فراخوان تجمع بازنشستگان و تجمعات معلمان، کارگران شهرداری قروه، فاریاب و چند خبر دیگر

-بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض برای ساعت ده و نیم صبح روز ۲۶ اردیبهشت به تجمع سراسری فراخوان داده اند. این تجمعات در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل ادارات تامین اجتماعی برپا خواهد شد. اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای دوازده میلیون، درمان  و تحصیل رایگان و حق داشتن مسکن، حق تشکل، تجمع و اعتراض، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی اسماعیل گرامی معلم بازنشسته که از ۱۴ فروردین در بازداشت بسر میبرد و آزادی همه زندانیان سیاسی، پایان دادن به اختلاس ها و بازگشت پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی خواستهای اعلام شده آنهاست که بارها بصورت شعار و در قطعنامه ها و بیانیه هایشان بر آن تاکید کرده اند. خواستهای بازنشستگان خواستهای همه مردم است و باید وسیعا مورد پشتیبانی قرار گیرند.

– روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت معلمان معروف به  کارنامه سبزها برای چهارمین روز مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. این معلمان سالهاست که کار میکنند و در بلاتکلیفی شغلی بسر میبرند.  اعتراضات در میان معلمان گسترده است. روزگذشته در شیرازشماری از معلمان دراعتراض به  تعویق پرداخت مطالبات خود دست به تجمع زدند. یک شعار این معلمان شعار آزادی اسماعیل عبدی است.هم اکنون کارزاری برای آزادی عبدی در جریان است که بیش از ده هزارنفر آنرا امضا کرده اند. افزایش دستمزدها به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان برای همه، واکسیناسیون رایگان و همگانی در مقابله با بیماری مهلک کرونا، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و حق تشکل، تجمع و اعتراض و آزادی معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعلام شده معلمان در تجمعات اعتراضی و در قطعنامه ها و بیانیه هایشان است.

– روز ۲۲ اردیبهشت کارگران قراردادی شهرداری قروه در اعتراض به تبعیض در مقدار دستمزد دریافتی و عدم اجرای همسان‌سازی حقوق ها برای سومین روز دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. اعتراضات در میان کارگران شهرداری ابعاد گسترده ای دارد. سطح نازل دستمزدها، پرداخت نشدن بموقع آنها و قراردادهای موقت کاری از جمله موضوعات اعتراضی این کارگران در شهرهای مختلف است. در روز گذشته کارگران شهرداری اروند کنار و خرمشهر بخاطر تعویق پرداخت دستمزدهای خود تجمع داشتند.  

 روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت کارگران شرکت لبنی پاژن در اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق معوقه دست به تجمع اعتراضی زدند.شرکت پاژن در نسیم شهر در جاده ساوه واقع شده و یکی از شرکت‌های لبنی بزرگ استان تهران است که بیش از ۳۰۰ کارگر دارد.

-روز ۲۱ اردیبهشت کارگران معدن فاریاب در اعتراض به قراردادهای موقت کاری و عدم تمدید  قراردادها و تعویق پرداخت مزد فروردین ماه و نداشتن سرویس ایاب و ذهاب دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند. در این روز کارگران مدیریت را در دفترش نگاه داشتند و خواستهایشان را طلب کردند. زیر فشارکارگران قرار شد تا روز ۲۵ اردیبهشت به خواستهای آنان  پاسخ داده شود. به گفته کارگران مدیریت معادن فاریاب را به دو شرکت تجزیه کرده و به کارگران میگوید بروید با این دو شرکت قرار داد ببندید و وقتی کارگران میگویند مگر معدن فاریاب چه اشکالی دارد جواب سربالا  میدهد . به این ترتیب وضع قرار داد کارگران بلاتکلیف مانده است.  در این معدن ۱۲۷۰ کارگر شاغل هستند.

– روز ۲۲ اردیبهشت پرسنل فنی هواپیمایی ملی ایران در اعتراض به عدم همسان‌سازی حقوقها و سطح نازل آن مقابل ساختمان مدیر عامل شرکت تجمع کردند.

– روز ۲۱ اردیبهشت جمع‌هایی از بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان از شهرهایی چون اصفهان، رشت، کرمانشاه و مشهد به تهران آمده و در اعتراض به اجرای ناقص همسان سازی و عدم اعمال فوق العاده ویژه، حق جدب، سختی شرایط محیط کار و حق اشعه مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. به گفته معترضین علیرغم اینکه از این آیتم ها کسورات بازنشستگی کسر گردیده است اما در احکام متناسب سازی آنها اعمال نشده است. در این روز حضور نیروی انتظامی در محل چشمگیر بود.

– روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت جمعی از پرسنل بیمارستان نظام مافی شوش به دلیل عدم پرداخت حقوق و تعیین تکلیف نشدن حکم های امسال مقابل درب رئیس بیمارستان نظام مافی شوش تجمع کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲اردیبهشت ۱۴۰۰،  ۱۲مه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate