“نه به جنگ”  

خانواده همانطور که اولین محلِ یادگیری مهارت‌های زندگی برای بچه‌هاست، اولین میدان جنگ و اولین محلِ آشنایی با نفرت، شکست و باقی احساساتِ منفی هم هست . زندگی بخش زیادی از چندین نسل از مردم اسرائیل و فلسطینی ها  در طی نزذیک به یک قرن در این منطقه با جنگ و کینه و نفرتی ریشه دار و عمیق  در دلهای هر دو طرف پدید آورده است. 

نزدیک به یک قرن است مردم فلسطین  در  آورگی و  اسرائیل هم نه یک کشور معمولی  همانند سایر دولتها در دنیا بلکه همچون  یک پادگان همیشه در حال آماده باش و مدام در آموزش و اکتشافات نظامی با احزاب و سازمانهای فلسطینی در جنگ است .
تروریسم و خشونت و جنگ درجهان کنونی محصول زورگوئی و برای چپاول دولت های سرمایه داری و اقلیت انگل صفت پشت پرده سرمایه داری است و هیچ ربطی به منافع عمومی مردم ندارد  ، هیچ  طرفی در هیچ جنگی پیروز نیست ، قربانیان تمام جنگ ها جوانان ، کودکان و زنان هستند و ویرانی که از جنگ بجا می ماند .
 دولت ها با نقض مستمر و طلبکارانه همه ضوابط و قوانین انسانی که باید برای کشورها و مردم جهان محترم بوده و توازنی از مصونیت و امنیت ایجاد کنند، امنیت جهان را لجام گسیخته و هدفمند از بین برده اند  و با  رقابت و عملیات خودسرانه و جنایتکارانه همراه با تبلیغات زهرآگینِ دروغین، به کشتار میلیونها مردم  اقدام  کرده اند و کسی قادر نیست گریبان آنها را برای بازخواست بگیرد و به حسابرسی بطلبد.
هیچ مرجع دادرسی در جهان نیست که حق مردمان خسته از جنگهای مذهبی  و نفرت و ستم  را تضمین کند.
 تمام  دادگاه های  کیفری جهانی نیز ابزار ستم گری و اعمال مقاصد شوم آنهاست. دست و فریاد کسی به جایی نمی رسد و پژواکی ندارد. زبان زور و اسلحه و بمب  و موشک   به زبان محاوره اینان  بدل شده است.
کشورهای فاشیستی منطقه همانند حکومت ننگین و جنایتکار اسلامی ، و نژاد پرستان جنگ طلب در اسرائیل و دارودستهای مافیایی و تروریست و آدمکش حماس و جهاد اسلامی عاملان جنگ هستند و هیچ ربطی به آرمان  و منافع مردم منطقه ندارد .
بقیه دولتهای سرکوبگر با قوانین فاشیستی خود و کشورهای غربی با شعار دروغین حقوق خروندی و دموکراسی و آتش بس و غیره بدنبال منافع خود هستند .
توقف تجاوز و جنگ و‌کشتار در هر گوشه جهان  راز موفقیت  هر جنبش و حرکتی  است که تنها در اتکای  مردم بر آگاهی و ارادئه و آزادگی و صلح طلبی خود و امید نبستن به دولت ها می باشد .
م شکیب
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate