زنان آزادیخواه کردستان! علیه تحرک سلفی ها به میدان بیایید!

زنان آزادیخواه کردستان!

علیه تحرک سلفی ها به میدان بیایید!

بعد از ظهر جمعه هفتم خرداد  سال جاری، لات ولوتهای قمه کش  سلفی به آکو چاوکی  در بازار   دینار فروشی مریوان حمله ور شده اند. آکو چاوکی ومردم حاضر دسته جمعی سلفی ها را گوشمالی داده و لات و لوت های کثافت  قمه کش سلفی را از محل فراری میدهند. 

سلفی ها در مریوان و محله دارسیران در یازده  اردیبهشت و در محله  دارسیران شکست خوردند 

و ناکامی دیگری به تحرکات قمه کشی های انها اضافه شد.

تحرکات اخیر سلفی ها در شهرهای مریوان، سقز و  سنندج را باید در همکاری وزد و بند با نیروهای امنیتی حکومت جنایتکار اسلامی حساب کرد. آکو چاوکی در جریان حملات سلفی ها از چهار نفر  دستگیر شده توسط  حکومت اسلامی بود که با فشار اعتراضی مردم آزاد شدند. در حمله هفتم خرداد نیروهای حکومت اسلامی برای دستگیری آکو چاوکی اقدامات خود را شروع  میکند.  نیروهای جمهوری اسلامی  با چهار ماشين پر از نيروهاي نظامی، بجاي دستگير كردن سلفي ها، بقصد دستگیر کردن اكو چاوكي كه از خود دفاع كرده است، به محله دارسیران حمله می کنند و با تعدادي از جوانان دارسیران درگير ميشوند. نيروهاي سركوبگر چون نميتوانند اكو را دستگير كنند، محله دارسيران را ترك ميكنند. 

روز دوم خرداد در سنندج سلفی ها به محله حاجی اباد و میدان شورا حمله کرده و با مردم و ساکنین این محلات  درگیر میشوند.  مردم  مبارز حاجی اباد جانانه  در مقابل حملات  سلفیها دست به تعرض  زده و تعدادی از قمه کشان را زخمی میکنند. عطا باغبانی ساکن محله حاجی آباد متاسفانه زخمی میشود  و در  یکی  از بیمارستانهای سنندج تحت مداوای پزشکی قرار میگیرد.  طبق خبرهای منتشر شده عطا باغبانی توسط نیروهای امنیتی واطلاعاتی حکومت اسلامی دستگیر و زندانی شده است. تحرکات سلفی ها و فشارهای امنیتی نیروهای نظامی  و امنیتی و دستگیریهای های اخیر خود گواه روشنی است بر زدو بند نیروهای حکومت اسلامی با سلفی ها.  

باید این زد و بندهای مزورانه را به بشکست بکشانیم. 

اخیرا در سنندج توسط مردم بیانیه ای اعتراضی علیه  سلفی ها منتشر شده است و  خوشبختانه این بیانیه مورد حمایت مردم  قرار  گرفته است.  تا کنون بیش از هزار نفر این طومار را امضا کرده اند.  حمایت وسیع از این بیانیه امری ضروری وجدی  است و هر چه بیشتر باید آنرا گسترش داد. 

مردم مبارز سنندج؛ زنان مبارز و انقلابی سنندج! من از نسل کمونیستها و انقلابیون دهه پنچاه و فعال سیاسی در سنندج یادآوری میکنم که نسل ما و نسل جوان زنان و مردان در کردستان تحت هیچ شرایطی تسلیم حکومت اسلامی نشدیم. سابقه ما زنان رزم ومبارزه واعتراض علیه اسلام سیاسی، علیه زن ستیزی، علیه نابرابری بوده است. ما در مقابل حملات سهمناک و خونین حکومت اسلامی شکست نخوردیم! ایستادیم! ما با دنیایی تجارب انقلابی توانایی مقابله با اسلام سیاسی سلفی و حکومت اسلامی را داریم. مقاومت شما و بویژه زنان در شرایط کنونی برای  ایحاد نتاسب قوای مبارزاتی خائز اهمیت است.

زنان مبارز کردستان مّهر اعتراض و حضور شورانگیز شما را باید بیشتر دید. زنان مبارز دارسیران راه را نشان دادند. شما قدرت ایجاد گروه های مقاومت را دارید. دست بکار شوید و پوزه سلفی ها را با بخاک بمالید. هر درجه مبارزه و مقاومت شما درسهای بزرگ و آزمونهای پُرباری است برای پیشروی و سازمان مقاومت توده ای! 

زنان کردستان میتوانند و باید عنصر اصلی و تعین کننده در اعتراضات باشند. شما در صف اول قرار گرفته اید. شما لیدرهای مبارزه مردم برای نابودی حکومت اسلامی در آبان و دی ماه نود و هشت بودید و هستید. 

نقش و دخالت ما زنان باید بر تمامی اعتراضات برای رهایی و سوسیالیسم دیده شود. 

پروین معاذی 

۹ خرداد ۱۴۰۰

٣٠ می ٢٠٢١

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate