گرامی باد اول ماه مه روز جهانی کارگر

گرامی باد اول ماه مه روز جهانی کارگر

روز کارگر تبلور ارادە اجتماعی و طبقاتی کارگران است. یادآور رزمی است که کف خیابان‌ها از رژه آن به لرزه در می‌آمد و می‌آید و سرمایه‌داری را ناچار به پذیرش بسیاری از خواسته‌های کارگری نموده است.

اما در این چند دهه اخیر با هارتر شدن سیستم سرمایه‌داری و اعمال ترفندهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جدید از جمله سیاست‌های نئولیبرالی و با اعمال زور و سرکوب در بسیاری از کشورهای جهان، علی‌الخصوص، در آفریقا، آمریکای لاتین، بخش‌های زیادی از آسیا توانسته است، دد منشانه علیه سفر‌ه‌های خالی و ضعیف کارگران دست به یورش همه جانبه بزند و جنبش کارگری واتحاد کارگری را تضعیف نماید.
و با تدارک جنگ‌های منطقه‌ای و فروش جنگ‌ابزارها توانسته کشتار و آوار‌ه‌گی و فقر و بیکاری و غارت را تشدید کند. تا بدین گونه توده‌های کارگر و زحمتکش در درون جنگی فرسایشی، در انواع افکار پوسیده مذهبی و ناسیونالیستی غرق شده و از منافع طبقاتی خویش و اتحاد طبقاتیش محروم شود و احساس یأس و رخوت و ناامیدی به جای انقلاب رهایبخش جایگزین شود.

از سوی دیگر تمامی تشکلات انقلابی کارگری را با انواع شیوه‌ها سرکوب نموده‌اند تا این مناطق به ارزانترین ویترین فروش نیروی کار کارگران تبدیل شود.

علاوه بر این سیاست‌ها ، اکنون نیز کرونا این همزاد جهان وارونه که از بی کفایتی و عدم هزینه مناسب برای بهداشتی عموی ایجاد شده، همگام با سیستم سرمایه‌داری و همچون معلولی از این سیستم، جان کارگران و تهیدستان را کشتار می‌کند و مالشان را غارت می‌کند.

این روز اگر به اراده طبقاتی و متحدانه کارگران تبدیل نشود و زور خویش را تثبیت نکند و این اراده را به مبارزه روزانه تبدیل نکند، طبقه کارگر همچنان با انواع خشونت‌های فقر ساز این سیستم سود پرست سرمایه‌داری، بیشتر از هر زمانی روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر ما شاهد هستیم که یاوه‌گویان سرمایه‌داری سخن از تغییر بهتر وضعیت کارگر به میان می‌آورند گویا وضع کارگران به یمن سرمایه‌داری بهتر شده است، یاوه‌ای که ما را با قرون وسطی مقایسه می‌کند.

یاوه گویان سرمایه‌داری که کارگران را بی فکر و شعور حساب می‌کنند، چنان می‌نمایانند، گویا اگر تغییری صورت گرفته از بذل و بخشش و اعطای آنها بوده است و چه خوب هم می‌دانند اگر رفرمی هم ایجاد شده است صدقه سیستم سرمایه‌داری نبوده بلکه با بیش از یک قرن مبارزه و خون دادن و جانفشانی و زندانی شدن به دست آمده است، آن‌هم چه به دست آمدنی؟ آنچه که خود کارگران تولید کرده‌اند، ذره‌ای از این میلیارده‌ها سود حاصل دست‌رنجشان بوده است و آنهم تنها برای زنده‌ماندن و تدوام تولید و باز تولید بوده است. دزدانی که همه محصول نیروی کار کارگران را ربوده از روی ناچار و برای تدوام تولیدشان بخش ناچیزی را هزینه کارگر کردن را تغییر بهتر خود می‌نامند. که واقعیت خلاف آن را بیان می‌کند.

اما امروز برای خلاصی از رنج و مرارت بیشتر پیش از هر چیزی به یک هنر واقعی، هنر اتحاد طبقاتی نیاز داریم.
روز کارگر را برای تدوام حق گرفتن‌های بعدیمان به روز نمایش اتحاد وهمبستگی تبدیل کنیم.
اضافه دستمزد و خواسته‌های صنفی مختلف تنها بخش کوچکی از نیازهای انسان است، برای رهایی انسان و زمین از نابودی و بربریت نیاز جدی به تغییر ساختار اداره جامعه است، جهانی که درآن تولید نه برای سود، لغو توزیع دلالانه و ایجاد مصرف عادلانه برای همه انسان‌ها اتخاذ شود.
زنده‌ باد روز جهانی کارگر
زندە باد اتحاد کارگری
جهانگیر محمود ویسی

++++++++++++++

پیرۆز بێت یەکی ئەیار ڕۆژی جیهانی کرێکاران

جەهانگیر مەحمود وەیسی

ڕۆژی کرێکار کۆنکرێتی ئیرادەی کۆمەڵایەتی و چینایەتی کرێکارانە
و بیر هێنانەوەی شۆڕشی کرێکارانە کە شەقامەکان لەم ڕۆژەدا دێنێتە لەرزەو و لە مێژودا زۆرێک داخوازی بە سەر سەرمایەداریدا داسپاندووە.

بەڵام لەم چەن دەیەی ڕابردوو و ئێستا، بە هارتر بوونی سەرمایە‌داری و بۆ بەرگری لە قەیرانەکانی و لە کردووەی فێل بازانەی سیاسی، ئابوری، کۆمەڵایەتی، کولتووری نوێ، وەک سیاسەتی نیئولیبراڵی و بە زۆری چەک و سەرکوت لە زۆرێک وەڵاتانی جیهان، لە ئامریکای لاتین، ئافریقا و بەشی زۆرینەی ئاسیا، هێرشی هەموو لایەنەی کردووتە سەری سفرەی لاوازی کرێکاران هەتا یەکگرتوویی کرێکاران لاواز بکات.

و هەر وەها لە بەربەرکانی سەرمایەدارەکان بۆ قازانجی زۆرتر، شەڕگێڕی لە بڕێ ناوچەکان و وەڵاتانی جیهان و فرۆشتنی چەکە بوکوژەکانی نوێ، ئاواره بوون و هەژاری و بێکاری و تاڵانی زۆرتریان پێک هێناوە.
هەتا بەم جورە کرێکاران و هەژاران لە شەڕێکی کاوڵکار و درێژخایەن بە یارمەتی فیکرە دوواکەوتووکانی مەزهەبی و ناسیونالیستی لە بەرژەوەندی چینایەتی خۆی دوور بکەوێتەوە و لە باتی شۆڕشی ڕزگاریخواز، هەستی بێ ئومێدی بۆ کرێکاران و هەژاران پێک بهێنن.

لە لاێکیتریشەوە هەمو رێکخراوەکانی شۆڕشگێڕانەی کرێکاران سەرکوت یان کەوتونەتە بەر هێرشی بێ بەزیانەی چینی سەرمایەدارانەوە هەتا ئەم ناوچانە بکرێنە دیاردە و شوێنی هەرزانترین هێزی کاری کرێکاران.

جگە لەم سیاسەت و سەرکوتانە ئێستا کرۆنایش هاوڕی لە گەل ئەم دونیای پێچەوانەیە، کە لە لاوازی و تەرخان نکردنی شیاو بۆ تەندروستی گشتی خۆڵقاوە، هاوکات لە گەل سیستمی گەندەڵی سەرمایەداری کە هۆکەی خودی سەرمایەداریە، گیانی کرێکاران و هەژارانی کردووتە ئامانج و ماڵیشیان تاڵان دەکرێت.

ئەم ڕۆژە ئەگەر نەکرێتە ئێرادەی بە هێزی چینایەتی یەکگرتووی جیهانی و هێزی خۆی دانەسەپێنێت و ئەم ئیرادەیە نەبێتە ئیرادەی شۆڕشگێڕانەی ڕۆژانە، بێ گومان چینی کرێکار دەبێتە ئامانجی هێرش و زەبر و تون و تێژی و قیرانی فرەتری سیستمی سەرمایەداری قازانج پەرەست و هەژاری و قەیرانی فەراوانتر بۆ کرێکاران و تەنانەت زەوەیش دەخولقێت.

بەمحاڵەیش لە بەرانبەر ویژدانی جیهانی، وێژەرانی سەرمایەداری لە نێو جلی ڕۆشنبیریدا، قسە لە ئاڵ و گوری باشتری کرێکاران دەکەن و دەڵێن: لە ژێر سێبەری سەرمایەداری ئەم گۆڕانە پێک هاتووە، و چینی کرێکار وەک چین بێ مانایە. درۆێک کە شعووری ئێمە لە گەڵ سەدەی ناوەراست بەرئاوەرد دەکات.

سەرمایەداران و نوسەرانیان کە کرێکاران بێ فکر و هزر دەزانن، وا دەنوێنن، ئەم گۆڕانکاریە لە بەخشین و دیاری و ڕەحمی سەرمایەداری سەرچاوەی گرتووە، بەڵام مێژوویش چاک بە بیرمان دەهێنێتەوە، ئەگەر ریفۆرمێکیش پێک هاتووە، خێرخوازانە نەبووە بڵکو لە کێشەی چینایەتی زیاتر لە یەک سەدەی ڕابردووو، بە شۆڕشی خوێناوی و کوشتار و گیانبختکردنی شۆڕشگێران وڕۆشنبیرانی کرێکاران پێک هاتووە و ئێستایش هەر وا درێژەی هەیە. ئەوەیشە پێک هاتووە، تۆزقاڵێک لە میلیاردها ڕەنجی خودی کرێکارانه کە تەنیا بۆ ژیانی دووبارەی بەرهەم هێنان، پێان دەدرێ. تاڵانکارانی سەرمایەدار کە هەمو بەرهەمەکانی هێزی کاری کرێکارانیان دزیووە، لە ڕوی ناچاری و بۆ درێژەی بەرهەم و کاڵاکانیان، بەشێکی زۆر کەم بۆ کرێکاران تەرخان دەکەن. ئەوەی کە دەڵێن ژیانی باشتر، تەنیا دڕۆێکی مێژووییە. ڕاستیەکان پێچەوانەی ئەوە دەسەلمێنێ، ئەگەر بارودۆخی بەشێ لە کرێکارانیش لە بڕێ شۆێن باشترە، هوی یەکگرتوویی و شۆڕشی مێژوویی ئەوانە، ئەویش لە ئوروپا و ئامریکا و یابان..بە چەوسانەوەی کرێکارانی وەڵاتانیتر پێک دەێت، کە زۆر کەمینەی ئەو تاڵانە تەنانەت بۆ کرێکارانی خویچیان تەرخان دەکرێت.
بەڵام ئێستا بۆ ڕزگاری یەکجاری لە مەینەت و ڕەنج و چەوسانەوەی زۆرتر، پێش هەمو شتێک بە یەک هونەری ڕاستەقینە، هونەری یەکگرتووی چینایەتی کرێکاری پێویستە.

ڕۆژی کرێکار بۆ بەردەوام بوونی گرتنی مافەکانمان با ببێتە ڕەمز و شانۆ و ڕۆژی یەکگرتوویی جیهانیمان.

زیاد کردنی حەق دەسەکان و داخوازیە ئابوریە پێشەیەکان، تەنیا بەشێکی چکۆلە لە پێداویستیەکان مرۆڤ و زەویە.

بۆ ڕزگاری مرۆڤ و زەوی و بەرگری لە قەیرانی کاوڵکاری سیستمی سەرمایەداری، پێویستە شۆڕشگێڕانە ، بنەمای ئیدارەی کومەڵگا بگۆدرێت. جیهانێ کە بەرهەم نە بۆ قازانج بڵکو بۆ پێداویستی بێت، دابەشکردنی دەڵالی قەدخە بکرێت و لە دووایی دابین کردنی متای یەکسانخواز و پێویست بۆ هەمو مرۆڤێک مسۆگەر بێت.

پیرۆز بێت یەکی ئەیار ڕۆژی جیهانی کرێکاران

پیرۆز بێت یەکگرتوویی چینایەتی کرێکاران

جەهانگیر مەحمود وەیسی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate