل‌های مکانیکی به بهانه‌ معدن باریت نه تنها دل طبیعت را خراشیده اند، بلکه قلب و روح مردمان را نیز مجروح کرده اند. در این ایام، هر دم ازین باغ بری می رسد، از احداث کارخانه سوم سیمان ویدر خرقان تا معدن زر زندل، معدن جدید بلوبند و دو معدن دیگر که در آب نمک خوابانده شده اند و … این رشته سر دراز دارد.

مهدی فرقانی‌پور تصریح کرد: از همان سه راه خان آباد که وارد بخش خرقان می‌شویم در چپ و راست جاده باید از معادن سان ببینیم! و این سوال مطرح است که آیا خرقان به محلات دوم استان مرکزی تبدیل خواهد شد؟ کسی نیست بپرسد چه خبر است که اینگونه پنهانکارانه و ناگهانی سر و کله کاشفان معادن در خرقان پیدا می شود.

*تجمع اعتراضی اهالی خیابان بهشتی  خمام نسبت به وضعیت بلاتکلیف املاک و اراضی موقوفه خاص مقابل فرمانداری

روز یکشنبه ۹ خرداد،جمعی از اهالی خیابان بهشتی  خمام برای اعتراض به وضعیت بلاتکلیف املاک و اراضی موقوفه خاص دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان گیلان زدند.

یکی از تجمع کنندگان با بیان اینکه ۴ ماه قبل یکی‌از نمایندگان مجلس در مسجد سیدالشهدا حضور یافته و مردم مشکل خود را با وی مطرح نمودند، خاطرنشان کرد : تعدادی‌از اهالی به‌دلیل آنکه پس‌از گذشت چندین‌ماه پیگیری از سوی این‌نماینده صورت نپذیرفت، به‌همراه طوماری خطاب به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان که با امضای اهالی در چند صفحه تهیه‌شده مقابل فرمانداری خمام تجمع نمودند.

*مرگ و مصدومیت ۳ کارگر درحادثه ریزش پل روستای لرداسرا  املش

عصر روز یکشنبه ۹ خرداد،درحادثه ریزش پل در دست بازسازی منطقه لرداسرا بخش رانکوه املش درشرق استان گیلان یک کارگر جان خودرا ازدست داد و ۲ کارگر دیگر مصدوم و به بیمارستان شدند.

*جان باختن یک کارگر درساوه براثر سقوط از داربست

یک کارگر ۴۷ ساله براثرسقوط از داربست طبقه ششم ساختمان در حال ساخت در ساوه جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate