اخبار وگزارشات کارگری ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

اخبار وگزارشات کارگری ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

– چهارمین روز تجمع اعتراضی صدها قبول شده آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

– تجمع اعتراضی کارگران مدت موقت نفت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

– تجمع اعتراضی کارگران کارخانه لوله‌سازی خوزستان نسبت به ماه ها بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری سراوان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل ساختمان شورای شهر

– تجمع اعتراضی داروسازان  استان خراسان جنوبی نسبت به عدم افزایش حقوق مقابل ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

– اسماعیل گرامی آزاد شد

– تجمع اعتراضی معدن داران و سنگ‌ شکن داران جوبجی رامهرمزنسبت به تعطیلی بدلیل مسدود شدن راه مقابل استانداری خوزستان

*چهارمین روز تجمع اعتراضی صدها قبول شده آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت، برای چهارمین روز متوالی، صدها قبول شده آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون )برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس تجمع کردند وبرخواستشان مبنی بر جذب در آموزش وپرورش تاکید کردند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی صدها قبول شده آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس برای سومین روز متوالی

روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت برای سومین روزمتوالی، صدها قبول شده آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون )با برپایی تجمع مقابل مجلس با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی خواهان جذب در آموزش وپرورش شدند.

*تجمع اعتراضی کارگران مدت موقت نفت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

روزچهارشنبه ۲۲ اردیبهشت، کارگران مدت موقت نفت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل دست به تجمع مقابل ساختمان مدیریت سازمان این منطقه درشهرستان ماهشهر،بندرامام زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت:پس از بررسی وضعیت کارگران در هیات تشخیص، تمامی پرونده‌ها به هیات حل اختلاف ارسال و سپس به شرکت مشاور که مسئولیت محاسبه طرح را برعهده داشته، ارسال شده است. اجرای حکم نیازمند محاسبات ریز ریالی است یعنی مابه‌التفاوت اجرا نشدن طرح در سال‌های استخدام کارگران باید در نظر گرفته و به هیات اختلاف ارائه شود. شرکت مشاور نیز برای محاسبه ریالی هر پرونده مبلغ ۲۰۰ هزار تومان علی‌الحساب مطالبه کرده است.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه لوله‌سازی خوزستان نسبت به ماه ها بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری

روزچهارشنبه ۲۲ اردیبهشت،جمعی از کارگران کارخانه لوله‌سازی خوزستان با برپایی تجمع مقابل استانداری خوزستان اعتراضشان را نسبت به ماه ها بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بنمایش گذاشتند وخواهان بازگشت بکار وپرداخت مطالباتشان شدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:حدود ۸ ماه پیش به بهانه اینکه می‌خواهند فاز دوم کارخانه را راه‌اندازی کنند با حدود ۱۰۰ نفر از کارگران تسویه مالی کردند و به آن‌ها گفته شد بعد از چند روز به کار برمی‌گردید، ولی با گذشت ۸ ماه اجازه بازگشت به کار و ورود به شرکت را نمی‌دهند و به‌جای توسعه شرکت اقدام به فروش تجهیزات کرده‌اند.

یکی از کارگران افزود: در کنار حدود ۱۰۰ کارگر بیش از ۲۰۰ کارگر دیگر از دهه ۸۰ و ۹۰ مطالبات مالی و بیمه‌ای دارند. سال‌های متوالی بیمه و حقوق این کارگران به‌صورت ناقص پرداخت می‌شد و تسویه مالی اخیر نیز بر اساس حقوق سال‌های گذشته بوده و در پرداخت آن تورم سالیانه منظور نشد.

کارگران معترض افزودند:از سال ۸۵ بیمه‌ها و حقوق به‌صورت ناقص پرداخت می‌شد .ما قرارداد با شرکت داریم، چرا اجازه بازگشت به کار را نمی‌دهند.

یکی از کارگران نیز گفت: سهامداران نیز از فروش قطعات و تجهیزات کارخانه اطلاع ندارند و رئیس هیأت مدیره شرکت لوله‌سازی خوزستان کارخانه را به مرز نابودی کشانده است.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری سراوان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل ساختمان شورای شهر

روزچهارشنبه ۲۲ اردیبهشت برای باری دیگر، کارگران شهرداری سراوان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه دست به تجمع مقابل ساختمان شورای این شهر در استان سیستان و بلوچستان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاران گفتند: شهرداری سراوان از ابتدای دی‌ماه ۹۹ تاکنون، در پرداخت حقوق کارگران شهرداری سراوان کوتاهی کرده است.

این کارگران با بیان اینکه در پی مراجعات مکرر خود به دفاتر مسئولان شهری، هنوز جواب قانع کننده‌ای از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم، درباره مطالبات بیمه‌ای خود گفتند: با وجود همه مشکلاتی که در زمینه دریافت حقوق با آن مواجهیم، دیرکرد در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها نیز ما را دچار مشکل کرده و در برخی موارد امکان دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ملکی را نداریم.

*تجمع اعتراضی داروسازان  استان خراسان جنوبی نسبت به عدم افزایش حقوق مقابل ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت،جمعی از داروسازان  استان خراسان جنوبی برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم افزایش حقوق مقابل ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تجمع کردند.

یکی از حاضران درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: انجمن دارو سازان ایران هر ساله مبلغی را به عنوان اضافه حقوق برای سال جدید تعیین و به صورت پیشنهادی تصویب و پرداخت می‌کند.

او با اشاره به اینکه امسال نیز مبلغی به عنوان اضافه حقوق در استان‌های دیگر تصویب شده است، اضافه کرد: متأسفانه نمایندگان انجمن داروسازان بیرجند مبلغ کمتری را پیشنهاد داده اند که اعتراض داروسازان استان را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه روز گذشته، جلسه‌ای با حضور نمایندگان داروسازان استان وانجمن داروسازی برگزار شد،ادامه داد: مبلغی را به عنوان اضافه حقوق پیشنهاد کردیم، اما متاسفانه مسئولان انجمن داروسازان آن را نپذیرفتند.

وی افزود: حق و حقوق داروسازان همیشه از سوی انجمن داروخانه‌داران مورد کم لطفی واقع می‌شود که از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم به این مشکل رسیدگی کنند.

*اسماعیل گرامی آزاد شد

امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه اسماعیل گرامی از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

اسماعیل گرامی در روز ۱۴ فروردین توسط مأموران امنیتی در منزل شخصی‌اش دستگیر شده بود و امروز پس از ۳۸ روز بازداشت آزاد گردید.

اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته‌ای که پیشتر در روز ۱۷ اسفند در تجمع کارگران و بازنشستگان مقابل وزارت کار نیز دستگیر شده بود هیچ جرمی به جز دفاع از حقوق بازنشستگان و کارگران انجام نداده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن شادباش به مناسبت آزادی اسماعیل گرامی به او و خانواده‌اش، خواهان رفع تعقیب قضایی از وی و همچنین آزادی تمامی کارگران ، معلمان و فعالین جنبش‌های صنفی و مطالباتی از زندان است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

*تجمع اعتراضی معدن داران و سنگ‌ شکن داران جوبجی رامهرمزنسبت به تعطیلی بدلیل مسدود شدن راه مقابل استانداری خوزستان

روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت،معدن داران و سنگ‌ شکن داران جوبجی رامهرمزبرای اعتراض به تعطیلی بدلیل مسدود شدن راه دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

معادن شن و ماسه جوبجی رامهرمز در استان خوزستان به دلیل نبود راه مواصلاتی ماشین‌آلات سنگین مسدود شده است. به‌تازگی به آن‌ها گفته شده تا ساخت جاده جدید از جاده درون روستا عبور کنند و روستاییان نیز مخالف تردد ماشین‌آلات از جاده درون روستا هستند.

معدن داران و سنگ‌شکن داران کارشکنی سازمان صمت استان را دلیل عدم بازگشایی جاده می‌دانند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate