اخباروگزارش های گارگری ۵ خرداد ماه ۱۴۰۰

– دومین تجمع سراسری کارگران رسمی صنعت نفت درسال جدید برای احقاق حقوق منجمله افزایش دستمزد

تجمع  اعتراضی کارگران سازمان منطقه ویژه پارس در عسلویه نسبت به سطح نازل حقوق

– یورش نیروهای انتظامی وامنیتی به کارگران بازنشسته حق طلب ایران ایر

– گامی بجلوی کارگران شهرداری زنجان برای تامین امنیت شغلی بدنبال تجمعات اعتراضی دامنه دارشان:عقد قرارداد مستقیم و یکساله ۹۰۰ کارگران شهرداری  زنجان – ادامه کنش های این کارگران برای عقد قراداد دائمی

– تجمع اعتراضی مشاوران ایمنی و بهداشت کارکشورنسبت به بیکاری مقابل وزارت کاربرای سومین بار درسال جاری

– دومین روزدور جدید اعتراضات کارگران شرکت آب وفاضلاب روستایی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت  وعدم پرداخت ۳ ماه حقوق وپرداخت نشدن ماه ها حق بیمه باتجمع مقابل استانداری

– تجمع اعتراضی دوباره کارگران بازنشسته هتل لاله تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل ساختمان شرکت توسعه گردشگری ایران

– برگزاری جلسه دادگاهی عثمان اسماعیلی و محمود صالحی

– احضار مظفر صالح‌نیا به اطلاعات نیروی انتظامی

– تبدیل حکم یک سال حبس تعزیری جوانمیر مرادی به جزای نقدی در دادگاه تجدیدنظر 

– اهالی منطقه لردگان در اعتراض به وضعیت نامناسب جاده و تصادفات مرگبار مسیر ترانزیتی خوزستان – چهارمحال بختیاری را مسدود کردند

– مرگ یک کارگر وسوختگی شدید دو کارگر در حادثه انفجار خط انتقال اکسیژن از شرکت پتروشیمی مبین به شرکت پتروشیمی انتخاب در عسلویه

– کارگر ساختمانی به دلیل سقوط از ارتفاع جان باخت 

*دومین تجمع سراسری کارگران رسمی صنعت نفت درسال جدید برای احقاق حقوق منجمله افزایش دستمزد

روز چهارشنبه ۵ خرداد برای دومین بار درسال جدید، کارگران رسمی صنعت نفت برای احقاق حقوق منجمله افزایش دستمزد دست به تجمع سراسری  درشهرهای آبادان، اهواز، بهرگان،تهران(مقابل مجلس)، عسلویه،گچساران،ماهشهر،منطقه عملیاتی لاوان و در سکوی نفتی ابوذر در خلیج‌فارس و ….. زدند.

+تصاویر:

/گزارشات رسانه ای شده:

+تجمع کارکنان رسمی پالایشگاه نفت آبادان

جمعی از کارکنان رسمی پالایشگاه نفت آبادان امروز به علت مطالبات مالی تجمع کردند.

یک منبع آگاه در پالایشگاه آبادان علت تجمع کارکنان رسمی این پالایشگاه را کاهش پرداخت‌های مالی اعلام کرد.

این تجمع صبح امروز در مقابل ساختمان اداری شرکت پالایشگاه نفت آبادان برگزار شد و تجمع کنندگان خواستار تجدید نظر دولت و مسئولان ذیربط در این باره شدند.

+تجمع کارکنان شرکت نفت با شعار علیه وزیر

کارکنان رسمی شرکت نفت امروز روز چهارشنبه در اعتراض به نحوه افزایش حقوق خود با حمل پلاکاردهایی در مقابل مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز تجمع کردند و علیه وزیر نفت شعار سر دادند.

صدها نفر از کارکنان صنایع نفت و گاز ایران به صورت هم‌زمان در پایتخت و در مناطق جنوبی کشور از جمله آبادان،‌ اهواز و عسلویه تجمع کردند و علیه وزیر نفت شعار سر دادند.کارکنان رسمی شرکت نفت روز چهارشنبه پنجم خرداد در اعتراض به نحوه افزایش حقوق خود با حمل پلاکاردهایی در مقابل مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز تجمع کردند.

در تهران نیز شمار دیگری از کارگران و کارکنان این صنایع با تجمع مقابل مجلس خواستار توجه و رسیدگی به مطالبات خود شدند.بر اساس ویدیوهای منتشرشده، از جمله شعارهای این کارگران در شهرهای مختلف «زنگنه، ‌زنگنه، حیا کن، وزارت را رها کن»، «نیروی خط تولید، ‌سقف حقوق نداره» و همزمان تصاویری از تجمع اعتراض و معیشتی کارکنان مجتمع گاز و پیمانکاری سازمان منطقه ویژه پارس در عسلویه منتشر شده است.

جمعی از کارمندان رسمی نفت فلات قاره منطقه عملیاتی لاوان هم دست به تجمع اعتراضی زدند. تجمعات مشابه در گچساران، ماهشهر، بهرگان و در سکوی نفتی ابوذر در خلیج‌فارس گزارش شده است.

یادآوری:مبنای اعتراض‌های کارکنان، ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت است که اگرچه بر اساس آن، نظام پرداخت کارکنان صنعت نفت از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنا شده است، اما در ماده (۱) جزء الف تبصره ۱۲ قانون بودجه امسال کل کشور تصریح شده است که افزایش حقوق ۲۵ درصدی حقوق‌بگیران از جمله گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر دستگاه‌های اجرایی ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه نسبت به سال ۹۹ به نحوی اعمال شود که میزان این افزایش حقوق از ۲۵ میلیون ریال تجاوز نکند. بر اساس ماده (۷) جزء الف تبصره ۱۲ قانون بودجه نیز سقف ناخالص حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر (مجموع دریافتی) این گروه‌های حقوق‌بگیر در همه مناطق کشور برای سال ۱۴۰۰، از ۲۱ برابر حداقل حقوق مصوب شورای حقوق و دستمزد به ۱۵ برابر حداقل حقوق و دستمزد موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش می‌یابد که در این میان، از آنجا که در قانون بودجه به دستگاه‌های اجرایی ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اشاره شده است، بنابراین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت را نیز شامل می‌شود.

به عبارت دیگر، مصوبه‌های کمیسیون تلفیق مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ به ایجاد محدودیت‌های قابل‌توجه در حقوق و دستمزد کارکنان رسمی وزارت نفت منتهی شده است و پیگیری‌های وزارت نفت نیز تاکنون نتیجه‌ای در برنداشته است. به همین دلیل جمعی از کارکنان رسمی نفت که ۲۰ اردیبهشت‌ماه به این منظور تجمع کرده بودند، امروز (پنجم خرداد) هم‌زمان با سالروز کشف نفت در مسجدسلیمان، بار دیگر تجمع کرده‌اند.

درهمین رابطه:تجمع سراسری کارگران رسمی صنعت نفت برای احقاق حقوق منجمله افزایش دستمزد بابرپایی تجمع مقابل مجلس و ستاد مرکزی مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز واقدامات نمادین فردی وجمعی در محل کار

روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت، کارگران رسمی صنعت نفت برای احقاق حقوق  برحقشان منجمله افزایش دستمزد  بطور همزمان دست به تجمع مقابل مجلس و ستاد مرکزی مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواززدند.

کارگرانی هم که بدلیل وضعیت شغلی امکان حضور در تجمعات را نداشتند با اقدامات نمادین فردی وجمعی در محل کاروبرافراشتن پلاکاردهایی همبستگی خودرا بنمایش گذاشتند.

+گزارش تصویری:

/مقابل مجلس:

/اهواز:

/در محل های کار:

*تجمع  اعتراضی کارگران سازمان منطقه ویژه پارس در عسلویه نسبت به سطح نازل حقوق

روز چهارشنبه ۵ خرداد، کارگران سازمان منطقه ویژه پارس در عسلویه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق دست به تجمع زدند وبا سردادن شعاروبرافراشتن پلاکاردهایی

خواهان پاسخگویی به خواسته هایشان شدند.

*یورش نیروهای انتظامی وامنیتی به کارگران بازنشسته حق طلب ایران ایر

روز دوشنبه ۳ خرداد، نیروهای انتظامی وامنیتی به راهپیمایی وتجمع  کارگران بازنشسته حق طلب ایران ایریورش آوردند وتعدادی از این حق طلبان را مورد ضرب وشتم قراردادند وچند نفرشان بدلیل مصدوم شدن به بیمارستان منتقل شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۵ خرداد،روز دوشنبه ۳ خرداد همزمان با روز جهانی متخصصان تعمیرات هواپیمایی، جمعی از بازنشستگان بخش مهندسی و تعمیرات شرکت ایران ایر برای اعتراض وضعیت معیشتیشان دست به راهپیمایی وتجمع زدند.

این بازنشستگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:در اعتراض روز سوم خرداد برخی از آنان مورد ضرب و شتم قرار گفته و حتی کارشان به بیمارستان کشیده شده است.

*گامی بجلوی کارگران شهرداری زنجان برای تامین امنیت شغلی بدنبال تجمعات اعتراضی دامنه دارشان:عقد قرارداد مستقیم و یکساله ۹۰۰ کارگران شهرداری  زنجان – ادامه کنش های این کارگران برای عقد قراداد دائمی

قرار داد کاری حدود ۹۰۰ کارگرخدماتی و فضای سبز شهرداری زنجان بدنبال تجمعات اعتراضی دامنه دارشان مستقیم و یکساله شد.

کنش های این کارگران برای عقد قرار داد دائمی کماکان ادامه دارد.

درهمین رابطه یکی از کارگران شهرداری زنجان به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود ده سال بود که شمار زیادی کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری زنجان به سبب قراردادهای موقت فاقد امنیت شغلی بودند که با پیگیری از دو روز پیش همه قراردادهای موقت حدود ۹۰۰ کارگر از تاریخ اول فروردین ماه به یکساله تغییر کرد.

او با بیان اینکه همه کارگران بدنبال عقد قرارداد دائمی هستند تا امنیت شغلی داشته باشند، افزود: یک کارگر قرارداد مستقیم، خیالش بابت امنیت شغلی و پرداخت دستمزد و مزایای مزدی، راحت‌تر است؛ وقتی کار در شهرداری «دائمی» است، کارگران نه تنها باید قرارداد مستقیم شوند، بلکه باید با آن‌ها قرارداد دائم منعقد شود.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه ۴ شهرداری زنجان نسبت به واگذاری به شرکت پیمانکاری  وشکننده ترشدن امنیت شغلی ومعیشتیشان مقابل استانداری

روزشنبه ۱۸ اردیبهشت، کارگران فضای سبز منطقه ۴ شهرداری زنجان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به واگذاری به شرکت پیمانکاری وشکننده ترشدن امنیت شغلی ومعیشتیشان دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

یکی از کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفت: ده‌ها کارگر با سابقه و ثابت در مناطق چهارگانه شهرداری وجود دارد که میانگین سابقه آن‌ها بیش از ۱۰ سال است و حالا شهرداری زنجان به جای اینکه این کارگران را تبدیل وضعیت کند و در خود شهرداری به کار بگیرد متاسفانه اقدام به برون‌سپاری مناطق کرده و قرار است تمام کارگران با سابقه را در اختیار پیمانکار بگذارد. این یعنی اینکه کارگران با سابقه شهرداری که عمرشان را در شهرداری سپری کرده‌اند باید در اختیار پیمانکار قرار بگیرند و به عنوان کارگر صفر فعالیت کنند.

وی افزود: شهرداری زنجان در برون‌سپاری در سال ۹۶ شکست خورد و پیمانکار مربوطه بدون هیچ محاکمه‌ای پا به فرار گذاشت و یک ماه از حقوق و بیمه کارگران را واریز نکرد و کلی هم به شهر خسارت وارد کرد. البته آن پیمانکار سبب خشک شدن ۲۰۰ درخت تنومند شد و مجبور شدیم از ریشه این درختان را برش دهیم. حالا مسئولان شهرداری با چه ضمانتی تصمیم گرفتند که مجددا مناطق چهارگانه شهرداری را به مرور زمان، برون‌سپاری کنند؟ آیا مسئولان شهرداری تضمین می‌دهند که حوادث تلخ سال ۹۶-۹۷ رخ ندهد؟ آیا تضمین می‌دهند که بر نحوه عملکرد پیمانکار نظارت درستی کنند و یا اینکه با پیمانکار در پشت پرده تعامل انجام خواهند داد؟

او ادامه داد: از ۹ عضو شورای فعلی حدود شش نفر آن‌ها رد صلاحیت شده است. از سوی دیگر زمانی به پایان عمر شورای پنجم نمانده و به زودی شورای ششم پای کار خواهد آمد. با آمدن شورای جدید قطعا شهردار جدید معرفی خواهد شد و حالا با این تفاسیر مسئولان فعلی شورای شهر و شهرداری چگونه تضمین می‌دهند که واگذاری مناطق به پیمانکاران موفقیت آمیز باشد.

وی افزود: معاون شهردار وعده می‌دهد که به پیمانکار مربوطه اکیدا گفته‌ایم که حق و حقوق کارگران به موقع پرداخت شود ولی سوال من از همتیان معاون شهردار این است خود شما تا چند ماه آینده در شهرداری سمتی نخواهید داشت؛ پس چگونه تضمین می‌دهید؟

یکی دیگر از کارگران  معترض گفت: ماه رمضان تمام می‌شود و به خاطر اینکی پولی ندارم یخچال خانه ما خالی است. ۴۰ روز است که به ما حقوق ندادند. مشکلات بسیار است و نمی‌دانیم کدامیک را به شما بگوییم. بیمه ما به عنوان سختی زیان آور واریز نمی‌شود، امنیت شغلی نداریم، حقوق ما بر اساس طبقه‌بندی واریز نمی‌شود و همه اینها دغدغه‌های ما هستند و جالب است مسئولان شهرداری فقط سکوت می‌کنند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع گفت: حقوق ما توسط پیمانکار واریز نشده و ما از آینده و امنیت شغلی خودمان می‌ترسیم. شهرداری هیچ نظارتی بر پیمانکار نمی‌کند و چه ضمانتی وجود دارد که در آینده بازهم در زمینه واریز حقوق به مشکل نخوریم.

یادآوری:از اواخر سال گذشته امور شهری منطقه چهار شهرداری زنجان به پیمانکار واگذار شد. در همین راستا امسال هم مسئولان شهرداری زنجان تصمیم گرفتند قسمت فضای سبز منطقه چهار را هم به پیمانکار واگذار کنند. همین موضوع کافی بود تا کارگران منطقه چهار شهرداری زنجان مقابل استانداری زنجان تجمع کنند و خواستار لغو برون‌سپاری شوند.

یکی از دلایلی که سبب اعتراض کارگران شهرداری به موضوع برون‌سپاری شده عدم موفقیت برون‌سپاری فضای سبز منطقه یک شهرداری زنجان در سال ۹۶-۹۷ بود. در آن زمان فضای سبز منطقه یک شهرداری زنجان حدود ۱۵ ماه به پیمانکار سپرده شد ولی پیمانکار مربوطه به دلیل کاهش هزینه‌ها علاوه بر اینکه از بسیاری از خدمات به فضای سبز شهری خودداری کرد و سبب خشک شدن بیش از ۲۰۰ درخت تنومند در فضای سبز زنجان شد، در انجام وظایف خود در غفلت خواب مسئولان شهرداری زنجان کوتاهی کرد.

همینطور این پیمانکار بعد از ندادن حقوق و سنوات یک ماه کارگران و عدم واریز یک ماه از بیمه کارگران شهرداری، از استان زنجان گریخت؛ البته بعد از دو سال شکایت و دوندگی کارگران فقط بخشی از حقوق و بیمه کارگران زنده شد. حالا بماند که نماینده کارگران شهرداری می‌گوید با اینکه حکم مسدودی حساب پیمانکار متخلف را گرفته‌ایم ولی معلوم نیست چرا “بانک عامل” از مسدودی حساب پیمانکار خودداری می‌کند.

*تجمع اعتراضی مشاوران ایمنی و بهداشت کارکشورنسبت به بیکاری مقابل وزارت کاربرای سومین بار درسال جاری

روز چهارشنبه ۵ خرداد برای سومین بار درسال جاری، مشاوران ایمنی و بهداشت کارکشوربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بیکاری دست به تجمع مقابل وزارت کار در خیابان آزادی پایتخت زدند.

یادآوری:ادامه اعتراضات مشاوران ایمنی و بهداشت کارکشورنسبت به بیکاری با برپایی تجمع دوباره  مقابل وزارت کار

روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت برای دومین بار درسال جاری،با برپایی تجمع مقابل وزارت کار اعتراضشان را نسبت به بیکاری بنمایش گذاشتند وخواهان لغو اصلاح آیین نامه مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی شدند.

معترضان خواهان توقف فوری این فراخوان، بازنگری آیین‌نامه و دستورالعمل با حضور صاحبنظران و نمایندگان مشاوران حقیقی و طرح پیشنهادات ارائه شده کمیته ارزیابی ایمنی مجلس شورای اسلامی در شورای عالی حفاظت فنی هستند.

مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی به خبرنگار رسانه ای گفتند:در هفته‌های گذشته حوادث متعددی در محیط‌های صنعتی اتفاق افتاد؛ از جمله انفجار در شهرک صنعتی لیا، شهرک صنعتی شکوهیه قم، حادثه معدن طزره، حوادث ساختمانی و آتش‌سوزی کارگاه مبل‌سازی که تعدادی از کارگران جان باختند و مصدوم شدند. جلوگیری از استمرار یافتن نظارت‌ها، وضعیت ایمنی محیط‌های کار را از این که هست بدتر می‌کند.

آن‌ها افزودند:مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی خواهان پایان دادن به ساقط کردن اعتبار مجوزهای خود هستند و می‌گویند که این رویکرد می‌تواند ایمنی بیش از ۸۰ میلیون ایرانی را به خطر بی‌اندازد.

*دومین روزدور جدید اعتراضات کارگران شرکت آب وفاضلاب روستایی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت  وعدم پرداخت ۳ ماه حقوق وپرداخت نشدن ماه ها حق بیمه باتجمع مقابل استانداری

روز چهارشنبه ۵ خرداد، کارگران شرکت آب وفاضلاب روستایی (آبفار) خوزستان دردومین روزدور جدید اعتراضاتشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت  وعدم پرداخت ۳ ماه حقوق وپرداخت نشدن ماه ها حق بیمه دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران شرکت آب وفاضلاب روستایی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت  وعدم پرداخت ۳ ماه حقوق وپرداخت نشدن ماه ها حق بیمه باتجمع وپهن کردن سفره خالی مقابل شرکت

روز سه شنبه ۴ خرداد، کارگران شرکت آب وفاضلاب روستایی(آبفار) خوزستان درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت  وعدم پرداخت ۳ ماه حقوق وپرداخت نشدن ماه ها حق بیمه  دست به تجمع وپهن کردن سفره خالی مقابل شرکت زدند.

این کارگران که تعدادشان به بیش از ۶۰۰نفر می‌رسد، می‌گویند: بعد از طرح یکپارچه‌سازی با آبفا شهری هیچ‌گونه قراردادی با ما منعقد نشده است.

آنها می‌افزایند: نزدیک به ۳ سال حق بیمه برای کارکنان پرداخت نشده و تمام هزینه‌های درمان را به‌صورت آزاد پرداخت می‌کنیم.

این کارگران که ۳ ماه حقوق معوقه دارند، می‌گویند بعد از طرح یکپارچه‌سازی آبفای روستایی و شهری کارکنانی که سال‌ها سابقه کار دارند باید زیر نظر پیمانکار کار کنند.

آنها در پایان خواستار رفع تبعیض بین کارکنان آبفای شهری و روستایی شدند.

*تجمع اعتراضی دوباره کارگران بازنشسته هتل لاله تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل ساختمان شرکت توسعه گردشگری ایران

روز سه شنبه ۴ خرداد دوباره، کارگران بازنشسته هتل لاله تهران درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل ساختمان شرکت توسعه گردشگری ایران واقع در ولنجک تهران اجتماع کردند.

یکی از کارگران بازنشسته در این تجمع  اعتراضی حضور داشت،به خبرنگار رسانه ای گفت: پس ازآنکه روز گذشته (چهارم خرداد) شماری از کارگران بازنشسته هتل لاله در اعتراض به شرایط نامشخص پرداخت مطالبات سنواتی خود در مقابل ساختمان شرکت توسعه گردشگری ایران تجمع کردند، مسئولان مربوطه با حضور در جمع معترضان وعده دادند که به خواسته‌های آن‌ها رسیدگی خواهند کرد.

این کارگر بازنشسته هتل لاله تهران گفت: پرداخت کامل مطالبات بازنشستگی که از سال ۹۵ به تاخیر افتاده خواسته اصلی بازنشستگان هتل لاله تهران است. در عین حال بخش دیگری از درخواست آنها دریافت احکام بازنشستگی است که بر اساس آن از جزئیان مطالبات خود آگاه شوند.

وی افزود: پس از تجمع روز سه شنبه، ۵ نماینده از سوی کارگران بازنشسته برای گفتگو در روز ۱۷ خرداد ماه با مدیریت شرکت توسعه گردشگری ایران انتخاب شدند همچنین مقرر شد در تاریخ مذکور همه احکام بازنشستگی کارگران بازنشسته هتل لاله تهران تحویل نمایندگان صنفی منتخب شود.

درهمین رابطه:ادامه سریال تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته هتل لاله تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات وبی تفاوتی مسئولان

روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت برای چندمین بار، کارگران بازنشسته هتل لاله تهران دست به تجمع زدند تا صدای اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت مطالبات وبی تفاوتی مسئولان منعکس کنند.

یکی از کارگران بازنشسته معترض به خبرنگار رسانه ای گفت:نامه‌نگاری‌های زیادی به مراجع پیگیری کننده همانند نهاد قضایی، بازرسی وزارت میراث فرهنگی، وزارت کار و برخی نمایندگان فراکسیون گردشگری مجلس انجام شده اما متاسفانه هنوز پاسخی که نشان از برطرف شدن مشکلاتمان باشد، دریافت نکرده‌ایم.

کارگران بازنشسته معترض هتل لاله تهران که از سال ۹۵ مطالبات سنواتی و مزدی خود را کامل وصول نکرده‌اند،  می‌گویند: نه کارفرما و نه مسئولان حامی ما نیستند؛ نه تنها حق و حقوق ما را نمی‌دهند بلکه صدای ما را هم نمی‌شنوند.

*برگزاری جلسه دادگاهی عثمان اسماعیلی و محمود صالحی 

صبح روز سه شنبه چهارم خرداد ماه دادگاهی عثمان اسماعیلی و محمود صالحی به اتهام فعال سیاسی ( انتشار تصاویر خود در فضای مجازی منتسب به گروهک های معاند نظام )، برگزاری غیر قانونی روز جهانی کارگر و تبلیغ علیه نظام،  بصورت ویدئو کنفرانس و آنلاین از داخل زندان با قاضی  شعبه انقلاب دادگستری سقز ، برگزار گردید.

در این دادگاهی فعالین کارگری نامبرده برگزاری مستقل روز جهانی کارگر را حق کارگران دانسته و با دفاع از فعالیت های خود بار دیگر قرار صادره از سوی قاضی پرونده  را قبول نکرده و اعلام داشتند  اعتراض مردم و طبقه کارگر به این شرایط اسفبار سیاسی و اقتصادی  برحق می باشد و تاکید کردند اتهامات انتسابی هیچ پایه و اساسی ندارد و آن را رد کردند.

لازم به ذکر است که امروز سه شنبه محمود صالحی را بار دیگر برای انجام دیالیز هفتگی به بیمارستان انتقال دادند ، در حین انجام دیالیز  بدلیل سرماخوردگی وضعیت جسمانی ایشان مناسب نبوده و به همین دلیل  پزشک بخش دیالیز با توجه به اینکه محمود صالحی  دو بار واکسن کرونا را تزریق کرده اما در نامه ای  رو به مسئولین و بهداری زندان خواسته تا تست کرونا را برای اطمینان بیشتر از وی به عمل آورند.

*احضار مظفر صالح‌نیا به اطلاعات نیروی انتظامی

امروز چهارشنبه پنجم خرداد مظفر صالح‌نیا از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران با مراجعه به اداره گذرنامه توسط حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی سنندج مورد بازجویی قرار گرفت.

مراجعه وی پس از احضار تلفنی از سوی این نهاد اطلاعاتی صورت گرفت. این احضار تلفنی روز گذشته صورت گرفته است و به مظفر گفته‌اند که باید به اداره گذرنامه مراجعه کند.

بازجوی اطلاعات که خود را محمدی معرفی نموده است ضمن بازتکرار سؤالات مشخص و همیشگی درباره دستگیری‌ها و بازجویی‌های قبلی، اخذ آدرس‌های جدید محل کار و زندگی اعلام کرده است که مظفر حق ندارد در هیچ تجمع و حرکت اعتراضی شرکت کند.

در ادامه‌ بازجو اعلام کرده است که این جلسه بخاطر نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری است و چنانچه تحرک یا اعتراضاتی در جریان انتخابات یا پس از انتخابات صورت گرفت مظفر حق شرکت در آن را ندارد وگرنه با پرونده‌سازی خطرناکی مواجه خواهد شد.

مظفر صالح‌نیا در پاسخ به این اظهارات بازجو اعلام کرده است که مسئله انتخابات ارتباطی به او ندارد و فعالیتهای وی کاملاً مطالباتی و صنفی بوده است و حاکمیت باید جلوی منصوبان ومسئولین خود را بگیرد که از سر قدرت طلبی در حال حمله به یکدیگر هستند.

در نهایت بازجو مظفر را تهدید به برخوردهای جدی در صورت شرکت در تجمعات اعتراضی میکند.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر تعداد زیادی از فعالین شهر سنندج توسط اطلاعات نیروی انتظامی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- پنجم خرداد یکهزار و چهارصد

‍ ‍ *تبدیل حکم یک سال حبس تعزیری جوانمیر مرادی به جزای نقدی در دادگاه تجدیدنظر 

جوانمیر مرادی عضوهیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و دبیر انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه به اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه یک دادگاه انقلاب کرمانشاه به یک سال حبس تعزیری محکوم گردید. 

حکم بدوی شعبه یک دادگاه انقلاب کرمانشاه مورد اعتراض و تجدیدنظر خواهی جوانمیر مرادی واقع گردید و در نهایت این حکم در شعبه یک تجدیدنظر کرمانشاه به جزای نقدی تبدیل گردید. 

اتحادیه آزاد کارگران ایران صدور حکم علیه جوانمیر مرادی را قویاً محکوم مینماید و خواهان لغو فوری حکم صادره علیه وی می‌باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – پنجم خرداد ۱۴۰۰

*اهالی منطقه لردگان در اعتراض به وضعیت نامناسب جاده و تصادفات مرگبار مسیر ترانزیتی خوزستان – چهارمحال بختیاری را مسدود کردند

روز چهارشنبه ۵ خرداد در پی تصادف خونین ومرگبار،جمعی از اهالی منطقه لردگان در استان چهارمحال و بختیاری برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به وضعیت نامناسب جاده مسیر ترانزیتی خوزستان – چهارمحال بختیاری در حوالی پُل بریده مسدود کردند وراه را بر ماشین‌های عبوری بستند وبا جلوگیری از عبور ماشین‌های سنگین،خواهان دیدار با فرماندار لردگان شدند.

*مرگ یک کارگر وسوختگی شدید دو کارگر در حادثه انفجار خط انتقال اکسیژن از شرکت پتروشیمی مبین به شرکت پتروشیمی انتخاب در عسلویه

روز چهارشنبه ۵ خرداد، در حادثه انفجار خط انتقال اکسیژن از شرکت پتروشیمی مبین به شرکت پتروشیمی انتخاب در عسلویه یک کارگر جان خودرا ازدست داد و دوکارگر دیگر دچار سوختگی ۸۵ و ۵۵درصدی وبه بیمارستان سوانح سوختگی شیراز منتقل شدند.

*کارگر ساختمانی به دلیل سقوط از ارتفاع جان باخت 

کارگری به اسم اسعد فضلی ( نقاش ساختمان) اهل روستای اوهنگ به دلیل سقوط از ارتفاع و حادثه ساختمانی جان باخت. این کارگر که در شهر سرپل زهاب مشغول کار نقاشی بوده است متاسفانه به دلیل سقوط از ارتفاع جان باخته است. 

انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد این حادثه تلخ را به کاک برهان پدر این کارگر و خانواده و بستگان این کارگر عزیز تسلیت عرض می‌نماید.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate