جشن خلع ید در نیشکر هفت تپه+تجمع بازنشستگان

جشن خلع ید در نیشکر هفت تپه

کارگران پیروزی خود را جشن میگیرند

امروز نوزدهم اردیبهشت ماه کارگران نیشکر هفت تپه از ساعت هشت صبح همراه با خانواده هایشان در مقابل شرکت تجمع کردند و پیروزی خود در تحمیل خلع ید اسد بیگی سردسته مافیای بخش خصوصی در هفت تپه را جشن گرفتند. جمعیت بزرگی از کارگران و خانواده هایشان از اوایل صبح در مقابل کارخانه جمع بودند و با پخش شیرینی و موزیک این پیروزی را به یکدیگر تبریک میگفتند. یک صحنه جالب از جشن کارگران نیشکر هفت تپه  آتش بازی بخش داخلی شرکت بعد از منتشر شدن خبر خلع ید از اسد بیگی بود.

در تجمع این روز کارگران نیشکر هفت تپه با جمع شدن در مقابل شرکت  خلع ید از اسد بیگی را با صدای بلند اعلام کردند و به افتخار این موفقیت کف زدند و یک صدا هورا کشیدند. بنرهای نصب شده کارگران در این محل که در آن پیروزی خود را شادباش گفته بودند قابل توجه بود و بر خواستها و اهداف کارگران تاکید میگذاشت. ابراهیم عباسی یکی از نمایندگان کارگران از جمله سخنرانان این تجمع بود. او در سخنانش با اعلام اینکه ما کارگران زور داریم و زورمان در اتحاد ماست بر پیگیری دیگر مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه تاکید کرد و از جانب کارگران به حراست هشدار داد که حق ندارند اموال شرکت را خارج کنند و قاطعانه اعلام کرد اگر کسی پای نامه خروج اموال را امضا کند مقابلش می ایستیم. عباسی با گفتن اینکه با اتحاد ناشدنی ها شدنی میشود اعلام کرد که یکی از مطالبات ما متحقق شده است و تازه شروع کاریم و از جمله بر روشن شدن وضع استخدامی کارگران فصلی و قراردادهای کارگران غیر نیشکری و بازگشت به کار کارگران اخراجی از جمله اسماعیل بخشی، خنیفر و اخضری تاکید کرد. عباسی از جمعیت خواست که به پاس این موفقیت و اتحاد مبارزاتی کف محکم بزنند و جمعیت با کف زدن سخنان او را همراهی کرد.

کارگران غیر نیشکری نیز در کنار همکاران خود در این جشن حضور داشتند و ضمن تبریک این موفقیت با  اعلام اینکه اکثرآنها هنوز سرکار برنگشته اند و زیرفشار هستند خواستار حمایت و پشتیبانی شدند. کارگران غیر نیشکری همواره یک بخش متحد اعتراضات و تجمعات اعتراضی در نیشکر هفت تپه بوده اند.

در حالیکه کارگران پیروزی و موفقیت خود را جشن میگیرند، شاهد آخرین دست و پا زدن های اسدبیگی و باند مافیایی او در هفت تپه هستیم. از جمله استاندار و روزنامه هائی که خود در روز گذشته خبر خلع ید اسدبیگی را از قول دستگاه قضائی گزارش کردند، بدنبال اینکه کارفرما اعلام کرد که حکمی به آنها ابلاغ نشده است، خبر را تکذیب کردند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز که خود انتشار دهنده این خبر بود، صحبت های ضد و نقیضی حول این موضوع منتشر میکند. این خود گوشه دیگری از به هم ریختگی صفوف حکومتیان است که خود یک پای دزدیها در محیط های کار و در سطح جامعه هستند.

در برابر این در هم ریختگی نهادهای حکومتی، کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه ایستاده و بار دیگر اولیتماتوم داده و میگویند که قوه قضائیه باید حکمش را شفاف اعلام کند. اسد بیگی و باند او باید فورا کارخانه را ترک کنند و اموال دزدیده شده به شرکت بازگردد.

کارگران نیشکر هفت تپه روشن و شفاف در بیانیه هایشان اعلام کرده اند که بعد از بیرون کردن بخش خصوصی شرکت هفت تپه به هیچ بخش خصوصی دیگر، به هیچ شرکت نیمه خصوصی و یا نیمه دولتی و هیچ نهاد نظامی- نیمه نظامی و موسسه و بورس و امثالهم واگذار نمیشود، بر اینکه شرکت هفت تپه با نظارت شورایی کارگران باید در بخش عمومی- دولتی بماند و یا تماما به کارگران هفت تپه واگذار شود  تا کید کرده اند.

این کارگران موفقیت در خلع ید از اسد بیگی را نخستین گام برای پیگیری دیگر مطالباتشان دانسته و در بیانیه ها و گفته هایشان بر خواستهایی چون بازگشت به کار کارگران اخراجی، بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی کارگران، از جمله پرونده سپیده قلیان یکی از حامیان هفت تپه که به خاطر حمایت از کارگران هفت تپه  با ۵ سال حکم در زندان است، پرداخت بموقع حقوقها و حق بیمه، پایان دادن بر اخراج ها و پرونده سازیها و از سر گرفته شدن دادگاه اختلاسگران که دو میلیارد دلار بالا کشیده اند و اخراج همه افراد باند اسد بیگی از این شرکت،  تاکید دارند.

خلع ید از اسد بیگی اولین گام برای پیگیری دیگر مطالبات کارگران در نیشکر هفت تپه است و اتکاء به تصمیم گیری شورایی یک حلقه کلیدی در اتحاد مبارزاتی کارگران نیشکر هفت تپه است. مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه الگویی برای همه کارگران است. از درسها و تجارب آن باید آموخت.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰،  ۹ مه  ٢٠٢١

۱۹ اردیبهشت: برگزاری تجمعات بازنشستگان در تهران و شهرستانها

صدای حق خواهی بازنشستگان در یکی دیگر از یکشنبه های اعتراض

روز ۱۹ اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض خود در تهران مقابل تامین اجتماعی و در شهرستانها مقابل ادارات آن تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. بنا بر گزارشات تا کنونی این تجمعات درتهران و شهرهای کرمانشاه، کرج، سنندج، اصفهان، شوش، تبریز و خرم آباد بر پا شده است. در کرج کارگران بازنشسته در اشاره به خلع ید از اسد بیگی با شعار کارگر هفت تپه پیروزی ات مبارک، با این کارگران ابراز همراهی کردند. بازنشستگان همچنین شعار میدادند: “چه اسم اشتباهی، تامین اجتماعی”، “بازنشسته به پا خیر علیه ظلم و تبعیض”، “ما دیگه رای نمیدیم، از بس دروغ شنیدیم”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”. در اصفهان محل تجمع بازنشستگان توسط نیروهای انتظامی قرق شده بود. از ساعات اولیه صبح  نیروهای امنیتی و انتظامی همراه با نیروهای لباش شخصی با ماشین های ون و مینی بوس انتهای خیابان عباس آباد این شهر را که  اداره کل تامین اجتماعی استان در آن قرار دارد و محل تجمع همیشگی بازنشستگان است،  مسدود کرده و به هیچکس اجازه توقف و ایستادن نمیدادند. در این روز نیروهای انتظامی جوانی را که در حال عکس گرفتن  بود بازداشت کردند و با خود بردند. در شوش بازنشستگان با شعار “هزینه ها دلاریه حقوق ما ریالیه” صدای اعتراض خود را به سطح نازل حقوقها بلند کردند. در تجمع اعتراضی در  شیراز بازنشستگان پاسخ مسئولینی را که ناگزیر به حضور در جمع آنان شده بودند با خشم و اعتراض داده  وفریاد میزدند ما کارگریم و ما هم باید مثل تو حقوق بگیریم و با شعار دهی علیه مقامات مسئول و شعار از بس دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمیدیم این بساط چپاول و غارت را به چالش کشیدند.

در تهران شماری از بازنشستگان در مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند. همچنین گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صنایع فولاد در مقابل صندوق بازنشستگان فولاد کشور تجمع داشتند.

خواستهای بازنشستگان عبارتند از: اجرای همسانسازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان رایگان برای همه و واکسیناسیون استاندارد، رایگان و همگانی،  پایان دادن به دزدیها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی اسماعیل گرامی معلم بازنشسته ای که درچهاردهم فروردین بازدشت شد و همه زندانیان سیاسی، حق تشکل، تجمع و اعتراض و برخورداری از یک زندگی شایسته انسان. بازنشستگان این خواستها را در قطعنامه ها، بیانیه ها و سخنرانی های پرشور خود اعلام کرده  اند. این مطالبات بند های مهمی از قطعنامه های اول مه بازنشستگان بود. خواستهای بازنشستگان خواستهای همه مردم است و باید وسیعا از مبارزات آنان حمایت و پشتیبانی کرد. بازنشستگان با شعارهای فقط کف خیابان بدست میاد حقمون، تا حق خود نگیریم از پا نمی نشنیم،  یکشنبه های اعتراض را اعلام کرده و هر هفته جمع میشوند. زنده باد بازنشستگان.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹ مه  ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate