اخباروگزارشات کارگری ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارشات کارگری ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

اسماعیل گرامی آزاد باید گردد

 

فراخوان تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران ساز مان تامین اجتماعی

(یکشنبه های اعتراضی)

زمان:

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت – ساعت ۱۰ و ۳۰دقیقه

اماکن:

تهران: مقابل  سازمان تامین اجتماعی

شهرستان ها : مقابل اداره تامین اجتماعی

– ادامه وگسترش اعتراضات دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم نسبت به امتحان حضوری:

۱- تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم یاسوج نسبت به امتحان حضوری مقابل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

۲- برپایی تجمع در شهرهای ایلام،بندرعباس،ساوه،کرمان،ممسنی،نسیم شهر،همدان و….. وخودسانسوری رسانه ها با سکوت

۳- ادامه اعتراضات نسبت به حمله نیروهای انتظامی ولباس شخصی به دانش آموزان معترض به امتحان حضوری وضرب وشتم وبازداشتشان

– رسانه ای شدن فسخ واگذاری شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

– تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه ۴ شهرداری زنجان نسبت به واگذاری به شرکت پیمانکاری  وشکننده ترشدن امنیت شغلی ومعیشتیشان مقابل استانداری

– اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری شهر کرد دراعتراض به عدم افزایش حقوق به حداقل حقوق رسمی سال جدید وتاخیر درپرداختش

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

۱۹اردیبهشت یادآور هجوم وحشیانه چماقدارهای خانه کارگر و شوراهای اسلامی کار به محل سندیکای نوپای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه 

– تجمع اعتراضی کیوسکداران مطبوعاتی پایتخت نسبت به  افزایش اجاره بهای سالانه مقابل شورای شهر تهران

– تجمع اعتراضی تعدادی از فرزندان شهدا و و جانبازان ۷۰درصدی نسبت به عدم اختصاص ظرفیت استخدام در وزارت نفت مقابل نهاد ریاست جمهوری 

تجمع اعتراضی اهالی ۶ روستای بخش غیزانیه اهوازنسبت به کمبود آب شرب مقابل شرکت آب وفاضلاب خوزستان

– تجمع اعتراضی اهالی حسین آباد کاشمر نسبت به عدم گازکشی در فرمانداری برای چندمین بار

– تجمع اعتراضی شماری از سرمایه‌گذاران و انبوه سازان ارومیه نسبت به رکود درساخت وساز مقابل شهرداری

– مرگ ومصدومیت ۶ زن شالیکارحین کار در گیلان براثر اصابت صاعقه

– جان باختن یک کارگر درمشهد حین کار تخریب ساختمان

*ادامه وگسترش اعتراضات دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم نسبت به امتحان حضوری

۱- تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم یاسوج نسبت به امتحان حضوری مقابل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت،جمعی از دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم یاسوج برای اعتراض به امتحان حضوری مقابل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

دانش آموزان دبیرستانی معترض مرکز استان با بیان اینکه آموزش ها در طول سال غیر حضوری بود و بازدهی لازم را نداشت،به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند:برگزاری امتحانات به صورت حضوری سبب لطمه به نمرات خواهد شد و این موضع در معدل ما برای کنکور اثر منفی خواهد داشت.

دانش آموزان مطالبه گر با اشاره به اینکه آموزش های غیر حضوری نتوانسته است از کیفیت کافی برای برگزاری امتحانات حضوری برخوردار باشند خواستار لغو برگزاری آزمون های حضوری پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه بودند.

۲- برپایی تجمع در شهرهای ایلام،بندرعباس،ساوه،کرمان،ممسنی،نسیم شهر،همدان و….. وخودسانسوری رسانه ها با سکوت

فیلم ها وتصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی حاکی از برپایی تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم شهرهای ایلام،بندرعباس،کرمان،ممسنی،نسیم شهر،همدان و….. نسبت به امتحان حضوری مقابل آموزش و پرورش در روز شنبه ۱۸ اردیبهشت می باشد.

۳- ادامه اعتراضات نسبت به حمله نیروهای انتظامی ولباس شخصی به دانش آموزان معترض به امتحان حضوری وضرب وشتم وبازداشتشان

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)،کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر، کانون صنفی فرهنگیان گیلان بطورجداگانه و کانون فرهنگیان ومجمع فرهنگیان استان اصفهان مشترکا با انتشار اطلاعیه هایی حمله نیروهای انتظامی ولباس شخصی به دانش آموزان معترض به امتحان حضوری وضرب وشتم وبازداشتشان را محکوم کردند.

قابل یادآوری است که پیش ازاین انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی، انجمن صنفی فرهنگیان سقز و زیویه و کانون صنفی فرهنگیان یزد جداگانه بیانیه هایی در محکومیت یورش نیروهای انتظامی ولباس شخصی به دانش آموزان معترض نسبت به امتحان حضوری صادرکرده بودند.

*رسانه ای شدن فسخ واگذاری شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت، فسخ واگذاری شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در رسانه ها وشبکه های اجتماعی منتشر شد.

*تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه ۴ شهرداری زنجان نسبت به واگذاری به شرکت پیمانکاری  وشکننده ترشدن امنیت شغلی ومعیشتیشان مقابل استانداری

روزشنبه ۱۸ اردیبهشت، کارگران فضای سبز منطقه ۴ شهرداری زنجان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به واگذاری به شرکت پیمانکاری وشکننده ترشدن امنیت شغلی ومعیشتیشان دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

یکی از کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفت: ده‌ها کارگر با سابقه و ثابت در مناطق چهارگانه شهرداری وجود دارد که میانگین سابقه آن‌ها بیش از ۱۰ سال است و حالا شهرداری زنجان به جای اینکه این کارگران را تبدیل وضعیت کند و در خود شهرداری به کار بگیرد متاسفانه اقدام به برون‌سپاری مناطق کرده و قرار است تمام کارگران با سابقه را در اختیار پیمانکار بگذارد. این یعنی اینکه کارگران با سابقه شهرداری که عمرشان را در شهرداری سپری کرده‌اند باید در اختیار پیمانکار قرار بگیرند و به عنوان کارگر صفر فعالیت کنند.

وی افزود: شهرداری زنجان در برون‌سپاری در سال ۹۶ شکست خورد و پیمانکار مربوطه بدون هیچ محاکمه‌ای پا به فرار گذاشت و یک ماه از حقوق و بیمه کارگران را واریز نکرد و کلی هم به شهر خسارت وارد کرد. البته آن پیمانکار سبب خشک شدن ۲۰۰ درخت تنومند شد و مجبور شدیم از ریشه این درختان را برش دهیم. حالا مسئولان شهرداری با چه ضمانتی تصمیم گرفتند که مجددا مناطق چهارگانه شهرداری را به مرور زمان، برون‌سپاری کنند؟ آیا مسئولان شهرداری تضمین می‌دهند که حوادث تلخ سال ۹۶-۹۷ رخ ندهد؟ آیا تضمین می‌دهند که بر نحوه عملکرد پیمانکار نظارت درستی کنند و یا اینکه با پیمانکار در پشت پرده تعامل انجام خواهند داد؟

او ادامه داد: از ۹ عضو شورای فعلی حدود شش نفر آن‌ها رد صلاحیت شده است. از سوی دیگر زمانی به پایان عمر شورای پنجم نمانده و به زودی شورای ششم پای کار خواهد آمد. با آمدن شورای جدید قطعا شهردار جدید معرفی خواهد شد و حالا با این تفاسیر مسئولان فعلی شورای شهر و شهرداری چگونه تضمین می‌دهند که واگذاری مناطق به پیمانکاران موفقیت آمیز باشد.

وی افزود: معاون شهردار وعده می‌دهد که به پیمانکار مربوطه اکیدا گفته‌ایم که حق و حقوق کارگران به موقع پرداخت شود ولی سوال من از همتیان معاون شهردار این است خود شما تا چند ماه آینده در شهرداری سمتی نخواهید داشت؛ پس چگونه تضمین می‌دهید؟

یکی دیگر از کارگران  معترض گفت: ماه رمضان تمام می‌شود و به خاطر اینکی پولی ندارم یخچال خانه ما خالی است. ۴۰ روز است که به ما حقوق ندادند. مشکلات بسیار است و نمی‌دانیم کدامیک را به شما بگوییم. بیمه ما به عنوان سختی زیان آور واریز نمی‌شود، امنیت شغلی نداریم، حقوق ما بر اساس طبقه‌بندی واریز نمی‌شود و همه اینها دغدغه‌های ما هستند و جالب است مسئولان شهرداری فقط سکوت می‌کنند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع گفت: حقوق ما توسط پیمانکار واریز نشده و ما از آینده و امنیت شغلی خودمان می‌ترسیم. شهرداری هیچ نظارتی بر پیمانکار نمی‌کند و چه ضمانتی وجود دارد که در آینده بازهم در زمینه واریز حقوق به مشکل نخوریم.

یادآوری:از اواخر سال گذشته امور شهری منطقه چهار شهرداری زنجان به پیمانکار واگذار شد. در همین راستا امسال هم مسئولان شهرداری زنجان تصمیم گرفتند قسمت فضای سبز منطقه چهار را هم به پیمانکار واگذار کنند. همین موضوع کافی بود تا کارگران منطقه چهار شهرداری زنجان مقابل استانداری زنجان تجمع کنند و خواستار لغو برون‌سپاری شوند.

یکی از دلایلی که سبب اعتراض کارگران شهرداری به موضوع برون‌سپاری شده عدم موفقیت برون‌سپاری فضای سبز منطقه یک شهرداری زنجان در سال ۹۶-۹۷ بود. در آن زمان فضای سبز منطقه یک شهرداری زنجان حدود ۱۵ ماه به پیمانکار سپرده شد ولی پیمانکار مربوطه به دلیل کاهش هزینه‌ها علاوه بر اینکه از بسیاری از خدمات به فضای سبز شهری خودداری کرد و سبب خشک شدن بیش از ۲۰۰ درخت تنومند در فضای سبز زنجان شد، در انجام وظایف خود در غفلت خواب مسئولان شهرداری زنجان کوتاهی کرد.

همینطور این پیمانکار بعد از ندادن حقوق و سنوات یک ماه کارگران و عدم واریز یک ماه از بیمه کارگران شهرداری، از استان زنجان گریخت؛ البته بعد از دو سال شکایت و دوندگی کارگران فقط بخشی از حقوق و بیمه کارگران زنده شد. حالا بماند که نماینده کارگران شهرداری می‌گوید با اینکه حکم مسدودی حساب پیمانکار متخلف را گرفته‌ایم ولی معلوم نیست چرا “بانک عامل” از مسدودی حساب پیمانکار خودداری می‌کند.

*اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری شهر کرد دراعتراض به عدم افزایش حقوق به حداقل حقوق رسمی سال جدید وتاخیر درپرداختش

روز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت،کارگران شهرداری شهرکرد برای اعتراض به عدم افزایش حقوق به حداقل حقوق رسمی سال جدید وتاخیر درپرداختش دست از کارکشیدند ومقابل ساختمان این شهرداری در استان چهارمحال وبختیاری تجمع کردند.

یکی از پاکبانان حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: ما با این حقوق کم و در شرایط بیماری کرونا از صبح تا غروب کار می‌کنیم ولی متاسفانه کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد و مشکلات همچنان پابرجا است.

وی ادامه داد: کارگران در این شرایط بد اقتصادی گرفتاری‌های زیادی دارند به طوری که حتی برخی که ماشین دارند پول بنزین ندارد که با آن رفت و آمد کنند؛ واقعا ما با بدترین شرایط مشغول کار هستیم .

وی گفت: در حال حاضر بخشی از معوقات ما را پرداخت کردند اما حتی از حقوق اسفندماه هم کمتر است و می‌گویند این مبلغ علی‌الحساب است در صورتی که باید حدود ۴۰ درصد به حقوق‌ها افزوده شود.

یکی دیگر از کارگران گفت: چگونه پول قبوض آب، برق و گاز خود را بدهیم مگر درآمدی جز اینجا داریم که مسئولان شهرداری می‌دانند و ما بی‌خبریم، امیدوارم کسی پیدا شود و حق شهروندی و حقوقمان را به ما برگرداند دیگر طاقتی برای خانواده‌های کارگران نمانده است.

وی گفت: شرکتی که توان پرداخت حق و حقوق پاکبانان را ندارد باید از کار برکنار شود چراکه ما هم با سختی زندگی میکنیم و چشم خانواده‌هایمان به همین حقوق ما است.

شهردار شهرکرد با اشاره به پرداخت حقوق فروردین‌ماه پاکبانان براساس شاخص سال گذشته گفت: شرکت خدماتی زیرمجموعه شهرداری باید معوقات و مابه‌التفاوت حقوق پاکبانان را در سریع‌ترین زمان ممکن و تا یک هفته آینده پرداخت و به حساب آنان واریز کند.

بهادر عبدالغنی روز پنجشنبه در نشست رسیدگی به معوقات پاکبانان تاکید کرد: در صورت پرداخت نشدن معوقات و مابه‌التفاوت حقوق پاکبانان، این شهرداری تا یک هفته آینده نسبت به خلع ید شرکت خدماتی اقدام خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه شرکت خدمات شهری به تعهدات خود به‌ خوبی عمل نکرده و نارضایتی‌هایی را برای پاکبانان ایجاد کرده است.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

۱۹اردیبهشت یادآور هجوم وحشیانه چماقدارهای خانه کارگر و شوراهای اسلامی کار به محل سندیکای نوپای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه 

یاد آوری همه ساله ۱۹اردیبهشت ۱۳۸۴ یکی از ضروریاتی است که جنبش کارگری باید همواره  آنرا را به جامعه کارگری یادآوری کند.

  با توجه به گسترش اعتراضات کارگران و بازنشستگان در سالهای اخیر و امروز باز هم عوامل خانه کارگر با حمایت عوامل امنیتی دست بکار شده اند و از آنجا که تعدادی از این نمایندگان فرمایشی و کارفرمایی بازنشسته شده اند همچنان با القاب پیشکسوتان و نام های خاص و شعارهای فریبنده  درصدد منحرف کردن اعتراضات کارگران و بازنشستگان در راستای منافع کارفرمایان وعوامل امنیتی هستند .

بطوری که در اعتراضات دوساله و مستمر بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران هفت تپه رد پای این تشکل های دست ساز و مطیح حاکمیتی کاملا مشهود میباشد .

 در سال گذشته و دو ماه اول سال جاری،  بازنشستگان با ادامه اعتراضات مستمر خود در تهران وهمزمان در دهها شهر کشور توانستند به حداقل هایی از خواسته ها و مطالباتشان دست پیدا کنند که البته تا مطالبات واقعی و در سطح تورم امروز،  فاصله زیادی دارد و همچنان حقوق دریافتی اکثریت این زحمت کشان،  فاصله زیادی با خط فقر و هزینه های حداقلی  امروز زندگی دارد.

اما این نمایندگان به اصطلاح پیشکسوت از تریبونها و منابع دولتی که در اختیار دارند چنان بوق وکرنایی راه انداخته اند که گویا تمامی مشکلات بازنشستگان حل شده و طوری در کانال هایشان و رسانه های دراختیار دولتی شان  اعلام میکنند که در واقع بازنشستگان باید برای تشکر ودست بوسی و پایان اعتراضات نزد مسئولین بی درد بیایند.

در حمله سازماندهی شد ه عوامل خانه کارگر و شوراهای اسلامی ضدکارگر دهگانه شرکت واحد که درنوزدهم اردیبهشت  سال ۱۳۸۴ به محل دفتر سندیکای کارگران شرکت واحد صورت گرفته است. این چماقدارها درحالی که حمایت پلیس و عوامل لباس شخصی ها را داشتند ، درب  محل دفتر سندیکا را شکستند و اعضای حاضر در دفتر را بشدت مورد ضرب وشتم قرار دادند و هرچه را که توانستند بردند و باقی وسایل سندیکا را هم شکستند وخورد کردند،  پلیس و عوامل امنیتی هم فقط فیلم میگرفتند و نظارگر بودند 

 این حمله وحشیانه  ساعت ده صبح با حضور  اکثریت اعضای مسئول  خانه کارگر و اعضای دهگانه شوراهای فرمایشی کار شرکت واحد وقت با کمک مدیرعامل و عوامل امنیتی در جهت جلوگیری از شکل گیری واحیای مجدد سندیکای کارگران شرکت واحد صورت گرفت  که خوشبختانه با آگاهی و مقاومت رانندگان و کارگران شرکت واحد این توظئه ضد کارگری که درواقع استقلال جنبش کارگری را نشانه گرفته بود به شکست انجامید .

این تشکل های تحمیلی به کارگران تا کنون بطور مرتب با همراهی عوامل امنیتی و قضایی با انواع فشارها از قبیل اخراج و تهدید و احکام سنگین برای  فعالین سندیکایی تلاش کرده اند که این فعالین آگاه و پیشرو را از صحنه حق خواهی وحق طلبی حذف کنند .

جنبش کارگری باید آ گاه باشد یکی از موانعی که بسیار در سرکوب کارگران و استقلال تشکل های کارگری و از بهم پیوستن اعتراضات امروز بازنشستگان جلوگیری کرده و نقش بسزایی داشته است ، همین عناصر و عوامل خانه کارگر و شوراهای اسلامی کار و کانونهای هماهنگی شوراها بوده اند که رد پایشان در تمام سالهای گذشته و امروز بطور مشهود به چشم میخورد .

سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام میدارد تنها راه برون رفت از این وضعیت اسفناک حاکم درجامعه ایجاد یک شورای متحد و یکپارچه ما بین تمامی زحمت کشان و مزد بگیران و ایجاد تشکل های سندیکایی و مستقل  کارگری درمحیط های کار برای سازماند هی کردن اعتراضات کارگران تا رسیدن به مطالبات واقعی فرودستان ومزدبگیران در جامعه میباشد.

*تجمع اعتراضی کیوسکداران مطبوعاتی پایتخت نسبت به  افزایش اجاره بهای سالانه مقابل شورای شهر تهران

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت،حدود ۲۰۰نفر از کیوسکداران مطبوعاتی پایتخت برای اعتراض به  افزایش اجاره بهای سالانه مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.

معترضان به خبرنگار رسانه ای گفتند:شهرداری امسال بیش از تورم سالیانه اجاره دکه‌ها را افزایش داده است و دکه‌هایی که در برابر افزایش مقاومت کرده را در مناطق پلمب کرده‌اند.

به گفته دکه‌داران این افزایش در حالی است که بسیاری از آنها به دلیل کرونا بخش زیادی از در آمد خود را از دست داده‌اند.

*تجمع اعتراضی تعدادی از فرزندان شهدا و و جانبازان ۷۰درصدی نسبت به عدم اختصاص ظرفیت استخدام در وزارت نفت مقابل نهاد ریاست جمهوری 

روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت، تعدادی از فرزندان شهدا و و جانبازان ۷۰درصدی برای اعتراض به عدم اختصاص ظرفیت استخدام در وزارت نفت مقابل نهاد ریاست جمهوری اجتماع کردند.

*تجمع اعتراضی اهالی ۶ روستای بخش غیزانیه اهوازنسبت به کمبود آب شرب مقابل شرکت آب وفاضلاب خوزستان

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت، اهالی روستاهای روزنه، هوره سید یوسف، شریفیه، ابوکبیریه، غدیر حبسه و مدینات از بخش غیزانیه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به کمبود آب شرب دست به تجمع مقابل شرکت آب وفاضلاب خوزستان در محله کیانپارس کلانشهر اهواز زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: خط آب شرب این روستاها جدید بوده و نیازمند نصب پمپ در مسیر خطوط برای پمپاژ آب به روستاها است؛ همچنین روستای روزنه، هوره سید یوسف و ابو کبیریه آب کمتری نسبت به روستاهای دیگر دریافت می‌کنند.

آنها افزودند: مدتی پیش در افتتاح خط آب شرب صُفیره به نزهه، این مشکلات را به مدیرعامل آبفا پیشین گفتیم که خط آب شرب این ۶روستا نیازمند نصب ۴ پمپ جدید است که قول دادند ظرف ۱۰روز آینده این کار انجام خواهد شد، ولی هنوز خبری نشده است.

یکی از معترضین گفت: حدود ۸ ماه گذشته و هنوز خبری از پمپ جدید نشده است. متأسفانه وقتی مسئولین قصد بازدید از روستاها را دارند ترفندهایی برای نشان دادن آب شرب پایدار به کار می‌برند به‌طور مثال اگر مسئولی قصد بازدید از روستای روزنه را دارد آب۵ روستای دیگر را قطع می‌کنند تا آب در روستای مذکور پایدار شود.

تجمع کنندگان اضافه کردند: نوبت آب ۶ روستا از شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۷ ،۸ صبح تا بعدازظهر و کمتر است، شاید سرجمع در طول هفته ۱۵ ساعت آب داشته باشیم.

گفتنی است، این روستاییان که سال‌ها از بی‌آبی رنج می‌برند عمده آب شرب خود را از طریق تانکر تأمین می‌کنند. همچنین جاده این روستاها از سال ۸۵ بلاتکلیف مانده و آسفالت نشده است.

*تجمع اعتراضی اهالی حسین آباد کاشمر نسبت به عدم گازکشی در فرمانداری برای چندمین بار

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت برای چندمین بار ،جمعی از حسین آباد کاشمرکه اکثریتشان زن بودند با تجمع درفرمانداری کاشمردر استان خراسان رضوی اعتراضشان را نسبت به عدم گازکشی بنمایش گذاشتند وخواهان لوله کشی گاز شدند.

 تجمع کنندگان نسبت به اینکه مسئولین آنها را حاشیه نشین شهر می نامند نیز اعتراض داشته و می گفتند: چرا   کسانی که در این شهر و مناطق ویلا سازی کرده اند باید از نعمت گاز برخوردار باشند ولی ساکنین مستضعف این شهرک که به آنها لقب حاشیه نشین و خارج از محدوده می دهند باید محروم از نعمت امتیازات گاز و سایر خدمات باشند.

*تجمع اعتراضی شماری از سرمایه‌گذاران و انبوه سازان ارومیه نسبت به رکود درساخت وساز مقابل شهرداری

روزشنبه ۱۸ اردیبهشت، شماری از سرمایه‌گذاران و انبوه سازان ارومیه برای اعتراض به رکود درساخت وساز درارتباط با طرح تفضیلی مقابل شهرداری مرکزاستان آذربایجان غربی اجتماع کردند.

*مرگ ومصدومیت ۶ زن شالیکارحین کار در گیلان براثر اصابت صاعقه

روز جمعه ۱۷ اردیبهشت،۶ زن حین کار در شالیزاری واقع در روستای گالش محله، حوالی جیرده ازتوابع شهرستان شفت دراستان گیلان بر اثر اصابت صاعقه مصدوم شدند ویکی از آنها که ۵۷ سال سن داشت در راه انتقال به مراکزدرمانی جانش را ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر درمشهد حین کار تخریب ساختمان

یک کارگر ۳۵ ساله حین کارتخریب ساختمان ۲ طبقه در بولوار عبدالمطلب مشهد دچار حادثه شد وجان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate