دو نوشته … در مورد نوار مصاحبه با ظریف‎ … نوبت سید دوم، تاج‌زاده، است.

در مورد نوار مصاحبه با ظریف

این سخنان ظریف بود؟
مخاطب نوار سه ساعته مصاحبه ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در اساس نه به خاطر گرم کردن بازار شو انتخاباتی بلکه پیغامی در درجه اول برای آمریکا بود.
بر این اساس افشا شدن و لو رفتن موضوعیت ندارد.
برای این ادعا لازم است به سیاست روسیه در مقابل ج.ا برگشت.
در سوریه ، روسیه دست آخر بعد از استفاده از رژیم چون دیوار گوشتی پیاده نظام در این جنگها ، روسیه رژیم را در مقابل دویست حمله نظامی اسرائیل رها کرد. در مذاکرات برای باز سازی سوریه بعد از جنگ جای و مکان برجسته ای به ج.ا داده نشد، حتی در پایان سال گذشته اخباری مبنی بر زد و خوردهای نظامی میان روسیه و ج.ا شنیده شد. حتی اگر هم شایعه بوده باشد ، نشانی بود از فاصله و روابط سرد.
سیاست باج گیری و قلدری روسیه برای راه اندازی نیروگاه بوشهر.
ضرب‌الاجل تعیین کردن روسیه برای مجبور کردن تهران برای پذیرش سهم ده- دوازده درصدی از دریای خزر.
و تا آنجا که به روابط با چین و تفاهم نامه برمی‌گردد، چین علیرغ هیاهوی تبلیغاتی پای سرمایه گذاری چهارصد میلیاردی نرفت.
این رژیم بود که از این هیاهو برای فشار به غرب و آمریکا و گرفتن امتیاز مهره می انداخت.
چین شناسان عقیده دارند که آنها دقیق تر از آنند که روی نظامی ناپایدار چون ج.ا پای چنین سرمایه ای گذاری بروند. کما اینکه در دور پیشین پکن بطور رسمی و برای اطمینان دادن به آمریکا رفتن به این مسیر را انکار کرد. به همین خاطر بود که ج.ا به خالبندی و دروغ روی آورد و ادعا کرد که این اسرار مگو درخواست شرکا بوده است.
حملات مکرر اسرائیل و ضربات سایبری به تاسیسات داخلی.
رسوایی بی سابقه در خارج بویژه بعد از کشتار مسافران اوکراینی و دستگیری و محاکمه اسدالله اسدی مامور اطلاعاتی در سفارت اطریش و تیم او.
این فشار ها ، اختلاف های دو صف در حاکمیت را تشدید کرد.
به موازات و همزمان با این دو فاکتور ، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سایر بحران‌ های داخلی و زیست محیطی و هشدار خودیها از موج های بعدی و تکرار آبان در کل رژیم را متوجه کرد (بویژه که روند فرو ریختن ترس مردم را روز به روز نماینتر میشد) که ادامه این وضعیت خطرناک است.
جمعبندی این وضعیت حاکمان نظام را به این نتیجه رساند که باید از ترس مردم و بی اعتمادی به چین و روسیه، به آمریکا و غرب علامت و سیگنال بدهد.
نوار ظریف این جایگاه را دارد و بنا بر این افشا و لو رفتن اسم رمزی است برای آماده کردن سربازان گمنام امام زمان برای پذیرش این چرخش.
اما سئوال این است که جایگاه مردم چه خواهد بود.؟
بی شک این مذاکرات به طول خواهد کشید و مسئله این است که آیا تا آنوقت ، خیرات و حسنات این مذاکرات میتواند صدای شکستن استخوان های خامنه ای و نظامش را خفیف کند، همجنین تا آنوقت آیا مبارزه مردم برای نان و آب و برق و خشکسالی این معادلات را بهم میزند؟
به شیوه ای که با برنامه و سازمان‌یافته و مشخص کردن چه می‌خواهیم این ماشین انسان کشی و جهل و جنون را براندازند.
و شروع این تصمیم را با نه گفتن به نمایش مشمئز کننده شو انتخاباتی نشان دهند و این چه شکوهمند است

++++++++++

نوبت سید دوم، تاج‌زاده، است.
بازی تکرار می‌شود. رژیم در آستانه فروپاشی است و دولت حاج حسن عملا و بطور کارکردی وجود خارجی ندارد و از تهیه مرغ و داروی مردم درمانده شده و برای واکسن به پای بخش خصوصی افتاده و وزیر بهداشت اش هم  ، روبه خامنه‌ای نماز میخواند  و  او را چاپلوسی میکند.. البته ،  نه از سر اعتقاد بلکه چون پای پرونده دزدی خود و فرزندانش در میان است.
در جامعه هم توان آب و برق رسانی ندارند و مردم را برای درخت گردو به گلوله می‌بندند.
از بالا تا پایین، از وحشت شان برای به میدان آمدن مردم مصاحبه میکنند و هشدار می‌دهند.
کنترل و سرکوب جای اداره و مدیریت را گرفته‌ است و صدای .” رای بی رای و” رای من سرنگونی است” در گوش شان کابوس میخواند.
داستان  آوردن سید  خاتمی تکرار می‌شود و این بار باید شامورتی بازی دیگر براه انداخت.
چه کنیم؟ به پاسدار سیاسی دخیل ببندیم.
کیه ؟ تاجزاده است.
گفته آمده است که با دولت پنهان مبارزه کند و بعد هم میرود حضور رهبر ملا اجنه شرفیاب میشود که به او عرض کند که قدرت اش را کم کند.
و اگر هم نشد ؟
تاجزاده جواب دارد ، چی؟
چون هیچ راه چاره ای نیست مردم را به  سکوت و رفتن به خانه کرده است.
خانه چکار کنند؟
تاجزاده جواب دارد. کتاب بخوانند.  چونکه جهان هم آلترناتیو ی ندارد!!
این حرامزادگی سیاسی یک پاسدار سیاسی است که چهار دهه زیادتر است با نام اصلاح طلب مردم را خر حساب میکنند و هر گاه که نظام پنچر می‌شود از صندوق عقب بیرون می آیند و چون لاستیک زاپاس و رزرو  ماشین حکومتی را دوباره به جلو سوق می‌دهند.
تاجزاده کارنامه اش هم جالب است. سید است! استقبال امام رفته،  سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بوده ، معاون سید خندان هم تشریف داشته است و هفت سال هم در زندان نظام‌ اش بوده  اما شکنجه هم نشده است.  اینراخودش در مصاحبه گفت.
پرسیدند زندان چگونه بود ، زدند!!؟
با عجله،  گفت ، نه نه !
با این پرونده ، و در شرایط روزگار سربالایی نظام ، این سید  دوم  ، این سوپاپ اطمینان را  جلو صحنه پرتاب میکنند.
چه کاندیدی ! گفته مردم کشتار ها را فراموش کنند درست مثل حجاريان که می‌گفت اینقدر از کشتار زندانیان  ۶۷ حرف نزنید اینها دیگر گذشته است.
.
اما مردم آلترناتیو دارند و همانگونه که تا به حال در کوچه و خیابان و نه یکبار گفته اند که نه پاسدار نظامی و نه سیاسی اش را نمی‌خواهند.
و آلترناتیو هم این است که با آمدن در دور تازه اما با برنامه و سازمان‌یافته و مشخص کردن چه می‌خواهیم این ماشین انسان کشی و جهل و جنون را براندازند.
و شروع این تصمیم را با نه گفتن به نمایش مشمئز کننده شو انتخاباتی نشان دهند و این چه شکوهمند است.
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate