آیاحرفهای ظریف نقش روسیه درسپاه پاسداران بخشیدن دریای خزر با انشعاب اکثریت در سازمان چریکهای فدائی ارتباط ندارد؟‎

هر نیروی سیاسی از خود سئوال میکنید که چه شد نیروهائی که در مقابل رژیم گذشته تا پای اعدام رفته بودند یا در هوا داری از مبارزات قهری و حتی سیاهکل ذره ای کوتاه نمیآمدند بناگاه بدست فردی بنام فرخ نگهدار آموزش دیده در شوروی سابق کمر شکن میشود و اکثریت این سازمان به حمایت از آخوند برمیخیزند؟.

آخر مگر بیژن جزنی بعنوان یکی از رهبران این سازمان در ابتدای سال ۴۰ خورشیدی بر شناخت عمیق از ارتجاع مذهبی و آخوند نوشته منتشر نکرده بود؟ چطور شد هواداران بیژن زیر چتر فرخ نگهدار هوادار آخوند شدند؟

آیا یک تحلیل طبقاتی از عملکرد فرخ نگهدار و وصل او به خرده بورژواری آتشی را که بر پیکر جامعه مبارزاتی ایران کشیده شده خاموش میکند؟

آیا حرفهای ظریف در مورد همکاری سپاه پاسداران با روسیه امروز هیچ چراغی را برای نیروئی در همراهی و همکاری اعضای سازمان چریکهای فدائی منشعبین اکثریت با شوروی سابق روشن نمیکند؟

آیا هیچکس رد پای کا گ ب سابق و حزب توده و سیاست های روسیه کنونی و همخوانی آنرا با آخوند و حمایت از آخوند و همکاری با سپاه پاسداران را نمیبیند؟

پس تحلیل مشخص از شرایط مشخص سازمان چریکهای فدائی و حتی اعضای منفرد آن از این وقایع تاریخی که بر مردم ایران تحمیل کرده اند چیست؟

چرا دستی برای روشن کردن صحنه برای مردم ایران از آستین خارج نمیشود؟

گذشته از هر تحلیل طبقاتی و ضعف های تئوریک در سازمان چریکهای فدائی خلق ایران در قبل و بعد از حاکم شدن خمینی و اسلام بر سرنوشت مردم ایران باید گفته های ظریف را بسیار دقیق تر در زیر ذره بین برد و اعضای سازمان چریکهای فدائی خلق ایران این مسئولیت را دارند که دقیق تر مشخص کنند که نفوذ شوروی سابق در درون تشکیلات آنان و همکاری اکثریت و جلسات مخفی آنان با حزب توده آیا باعث این انشعاب در سازمان چریکهای فدائی خلق شده است؟ نگاه جنگ سردی اعضای سازمان چریکها در آن دوره به شوروی قبل از پرسترویکا و گلاسنوس چه بوده؟

اگر امروز روسیه سعی میکند با دخالت در برجام آنرا به شکست بکشاند آیا دیروز سعی نکرده است که در سازمان چریکهای فدائی انشعاب اکثریت را راه اندازی کند و جنبش چپ ایران را در زیر قبای آخوند نگه دارد و پیرو آن اکثریت به نفع سپاه پاسداران فتوا صادر کند که سپاه پاسداران را به سلاح سنگین برای کوبیدن مردم ایران مجهز کنید؟

صحبت های ظریف باید توسط اعضای سازمان چریکهای فدائی خلق در همبستگی با اعمال فرخ نگهدار و گرایش همکاری با آخوند و دامن زدن به مبارزات به اصطلاح ضد امپریالیستی دقیق تر و تاریخا میبایستی ارزیابی مجدد شود

نوید اخگر

۱۸ ماه می سال ۲۰۲۱ میلادی سوئد استکهلم

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate