اعتصاب کارگران دفع آفات در هفت تپه، معدن آسمینون منوجان و چند خبر دیگر

اعتصاب کارگران دفع آفات در هفت تپه، معدن آسمینون منوجان و چند خبر دیگر

– روز ۳۰  اردیبهشت  ۱۶۰ نفر از کارگران دفع آفات نیشکر هفت تپه در اعتراض به محاسبه هفده روز غیبت در تایم شیفت ماه فروردین خود دست به اعتصاب زدند.

– روز ۳۰ اردیبهشت اعتصاب کارگران معدن آسمینون منوجان در اعتراض به اخراج ها و به خطر افتادن زندگی و معیشتشان وارد چهارمین روز خود شد. در روز ۲۸ اردیبهشت این کارگران به نشانه اعتراض جاده نزدیک تونل منوجان را مسدود کرده و خود شب را در تونل گذراندند. در این معدن ۱۲۰۰ کارگر به کار اشتغال دارند.

– روز ۲۸ اردیبهشت جمعی از کارگران حجمی (خدماتی) شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود، مقابل ساختمان اداره آب و فاضلاب دوگنبدان در گچساران دست به تجمع زدند. یک خواست فوری این کارگران دائمی شدن قراردادهای کاری شان است.

– روز ۲۹ اردیبهشت ماه شماری از رانندگان کامیون‌های کمپرسی در اراک، برای پنجمین روز متوالی در مقابل یکی از سیلوهای توزیع نهاده در این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند. اعتراض این رانندگان به نبود مکانی مشخص برای اعلام بار، عدم ساماندهی نوبت بار، همکاری نکردن سازمان راهداری برای پیگیری امورات مذکور و وضع بد معیشتی شان است. افزایش حقوق رانندگان به بالای خط فقر، افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان، امن کردن جاده ها، نظارت و کنترل بر کارمزد دریافتی شرکتهای حمل و نقل، كنترل اعلام بار در سالن های اعلام بار و جلوگیری از دزدی ها و رشوه خواریها، ایجاد ارگانی برای نظارت بر کار مامورین و افسران جاده و پایان دادن به باجگیری های آنان، كنترل عوارض گمركی مرزهای كشور بعنوان بخش دیگری از دزدی ها و رشوه گیریها، کاهش کمیسیون باربری و حذف عوارض گمرکی و کاهش نرخ عوارض اتوبانها، ایجاد تسهیلات رفاهي و بهداشتي برای رانندگان در پایانه های شهری و مرزی از جمله خواستهایی است که رانندگان کامیون در اعتصاب سراسری قدرتمند خود در سال ۹۷ اعلام کرده و در مبارزاتشان همواره بر آنها تاکید دارند.

– در اعتراض به بازداشت محمود صالحی و عثمان اسماعیلی دو چهره شناخته کارگری شماری از کارگران و فعالین کارگری و اجتماعی بیانیه ای داده اند که ظرف مدت کوتاهی نزدیک به ۴۰۰ نفر آنرا امضا کرده اند . در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: “ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن بازداشت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی، همصدا با آنها اعلام می داریم، حق خواهی طبقه کارگر جرم نیست و طبقه کارگر حق دارد در مقابل ظلم کارفرما و دولت بعنوان بزرگترین کارفرما که باعث و بانی این وضعیت اسفبار معیشتی کارگران است، که حتی مجال نفس کشیدن را از طبقه کارگر سلب کرده؛ اقدام کند. ما بر این باوریم طبقه کارگر بایستی در سطحی سراسری به سازمان یابی خود اقدام کند. در پایان خواهان آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و فعالین معلمان، زنان، دانشجویان، بازنشستگان و کارگران دربند بویژه عثمان اسماعیلی و محمود صالحی هستیم.”.  حزب کمونیست کارگری بازداشت محمود صالحی و عثمان اسماعیلی را محکوم کرده و همگان به پیوستن به کارزار برای آزادی آنها فرا میخواند.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰،  ۲۰ مه  ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate