اخباروگزارش های کارگری ۲ خرداد ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲ خرداد ماه ۱۴۰۰

– تجمع اعتراضی معلمان مدارس غیر دولتی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس برای چندمین بار

– تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمت کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

– تجمع اعتراضی معلمان پیش دبستانی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

– تجمع کارگران شرکت بهره‌برداری متروی تهران از جمله راهبران مترو برای احقاق حقوق برحقشان مقابل ساختمان شورای شهرپایتخت

– قطعنامه جمعی از کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن خراسان در اعتراض به پایمالی حقوقشان توسط شرکت تراورس و عملکرد ضد کارگری شورای اسلامی کار

– ادامه اعتراضات کارگران شهرداری لوشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات ،بی تفاوتی مسئولان و رفتار و گفتار ضدکارگری شهردارلوشان

– اعتراض صدها کارگر اقماری شرکت ملی حفاری ایران نسبت به عدم پرداخت۴ ماه هزینه های ایاب و ذهاب

– ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیرازنسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمعی دیگر مقابل استانداری فارس

– با رایزنی مدیریت شرکت واحد و خلف وعده آقای حبیب‌زاده رئیس کمیسیون کارگری شورای شهر، جلسه رسیدگی به مشکلات کارگران در شورای شهر، امروز دوم خرداد بدون حضور اعضای سندیکا برگزار شد 

– تعیین زمان برگزاری جلسه دادگاهی عثمان اسماعیلی و محمود صالحی 

– کارگران و فعالین کارگری را فوراً آزاد کنید!

– جان باختن یک کارگر نوجوان آشپزخانه ای در بالابر غیر استاندارد

*تجمع اعتراضی معلمان مدارس غیر دولتی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس برای چندمین بار

روز یکشنبه ۲خرداد برای چندمین بار، معلمان مدارس غیر دولتی کشوربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمت کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز یکشنبه ۲ خرداد،جمعی از معلمان خرید خدمت کشور(ورودی بعد از سال ۱۳۹۳)برای بنمایش گذاشت اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی برای یکباردیگر دست به تجمع  مقابل مجلس زدند.

*تجمع اعتراضی معلمان پیش دبستانی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز یکشنبه ۲ خرداد،جمعی از معلمان پیش دبستانی کشور(ورودی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸) برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی بازهم  مقابل مجلس تجمع کردند.

*تجمع کارگران شرکت بهره‌برداری متروی تهران از جمله راهبران مترو برای احقاق حقوق برحقشان مقابل ساختمان شورای شهرپایتخت

روز یکشنبه ۲خرداد،جمعی از کارگران شرکت بهره‌برداری متروی تهران از جمله راهبران مترو برای احقاق حقوق برحقشان دست به تجمع مقابل ساختمان شورای شهرپایتخت زدند.

براساس گزارشات منتشره در رسانه ها وشبکه های اجتماعی،تجمع کنندگان خواهان اعمال حق جذب و سختی کار، قرار گرفتن در اولویت واکسیناسیون، اصلاح عناوین شغلی، اجرای کامل بخشنامه‌‌های افزایش دستمزد کارگری مصوب شورای عالی کار، عدم اجرای طرح حذف راهبر کمکی قطار، اصلاح فرمول و نحوه محاسبه مالیات بر حقوق پرسنل، رفض تبعیض میان کارکنان عملیاتی و پرسنل ستادی، احیا و اجرای دستورالعمل تامین تجهیزات انفرادی راهبران هستند.

*قطعنامه جمعی از کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن خراسان در اعتراض به پایمالی حقوقشان توسط شرکت تراورس و عملکرد ضد کارگری شورای اسلامی کار

روز شنبه اول خرداد، جمعی از کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن خراسان در اعتراض به پایمالی حقوقشان توسط شرکت تراورس و عملکرد ضد کارگری شورای اسلامی کار ،قطعنامه ای بقرار زیر صادرکردند:

۱ـ سعیدی عضو شورای کارگری خراسان از ما نیست و علیه کارگران است هر کارگری اعتراض بکند به حقوق دریافت نشده سعیدی در صدد اخراج او خواهد شد 

۲- شرکت تراورس شرکت منتخب ما در راه آهن خراسان نیست چرا که در این مدت هر روز بر مشکلات ما در اینجا اضافه میشود 

۳- شرکت تراورس هیچ وقت حقوق کامل به ما کارگران پرداخت نکرده است و در این مدت به بن و بیمه و مزایای دیگر که حق ما کارگران است در جهت دور زدن پرداخت حقوق بوده است

۴- در اول خرداد طبق قرار داد با شرکت تراورس باید حقوق کامل فروردین ۱۴۰۰ به نیروی خراسان پرداخت شود ولی هنوز از پرداختی حقوق خبری نیست 

۵- کارگران به شرکت تراورس و همچنین نماینده شرکت تراورس در شورای کارگری خراسان اعتماد نکنید 

۶ – ما از تمامی همکاران تقاضا داریم گول حرف های این مدیران را نخورید و آقای معینی هم انتخاب ما کارگران نیست بلکه انتخاب شورای های کارگری است که اساسا از ما پشتیبانی و حمایت نمی کنند بلکه از شرکت حمایت می کنند .

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری لوشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات ،بی تفاوتی مسئولان و رفتار و گفتار ضدکارگری شهردارلوشان

روز یکشنبه ۲ خرداد، کارگران شهرداری لوشان دراستان گیلان از ادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات وبی تفاوتی مسئولان و رفتار و گفتار ضدکارگری شهردارلوشان ،خبردادند.

کارگران شهرداری لوشان گفتند:کارگران شاغل در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری لوشان در ادامه تجمعات هفته گذشته با امید به حمایت اعضای شورای شهر به دفاتر آنان مراجعه کردیم اما هنوز واکنشی که بیانگر توجه آن‌ها به مشکلاتمان باشد را ندیده‌ایم.

آنان با بیان اینکه مسئولان شهری و شورای شهر به ظاهر با کارگرانی همانند ما که چندین ماه دستمزد معوقه نیز طلب دارند همراه هستند اما در واقع ما بدون حامی هستیم، در ادامه تصریح کردند: در تجمع سه روزه خود متوجه شدیم مسئولان شهری و اعضای شورای شهر لوشان نمی‌خواهند به صورت مستقیم درگیر مشکلاتمان بشوند.

به گفته کارگران شهرداری لوشان؛ نه تنها مسئولان شهری به مشکلاتمان رسیدگی نمی‌کنند بلکه سعی دارند به هر نحو موضوع مطالباتمان را هم تکذیب کنند که نمونه آن مصاحبه اخیر شهردار با یکی از رسانه‌های رسمی کشور بود.

طبق اظهارات این کارگران؛ بیش از شش ماه است که کارگران شهرداری لوشان حقوق طلب دارند و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌اند مربوط به آبان ماه سال ۹۹بوده است. در واقع شهردار که مدعی است این مطالبات مربوط به شهردار قبلی است و ایشان از آغاز مدیریت خود هر ماه حقوق داده‌اند، درواقع مطالباتی که تا آبان ماه پرداخت شده مربوط به معوقات شهرداران قبلی بوده است.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای مجموعه کارگران شهرداری لوشان تصریح کردند: شهردار در بخشی از مصاحبه خود گفته است تعدادی از کارگران حقوق خود را به‌روز دریافت می‌کنند و تعدادی دیگر دو ماه طلب دارند. در پاسخ به آقای شهردار باید بگویم کارگران شهرداری لوشان در ده سال گذشته هیچ وقت حقوق خود را به‌روز دریافت نکرده‌اند. در عین حال کارگرانی که ایشان مدعی‌اند دوماه طلب دارند حدود ۱۰ نفرند که از دو ماه پیش کار خود را به صورت روزمزدی آغاز کرده‌اند.

کارگران با انتقاد از شهردار تاکید کردند: شهردار می‌تواند به‌جای مخارج غیرضروری، همانند پروژه چراغانی میدان بسیج یا درختکاری بخشی از فضای سبز شهر می‌توانستند بخشی از مطالبات معوقه کارگران را بپردازد.

کارگران با بیان اینکه انتظار داشتیم آقای شهردار بعد از رفتار توهین‌آمیزی که با دو تن از کارگران داشت، حداقل از آن‌ها عذرخواهی می‌کرد، در پایان افزود: در صورتی که شهردار بخواهد بعد از اتمام دو هفته فرصتی که از کارگران برای پرداخت حقوق گرفته بی‌توجهی نشان دهد، مجددا اعتراضات خود را از سر خواهیم گرفت.

در همین رابط:دومین روزاعتصاب وتجمع کارگران شهرداری لوشان در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه و برخورد های وحشیانه شهردار

روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت برای دومین روز متوالی،کارگران شهرداری لوشان دست از کار کشیدند و با برپایی تجمع مقابل ساختمان شهرداری این شهر دراستان گیلان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه و برخورد های وحشیانه شهردارمبنی بر زیر گرفتن یک کارگر حق طلب با ماشین وکشیدن گوش کارگر حق طلب دیگربنمایش گذاشتند.

کارگران خشمگین ومعترض شهردار لوشان به خبرنگار رسانه ای گفتند: دلیل اعتراضشان علاوه بر وضعیت نامشخص مطالبات مزدی و بیمه‌ای حدود ۸۰ نفر از کارگران این شهرداری، توهین شهردار در برخورد با کارگران قدیمی شهرداری بوده است.

آنها در تشریح جزئیات این خبرافزودند: صبح روز شنبه (۲۵اردیبهشت ماه) در اولین روز از اعتراض کارگران مجموعه کارگران و کارکنان شهرداری لوشان مقابل ساختمان شهرداری؛ شهردار برخورد توهین‌آمیزی با چند تن از کارگران خدماتی در محوطه حیاط وداخل ساختمان انجام داد که واکنش اعتراضی کارگران را بر انگیخت.

کارگران در ادامه گفتند: حوالی ساعت شش صبح روز گذشته که اعتراض کارگران شکل گرفت، شهردار حین ورود به ساختمان شهرداری وقتی با با کارگران معترض مواجه شد و به دلیل شدت عصبانیت، با خودرو در محوطه پارکینگ شهرداری بعد از یک مانور، با یکی از کارگران خدماتی برخورد کرد بطوریکه همزمان لاستیک خودرو با برخورد به سیم خاردار ترکید. همزمان شهردار بدون توجه به کارگر حادثه دیده با ضربه در نگهبانی ساختمان واحد نقلیه وارد ساختمان شهرداری شد و با کشیدن گوش یکی از کارگران خدماتی شروع به تهدید و متفرق کردن همه کارگران کرد.

یکی از کارگران با بیان اینکه کارگران شهرداری لوشان در واکنش به این اقدام از صبح دیروز دست از کار کشیده و مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده‌اند، افزود: برای پیگیری حقوقی این موضوع قصد داریم در روز‌های آینده اعتراض خود را در صورت بی‌توجهی اعضای شورای شهر به مقابل ساختمان دادسرای لوشان انتقال دهیم.

او در تکمیل سخنان خود گفت: شهریور ماه سال ۹۸ شهردار وقت به همراه سه نفر از اعضای شورای شهر به اتهام تخلفات مالی بازداشت شدند و شهرداری تا شهریور ماه سال پیش با دو سرپرست اداره می‌شد. از شهریور ماه سال پیش با ورود شهردار جدید علارغم وعده‌های داده شده مبنی بر به‌روز شدن حقوق‌ها متاسفانه هیچ تغییری در روند پرداخت حقوق‌ها ایجاد نشده است. پرداخت حقوق در هر یک ماه یکبار در حالی انجام می‌شود که شهرداران سابق نیز هر ماه به ما یک حقوق می‌دادند.

او اضافه کرد:شهرداری لوشان دست‌کم ۶ ماه حقوق به کارگران بدهکار بوده و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم اخیرا بوده که مربوط به آبان ماه سال ۹۹ بوده که به صورت پایه حقوق بدون اضافه‌کاری پرداخت شده است. همچنین شهرداری در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی معوقات حدودا دوساله دارد که از سال ۹۰ به صورت ناقص پرداخت شده است.

*اعتراض صدها کارگر اقماری شرکت ملی حفاری ایران نسبت به عدم پرداخت۴ ماه هزینه های ایاب و ذهاب

روز یکشنبه ۲ خرداد، صدها کارگر اقماری شرکت ملی حفاری ایران نسبت به عدم پرداخت۴ ماه هزینه های ایاب و ذهاب اعتراض کردند.

آنها برای رسانه ای نوشتند: شرکت ملی حفاری ایران همچنان هزینه های ایاب و ذهاب پرسنل اقماری را در چهار ماه گذشته پرداخت نکرده است و خواهان اجرای دستورالعمل شرکت ملی نفت ایران توسط NIDC در این خصوص شدند‌.

براساس گزارش رسانه ای شده،عدم پرداخت هزینه ایاب و ذهاب پرسنل اقماری این شرکت  در حالی است که شرکت ملی نفت ایران فروردین ماه ۱۴۰۰ در نامه ای به شرکت ملی حفاری اعلام کرده بود: تامین وسیله نقلیه جهت ایاب و ذهاب کارمند شاغل در طرح اقماری از محل سکونت تا مرکز تجمع و محل کار و بالعکس بر عهده شرکت مربوطه می باشد که در صورت عدم تامین ، هزینه مذکور با ارائه لاشه بلیط یا بر اساس مسافت طی شده بر حسب کیلومتر و نرخنامه مصوب قابل پرداخت است.

*ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیرازنسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمعی دیگر مقابل استانداری فارس

روز یکشنبه ۲ خرداد، کارگران بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیرازدرادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان یکباردیگر دست به تجمع مقابل استانداری فارس زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:از استانداری فارس می‌خواهیم که برای احقاق حقوق ۱۳۰۰کارگر بازنشسته مخابرات راه دور شیراز، قاطعانه ورود کند. ما مطالبات قانونی خود به همراه خسارت تاخیر آن را می‌خواهیم؛ مطالباتی که پرداخت آن ۱۵ سال به طول انجامیده است. 

کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز با اشاره به مصوبه‌ی سفر استانی رئیس قوه قضاییه، افزودند: با وجود گذشت ماه‌ها از این مصوبه، هنوز مطالبات کارگران بازنشسته پرداخت نشده است اما امروز پرسش ما این است که چرا با گذشت ۱۵ سال هیچ راهکار عملیاتی برای پرداخت مطالبات بازنشستگان پیاده‌سازی نشده است؟» 

معترضان اضافه کردند:رسیدگی عاجل به مصوبه‌ی رئیس قوه قضاییه و پرداخت مطالبات ۱۳۰۰کارگر بازنشسته پیش از هرگونه اقدام برای راه‌اندازی مجدد کارخانه، مهم‌ترین درخواستی است که استانداری هماهنگ با سایر دستگاه‌ها باید به آن ورود کند؛ در صورتی که هماهنگی لازم انجام نشود، بازهم شاهد استمرار این ۱۵ سال سرگردانی خواهیم بود.

*با رایزنی مدیریت شرکت واحد و خلف وعده آقای حبیب‌زاده رئیس کمیسیون کارگری شورای شهر، جلسه رسیدگی به مشکلات کارگران در شورای شهر، امروز دوم خرداد بدون حضور اعضای سندیکا برگزار شد 

در تجمع مورخ ۲۸ اردیبهشت کارگران شرکت واحد در مقابل شورای شهر، با توجه به دستور آقای حبیب‌زاده عضو کمیسیون کارگری شورای شهر، مقرر شد با حضور دو تن از نمایندگان کارگران معترض، آقای حبیب زاده ، مدیر عامل شرکت واحد و نماینده معاونت مالی شهرداری، جلسه‌ای در شورای شهر برای بررسی و حل مطالبات معوقه کارگران از جمله اجرای بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل، معوقات شارژ کارت اعتباری و … برگزار شود.

متاسفانه بنا بر اخبار رسیده با رایزنی مدیر عامل شرکت واحد و آقای میرعبداله رئیس شورای اسلامی کار اداره مرکزی شرکت واحد، سه تن از اعضای شورای اسلامی کار فرمایشی در این جلسه حضور دارند اما از سندیکا فقط آقای حیدری به انتخاب شورای شهر به جلسه دعوت شد. اما با توجه به کسالت ایشان شورای شهر نپذیرفت نماینده دیگری از کارگران معترض جایگزین ایشان گردد.

چنانچه نتیجه‌ی این جلسه پرداخت مطالبات معوق کارگران نباشد، کارگران اعتراضات مسالمت آمیز خود نظیر روشن کردن چراغ اتوبوس‌ها در روز را تا احقاق حقوق خود ادامه خواهند داد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*تعیین زمان برگزاری جلسه دادگاهی عثمان اسماعیلی و محمود صالحی 

بنا به ابلاغیه ای که از سوی شعبه دادگاه انقلاب دادگستری سقز برای عثمان اسماعیلی و محمود صالحی ارسال گردیده ، بایستی نامبردگان ساعت ده صبح روز دوشنبه سوم خرداد ماه در خصوص شکایت دادسرای عمومی و انقلاب _ دادستانی مبنی بر فعال سیاسی ( انتشار تصاویر خود در فضای مجازی منتسب به گروهک های معاند نظام ) در شعبه مذکور،  حضور پیدا کنند.

لازم به ذکر است که روز شنبه اول خرداد ، محمود صالحی را با دستبند و پا بند  برای انجام‌ دیالیز به بیمارستان منتقل کردند ، در حین دیالیز ، محمود صالحی بخاطر سوزش ادرار و عفونت قرص و  پنسیلین ۵۰۰ تجویز کردند  و با همان حال وی را به زندان بازگرداندند.

درهمین رابطه:تداوم بازداشت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی 

یک هفته از بازداشت موقت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی می گذرد و با توجه به اینکه پرونده آنان به شعبه دادگاه انقلاب سقز ارجاع داده شده اما زمان دادگاهی آنان هنوز مشخص نیست. 

ناروشن بودن وضعیت پرونده آنان در شرایطی است که هم عثمان اسماعیلی و هم محمود صالحی با بیماری های سخت و متعددی دست و پنجه نرم می کنند که سلامتی آنان را سخت به مخاطره انداخته بطوریکه عثمان اسماعیلی به علت آسم شدید ، بیماری ریوی ، قلبی و درگیری کلیه ها ،بنا به نظر پزشک معالج  باید بطور منظم و مداوم ، مادام العمر  تحت درمان باشد ، همچنین محمود صالحی علاوه بر بیماری پیشرفته قلبی ، به علت از دست دادن کلیه ها، ناشی از عدم دسترسی به دارو در سلول انفرادی در سال ۱۳۹۴  هفته ای دو بار و هر بار بمدت ۴ ساعت در بیمارستان بایستی دیالیز شود که بنا به گفته سرپرست پزشکی قانونی سقز، نامبرده  توان تحمل حبس را ندارد. از این رو با توجه به وضعیت وخیم جسمانی عثمان اسماعیلی و محمود صالحی  و نظر به گفته پزشکان معالج، فضای زندان کاملا برای آنان مضر بوده و موجبات تشدید بیماری نامبردگان را موجب می شود.

بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر در حمایت از کارگران و فعالان کارگری

*کارگران و فعالین کارگری را فوراً آزاد کنید!

تبعیض علیه کارگران و سرکوب آنان سابقه دیرینی در جمهوری اسلامی دارد؛ از جمله یازدهم اردیبهشت، بزرگداشت «روز جهانی کارگر» در تهران و ۲۰ شهر دیگر با حضور گسترده کارگران و فعالان مدنی، حقوق بشری، زنان و دانشجویان همراه بود که با دخالت و استقرار نیروهای امنیتی در محل‌های تعیین شده، تجمع برگزار نشد.

اما با وجود ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری تجمع، ۲۷ فعال مدنی و کارگری از جمله «عسل محمدی»، « هیراد پیر بداغی» و « سعید مولایی » در تهران و « شیثا مانی » در سنندج بازداشت و مورد توهین و تهدید و بازجویی و پرونده‌سازی قرار گرفتند. ممانعت از برگزاری تجمع روز کارگر خلاف اصل ۲۷ قانون اساسی و امری غیرقانونی است. از سوی دیگر بازداشت « هیراد پیربداغی »، « محمود صالحی » و « عثمان اسماعیلی » طی روزهای گذشته به دلیل حضور در تجمع روز جهانی کارگر و نیز احضار « علینجاتی » (کارگر بازنشسته) که حکم ۵ سال حبس‌اش لغو و حتی وثیقه او هم آزاد شده بود، نشان از اراده حکومت برای سرکوب تجمعات کارگران و جلوگیری از فعالیت قانونی آن‌ها دارد. همچنین برای « فرزانه زیلابی » وکیل شجاع کارگران شرکت هفت‌تپه به جرم دفاع از کارگران پرونده کیفری تشکیل و به‌خلاف آئین دادرسی کیفری، توسط دادسرا به ۶ ماه محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت محکوم شد.

«کانون مدافعان حقوق بشر» ضمن محکوم‌کردن سرکوب و بازداشت کارگران و جلوگیری از تجمعات آنان، برخورد با حامیان و فعالین کارگری و وکیل‌مدافع این شهروندان را محکوم نموده و با اعلام حمایت از تشکل‌ها و سندیکاها و تجمعات کارگری، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران و فعالین کارگری است و از مجامع حقوق بشری و نهادهای بین‌المللی کارگری جهان می‌خواهد تا با اعلام حمایت و پشتیبانی از کارگران ایران، مانع تشدید و تداوم سرکوب این قشر زحمتکش و مبارز در ایران شوند.

کانون مدافعان حقوق بشر ۱ خرداد 

*جان باختن یک کارگر نوجوان آشپزخانه ای در بالابر غیر استاندارد

شنبه شب(اول خرداد)،یک کارگر نوجوان یک آشپزخانه در بجنورد،استان خراسان شمالی بدلیل عمل نکردن سنسوردر بالابر غیر استاندارد گرفتار وجان خودرا ازدست داد.

براساس گزارشات رسانه ای شده،در شرایط فعلی بالا برهای بدون حفاظ و غیر استاندارد در برخی رستوران ها، آسپزخانه ها  و طلافروشی ها در مرکز استان خراسان شمالی مورد استفاده قرار می گیرد که تهدید اصلی برای بهره برداران است.

در حالیکه این بالابرهای بدون حفاظت برای حمل بار است و هر گونه استفاده نیروی انسانی خطرناک و ممنوع است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate