اخباروگزارش های کارگری اول خرداد ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری اول خرداد ماه ۱۴۰۰

– در اول خردادماه ۷ کارگر براثر۴ حادثه کاری جداگانه جان باختند:

۱- جان باختن ۲کارگر معدن نمک نیشابور بر اثر سقوط همزمان با روز جهانی معدن

۲- مرگ ومصدومیت ۵ کارگر کارخانه تولید چسب البرزبراثرسقوط به داخل دیگ مواد شیمیایی

۳- جان باختن ۲ کارگر پروژه آزادراه تهران- شمال بر اثر ریزش سنگ

۴- جان باختن یک کارگر درپایتخت براثر سقوط از ساختمان ۵ طبقه

اعتراض کارگران رسمی صنعت نفت نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

ادامه اعتراضات کارگران پیمانی منطقه ویژه انرژی پارس نسبت به بازی کردن با جان خود وخانواده هایشان

اعتراض کارگران رسمی عملیاتی سکوهای دریایی پارس جنوبی، شرکت نفت و گاز پارس POGC

اعتصاب کارگران پروژه ای  شرکت آی جی سی فاز۱۴ نسبت سطح پایین حقوق

تجمع  اعتراضی تعدادی از کارگران شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به اخراج ازکار مقابل اداره کار شوش 

کنش های دامنه دارکارگران پیمانی شهرداری شیراز برای تبدیل وضعیت ورفع تبعیض

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری چابهار نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق

نامه سرگشاده کارگران خباز مریوان دراعتراض به سطح نازل حقوق وبرای انحلال انجمن صنفی

۳ سال از اعتصاب سراسری کامیونداران کشور گذشت

تجمع اعتراضی اعضای تعاونی کارکنان نظام سلامت کشورنسبت به بلاتکلیفی ۸  ساله و وقت کشی دستگاه قضایی مقابل ساختمان حوزه ریاست قوه قضائیه

تجمع اعتراضی جمعی از روستائیان خرمشهر نسبت به بی آبی مقابل تصفیه خانه شرکت نفت و گاز اروندان

اطلاعیه شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه

ایران: کارگران معدن آسمینون در خیابان‌های شهر منوجان تظاهرات کردند

در اول خردادماه ۷ کارگر براثر۴ حادثه کاری جداگانه جان باختند:

۱- جان باختن ۲کارگر معدن نمک نیشابور بر اثر سقوط همزمان با روز جهانی معدن

ظهرروز شنبه اول خرداد همزمان باروز جهانی معدن،۲کارگر۳۳ و ۴۸ ساله معدن نمک نیشابورواقع در روستای آبقو بر اثرسقوط از ارتفاع ۵ متری جان باختند.

۲- مرگ ومصدومیت ۵ کارگر کارخانه تولید چسب البرزبراثرسقوط به داخل دیگ مواد شیمیایی

بعدازظهرروز شنبه اول خرداد،۲کارگر۳۱ و۳۴ ساله یک کارخانه تولید چسب واقع دربر اثر سقوط از از ارتفاع به داخل دیگ مواد شیمیایی در دم جان باختند و ۳ نفر از همکارانشان که در محل حادثه حضور داشتند با دیدن این اتفاق به یاری کارگران حادثه دیده رفتند، اما چون کار از کار گذشته بود نتوانستند کاری از پیش ببرند و درگیری آن‌ها با مواد شیمیایی باعث شد تا خودشان مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

۳- جان باختن ۲ کارگر پروژه آزادراه تهران- شمال بر اثر ریزش سنگ

روز شنبه اول خرداد،۲ کارگرپروژه آزادراه تهران- شمال در کیلومتر ۶۰ جاده چالوس در روستای کوشکک و در تونل شماره ۳۲ براثر ریزش جانشان را ازدست دادند.

۴- جان باختن یک کارگر درپایتخت براثر سقوط از ساختمان ۵ طبقه

روز شنبه اول خرداد،یک کارگر تبعه افغانستان حین کار دریک ساختمان ۵ طبقه درتهران براثرسقوط ازارتفاع در دم جانش را ازدست داد.

*اعتراض کارگران رسمی صنعت نفت نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

روز شنبه اول خرداد،هزاران نفر از کارگران رسمی صنعت نفت با ارسال پیام به یک رسانه اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق اعلام کردند.

آنها با اشاره به اینکه عدم پرداخت بموقع حقوق کارگران رسمی صنعت در سال‌های گذشته بی سابقه بوده است،اضافه کردند،سایر نهادها  و سازمان‌ها حقوق کارگران رسمی خود را پرداخت کرده اند.

*ادامه اعتراضات کارگران پیمانی منطقه ویژه انرژی پارس نسبت به بازی کردن با جان خود وخانواده هایشان

کارگران پیمانی پارس جنوبی:

«بر اساس آخرین رنگ بندی کروناییِ وزارت بهداشت، شهرستانهای عسلویه و کنگان (محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس) به رنگ قرمز درآمده‌اند اما علیرغم قرمز شدن منطقه ویژه، بخشنامه‌های کرونایی و اصول ایمنی رعایت نمی‌شود.»

روز شنبه اول خرداد،کارگران پیمانی پارس جنوبی با ابراز نگرانی از این وضعیت به خبرنگار رسانه ای گفتند: پروتکل‌های کرونایی و دستورالعمل‌ها به هیچ وجه رعایت نمی‌شود؛ همچنان در کانکس‌های استراحت بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، می‌نشینیم و غذایمان را نیز دست به دست به کانکس‌ها می‌رسانند. این در حالیست که در برخی از پالایشگاه‌ها، غذا را با وانت بار و به شکل بسیار پرخطر به محوطه می‌آورند؛ این غذا تا به دست کارگر برسد، چند دست چرخیده است. سرویس‌های تردد و رفت و آمد کارگران نیز خطرناک است و می‌تواند موجب انتقال بیماری شود.

کارگران پارس جنوبی، خواستار شیفتی شدن کار و افزایش روزهای تعطیلی هستند؛ آن‌ها می‌گویند: اکنون زمانی است که باید سیستم چهارده- چهارده برای همه کارکنان پارس جنوبی اجرایی شود؛ حتی دو هفته ماندن در منطقه نیز بسیار خطرناک است؛ نباید به بهانه‌ی اورهال یا فشردگی کار، کارگران را بیشتر از دو هفته در منطقه‌ی پارس جنوبی نگه دارند.

کارگران از شرایط اورهال پالایشگاه‌ها انتقاد بسیار دارند؛ مثلاً می‌گویند: یکی از پالایشگاه‌ها در همین وضعیت اورهال را آغاز کرده و بالغ بر ۷۰۰ نفر نیرو در قالب اورهال وارد پالایشگاه شده‌اند یعنی هر روز نزدیک به ۲۰۰۰ نفر نیرو در پالایشگاه تردد دارند و در حال فعالیت هستند.

این کارگران می‌گویند: وقتی کارگران بعد از روزها ماندن در محیط‌های شلوغ و پرخطر به دیدن خانواده‌هایشان می‌روند، می‌توانند به راحتی ناقل کرونا باشند و خانواده‌ها را درگیر بیماری کنند.

*اعتراض کارگران رسمی عملیاتی سکوهای دریایی پارس جنوبی، شرکت نفت و گاز پارس POGC

روزجمعه ۳۱ اردیبهشت کارگران رسمی عملیاتی سکوهای دریایی پارس جنوبی به نمایندگی از کارگران ۳۰ سکوی عملیاتی در حوزه پارس جنوبی  نسبت به نحوه تصویب و اجرای افزایش حقوق خود در سال   ۱۴۰۰ بر روی سکوها اعتراض و راهپیمایی کردند.

به گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،طی چند ماه گذشته مشکلات زیادی در زمینه خدمات و تامین مواد اولیه غذایی در منطقه و سکوها مشکل را برای کارکنان چند برابر کرده است. این کارگران در ۲۰ اردیبهشت نیز در مقابل مجلس نیز تجمع کرده بودند. بی تردید کار سخت در دمای بیش از ۵۰ درجه و با رطوبت بالا و دوری مداوم از خانواده ها، باید حقوق مناسب خود را داشته باشد.

*اعتصاب کارگران پروژه ای  شرکت آی جی سی فاز۱۴ نسبت سطح پایین حقوق

روزشنبه اول خرداد، کارگران پروژه ای  شرکت آی جی سی فاز۱۴ برای اعتراض به سطح پایین حقوق از رفتن برسرکارشان خودداری کردند.

به گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران، بیش از ۲۰۰ کارگر پروژه ای شرکت آی جی سی فاز ۱۴ به دلیل تقلب کارفرما و پایین زدن حقوق ها،دست به اعتصاب زدند. 

 توجه به اینکه طراحان کمپین افزایش حقوق در مرداد سال ۹۹ ، امسال به همه کارگران اعلام کرده بودند که افزایش حقوق امسال می بایست بر طبق لیست حقوق اعلامی با ۴۰ درصد افزایش برای امسال لحاظ گردد، متاسفانه کارفرمایان با دروغگویی های خود کارگران را به کار واداشته و بعد از یکماه حقوق های ناچیز را اعلام کرده اند که باعث اعتصاب کارگران شده است.

*تجمع  اعتراضی تعدادی از کارگران شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به اخراج ازکار مقابل اداره کار شوش 

روز شنبه اول خرداد، تعدادی از کارگران شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اعتراض به اخراج ازکار دست به تجمع مقابل اداره کار شوش زدند. 

*کنش های دامنه دارکارگران پیمانی شهرداری شیراز برای تبدیل وضعیت ورفع تبعیض

روز شنبه اول خرداد،جمعی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری شیراز که در بخش فضای سبز مشغول کارند از کنش های دامنه دارشان برای تبدیل وضعیت ورفع تبعیض خبردادند.

آنها به خبرنگار رسانه ای گفتند: چرا در یک مجموعه بزرگ شهری، باید بین کارگران تبعیض وجود داشته باشد. تعدادی رسمی و قراردادی باشند و دستمزدهای بالاتر بگیرند و عده‌ای نیز مثل ما به صورت قرارداد حجمی باشند و طرف حساب شرکت‌های پیمانکاری که اهمیتی به پرداخت مطالباتمان کارگران آن‌هم به صورت قانونی نمی‌دهند. ما نه امنیت شغلی داریم و نه دستمزدمان به اندازه رسمی‌ها و قراردادی‌هاست.

کارگران قرار داد حجمی شهرداری شیراز که تحت مسئولیت پیمانکار فعالند، خواستار تبدیل وضعیت خود از قرارداد حجمی به قرارداد مستقیم با مجموعه شهرداری هستند.

این کارگران می‌گویند: رفع تبعیض، یک خواسته قانونی و حق مسلم ما کارگران است؛ وقتی ما برای شهرداری در سطح شهر کار می‌کنیم، چرا قرارداد مستقیم نداشته باشیم؟

این کارگران همچنین گفتند: چندین سال است پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی از شهرداری هستیم که انجام نمی‌شود. همچنین کارگران حجمی در این مجموعه شهری از دریافت خدمات بیمه‌ای در برخی ماه‌های سال محروم هستند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری چابهار نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق

روز شنبه اول خرداد، کارگران شهرداری چابهار برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق دست به تجمع مقابل ساختمان شهرداری این شهر دراستان سیستان و بلوچستان زدند.

 

*نامه سرگشاده کارگران خباز مریوان دراعتراض به سطح نازل حقوق وبرای انحلال انجمن صنفی

روز شنبه اول خرداد، کارگران خباز مریوان با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس اداره کار این شهرستان اعتراضشان را نسبت به سطح نازل حقوق ابرازکردند وخواهان انحلال انجمن صنفی شدند.

دراین نامه سرگشاده که رسانه ای شده ازجمله آمده است:

همانگونه که مستحضر هستید نزدیک به یک ماه است قیمت نان در شهرستان مریوان افزایش یافته اما متاسفانه انجمن و اتحادیه کارفرمایان، حتی با وساطت و میانجیگری جنابعالی حاضر به توافق و افزایش دستمزد قانونی کارگران خباز نیستند. 

لازم به ذکر است همین نانی را که ما تولید می‌کنیم؛ کارفرما برای مصرف خانواده خود با قیمت گران شده یعنی ۳۰۰ تومان به ما هم می‌فروشد و سازمان تامین اجتماعی حق بیمه سهم کارگر را با دستمزدی که هنوز دریافت نکرده؛ محاسبه و از ما دریافت می‌کند. اما ما هنوز با دستمزد دوسال پیش کار می‌کنیم. درحالیکه طبق ماده ۴۱ قانون کار باید هر ساله از اول فروردین طبق اعلام شورای عالی کار دستمزد ماهم افزایش یابد، درحالیکه هیچگاه چنین نبوده؛ اکثر کارگران خباز مریوان درآمد ما هیانه کمتر از ۵/۱ میلیون تومان دارند و این در شرایط کنونی و گرانی بازار کفاف زندگی کارگران را نمی‌کند و چون انجمن صنفی کارگران توان چانه‌زنی و احقاق حقوق صنفی کارگران و وظیفه خود را ندارد یا (نمی‌خواهد برای دستمزد کارگران تلاش کند) ما کارگران و امضاکنندگان زیر این انجمن را انتخاب خود نمی‌دانیم و خواستار منحل شدن و انتخابات هیتٔ مدیره جدید هستیم.

*۳ سال از اعتصاب سراسری کامیونداران کشور گذشت

»متاسفانه پس از اعتصاب سراسری سال ۹۷ کامیونداران به لحاظ حقوقی زمام امور به دست برخی مدعیان به اصطلاح مدافع  و حامی دفاع از حق و حقوق مشروع صنفی افتاد که در لباس صنف ولی در مقابل مطالبات به حق آنان کار را به دست گرفتند و نه وظیفه اصلی که بر دوش‌شان بود را دنبال کردند و نه این که بر روی ریل مطالبات و خواسته های صنفی رانندگان‌ و کامیونداران حرکت کردند بلکه با پرداختن به حاشیه ها و درگیر کردن کل صنف به امورات و خواسته های دست چندم، عملا مطالبات به حق اصلی را به حاشیه برده و باعث شدند نگاه جامعه و برخی مدیران به صنف رانندگان‌ و کامیونداران نگاهی طلبکارانه و زیاده خواهانه باشد»

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا همزمان با سالگرد اعتراض گسترده رانندگان کامیون (اول خرداد سال ۹۷ ) گفت: در سه سال گذشته با وجود بیداری صنفی و آگاهی رانندگان‌ و کامیونداران و ارائه راهکارهای اساسی از جانب فعالان بخش حمل و نقل جاده ای، به دلیل وجود برخی افراد منفعت طلب و نفوذی، بخش حمل و نقل جاده ای کالا نتوانسته است پیشرفتی حال نمایند.

وی افزود: در این سه سال رانندگان‌ و کامیونداران‌ واقعی نه توانسته اند از پیشنهاد طرح کلیدی تن بر کیلومتر واقعی بهره‌مند شوند و نه اینکه مشارکت واقعی در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را داشته باشند.

وی در شرح اعتراض سراسری رانندگان و کامیونداران در خرداد ۹۷ گفت: در سال های قبل، در حمل و نقل جاده ای همزمان با اصلاحات قانون توسعه حمل و نقل، شرکت محوری در راس امور  حمل و نقل جاده ای کشور قرار گرفته بود اما شرکت محوری بدون ناوگان ملکی که این موضوع به معنی در انحصار گرفتن ناوگان خودمالکان بود و با این کار صرفا شکستن تابوی تصمیم گیری مطلق از سوی خودشان مد نظر بود، غافل از آنکه واجد شرایط نبودند و فقط به نوعی در رده بهره برداری از آن تلاش می کردند به نحوی که عملا حمل و نقل جاده ای کشور و صنف رانندگان و کامیونداران کشور را تا مرز نابودی مطلق سوق دادند.

وی افزود: در این میان تلاشگرانی در عرصه حمل و نقل بودند که پا در عرصه مطالبه گری گذاشتند، چنان که زوایای ظلم چند ساله حاصل از التزام به شرکت محوری بدون داشتن ناوگان ملکی را برای جامعه و مسئولان رده بالای کشور گشودند و با پیشنهاد و ارائه راهکارهای اساسی در عرصه نرخ گذاری در قیمت حمل کالا و برخی مطالبات به حق صنف رانندگان و کامیون داران، تحولی عظیم، در این عرصه ایجاد کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این بین به لحاظ حقوقی زمام امور به دست برخی مدعیان به اصطلاح مدافع  و حامی دفاع از حق و حقوق مشروع صنفی افتاد که در لباس صنف ولی در مقابل مطالبات به حق آنان کار را به دست گرفتند و نه وظیفه اصلی که بر دوش‌شان بود را دنبال کردند و نه این که بر روی ریل مطالبات و خواسته های صنفی رانندگان‌ و کامیونداران حرکت کردند بلکه با پرداختن به حاشیه ها و درگیر کردن کل صنف به امورات و خواسته های دست چندم، عملا مطالبات به حق اصلی را به حاشیه برده و باعث شدند نگاه جامعه و برخی مدیران به صنف رانندگان‌ و کامیونداران نگاهی طلبکارانه و زیاده خواهانه باشد.

*تجمع اعتراضی اعضای تعاونی کارکنان نظام سلامت کشورنسبت به بلاتکلیفی ۸  ساله و وقت کشی دستگاه قضایی مقابل ساختمان حوزه ریاست قوه قضائیه

روز شنبه اول خرداد،جمعی از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس تهران عضو شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور (تعاونی پرستاران)برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان کشورنسبت به بلاتکلیفی ۸  ساله و وقت کشی دستگاه قضایی دست به تجمع مقابل ساختمان حوزه ریاست قوه قضائیه (معاونت ارتباطات مردمی) زدند. 

براساس گزارش رسانه ای شده،از سال ۱۳۹۲ تاکنون، پروژه برج سپهر توسط یک فرد شناخته شده که در سیستم قضایی دارای پرونده است تصرف عدوانی گردیده و پرونده قضایی آنها در پیچ و خم دادگاه‌ها و مراجع قضایی زمان‌بر شده است. 

پس از فراز و نشیب‌های فراوان، تعاونی پرستاران در تا ریخ ۹ مهرماه ۱۳۹۸ سند تک برگ برای ملک مذکور اخذ و پیرو آن دادخواست خلع ید را به جریان انداختند اما پس از گذشت یکسال و هشت ماه هنوز رای بدوی شکایت خلع ید در دادگاه مفتح صادر نشده و پرونده دستخوش حوادث زیادی شده است. 

به گفته معترضان، دادگاه مذکور بدلایل مختلف مثل بلاتصدی بودن شعبه در برهه‌ای از زمان، تغییر ریاست شعبه، تغییر قاضی پرونده، مفقود شدن مشکوک پرونده و دستور دیرهنگام قاضی پرونده جهت صدور به تعویق افتاده است. تعویق و تغییر دادن زمان جلسه دادرسی و عدم توجه به اصل مالکیت و سند صادره از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بی‌توجهی به مواد ۲۲ و ۴۶ و ۴۷ قانون ثبت، باعث کندی در رسیدگی و تضییع حق و حقوق پرستاران و نادیده گرفتن قاعده فقهی و شرعی مالکیت شده است.

*تجمع اعتراضی جمعی از روستائیان خرمشهر نسبت به بی آبی مقابل تصفیه خانه شرکت نفت و گاز اروندان

روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، جمعی از روستائیان خرمشهر(حومه غرب کارون)در ادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بی آبی مقابل تصفیه خانه شرکت نفت و گاز اروندان تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،۱۲روستای حومه غربی کارون با ۶ هزار نفر جمعیت نزدیک به ۴ سال است با بحران بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

*اطلاعیه شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه

ایران: کارگران معدن آسمینون در خیابان‌های شهر منوجان تظاهرات کردند

اطلاعیه شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه

ایران: کارگران معدن آسمینون در خیابان‌های شهر منوجان تظاهرات کردند

معدن کرومیت آسمینون در مجاورت شهر منوجان قرار دارد که خود در استان کرمان است. این شهر در ۱۳۶۹ کیلومتری جنوب تهران، پایتخت ایران است. معدن متعلق به یک کارفرمای بزرگ به نام علی‌محمدی‌‌ست که معادن دیگری در ایران دارد. ۱۲۰۰ کارگر در معدن آسمینون کار می‌کنند. کارفرما تصمیم گرفت معدن را تعطیل و کارگران را اخراج کند. او قصد دارد معدن را به چند شرکت تقسیم کند و کارگران را وادارد تا با پیمان‌کاران قرارداد کار جدید امضاء کنند. یک معدن‌چی گفت که هر روز ۲۰ تا ۲۵ کامیون با محصول از معدن خارج می‌شود. پس معدن تولید دارد.

چهار روز است که کارگران برای بازگشت به کار و پرداخت دستمزدهای معوقه به اعتراض برخاسته‌اند. با توجه به این که معدن تعطیل شده بود، کارگران نمی‌توانستند اعتصاب کنند. آنان اشکال دیگر مبارزه و از جمله انسداد جاده کهنوج به بندرعباس را برگزیدند. استاندار کرمان خواهان پایان دادن به بستن جاده شد و آن را غیرقانونی توصیف کرد.

کارگران چند بار در شهر منوجان تظاهرات کردند. اعضای خانواده کارگران و اهالی منوجان به نشانه همبستگی روز ۲۰ مه در تظاهرات شرکت کردند. یکی از ساکنان منوجان در مصاحبه با یک رادیوی برون مرزی توضیح داد که تعداد زیادی از نیروهای ضدشورش موسوم به «نوپو» به محل گسیل شدند. کارفرمای بزرگ آسمینون با پاسداران انقلاب اسلامی روابط تنگاتنگی دارد، نیرویی که گفته می‌شود یک سوم کل اقتصاد ایران را در دست دارد.

معدن‌چیان آسمینون حق تشکل و ایجاد سندیکای آزاد را ندارند. تشکلات عضو «شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه» اخبار مبارزات کارگران آسمینون را منتشر و از آنان پشتیبانی می‌کنند.

۲۱ مه ۲۰۲۱

————-

تشکلات عضو شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه

تشکلات ملی سندیکایی بین‌حرفه‌ای:

Central Sindical e Popular Conlutas (CSP-Conlutas) – برزیل 

Confederación General del Trabajo (CGT) – حکومت اسپانیا 

Union syndicale Solidaires (Solidaires) – فرانسه

Confederazione Unitaria di Base (CUB) – ایتالیا 

Confédération Générale du Travail du Burkina (CGT-B) – بورکینا

Confederation of Indonesia People’s Movement (KPRI) – اندونزی

Confederación Intersindical (Intersindical) – حکومت اسپانیا

Confédération Générale Autonome des Travailleurs en Algérie (CGATA) – الجزایر

Batay Ouvriye – هائیتی

Unione Sindacale Italiana (USI) – ایتالیا 

Confédération Nationale des Travailleurs – Solidarité Ouvrière (CNT SO) – فرانسه

Sindicato de Comisiones de Base (CO.BAS) – حکومت اسپانیا

Organisation Générale Indépendante des Travailleurs et Travailleuses d’Haïti (OGTHI) – هائیتی 

Sindacato Intercategoriale Cobas (SI COBAS) – ایتالیا

Confédération Nationale du Travail (CNT-f) – فرانسه

Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) – کاتالونیا 

Union Générale des Travailleurs Sahraouis (UGTSARIO) – صحرای غربی

Ezker Sindikalaren Konbergentzia (ESK) – باسک سرزمین

Confédération Nationale de Travailleurs du Sénégal Forces du Changement (CNTS/FC) – سنگال 

Sindicato Autorganizzato Lavorator COBAS (SIAL-COBAS) – ایتالیا

General Federation of Independent Unions (GFIU) – فلسطین

Confederación de la Clase Trabajadora (CCT) – پاراگوئه 

Red Solidaria de Trabajadores – پرو

Union Syndicale Progressiste des Travailleurs du Niger (USPT) – نیجر

Union Nationale des Syndicats Autonomes du Sénégal (UNSAS) – سنگال

Unión Nacional para la Defensa de la Clase Trabajadora (UNT) – السالوادور

Solidaridad Obrera (SO) – حکومت اسپانیا 

Independent Workers Union of Great Britain (IWGB) – انگلستان

Ogólnopolski Związek Zawodowy Inicjatywa Pracownicza (OZZ IP) – لهستان 

Centrale Démocratique des Travailleurs de Martinique (CDMT) – مارتینیک

Associazione Diritti Lavoratori Cobas (ADL COBAS) – ایتالیا 

Pakistan Labour Federation (PLF) – پاکستان

Organisation Démocratique Syndicale des Travailleurs de Centrafrique (ODSTC) – جمهوری آفریقای مرکزی

Palestine New Federation of Trade Unions (New Unions) – فلسطین

 تشکلات ملی سندیکایی حرفه‌ای:

National Union of Rail, Maritime and Transport Workers (RMT/TUC) – انگلستان 

Centrale Nationale des Employés – Confédération Syndicale Chrétienne (CNE/CSC) – بلژیک 

Sindicato Nacional de Trabajadores del Sistema Agroalimentario (SINALTRAINAL/CUT) – کلمبیا 

Trade Union in Ethnodata – Trade Union of Empoyees in the Outsourcing Companies in the financial sector – یونان 

Syndicat national des travailleurs des services de la santé humaine (SYNTRASEH) – بنین

Sindicat dos Trabalhadores da Fiocruz (ASFOC-SN) – برزیل 

Organizzazione Sindicati Autonomi e di Base Ferrovie (ORSA Ferrovie) – ایتالیا 

Union Nationale des Normaliens d’Haïti (UNNOH) – هائیتی 

Confederazione Unitaria di Base Scuola Università Ricerca (CUB SUR) – ایتالیا 

Coordinamento Autorganizzato Trasporti (CAT) – ایتالیا 

Syndicat des travailleurs du rail – Centrale Démocratique des Travailleurs du Mali (SYTRAIL/CDTM) – مالی 

Gıda Sanayii İşçileri Sendikası – Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (GIDA-IŞ/DISK) – ترکیه 

Syndicat National des Travailleurs du Petit Train Bleu/SA (SNTPTB) – سنگال

Asociación Nacional de Funcionarios Administrativos de la Caja de Seguro Social (ANFACSS) – پاناما 

Palestinian Postal Service Workers Union (PPSWU) – فلسطین

Union Syndicale Etudiante (USE) – بلژیک

Sindicato dos Trabalhadores de Call Center (STCC) – پرتغال

Sindicato Unitario de Trabajadores Petroleros (Sinutapetrolgas) – ونزوئلا 

Alianza de Trabajadores de la Salud y Empleados Publicos – مکزیک

Canadian Union of Postal Workers / Syndicat des travailleurs et travailleuses des postes (CUPW- STTP) – کانادا

Syndicat Autonome des Postiers (SAP) – سوئیس

Federación nacional de trabajadores de la educación (SUTE-Chile) – شیلی.

Plateforme Nationale des organisations professionnelles du secteur public – ساحل عاج

Fédération nationale des ouvriers et collectivités locales – Union Marocaine du Travail (UMT-Collectivités locales) – مراکش

Centrale Générale des Services Publics FGTB, Cheminots (CGSP/FGTB Cheminots) – Belgique. 

Botswana Public Employees Union (BOPEU) – بوتسوانا 

Organisation Démocratique du Rail – Organisation Démocratique du Travail (ODR/ODT) – مراکش 

Federacao Nacional dos Trabalhadores em Transportes Aéros do Brasil (FNTTA) – برزیل

Federação Nacional dos Metroviários (FENAMETRO) – برزیل

Namibia Football Players Union (NAFPU) – نامیبی 

Palestinian Electricians’ Trade Union (PETU) – فلسطین 

Missão Publica Organizada – پرتغال

Syndicat National des Travailleurs du Secteur Industriel du Togo (SYNATSITO) – توگو

تشکلات سندیکایی محلی:

Trades Union Congress, Liverpool (TUC Liverpool) – انگلستان 

Sindacato Territoriale Autorganizzato, Brescia (ORMA Brescia) – ایتالیا 

Fédération syndicale SUD Service public, canton de Vaud (SUD Vaud) – سوئیس 

Sindicato Unitario de Catalunya (SU Metro) – کاتالونیا 

Türkiye DERİ-İŞ Sendikasi, Tuzla et Izmir (DERİ-İŞ Tuzla et Izmir) – ترکیه

L’autre syndicat, canton de Vaud (L’autre syndicat) – سوئیس

Centrale Générale des Services Publics FGTB, Ville de Bruxelles (CGSP/FGTB Bruxelles) – بلژیک 

Arbeitskreis Internationalismus IG Metall, Berlin (IG Metall Berlin) – آلمان

Sindicato Unificado de Trabajadores de la Educación de Buenos Aires, Bahia Blanca (SUTEBA/CTA de los trabajadores Bahia Blanca) – آرژانتین 

Sindicato del Petróleo y Gas Privado del Chubut/CGT – آرژانتین

UCU University and College Union, University of Liverpool (UCU Liverpool) – انگلستان 

Sindicato di base Pavia (SDB Pavia) – ایتالیا 

United Auto Workers local 551 Ford Chicago (UAW Ford Chicago) – ایالات متحده 

Sindicato Uno Prodinsa, Maipú – شیلی 

Asociación Gremial de Trabajadores del Subterráneo y Premetro, Buenos Aires (SUBTE/CTAt) – آرژانتین 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه (واحد) – ایران

Sindicato Único de Trabajadores de Notimex, (SutNotimex) – مکزیک 

Eğitim Sen section de Diyarbakır (Eğitim Sen Diyarbakır/KESK) – ترکیه

تشکلات سندیکایی بین‌المللی:

Industrial Workers of the World – International Solidarity Commission (IWW)

جریان‌ها، گرایش‌ها یا شبکه‌های سندیکایی:

Transnationals Information Exchange Germany (TIE Germany) – آلمان 

Emancipation tendance intersyndicale (Emancipation) – فرانسه 

Globalization Monitor (GM) – هنگ‌کنگ 

Courant Syndicaliste Révolutionnaire (CSR) – فرانسه 

Fronte di lotta No Austerity – ایتالیا 

Solidarité Socialiste avec les Travailleurs en Iran (SSTI) – فرانسه 

Basis Initiative Solidarität (BASO) – آلمان 

LabourNet Germany – آلمان 

Resistenza Operaia – operai Fiat-Irisbus – ایتالیا 

Workers Solidarity Action Network (WSAN) – ایالات متحده 

United Voices of the World (UVW) – انگلستان 

Unidos pra Lutar – برزیل

Corriente Político Social Sindical 1° de Mayo de Buenos Aires – آرژانتین

Coordinamento Nazionale Unitario Pensionati di oggi e di domani (CONUP) – ایتالیا 

National Association of Human Rights Defenders – فلسطین 

Red de Trabajadores – آرژانتین 

Coordinadora Sindical de Solidaridad de Cartagena (CSSC) – کلمبیا

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate