نگاه هفته

نگاه هفته

تهیه کننده؛ پروین معاذی

 

احضار فعال کارگری به اداره اطلاعات سقز

دوشنبه سوم خردادماه، کاوه حکیمی، فعال کارگری و یکی از امضاکنندگان بیانیه محکومیت بازداشت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی به اداره اطلاعات سقز احضار شد. این فعال کارگری در رابطه با نحوه تنظیم بیانیه و چگونگی امضا کردن آن، به ستاد خبری اداره اطلاعات سقز احضار شد‌ه است.  بیش از ۵۰۰ تن از کارگران و فعالین کارگری و اجتماعی با امضای بیانیه‌ای در محکومیت بازداشت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی خواستار آزادی بدون قید و شرط این دو فعال کارگری شدند.

 

عدم برگزاری جلسه دادگاهی عثمان اسماعیلی و محمود صالحی 

نهمین روز از بازداشت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی در حالی سپری می شود که طبق ابلاغیه صادره از سوی شعبه انقلاب دادگستری سقز، قرار بود جلسه رسیدگی به اتهامات فعالین کارگری بازداشتی، مندرج در ابلاغیه ( فعال سیاسی، انتشار تصاویر خود در فضای مجازی منتسب به گروهک های معاند نظام ) روز دوشنبه سوم خرداد ماه در ساعت مقرر، برگزار شود اما جلسه مذکور بنا به دلیل یا دلایل نامشخصی برگزار نگردید .

لازم به ذکر است روز دوشنبه سوم خرداد ماه فعال کارگری، کاوه حکیمی و یکی از امضا کنندگان بیانیه ای که به امضا بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران و فعالین کارگری و اجتماعی در محکومیت بازداشت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی تنظیم شده بود، جهت بازخواست از نحوه تنظیم بیانیه و چگونگی امضا کردن آن، به ستاد خبری اداره اطلاعات سقز احضار شد‌. از همین طریق ما خانواده بازداشت شدگان ( عثمان اسماعیلی و محمود صالحی ) احضار و بازخواست نامبرده گان را محکوم می کنیم و از این طریق اعلام می داریم که پایه ریز و فراخوان دهنده بیانیه مذکور ما خانواده بازداشت شدگان بوده و بار دیگر از تمامی انسانهای آزادیخواه، طبقه کارگر و هر آن کس که دل در گرو مبارزه طبقاتی طبقه کارگر دارد، می خواهیم نسبت به بازداشت کارگران , فعالین کارگری و اجتماعی که به این شرایط اسفبار اجتماعی معترض هستند ؛ بویژه عثمان اسماعیلی و محمود صالحی ، نارضایتی خود را به هر طریق ممکن ابراز دارند.

 

نامه اعتراضی اتحادیه بین المللی صنایع غذائی و هتلها (ای یو اف) به مقامات ایران برای آزادی فوری محمود صالحی و عثمان اسماعیلی

آقایان عزیز، به نمایندگی از بیش از ۲.۵ میلیون عضو ما در سراسر جهان ، IUF خواستار آزادی فوری دو مدافع حقوق کارگران ، محمود صالحی و عثمان اسماعیلی ، دستگیر شده در ۱۶ مه پس از احضار به دادستانی در سقز هستیم.

طبق اطلاعات ما ، این دو متهم به انتشار اطلاعات مربوط به جشن ۱ مه هستند ، روزی که بیش از یک قرن توسط کارگران در سراسر جهان جشن گرفته می شود. برای سالهای زیادی ، آقای صالحی به دلیل دفاع از حقوق کارگران مورد آزار و اذیت ، بازداشت و بارها زندانی شده است. حقوق اساسی کارگران برای آزادی تشکل ، حقوقی که در اسناد حقوق بین الملل از جمله کنوانسیون های سازمان بین المللی ملل متحد تعیین شده است. ILO در گذشته توجه به وضعیت آقای صالحی را در زمینه نقض این حقوق جلب کرده و خواستار احترام به حقوق کارگران شده است. آزار و اذیت ، دستگیری و زندانی کردن مدافعان حقوق کارگر، تنشهای عمیق اجتماعی و اقتصادی ایران را برطرف نخواهد کرد. برعکس ، این تنش ها فقط وقتی شروع به کار می کنند که کارگران در استفاده از حقوق اساسی خود آزاد نباشند. 

IUF از دولت شما می خواهد كه فوراً و بدون قید و شرط آقای صالحی و اسماعیلی را آزاد کنید. وضعیت سلامتی محمود صالحی نا مناسب است و به پزشکی منظم نیاز دارد. 

به رهبر جمهوری اسلامی ایران ، آیت الله سید علی خامنه ای 

به رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران ، حسن روحانی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئیس،

 سفیر دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ژنو ، سوئیس

 iranunog@mfa.gov.irsl/pr/0046

ما دولت شما را مسئول سلامتی جسمی و روانی این دو نفر می دانیم. ما اعضای خود را از وضعیت مطلع خواهیم کرد و منتظر اقدامات سریع شما هستیم.

۲۱می ۲۰۲۱

 

گزارش اختصاصی به اتحادیه آزاد کارگران ایران از تجمع بازنشستگان بهداشت و‌ درمان مقابل سازمان برنامه و بودجه

دومین تجمع بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان در اعتراض به نابرابری حقوقی و عدم پرداخت مطالبات و عدم محاسبه مواردی نظیر فوق العاده ویژه، حق جذب،سختی شرایط محیط کار،حق اشعه و… که در زمان اشتعال از آنها کسورات بازنشستگی کسر شده است اما در احکام متناسب سازی اول مهر ۹۹ اعمال نگردیده است امروز دوشنبه دوم خرداد مقابل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.تجمع و شعار تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم شروع وبا شعارهای :

فقط کف خیابون بدست میاد حقمون

کشتی بازنشسته دیگه به گل نشسته

همسان سازی کجا بود دروع، فریب ریا بود

بازنشسته بیدار است

 از وعده ها بیزار است

با حق جذب و ویژه  

حقوق ها کامل میشه

سپس جمعیت شعارداد : 

از بس دروغ شنیدیم  ما دیگه رای نمیدیم

که با اعتراض شدید مامور نیروی انتظامی روبرو شد و ایشان گفتند حق ندارید این شعار را بدهید.مشخصه که این شعار تاثیر خود را در جنبش اجتماعی  قشرهای مختلف جامعه گذاشته و مسئولین را به هراس انداخته است تا آنجا که این حق طبیعی را از مردم می گیرند. 

جمعیت سپس با شعار نوبخت بیا پایین خواهان حضور نوبخت در بین بازنشستگان جهت پاسخ به مطالبات خود شدند که آقای دهستانی معاون نوبخت در بین جمعیت حاضر و با جواب های سربالا و وعده وعید سعی در توجیه بی عدالتی در پرداختها داشتند.ایشان در جواب همکاری که گفت من از آسایش خانواده ام زدم سی سال شب نخوابی کردم و شیفت دادم و در سخت ترین شرایط با انواع بیماریهای واگیردار سر کار خود حاضر شده ام اما این حق من نیست با این شرایط سنی و بیماری هر دفعه بیام اینجا داد بزنم. که آقای دهستانی در جواب ایشان گفتند مجبور نبودی این شغل را انتخاب کنی!!

در جواب ایشان جمعیت شعار دادند تا سلامت نباشه هیچی درست نمیشه

دوشنبه سوم خرداد ۱۴۰۰

ارسالی برای اتحادیه آزاد کارگران ایران

هیزم های انتخاباتی 

 بخشی از کامنت ئاویه ر سنه از شهر سنندج

خیمه شب بازی انتخابات بار دیگر به شروع نزدیک شده و خیمه شب باز ناقص حکومت اسلامی هرباره نیت پلیدش را با حضور سیاهی لشکرها تعریف نو می دهد. بله این داستان ٤٢ سال حضور حکومت فاسد اسلامی است آنهایی که انقلاب توده چپ را دزدیدند و خود مبلغ هلال شیعه شدند. شیپورچیان انتخابات یا مزدوران حکومت ولی فقیه همیشه هیزم انتخابات هستند و بازیگران سیرک انتخابات هم مثل وظیفه شرعی به بیانات خیمه شباز ناقص لبیک می گویند و اسم نویسی می کنند و در قالب تنور گرم کنی هستند برای آقا دست نشانده های آقا.  کردستان از ٤٢ سال قبل جایگاه  اعتراض بوده و خواهد بود اما حکومت هم بیکار ننشسته و در این سالها برای خودش  روشنفکران، فعالان مدنی، روزنامه نگاران زیادی تولید کرده است و اینها  فرزندان جمهوری اسلامی و در هر شرایطی به اسلام و آقا خدمت میفرمایند. قرن تازه مصادف است با انتخابات ششم شوراها و قصه خونه مادر بزرگه که در کردستان تکرار می شود. منتخبین و مورد اعتمادهای آقا یا مخمل خونه مادربزرگه در سیرک انتخاباتی نقش بازی میکنند آنانی که  توسط حاکمیت، هر انتخابات یکبار شارژ مغزی و پولی میگردند و بازار انتخابات را دارند حرارت میدهند. با رفتن خدمت تایید شدگان آقا و یا دعوت به دفاتر و محافل خودشان استارت سرسپردگی خود را میزنند. حرکت اولین انتخابات کردستان را همیشه مدیر خانه مطبوعات کردستان انجام داد و با چاپ هفته نامه خودشان به قیمت ٢٥ میلیون برای دلال حکومتی”مختار زارعی” و دلال انتخاباتی ارشد  “سیدخالد حسینی”در محافل شخصی با این داشته اند که با ٥٠٠ میلیون هرکسی را بخواهد به شورا میبرد.  شورای پولی لیاقت حضور تایید شده های  آقا را دارد. 

فردین کمانگر”حسن دو سه‌ر” به عنوان دومین سنگرشکن انتخاباتی در کردستان در محافل انتخاباتی که با منتخبین آقا در دفتر خودش برپا می نماید دارد هیزم به تنور انتخابات میریزد. نوری زاده کوردستان”سید باسط شیخ احمدی” از همیشه حاضران عرصه انتخابات است. سی دی باسط نقش خاطره تاریخی در کردستان دارد و با همراهی داماد همیشه کاندیدش یا محسن رضائی کوردستان”سیدبهاالدین حسینی” وظیفه و اراده خود را به آقا نشان داده و هر انتخابات تلاش در آمدن مردم پای صندوق رآی داشته و خواهند داشت و نتیجه این خوش خدمتی بوده که منزل سه طبقه مرکزیت شهر سنندج را دارند . هر سال در ایام عید ماشینش را تغییرمیدهد خلاصه انتخابات بی باسط معنی ندارد.  یحیی حول که رشد یافته خبرگزاری کردپرس است و هرچه دارد از سپاه و انتخابات است همیشه حاضر قافله انتخابات بوده. خوش خدمتی به سپاه از اصول باوری یحیی است. تنور انتخابات را از مقر چاپ معلم و با همراه ناصر و شعیب سپاهی هدایت می فرمایند. خوله محمودی”محمود محمودی رشد یافته  سپاه مریوان و ماموریتی به صحنه آمده در ترویج اعتیاد  فساد و دلالی از همه سرسپردگان سرتر است.

ایسکرا  ۱۰٩۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate