اعتراضات بازنشستگان و معلمان‎

اطلاعیه خبری

اعتراضات گسترده در میان معلمان

– روز ۲۶ اردیبهشت معلمان  شاغل در مدارس غیر دولتی در اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام در اعتراض به عدم استخدام خود در آموزش و پرورش بعد از سالها کار و شدت استثمار کار دست به تجمع زدند.این معلمان با حقوقی بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در ماه بدون بیمه پا به پای معلمان رسمی کار میکنند. در همین روز شماری دیگر از معلمان با خواست اجرای رتبه بندی بر مبنای سند همسان سازی با مشاغل مشابه در مقابل مجلس اسلامی تجمع داشتند. اعتراض آنها بطور واقعی به سطح نازل حقوقها است.

– روز ۲۶ اردیبهشت شماری از معلمان نهضت سواد اموزی در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش مقابل ساختمان برنامه و بودجه تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها شعار میدادند: “نهضت بیداریم منتظر استخدامیم “، “نهضتیها بیدارن از تبعیض بیزارن”، ” تا جواب نگیریم از اینجا نمیریم”

–  روزیکشنبه ۲۶ اردیبهشت  معلمان در تبریز در اعتراض به سطح نازل حقوقها و برای پیگیری مطالباتشان  مقابل آموزش و پرورش  تجمع کردند.

– روز ۲۶ اردیبهشت شماری از معلمان سواد آموزی در شیراز با خواست استخدام رسمی مقابل آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند.

–  روز ۲۶ اردیبهشت معلمان و کارکنان کودکان استثنایی اهواز در اعتراض به سطح نازل حقوقهایشان جلوی اداره کل آموزش پرورش استان خوزستان تجمع کردند.

– روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت خدمتگزاران و سرایداران مدارس شیراز در اعترض به سطح نال دستمزدها با خواست افزایش حقوقها و مزایا مقابل آموزش و پرورش تجمع کردند. اجرای طرح رتبه بندی نیروهای خدماتی، برقراری حق سرایداری، پرداخت اضافه کاری و حق لباس و مسکن، جذب و استخدام رسمی نیروهای خدماتی جدید، افزایش حقوق نیروهای خدماتی، ارتقای شغلی از خدماتی به اداری، قرار گرفتن کار آنها در زمره مشاغل سخت و زیان آور، همسان سازی حقوق نیروهای خدماتی، حقوق سبد معیشت متناسب با افزایش تورم از دیگر مطالبات اعلام شده آنهاست.

– روز ۲۵ اردیبهشت نیروهای خدماتی آموزش و پرورش مدارس در اعتراض به سطح نازل حقوقها و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خریدشان  مقابل اداره کل آمورش و پرورش استان اصفهان  تجمع کردند.

معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بارها در اعتراضاتشان بر خواستهایی چون اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر دوازده میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، استخدام رسمی تمامی معلمانی که به اشکال مختلف بصورت موقت کار میکنند در آموزش و پرورش، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان دربند از جمله اسماعیل عبدی و اسماعیل گرامی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی، پایان دادن به اختلاسها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته از بانک ذخیره فرهنگیان تاکید کرده اند. اینها مطالباتی هستند که معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بارها و بارها در بیانیه ها و قطعنامه های خود و در شعارها و سخنرانی هایشان بر آنها تاکید کرده اند. از خواستها و مبارزات معلمان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰،  ۱۶مه ۲۰۲۱

اطلاعیه خبری

تجمع کارگران شهرداری لوشان و کارگران پیمانی نفت

بازداشت محمود صالحی و عثمان اسماعیلی محکوم است

– روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت کارگران شهرداری لوشان در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و همچنین عدم پرداخت حق بیمه برای دومین روز متوالی دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

– روز ۲۵ اردیبهشت نیروهای پیمانکاری وزارت نفت به نمایندگی از این بخش از کارگران در اعتراض به استخدام های موقت و پیمانی و با خواست استخدام رسمی مقابل مجلس  اسلامی تجمع کردند.

– روز  ۲۶ اردیبهشت محمود صالحی و عثمان اسماعیلی از فعالین کارگری شهر سقز بر اساس احضاریه صادر شده به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سقز مراجعه کردند.  بازپرس شعبه این فعالین کارگری را به دلیل انتشار عکس و فیلم در رابطه با برگزاری مراسمی به مناسبت روز جهانی کارگر تفهیم اتهام کرد و برای هر‌ کدام از آنها قرار وثیقه ۴۰ میلیون تومانی صادر نمود. محمود صالحی و عثمان اسماعیلی نسبت به این قرار وثیقه اعتراض نموده و تودیع وثیقه را قبول نکردند و در نتیجه بازپرس شعبه اعلام‌ کرد که در صورت عدم تودیع وثیقه باید در بازداشت بمانند. حزب کمونیست کارگری بازداشت محمود صالحی  و عثمان اسماعیلی را بشدت محکوم کرده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط  آنها تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶اردیبهشت ۱۴۰۰،  ۱۶مه ۲۰۲۱

۲۶ اردیبهشت: تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی

یکشنبه های اعتراض

روز ۲۶ اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در یکی دیگر از یکشنبه های اعتراض خود در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل ادارات تامین اجتماعی تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند.

اجرای همسانسازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان رایگان برای همه و واکسیناسیون استاندارد، رایگان و همگانی،  پایان دادن به دزدیها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی اسماعیل گرامی معلم بازنشسته ای که در چهاردهم فروردین بازدشت شد و آزادی همه زندانیان سیاسی، حق تشکل، تجمع و اعتراض و برخورداری از یک زندگی شایسته انسان از جمله خواستهای بازنشستگان است. این مطالبات بندهای مهمی از قطعنامه ها و بیانیه های بازنشستگان در تجمعات مختلف اعتراضی شان  را تشکیل میدهد و همواره موضوع سخنرانی های پرشور و شعارهای اعتراضی شان بوده است.

بنا بر گزارشات تا کنونی این تجمعات درتهران و شهرهای کرمانشاه، خرم آباد، کرج، مشهد، اصفهان و رودبار برپا شده است.

 در تهران حضور نیروهای امنیتی چشمگیر بود و از ساعت ده و نیم تا یازده و نیم صبح به‌طور مستمر از جمع شدن بازنشستگان جلوگیری میکردند و اجازه‌ی ایستادن به کسی را نمیدادند و آنها را به رفتن به سمت مترو ناچار میکردند. حتا در مترو هم توقف را تحمل نمی‌کردند و پیوسته در حال متفرق کردن بودند. بدین ترتیب سراسر روبه‌روی مجلس تا سر خیابان اصلی مملو تا درب مترو مملو از نیروهای امنیتی بود.

 همزمان با تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی، بازنشستگان بهداشت ودرمان نیز در اعتراض به سطح نازل حقوق ها مقابل سازمان برنامه و بودجه در میدان بهارستان تجمع داشتند. در اصفهان  بازنشستگان صنایع فولاد و معدن در اعتراض به سطح نازل مقرری بازنشستگی خود و پیگیری دیگر مطالباتشان تجمع داشتند.

خواستهای بازنشستگان خواستهای همه مردم است و باید وسیعا از مبارزات آنان حمایت و پشتیبانی کرد. بازنشستگان با شعارهای فقط کف خیابان بدست میاد حقمون، تا حق خود نگیریم از پا نمی نشنیم،  یکشنبه های اعتراض را اعلام کرده و هر هفته جمع میشوند. زنده باد بازنشستگان.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶ مه  ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate