اخباروگزارشات کارگری ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

/تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور

/کارگران شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق و صدها قبول شده آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون )سراسر کشور وجمعی از کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در پایتخت مقابل مجلس

/ادامه تجمعات اعتراضی دانش آموزان کشور نسبت به امتحان حضوری مقابل ادارات آموزش وپرورش کشور

/تجمعات اعتراضی داروسازان  کشورنسبت به افزایش امتیاز تاسیس داروخانه مقابل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی

تجمع سراسری کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشوربرای احقاق حقوق برحق شان

– چهارمین تجمع اعتراضی کارگران شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت وحذف نشدن شرکت های پیمانکاری،سطح نازل حقوق وعدم همسان سازی حقوق واعمال تبعیض درپرداخت مقابل مجلس

– تجمع اعتراضی  صدها قبول شده آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

– ادامه اعتراضات دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم نسبت به امتحان حضوری با برپایی تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش مشهد،مسجد سلیمان ،قم وهشتگرد

– ادامه اعتراضات نسبت به حمله نیروهای انتظامی ولباس شخصی به دانش آموزان معترض به امتحان حضوری وضرب وشتم وبازداشتشان

– تجمعات اعتراضی داروسازان  کشورنسبت به افزایش امتیاز تاسیس داروخانه مقابل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی

– کارگران هفت تپه بخاطر خلع ید از کارفرما جشن گرفتند 

– ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته هتل لاله تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات با برپایی تجمعی دیگر

– تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران نسبت به عدم اجرای درست طرح همسان سازی دستمزد مقابل صندوق بازنشستگی آینده سازتهران

– نامه سرگشاده کارگران شرکتی مراکز بهداشت و درمان شهرستان‌های غرب تهران دراعتراض به پایمالی حقوقشان

– نهادی به نام ما و به کام قدرت

– تجمع اعتراضی نسبت به خُلف وعده‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان مبنی بر تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان دوم دامغان

– خطاب به رفقای کنفدراسیون عمومی کار – س ژ ت 

– کارگر ساختمانی به دلیل برق گرفتگی جان باخت 

– جان باختن یک کارگر دیگر درمشهد حین کارتخریب ساختمان

*تجمع سراسری کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشوربرای احقاق حقوق برحق شان

روز یکشنبه ۱۹ ارددیبهشت برای باری دیگر، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی برای احقاق حقوق برحقشان در شهرهای اصفهان،تبریز،خرمآباد،سنندج،شوش،شیراز،کرج، کرمانشاه،مشهد و….دست به تجمع مقابل اداره تامین اجتماعی  زدند.

در تهران نیروهای انتظامی وامنیتی با حضور گسترده ازبرپایی تجمع کارگران بازنشسته ومستمری بگیران مقابل سازمان تامین اجتماعی جلوگیری کردند.

علیرغم ایجاد جو رعب و وحشت توسط نیروهای سرکوب تجمعات پراکنده ای در خیابان آزادی حوالی ساختمان سازمان تامین اجتماعی برگزارشد.

تعدادی از بازنشستگان هم راهی بهارستان شدند تا به تجمعشان درکنار کارگران شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق وکارنامه سبزهای سراسر کشورادامه دهند.

تصویری ازتهران:

گزارشات:

۱- گزارش تجمع بازنشستگان تهران در یکشنبه  اعتراضی ۱۹اردیبهشت

جمعی از بازنشستگان کمی پائینتراز وزارت کارجمع شده اند وتعدادی نیز پائینتردرجلو وزارت کار وتامین اجتماعی پلیس واطلا عاتی ها صف کشیده اند بازنشستگان در یک بررسی وتصمیم گیری جمعی ودر نظرگرفتن کلیه موضوعات باین نتیجه رسیدند که برای تجمع اعتراضی به جلو مجلس بروند.

چون امروز برای انجام اعتراضات اینجا مناسب نیست وسریعن اینکار را انجام دادند وتنی چند نیزدر آنجا ماندند که بازنشستگان دیگری که میایند به جلو مجلس بفرستند.

پس از مدتی بجلو مجلس رسیدیم .معلمین مورد اجحاف قرار گرفته که بکارنامه سبز ها معروف

هستند مصمم وبا قدرت شعارمیدهند:

تا حق خود نگیریم/از پای نمی نشینیم

در کنار آنها کارگران برق تعدادی از استانها برای دست یابی بمطالباتشان در کنار هم قرار داشتند

کمی پائین ترازآنها، ما بازنشستگان قرار گرفتیم.

و وضعیت نا مناسب جلو تامین اجتماعی  در شرایط کنو نی برای تجمعات  از طریق یکی از بازنشستگان موردبررسی  قرار گرفت وبازنشستگان، تجمعات آینده رادر جلو مجلس مناسبتر دیدند

 وقرارگردید که تجمع یک شنبه آینددرمقابل مجلس بر گزار شود.

پس از پایان مراسم از جلو مجلس تا مترو، بهارستان را ما بازنشستگان در کنارهم پیمودیم.

۲- گزارشی از یکشنبه های اعتراضی بازنشستگان 

امروز ۱۹ اردیبهشت، طبق قرار بازنشستگان  روز یکشنبه های اعتراض می باشد. بازنشستگان تهران فراخوان داده بودند که ۱۹ اردیبهشت روبروی سازمان تامین اجتماعی در خیابان آزادی تجمع اعتراضی برگزار کنند. بر اساس همین فراخوان تعدادی از بازنشستگان از محلات مختلف تهران و کرج و حومه قبل از ساعت ۱۰/۳۰ دقیقه خود را به محل اعلام شده رساندند. اما در کمال تاسف با دیواری از نیروهای انتظامی و امنیتی روبرو شدند. پیش از شکل گیری تجمع، نیروهای انتظامی و امنیتی به قصد سرکوب و ممانعت از اعتراض و حق خواهی بازنشستگان، در ستون های چند نفره در مقابل سازمان تامین اجتماعی و خیابان آزادی همچون قشونی از لشکر نظامی موضع گرفته بودند. این نیروهای سرکوبگر در واقع خود را برای سرکوب کسانی مهیا کرده بودند که خواسته اشان افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان بود. بازنشستگانی که سال هاست از ناکافی بودن سطح معیشت و بیدادگری سازمان تامین اجتماعی و نهادی رسمی حکومت به تنگ آمده اند و راهی جز اعتراض به فلاکت موجود ندارند. همچنانکه مدت هاست با اراده ای مصمم و ثابت قدم فریاد می زنند، تاحق خود نگیریم از پا نمی نشینیم. مردمی که از جور و ناحقی دولت و مسئولان معترض هستند و پناهی جز همدردان  و همبستگی یاران خود ندارند و کف خیابان را برای مبارزه و بیان خواست های خود انتخاب کرده اند؛ گرچه در این مبارزه مورد بی حرمتی و ضرب و شتم و دستگیری و زندان قرار می گیرند، اما دریافته اند که اگر به این فقر و نابرابری معترض نباشند سال های باقی مانده از عمرشان باید در تنگدستی و محرومیت بیشتر سپری کنند. امروز نیروهای انتظامی و امنیتی به حمایت از دولت و سازمان تامین اجتماعی و نهاد های رسمی که مسئول فشار بر بازنشستگان هستند،  با نشان دادن زور و برقِ  باطوم خود، بر استمرار محرومیت بازنشستگان زحمتکش صحه گذاشتند و نشان دادند که  دولت سرمایه داری بدون نهادهای انتظامی  و امنیتی نمی تواند به استیلای خود ادامه دهد و فقر و فلاکت را بر زندگی زحمتکشان تداوم بخشد. جمعی از بازنشستگان با دیدن چنین صفبندی و آماده باشی از نیروهای انتظامی و امنیتی تصمیم گرفتند که خود را به مقابل مجلس برسانند و در آن جا تجمع اعتراضی برگزار کنند. بازنشستگان بعد از ساعتی،  روبروی مجلس حاضر شدند.  دوتجمع دیگر از کارگران توانیر و سازمان برق و معلمان جوانی که به رغم قبولی در آزمون استخدامی،  وزارت آموزش و پرورش از استخدام آنها سرباز می زند، نیز در مقابل مجلس در حال اعتراض و شعار دادن بودند. این کارگران و معلمان از شهرهای مختلف خود را به تهران رسانده بودند که صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند. وزارت آموزش و پرورش در حالی از استخدام نیروهای قبول شده در آزمون امتناع می کند که اخیرا برای تکمیل کادر آموزشی ۲۵ هزار طلبه را به استخدام در آموزش و پرورش در آورده است. باز نشستگان پس از دقایقی با اصرار پلیس از روبروی مجلس دور شدند. 

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

۳- کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ادامه تجمعات اعتراضی بازنشستگان‌ تامین اجتماعی در تهران و همزمان در تعدادی از شهرهای کشور

در ادامه تجمعات اعتراضی بازنشستگان در روزهای یکشنبه امروز نوزدهم اردیبهشت ماه تجمعات اعتراضی بازنشستگان درتهران وهمزمان درکرج و اصفهان ، خرم آباد ، سنندج و شوش دراعتراض به وضعیت سخت میشتی برگزار گردید.

براساس گزارشات رسیده حضور نیروی های پلیس و لباس شخصی ها مانع از شکل گیری این اعتراضات درتهران واصفهان شدند  .

تجمع کنندگان در شعارهایشان خواستار آزادی اسماعیل گرامی بازنشسته زندانی شدند، 

اسماعیل گرامی از بازنشستگان معترض از چهارده فروردین درزندان تهران بزرگ دربازداشت موقت بسر میبرد.

+شعارها:

– کارگر زندانی آزاد باید گردد

– مادیگه رای نمیدیم  ازبس دروغ شنیدیم 

– هم کرونا هم تبعیض هیچ کس بفکر ما نیست 

– فقط کف خیابون، به دست میاد حقمون

– بازنشسته بپا خیز علیه ظلم و تبعیض

+گزارش رسانه ای شده:

تجمع بازنشستگان کارگری در برخی استان‌ها/ مستمری بالای خط فقر و درمان رایگان، حق مسلم ماست

بازنشستگان کارگری در برخی استان‌ها مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع اعتراضی ترتیب دادند.

بازنشستگان کارگری در برخی استان‌ها از جمله البرز و کرمانشاه، با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی، خواستار توجه به مطالبات صنفی خود شدند.

این بازنشستگان، مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و حق مشارکت در امور تامین اجتماعی دانستند و گفتند: دولت باید بدهی خود به سازمان را به تمامی پرداخت کند تا سازمان بتواند تعهدات خود در قبال بیمه شدگان را با کیفیت بالا به انجام برساند؛ بازنشستگان همچنین خواستار بهره‌مندی از خدمات رفاهی و وام‌های مکفی شدند و اعلام کردند: دولت باید هر نوع تبعیض میان بازنشستگان را از میان بردارد.

*چهارمین تجمع اعتراضی کارگران شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت وحذف نشدن شرکت های پیمانکاری،سطح نازل حقوق وعدم همسان سازی حقوق واعمال تبعیض درپرداخت مقابل مجلس

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت برای چهارمین بار از۱۴ اسفند ماه۹۹+، کارگران شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشوربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت وحذف نشدن شرکت های پیمانکاری،سطح نازل حقوق وعدم همسان سازی حقوق واعمال تبعیض درپرداخت دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:صنعت برق جزو تعهدات حاکمیتی است و نباید مسئولیت مهمی مانند توزیع برق به شرکت‌های خصوصی سپرده شود تا نیروهای آن تحت عنوان حجمی و شرکتی با کمترین حقوق استخدام شوند. 

نیروهای شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع برق کشورافزودند:که حقوق و مزایای آن‌ها به یک سوم نیروهای رسمی می‌رسد؛ درحالیکه در کار مشابه اشتغال دارند. 

آنها اضافه کردند:وزیر نیرو معتقد است که دولت نمی‌تواند در امور استخدامی شرکت‌های خصوصی دخالت کند اما واقعیت این است که آقای اردکانیان در سال ۹۹ بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که بر مبنای آن باید تمام نیروهای شرکتی و حجمی ظرف ۳سال تبدیل وضعیت شوند اما با گذشته بیش از ۱ سال از حضور وی در این وزارتخانه، هنوز معادل نیمی از شرکتی‌ها و حجمی‌ها هم تبدیل وضعیت نشده‌اند. 

نیروهای شرکتی و حجمی معترض توزیع برق ادامه دادند: شرکت‌های توزیع به افزایش درآمدهای دولت کمک می‌کنند و بازوی دولت برای وصول مطالبات و امور دیگر این بخش از صنعت برق محسوب می‌شوند، اما زمانی که صحبت از تبدیل وضعیت استخدامی می‌شود، ما را شرکت خصوصی و دارای هیات مدیره مستقل محسوب می‌کنند! 

آن‌ها افزودند: خوشبختانه در بدنه‌ی مدیریتی وزارت نیرو و توانیر افرادی وجود دارند که با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی توزیع برق موافق هستند اما آقای اردکانیان هم باید با این خواسته مدیران همراهی کند.

درهمین رابطه:سومین تجمع اعتراضی صدها کارگرشرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشورنسبت سطح نازل حقوق،تبعیض درپرداخت حقوق ومطالبات وعدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

روزسه شنبه ۱۷ فروردین برای سومین باراز۱۴ اسفند ماه۹۹+، صدها کارگر شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشوربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت سطح نازل حقوق،تبعیض درپرداخت حقوق ومطالبات(کارمساوی حقوق نابرابر) وعدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس دست به تجمع مقابل مجلس زدند وخواستارقطع شدن دست شرکت های پیمانکاری،حقوق و مزایای برابر با نیروهای رسمی و لغو آزمون تبدیل وضعیت شدند.

بنابه گزارش رسانه ای آزمون تبدیل وضعیت قرار قبلا قرار بود ۲۰ فرودین ماه ۹۹ توسط توانیردر سال جاری برگزارشود که بدنبال اعتراضات کارگران به ۳۱ اردیبهشت ماه موکول شد.

روزیکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰دوباره،سیدحسین سجادی معاونت تحقیقاتی و منابع انسانی شرکت توانیر طی  نامه‌ای به فدائی رئیس موسسه آموزش‌های تخصصی صنعت آب و برق که متولی برگزاری آزمون تغییر حالت اشتغال شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور است، خواسته است که امکان تغییر شیوه برگزاری آزمون را بررسی نماید.

*تجمع اعتراضی  صدها قبول شده آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت،برای باری دیگر  صدها قبول شده آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون )خودرابه پایتخت رساندند تابابرپایی تجمع مقابل مجلس صدای اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی استخدامی بازهم بیشتر منعکس کنند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس برای دومین روز متوالی

جمعی از قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش (صاحبان کارنامه سبز آزمون ) شب را درپایتخت به صبح رساندند تاروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت با برپایی تجمع مقابل مجلس برای دومین روز متوالی،عزم راسخشان را برای دستیابی به خواستشان مبنی براستخدام در آوزش وپرورش بنمایش بگذارند.

 *ادامه اعتراضات دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم نسبت به امتحان حضوری با برپایی تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش مشهد،مسجد سلیمان ،قم وهشتگرد

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت،جمعی از دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم مشهد،مسجد سلیمان،قم وهشتگرد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به امتحان حضوری دست به تجمع مقابل اداره آموزش وپرورش زدند.

در مسجدسلیمان دانش آموزان با همراهی خانواده های خود مقابل اداره آموزش وپرورش این شهرستان دراستان خوزستان اجتماع کردند.

دانش آموزان معترض مشهد شعار می دادند:امتحان حضوری نمی دیم نمی دیم

تصویری از تجمع قم:

*ادامه اعتراضات نسبت به حمله نیروهای انتظامی ولباس شخصی به دانش آموزان معترض به امتحان حضوری وضرب وشتم وبازداشتشان

درادامه ادامه اعتراضات نسبت به حمله نیروهای انتظامی ولباس شخصی به دانش آموزان معترض به امتحان حضوری وضرب وشتم وبازداشتشان کانون های صنفی فرهنگیان استان قزوین وشهرستان  الیگودرزبطورجداگانه اطلاعیه هایی درهمین رابطه منتشرکردند.

قابل یادآوری است که که تاکنون کانون صنفی معلمان ایران(تهران)،کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر، کانون صنفی فرهنگیان گیلان، کانون صنفی فرهنگیان یزد، انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی، انجمن صنفی فرهنگیان سقز و زیویه بطورجداگانه و کانون فرهنگیان ومجمع فرهنگیان استان اصفهان مشترکا با انتشار اطلاعیه هایی حمله نیروهای انتظامی ولباس شخصی به دانش آموزان معترض به امتحان حضوری وضرب وشتم وبازداشتشان را محکوم کرده بودند.

*تجمعات اعتراضی داروسازان  کشورنسبت به افزایش امتیاز تاسیس داروخانه مقابل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت،داروسازان کشور با برپایی تجمعاتی مقابل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اعتراضشان را نسبت به افزایش امتیاز تاسیس داروخانه ، انحصار و بیکاری هزاران داروساز ، حقوق ناعادلانه ،  بازرسی های ضعیف معاونت غذا و دارو ، ورود پراتیک ها به داروخانه داری و به ارث رسیدن داروخانه ها،بنمایش گذاشتند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی سراسری داروسازان    کشور نسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان

روز چهارشنبه ۲۵ فروردین،جمعی از داروسازان سراسر کشوربا برپایی تجمع درمراکز استان ها وتهران مقابل مجلس ضمن یادآوری مطالباتشان بشرح زیر اعتراضشان رانسبت به عدم پاسخگویی به آنها از طرف مسئولان ذیربط بنمایش گذاشتند:

– عدم تناسب حقوق و دستمزد پرداختی با توجه به تورم حاکم و عدم افزایش مناسب حقوق نسبت به سایر اعضای کادر درمانی

– الزام رعایت حضور داروساز در کلیه ساعات فعالیت داروخانه و اصلاح جدی روند بازرسی‌های معاونت غذا و دارو

– عدم پوشش مناسب ضرایب خدمتی داروسازان برای مدیریت خدمات دارویی

– نادیده گرفته شدن کامل قانون پرکیس (کارانه)

– عدم اختصاص میزان کافی تعرفه خدمات دارویی برای وظایف محول شده به داروسازان

– اقدامات ناکافی و غیر عادلانه‌ی انجمن داروخانه داران که هر ساله منجر به سخت تر شدن شرایط می شود

– الزام حضور و نظارت داروسازان در تمامی داروخانه‌های بیمارستانی، داروخانه‌های مراکز بهداشت و شرکت‌های پخش دارویی و اصلاح جدی روند بازرسی‌های معاونت غذا و دارو

– واگذاری غیر قانونی پروانه تاسیس به پراتیک‌ها و ضعف بازرسی و برخورد معاونت غذا و دارو

+گزارش تصویری:

*کارگران هفت تپه بخاطر خلع ید از کارفرما جشن گرفتند 

صبح امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت کارگران شرکت نیشکر هفت تپه هنگام ورود به شرکت و مقابل درب ورودی اقدام به پخش شیرینی و جشن و شادی کردند.

روز گذشته خلع ید از کارفرما اعلام شد.

کارفرمای هفت تپه چندین سال است که مشکلات زیادی را به کارگران تحمیل نموده است و به همین دلیل خلع ید از وی به یکی از خواستهای کارگران تبدیل شده بود.

مشکلات تحمیل شده‌ی صنفی از قبیل تعویق دستمزدها، عدم پرداخت حق بیمه و تمدید دفترچه‌های درمانی، مشکلات مربوط به قراردادها و‌ کارگران فصلی و پیمانی و ده‌ها مشکل دیگر که مستقیماً از سوی کارفرما به کارگران تحمیل شده بود.

در کشمکش چند ساله بر سر تحقق این مطالبات، کارگران هفت‌تپه در تقابل جدی با کارفرما قرار گرفتند ‌و برای خلع ید از این سردسته باند مافیایی اختلاسگر تلاش کردند و اکنون از به نتیجه رسیدن یکی از خواسته‌هایشان خوشحال‌اند.

برای کارگران تفاوتی ندارد که کارفرما چه کسی است. خصوصی است یا دولتی. هر کس که علیه منافع کارگران باشد و به حقوق، کار و‌ معیشتشان تعرض کند علیه‌اش خواهند ایستاد.

تصاویر فوق از سوی کارگران هفت تپه مستقیماً برای اتحادیه آزاد کارگران ایران ارسال شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

+گزارش تصویری:

*ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته هتل لاله تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات با برپایی تجمعی دیگر

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، کارگران بازنشسته هتل لاله تهران درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات برای باری دیگردست به تجمع مقابل ساختمان هتل لاله زدند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته هتل لاله تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات با تجمع مقابل ساختمان بازرسی میراث فرهنگی کشور

روزسه شنبه ۱۷ فروردین، کارگران بازنشسته هتل لاله تهران درادامه اعتراضات دامنه دارشان+ نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل ساختمان بازرسی میراث فرهنگی کشور تجمع کردند وعزم راسخشان را درراه دستیابی به مطالبات برحقشان بنمایش گذاشتند.

یکی از کارگران بازنشسته حاضر در این تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: هدف ما از برپایی تجمع در محدوده داخلی هتل لاله پیگیری مطالبات معوقه بود اما وقتی با بی‌اعتنایی مدیریت این مجموعه خدماتی مواجه شدیم، تصمیم گرفتیم این‌بار در مقابل سازمان بازرسی سازمان میراث فرهنگی کشور حضور یابیم.

این کارگر بازنشسته با بیان اینکه بی‌توجهی کارفرما به طولانی شدن زمان پرداخت معوقات مزدی و سنواتی باعث نارضایتی همکاران بازنشسته شده است، افزود: از سال ۹۵ به مرور بازنشسته شده‌ایم اما هنوز موفق به دریافت کامل سنوات و بخشی از معوقات مزدی خود نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه میانگین سنوات پایان خدمت هریک از بازنشستگان براساس سوابق کاری حدود۶۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که در حال حاضر سه تا چهار سال است پرداخت آن با مشکل روبرو شده است، تاکید کرد: با تاخیر چند ساله‌ای که در پرداخت بخشی از سنوات بازنشستگان ایجاد شده، ارزش نقدی طلبمان امروز به حداقل کاهش یافته است.

او اضافه کرد:در جریان برپایی این اجتماع ، یکی از مسئولان سازمان باررسی میراث فرهنگی با تعدادی از نمایندگان کارگران بازنشسته دیدار و وعده رسیدگی به مشکلات را در چند روز آینده داد.

این کارگر بازنشسته در ادامه اظهار داشت: با وجود آنکه نسبت به وعده داده شده خوشبین هستیم اما به دلیل مشکلات معیشتی نمی‌توانیم از پیگیری‌های خود صرفنظر کنیم.

*تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران نسبت به عدم اجرای درست طرح همسان سازی دستمزد مقابل صندوق بازنشستگی آینده سازتهران

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت، کارگران بازنشسته سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران برای اعتراض به عدم اجرای درست طرح همسان سازی دستمزد مقابل صندوق بازنشستگی آینده سازتهران تجمع کردند.

به گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،روز ۱۸ اردیبهشت گردهمایی بازنشستگان سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران تحت پوشش صندوق بازنشستگی آینده ساز ساعت ۱۰ و نیم صبح مقابل دفتر صندوق مزبور واقع در خیابان رازان شمالی بلوار میرداماد برگزار شد. مطالبات در خصوص اجرای طرح همسان سازی دستمزد بازنشستگان صندوق آینده ساز در چهار چوب مقررات تامین اجتماعی  و اجتناب از فرمول های بدون مقررات قانونی بود. بازنشستگان از مسولین صندوق توضیح خواستند که معاون فنی صندوق به میان بازنشستگان آمده و گفتند:« بعد از انجام جلسه با کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز نتیجه مذاکرات استخراج و اعلام خواهد شد و تا در آن جلسه امضاء نشود در واقع نهایی نخواهد شد» کارگران دست نوشته هایی که مطالبات صنفی نیروی کار سازمان نوسازی بود در دست داشتند.

ما خواهان اجرای قانون در صندوق آینده ساز – متناسب سازی طبق قانون – دست مسولین بی کفایت از صندوق آینده ساز کوتاه                                                                                     

*نامه سرگشاده کارگران شرکتی مراکز بهداشت و درمان شهرستان‌های غرب تهران دراعتراض به پایمالی حقوقشان

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، کارگران شرکتی مراکز بهداشت و درمان شهرستان‌های ملارد، شهریار، شهر قدس و رباط کریم با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان ذیربط اعتراضشان را نسبت به پایمالی حقوقشان بقرارزیررسانه ای کردند:

۱- نابرابری حقوق با اختلاف بیش از سه میلیون تومان در ماه (مستندات موجود است)

۲- عدم دسترسی به قرارداد کاری (نمونه قرارداد سایر دانشگاه‌ها موجود است)

۳- عدم دریافت به موقع عیدی و سنوات

۴- عدم دریافت فوق‌العاده ویژه: علیرغم ابلاغ نامه شماره ۷۷۶۳/۲۰۹ مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۹۹ معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و درمان به کلیه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی (مستندات پرداخت دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، مشهد و مازندران موجود است)

۵- عدم دریافت حق کرونا: از تیرماه تا اسفندماه (که پس از اعتراضات مکرر مبلغ بسیار ناچیز تا آبانماه پرداخت شد.) البته آن را هم تا آخرین روز اسفندماه در حساب خودشان نگه داشتند سپس کاملا سلیقه‌ای تقسیم گردید. به عنوان مثال یک بازرس بهداشت محیط شبکه بهداشت ملارد با داشتن بیش از ۷۰۰ پرونده و بازدید از کلیه صنوف در ایام پرمخاطره به جای شش میلیون تومان حق کرونا تا آبان ماه، فقط دو میلیون و چهارصد هزار تومان دریافت کرد در صورتی که در سایر دانشگاه‌ها مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود. (مستندات موجود است)

۶- عدم دریافت کارانه: چهارصد هزار تومان لحاظ شده در قرارداد تحت عنوان کارانه، تاکنون به هیچ کدام از پرسنل شرکتی شهرستانهای ملارد، شهریار، شهر قدس و رباط کریم پرداخت نشده است (سایر دانشگاه‌ها ماهیانه پرداخت می‌کنند)

۷- عدم بهره‌مندی از مزایا و کارت رفاهی سامان: (مستندات موجود است)

۸- عدم اضافه کار: (پرسنل شرکت آوای سلامت اضافه کار دارند)

۹- تبعیض در تبدیل وضعیت و جذب: (برخی افراد با پست خدماتی، به علت داشتن روابط با مسئولین شبکه‌های بهداشت و معاونت و دانشگاه ایران، در قسمت‌های اداری از جمله دبیرخانه، کارگزینی، گسترش، مالی و… مشغول و جذب می‌شوند، ولی افرادی با وجود داشتن مدارک لیسانس و فوق لیسانس از جذب بازمی‌مانند. به عنوان مثال در شهرستان ملارد اکثر نیروهای شاغل در واحد دبیرخانه و کارگزینی قبلا در قسمت پذیرش و آبدارخانه مشغول بودند، ولی سفارشی جا به جا شدند. در شهر قدس، شهریار و… نیز وضعیت به همین منوال است که متاسفانه تبعیضاتی از این دست، منجر به خشم سایر پرسنل می‌شود.

*نهادی به نام ما و به کام قدرت

روز دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۰، تشکل موسوم به «انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران» پس از تعویق مکرر برگزاری مجمع عمومی، سرانجام اقدام به برگزاری این مجمع به صورت آنلاین کرد. ‏در کمال تاسف تعداد شرکت کنندگان در این مجمع که قاعدتا می توانست به دلیل آنلاین بودن پرشمار باشد، اما به حدنصاب هم نرسید. در حالی که اولین مجمع همین تشکل به صورت حضوری برگزار شد و شرکت کنندگان در آن مجمع پرشمار و قابل قبول بودند. نتیجه آن شور و تلاش برای داشتن نهادی صنفی و مستقل، در عمل با لطایف الحیل برخی همکاران مرتبط با نهادهای غیر صنفی، به استعفای هیات مدیره منتخب و تشکیل هیات مدیره جدید منجر شد و شخصی همچون «عباس عبدی» که وابستگی تمام به نهادهای غیر صنفی دارد، بر مدیریتش تکیه زد و افرادی دیگر کرسی های آن را در اختیار گرفتند که بر همگان روشن است در برخی موارد در جایگاه کارفرمایی در مطبوعات قرار دارند.

‏جالب آن که بعضی از کاندیداهای انتخابات هیات مدیره جدید نیز همان شرایط افراد قبل را دارند. یعنی یا در جایگاه کارفرما هستند، یا افرادی اند که در اخراج روزنامه نگاران از رسانه های مختلف و کاهش دستمزدها تأثیر مستقیم داشته اند. چطور شخصی که پس از اخراج یکی از همکارانش توسط مدیر یک رسانه، بلافاصله جای او را گرفته، می تواند صدای همکار اخراجی خود باشد؟ چطور فردی که خود روزگاری با تمام توان پیگیر سانسور رسانه، اخراج روزنامه نگار و درصدد کاهش ناعادلانه دستمزدها بوده می تواند صدای یک صنف بی پناه باشد؟

‏امضاء کنندگان این بیانیه به همکاران خود بدون مرزبندی های سیاسی داخلی و خارجی، اعلام می کنند، که این نهاد به اصطلاح صنفی به هیچ وجه منعکس کننده صدای ایشان نیست. ‏ما اعتقاد داریم تا زمانی که نتوانیم تشکلی صنفی و کارگری با استانداردهای روز دنیا داشته باشیم، نباید به حداقل ها تن دهیم. خواسته ما ایجاد صنفی مستقل است که دولت، نهادهای خارج از صنف، مدیران مسئول و افراد وابسته به آن ها، در روند انتخابات آن دخالت نداشته باشند. اعضای صنف باید بتوانند با ابزارهای متداول روز دنیا، با کارفرمایان مواجه شوند و درصدد ستاندن حقوق خود برآیند؛ نه شیوه های کدخدامنشانه ای که خود بستر فساد است. تشکل صنفی باید سراسری، با نمایندگان پاسخگو و با مشارکت حداکثری روزنامه‌نگاران تشکیل شود. تشکلی که گردش اطلاعات از وضعیت کارگری مجموعه را ممکن و پشتیبانی می‌کند. از همکاران خود می خواهیم تا نیل به این هدف به هیچ وجه در بازی بد و بدتر برای دست یافتن به رویای حداقلی، شرکت نکنند. هرچند تجربه فعالیت هیات مدیره فعلی نشان داده ایشان توان تامین همان حداقل ها را هم ندارند. شیوه های کدخدامنشانه شان هم دستاوردی نداشته، جز تحکیم روابط شان با کارفرما!

‏امضا کنندگان این بیانیه به تشکل های کارگری بین المللی اعلام می کنند این تشکل به هیچ عنوان نماینده این صنف نبوده و تا زمانی که اعضای هیأت مدیره آن با مهندسی دولت و مراکزی خارج از صنف، مشخص می شود، نمی تواند صدای این روزنامه نگاران باشد.

‏در پایان از همکاران خود که با حسن نیت و با این تحلیل که شاید بتوان با حضور در چنین تشکلی علی رغم تمام این مشکلات کاری به نفع صنف انجام دهند؛ می خواهیم سپر بلای چهره های شناخته شده مرتبط با نهادهای غیر صنفی نشوند و نام نیک خود را از این صحنه آرایی بیرون بکشند.

امیری، مرضیه – امینی منش، نوید – انواری، امیرهادی – احقاقی، راضیه – احقاقی، مرضیه – الهام نژاد، حسین – اینانلو، سهند – آذرموند، امیرعباس – آقازاده، محمد – باسره، وحید – برزویی، هلیا – دهکی، رضا – جولایی، ریحانه – حاجی پور، حمید – حسینی، معصومه – حیدری، شیما – درویشی، کیانوش – دهقان، مصطفی – ربیعی، شایان – رفیق، محسن – روزبهانی، مهدی – سایش، سمیه – سلگی، هادی – سلیمانی، آرمین – شریفیان، هرمز – شعاعی، شیما – شکرانی، مریم – شیراوند، میلاد – صابر نعمتی، بهنام – صابری، محمدجواد –  صادقی، ماندانا –  صفاری، ژوبین –  عیار، هادی – غالبی، فرحناز – فاضلیان، پانید – فتحی، فرهاد – فرج اللهی، کاظم – فرشید، آرزو – فیضی صفت، مهدی – گودرزی، مظاهر – گلفر، ساسان – مجیدی، بابک –  محسنی، سارا – محمدی، آسو – محمدی، فرزین – محمودی، عاطفه – مرادی، عاطفه – معظمی، معصومه – مومنی، مینو – نامجو، علی – نجفی،علیرضا – نجمی، محمدحسن –  نورانیان، زینب –  وحیدیان، مریم

*تجمع اعتراضی نسبت به خُلف وعده‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان مبنی بر تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان دوم دامغان

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت،جمعی از اهالی دامغان برای اعتراض به خلف وعده دانشگاه علوم پزشکی سمنان مبنی بر تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان دوم دامغان دست به تجمع مقابل ساختمان ستاد مرکزی این دانشگاه زدند.

*خطاب به رفقای کنفدراسیون عمومی کار – س ژ ت 

رفقای گرامی 

ما با تاسف بسیار از حمله به صف تظاهرات و کامیونهای سندیکای شما در جریان تظاهرات باشکوه اول ماه مه در پاریس با خبر شدیم . بر اساس این اخبار  عده ای ناشناس که برخی از آنان لباس سیاه یا جلیقه زرد پوشیده بودند ، با شعارهای ضد اتحادیه ای ، در پایان تظاهرات  در میدان ” ناسیون” پاریس، به رفقای شما حمله کرده و ۲۱ نفر را زخمی کرده اند. 

توجیه این حمله به هر دلیلی که  باشد ، بر اساس هر اختلافی که باشد ، غیر ممکن است . حمله به رفقای س ژ ت ، حمله به کل جنبش کارگری فرانسه هست. سابقه درخشان تاریخی اتحادیه شما در کسب دستاوردهای مهم طبقه کارگر و حقوق بگیران فرانسه  به حد کافی روشن و گویا هست و احتیاجی به تاکید و یا یادآوری ما، رفقای ایرانی شما ، ندارد. 

ما ضمن محکوم کردن این حمله ، این تعرض نابخشودنی را ، آنهم در روز اول ماه مه ، روز جهانی همبستگی کارگران کشورها ، از طرف هر کس یا گروهی که باشد و با هر ” توجیهی” که باشد، حمله به خود و کل طبقه کارگر جهانی تلقی کرده و با شدت تمام محکوم میکنیم . 

اتحادیه شما ، همراه با دیگر اتحادیه های عضو کلکتیو حمایت از کارگران ایران در فرانسه ، همواره یار و یاور خستگی ناپذیر مبارزات کارگران و حقوق بگیران در ایران بوده است. ما هرگز این را فراموش نکرده و به همبستگی بین المللی ای که شما رفقا در سازمان دادن آن نقش مهمی داشته و دارید، درود می فرستیم. 

در پایان برای همه رفقای مجروح س ژ ت آرزوی بهبودی سریع میکنیم. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سندیکای کشت صنعت نی شکر هفت تپه

*کارگر ساختمانی به دلیل برق گرفتگی جان باخت 

کارگری به اسم اسلام قادری اهل روستای ژنین از توابع سرواباد به دلیل برق گرفتگی و حادثه ساختمانی جان باخت. این کارگر که در سه راه نی مریوان مشغول کار داربست بوده متاسفانه به دلیل برق گرفتگی جان باخت.

جنازه این کارگر در سرد خانه بیمارستان مریوان می باشد .

انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد این حادثه تلخ را به خانواده و بستگان این کارگر عزیز تسلیت عرض می‌نماید.

*جان باختن یک کارگر دیگر درمشهد حین کارتخریب ساختمان

ظهر روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت،یک کارگر میانسال حین کارتخریب ساختمان مسکونی ویلایی در خیابان دهخدا،بولوار پیروزی مشهد دچار حادثه شد وجانش را ازدست داد.

درهمین رابطه:جان باختن یک کارگر درمشهد حین کار تخریب ساختمان

شنبه ۱۸ اردیبهشت:یک کارگر ۳۵ ساله حین کارتخریب ساختمان ۲ طبقه در بولوار عبدالمطلب مشهد دچار حادثه شد وجان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate