ادامه یکشنبه های اعتراض: فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی

ادامه یکشنبه های اعتراض: فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی

– بازنشستگان تامین اجتماعی برای ساعت ده و نیم صبح یکشنبه ۱۹ اردیبهشت جهت پیگیری خواستهایشان فراخوان به ادامه تجمعات خود داده اند. بازنشستگان اعلام کرده اند که در مقابل تامین اجتماعی در تهران و مراکز آن در شهرستانها جمع خواهند شد و بر خواستهای خود پافشاری میکنند.  در این فراخوان بازنشستگان اعتراض خود را  به تبعیض ها و نابرابری و حقوقهای زیر خط فقر اعلام کرده و بار دیگر بر  خواست افزایش سطح حقوق به بالای ۱۲ میلیون تومان و حق برخورداری خود و خانواده هایشان  از درمان رایگان و بخصوص واکسن رایگان کرونا تاکید کرده اند. بازنشستگان با شعار فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون بر پیگری خواستها و مطالباتشان پای میفشارند. آخرین تجمع سراسری بازنشستگان در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگربود که در بیش از ۲۰ شهر برپا شد و در این حرکت اعتراضی بازنشستگان همصدا با همه بخش های کارگری و کل جامعه  آزادی، برابری و یک زندگی انسانی را فریاد زدند، راهپیمایی کردند، و پیگیر مطالباتشان شدند. در اول مه امسال بازنشستگان یک نیروی مهم قطعنامه های کارگری بودند که بطور واقعی پلاتفرم مبارزه همه بخش های جامعه بود. قطعنامه هایی که با اعلام اینکه ما برده نیستیم که از بالای سرمان تصمیم گیری شود بر آلترناتیو شورایی تاکید داشت و با کیفرخواست علیه سرمایه داری وحشی حاکم بطور واقعی سوسیالیسم را فریاد میزد.

از خواستها و مبارزات پیگیرانه بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد. همه بازنشستگان باید از زندگی مناسب و بدون دغدغه و بدون محرومیت برخوردار شوند. درمان رایگان حق همه مردم و به طریق اولی حق بازنشستگان است. دزدی از صندوقهای تامین اجتماعی دزدی از سفره بازنشستگان است و باید پولهای دزدیده شده به بازنشستگان بازگردانده شود و به آنها به خاطر اینهمه فشار و تحمیل محرومیت و فقر کمر شکن غرامت پرداخت شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵اردیبهشت ۱۴۰۰، ۵ مه ۲۰۲۱

اخبار نفت:

تجمع نیروهای پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران

روز ۱۴ اردیبهشت کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران در اعتراض به قراردادهای موقت کاری و شرایط اسفناک کاری و معیشتی خود مقابل این شرکت در اهواز  تجمع کردند.این کارگران با دردست داشتن بنری که بر رویش نوشته شده بود”سالهای آوارگی برای ملی حفاری، برابر شد با آوارگی خودمان، بیکار شدیم، ۵ سال بلاتکلیفی تا کی، تبعیض تاکی؟”، صدای اعتراضشان را بلند کردند. این چندمین بار است که در این رابطه این کارگران دست به تجمع میزنند. کارگران میگویند بعد از ۵ سال بلاتکلیفی و محرومیت از حقوق و مزایا، شرکت با پارتی بازی نیروی جدید استخدام کرده و کارگران پیمانی را از کار بیکار کرده است. یک خواست کارگران نفت و موسسات وابسته به آن کوتاه شدن دست پیمانکاران و لغو قوانین برده وار مناطق ویژه اقتصادی است. این مطالبات بند هایی از قطعنامه های روز جهانی کارگر امسال بود که هزاران کارگر غیر رسمی نفت نیز امضا کنندگان آن بودند.

ما همه کارگران را به حمایت از کارگران پیمانی نفت و دفاع از خواست رسمی شدن آنها و لغو کار پیمانی و لغو قوانین ویژه اقتصادی فرا میخوانیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵اردیبهشت ۱۴۰۰،  ۵ مه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate