اخباروگزارشات کارگری ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارشات کارگری ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

– تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم گلپایگان نسبت به امتحان حضوری مقابل آموزش و پرورش

– ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به عدم افزایش حقوق

– پرداخت قطره چکانی حقوق کارگران اداره آب وفاضلاب دشت آزادگان بدنبال اعتراضات دامنه دارشان

– بیستمین روز اعتصاب رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

– جان باختن ۶ کارگر اداره برق کرمان حین ماموریت کاری درمنطقه سیل زده منطقه گلباف

– بی خبری ازسرنوشت ۲ کارگر جوان معدن بزرگ زغال سنگ طزره دامغان محبوس درعمق ۳۵ متری  ۴ روزه شد

– جان باختن  یک کارگر  اهل مریوان حین کار در کارخانه سنگ‌شکن سلیمانیه

*تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم گلپایگان نسبت به امتحان حضوری مقابل آموزش و پرورش

روزدوشنبه ۱۳ اردیبهشت همزمان با تجمعات اعتراضی دانش آموزان چندشهر نسبت به امتحان حضوری ، دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم گلپایگان مقابل آموزش و پرورش اجتماع کردند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم کشورنسبت به امتحان حضوری مقابل اداره آموزش و پرورش:

۱- تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم استان قزوین نسبت به امتحان حضوری مقابل اداره  کل آموزش و پرورش

روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت،جمعی از دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم استان قزوین با تجمع مقابل اداره  کل آموزش و پرورش اعتراضشان را نسبت به امتحان حضوری بنمایش گذاشتند.

دانش آموزان معترض شعار می دادند:«امتحان حضوری نمی خوایم نمی خوایم»

۲- تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه دوازدهم اهواز نسبت به امتحان حضوری مقابل آموزش و پرورش ناحیه ۲

روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت،جمعی از دانش آموزان پایه دوازدهم اهوازبرای اعتراض به امتحان حضوری مقابل آموزش و پرورش ناحیه ۲کلانشهر اهواز تجمع کردند.

تجمع کنندگان شعارمی دادند:«ما را به تقلب متهم نکنید»

۳- تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم استان یزد با شعار«امتحان حضوری نمی خوایم نمی خوایم»مقابل اداره کل آموزش و پرورش

روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت،جمعی از دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم استان یزد  هم با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش و سردادن شعار«امتحان حضوری نمی خوایم نمی خوایم» اعتراضشان را بنمایش گذاشتند.

۴- تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم شهرکرد نسبت به امتحان حضوری مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری

روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت، دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم شهرکرد برای اعتراض به امتحان حضوری مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری تجمع کردند.

یکی از دانش آموزان معترض به خبرنگاریک رسانه محلی گفت:با توجه به شرایط و وضعیت قرمز ویروس کرونا در اکثر شهرستان ها ، همچنین پیشرفت بیماری و بالا رفتن آمار مبتلایان در استان و بالاخص شهرستان شهرکرد ، برگزاری امتحانات بصورت حضوری موجب آسیب و احتمال مبتلا شدن به کرونا  می شود و ما خواستار لغو برگزاری امتحانات به صورت حضوری  هستیم.

۵- تجمع اعتراضی دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم استان اصفهان نسبت به امتحان حضوری مقابل اداره کل آموزش و پرورش

روز شنبه ۱۱ اردیبهشت،جمعی از دانش آموزان پایه‌های نهم ودوازدهم استان اصفهان برای بنمایش گذاشتن اعتراضان نسبت به امتحان حضوری با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹  دست به تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش در کلانشهر اصفهان زدند.

*ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به عدم افزایش حقوق

طی روزهای گذشته جمعی از کارگران صنعت نفت برای باری دیگراعتراضشان را نسبت به عدم افزایش حقوق درسال۱۴۰۰ رسانه ای کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،بعد از اعمال افزایش ۲۵ درصدی سال ۱۴۰۰ در کارت حقوق کارکنان نفت ، هزاران نفر از کارکنان با ارسال پیام از نحوه افزایش حقوق امسال بشدت انتقاد کردند‌.

بر اساس اعلام و بررسی کارکنان صنعت نفت با افزایش حقوق سال جاری نه تنها حقوق و مزایای آنها افزایش پیدا نخواهد کرد بلکه با کسر مالیات نجومی عملا دریافتی آنان نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

نکته عجیب‌تر آنکه با یک محاسبه سرانگشتی متوجه خواهید شد که امسال کارکنان عملیاتی و اقماری صنعت نفت کمترین میزان افزایش حقوق و مزایا در بین کارکنان را خواهند داشت!  این در حالی است که اگر تمامی ارگان‌ها و سازمان ها را بگردید هیچ کدام سختی کار آنان به اندازه کارکنان عملیاتی نفت نیست.

بنابه همین گزارش،روزگاری کارکنان سایر ارگان‌ها در آرزوی ورود به صنعت نفت و نفتی شدن بودند اما امروز شرایط کاری کارکنان نفت به جایی رسیده که آرزو می کنند ایکاش نفتی نبودند!

*پرداخت قطره چکانی حقوق کارگران اداره آب وفاضلاب دشت آزادگان بدنبال اعتراضات دامنه دارشان

بدنبال اعتراضات دامنه دار کارگران اداره آب وفاضلاب دشت شهرستان آزادگان بخش کوچکی از مطالباتشان پرداخت شد.

درهمین رابطه،فرماندار دشت آزادگان به خبرنگاررسانه ای گفت:قسمتی از مطالبات کارگران و کارکنان اداره آب وفاضلاب که در حدود ۲ حقوق است پرداخت شده و برای پرداخت باقی معوقات نیز در حال رایزنی هستیم.

درهمین رابطه:کنش های دامنه دارکارگران شرکت آب و فاضلاب سوسنگرد نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

روزشنبه ۱۱ اردیبهشت، کارگران شرکت آب و فاضلاب سوسنگرد دراستان خوزستان از کنش های دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه،خبردادند.

این کارگران با اشاره به عدم پرداخت حدود ۱۰ماه حقوقشان به خبرنگاررسانه ای گفتند: برای وصول مطالباتمان تجمعات زیادی را مقابل شرکت آب و فاضلاب و نهادهای اجرایی محل اشتغال‌مان انجام داده‌ایم.

آنها افزودند:چندین ماه حق بیمه ما به تامین اجتماعی واریز نشده و ما در زمینه سوابق بیمه‌ای دچار مشکل هستیم که در زمان بازنشستگی نمود پیدا می‌کند.

*بیستمین روز اعتصاب رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

اعتصاب رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان که از روز پنج شنبه ۲۶ فروردین آغازشده است بیست روزه شد.

برپایه گزارشات رسانه ای شده،با گذشت  حدود ۳ هفته از اعتصاب رانندگان و وعده های مسئولان تا به اینجای کار مشکل پابرجاست و مردم شهر ارومیه همچنان چشم انتظار اتوبوسهای خط واحد برای تردد هستند.

با مشکلاتی که در حمل و نقل درون شهری ارومیه ایجاد شده، بسیاری از مناطق شهر ارومیه از خدمات‌دهی اتوبوس‌ها محروم هستند.

درهمین رابطه:رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه درسیزدهمین روزاعتصابشان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری آذربایجان‌غربی زدند

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه، رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه درسیزدهمین روزاعتصابشان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری آذربایجان‌غربی  زدند.

*جان باختن ۶ کارگر اداره برق کرمان حین ماموریت کاری درمنطقه سیل زده منطقه گلباف

روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت،۶ کارگر اداره برق کرمان حین ماموریت کاری بنام وسمت های کاری زیر درمنطقه سیل زده منطقه گلباف مفقود وپیکربی جانشان روزسه شنبه ۱۴ اردیبهشت پیداشد:

۱- علیرضا جعفری نژاد، برقکار اتفاقات

۲- مسلم دهقانی، برقکار بهره برداری

۳- محسن توکلی، مسئول اتفاقات

۴- علی توسلی، برقکار بهره برداری

۵- محمد میرزاحسینی، راننده بالابر

۶- مصطفی ابراهیمی، راننده خودرو خدمات

درهمین رابطه فرماندار کرمان  با اشاره به بارش شدید باران در روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در بخش شهداد،به خبرنگاران گفت: بارش باران موجب وارد آمدن خسارت به برخی زیرساخت های این منطقه از جمله آب و برق شد.

وی ادامه داد: بعد از قطع برق و آب و وارد آمدن خسارت به جاده ها، نیروهای ادارات برق، آب و راهداری شهرستان کرمان برای رفع مشکل به منطقه اعزام شدند.

اواضافه کرد: ساعت پنج عصر روزدوشنبه ۱۳ اردیبهشت نیروهای اداره برق شهرستان کرمان به منظور پیگیری و بررسی چرایی قطعی برق وارد منطقه شدند.

وی با بیان اینکه شرایط جوی منطقه گلباف مساعد بوده اما در بالادست و در سه راهی نیبید به سمت گلباف بارش شدید تگرک رخ می دهد به طوری که منطقه سفیدپوش می شود و بعد از آن بارش باران شدید منجر به آب شدن تگرگ و جاری شدن سیلاب به سمت گلباف می شود و سیلاب موجب غرق شدن ۶ نفر از نیروهای اداره برق شهرستان کرمان شد.

*بی خبری ازسرنوشت ۲ کارگر جوان معدن بزرگ زغال سنگ طزره دامغان محبوس درعمق ۳۵ متری  ۴ روزه شد

پس از گذشت ۴ روزاز سرنوشت ۲کارگر ۳۰ و۳۵ ساله معدن بزرگ زغال سنگ طزره دامغان محبوس درعمق ۳۵ متری اطلاعی بدست نیامده است.

خاطرنشان می شودکه روز شنبه ۱۱ اردیبهشت  روز جهانی کارگر،۲ کارگر معدن بزرگ زغال سنگ طزره دامغان به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی حین کاراستخراج براثر ریزش ناگهانی سقف کارگاه زیر آوار درعمق ۳۵ متری یک تونل بطول ۷۰مترمحبوس شدند.

*جان باختن  یک کارگر  اهل مریوان حین کار در کارخانه سنگ‌شکن سلیمانیه

روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت،یک کارگر اهل مریوان حین کار در کارخانه سنگ‌شکن سلیمانیه براثر ریزش سنگ و برخورد بسرش جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate