اخباروگزارشات کارگری ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارشات کارگری ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

فراخوان تجمع سراسری  کارگران خط و ابنیه فنی راه آهن برای روز جهانی کارگر ۱۱اردیبهشت

در اعتراض به عدم پاسخگویی دولت به خواسته هایشان

مکان: مقابل ایستگاه ها و ساختمان مدیریت

«همراه داشتن ماسک الزامی است»

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

تهدید جانی عملی رضا شهابی و خانواده‌‌اش

– تهدید تلفنی اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران در آستانه روز جهانی کارگر

– محمود صالحی:اول ما مه برابر با یازده اردیبهشت روز جهانی کارگر گرامی باد

– ادامه اعتراضات کارگران پارس جنوبی نسبت به پایمالی حقوقشان توسط شرکت های پیمانکاری

– لگدمال کردن حقوق کارگران دراستان قزوین زیر سکوت مصلحتی دولت ومسئولان ذیربط

کارکردن کارگران ۱۲ ساعت در روز با حقوق ماهیانه یک میلیون تومانی و بدون بیمه

– عدم پرداخت ۷ ماه حقوق کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳خرم‌آباد علیرغم وعده و وعیدها+

– تجمع اعتراضی اهالی روستای چاه تلخ شهرستان باشت نسبت به نداشتن آب شرب مقابل فرمانداری

– جان باختن یک کارگر در سقز براثر سقوط از ارتفاع

– روزشمار اعتراضات آذرماه ۱۳۹۹*

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

تهدید جانی عملی رضا شهابی و خانواده‌‌اش

بنابر اطلاع از صفحه اینستاگرام آقای رضا شهابی عضو محترم سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، آقای شهابی و خانواده‌اش تهدید جانی عملی شده‌اند. سندیکا نگرانی عمیق خود را از تهدید جانی رضا شهابی و خانواده‌اش اعلام می‌دارد و خواهان رسیدگی سریع و موثر مسئولان قضایی در مورد تهدید جانی این کارگر شریف می‌باشد. در زیر نامه سرگشاده ایشان به مسئولان قضایی آمده است.

نامه‌ی سرگشاده به مسئولان قضایی

سلام

اینجانب رضا شهابی کارگر اخراجی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که برابر با حقوق شناخته شده در قوانین کشور، از سال ۱۳۸۴ به عنوان عضو سندیکای کارگران شرکت واحد از حقوق خود و همکارانم دفاع کرده‌ام و بابت این رفتار کاملا قانونی و مدنی بارها با احکام ناروا به مدت طولانی زندانی بوده‌ام، از سال ۱۳۸۹ در پی بازداشت در محل کار و در پشت فرمان اتوبوس از کار اخراج شده‌ام و همچنان با بازگشت‌بکار اینجانب مخالفت می‌شود.

با کمال تعجب و تاسف به تازگی خود و خانواده و حتی فامیلم مورد تهدید جانی قرار گرفته ایم. به این صورت که مدتی است فردی ناشناس با دو شماره متفاوت به خودم و همسرم از طریق واتس‌آپ و پیامک، پیام‌های تهدید آمیز داده است. ابتدا با این تصور که ممکن است از مزاحمتهای معمول باشد، اهمیت ندادم تا این که دو روز پیش با ارسال چند پیام به همسرم، ایشان، من و پسر و دخترم را تهدید به قتل کرده بود. پس از این تهدیدات تلفنی،  دیروز عصر در خیابان جیحون دو نفر موتور سوار به خواهر زاده‌ام هجوم برده و وی را به شدت مرعوب کرده و در حالیکه خواهر‌ زاده‌ام دچار شوک عصبی شده است، او را با تهدید از محل برخورد، به چند کوچه بالاتر می برند  و با پیچاندن دست و وخشونت فیزیکی به او می‌گویند که: “به دایی‌ات گفته بودیم تاوان سختی خواهد داد حالا باهات کاری نداریم ولی برو به دایی‌ات بگو حواسش باشد و دست از کارهایش بردارد، در غیر اینصورت هم پسرش و هم دخترش را می‌گیریم و خودش را طوری می‌زنیم که کسی او را نشناسد.

از آنجا که خانواده‌ی اینجانب به شدت نگران هستند و بنده نیز هیچ یک از این عوامل را نمی‌شناسم تا بخواهم بطور رسمی شکایت علیه تهدید و آزار و خشونت را دنبال کنم و هر لحظه بیم آن می‌رود که جان خود و اعضای خانواده‌ام با عملی شدن این تهدیدات با مخاطره جدی و جبران ناپذیری مواجه گردد؛ با توجه به تهدیدات مکرر خودم و خانواده‌ام توسط این فرد ناشناس ،نگرانی جدی در عدم  امنیت جانی ‌ما وجود دارد. به عنوان یک کارگر و یک شهروند از مسئولان قضایی و نهادهای امنیتی و انتظامی انتظار دارم به جدیت برای رفع تهدید جانی جدی پیش آمده اقدامات مقتضی را انجام دهند.

*تهدید تلفنی اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران در آستانه روز جهانی کارگر

با نزدیک شدن روز جهانی کارگر وزارت اطلاعات از طریق تماس‌های تلفنی مکرر با اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران از جمله جعفر عظیم زاده و پروین محمدی اقدام به تهدید این کارگران برای ممانعت از برگزاری و شرکت در تجمع‌های روز جهانی کارگر نموده است.

جعفر عظیم زاده در پاسخ به تهدیدهای مأمورین وزارت اطلاعات بر حق کارگران برای برگزاری تجمع روز جهانی کارگر پافشاری کرده است و ضمن اعتراض به زندانی کردن کارگران و معلمان و بازنشستگان اعلام کرده است که چگونه می‌شود که کارگران ‌و معلمان را تنها بخاطر فعالیتهای صنفی و مطالباتی زندانی کنید و انتظار داشته باشید کارگران در مقابل دست به اعتراض و تجمع نزنند.

اقدام به تهدید کارگران از سوی نیروهای امنیتی در آستانه روز جهانی کارگر از سر وحشت از تجمعات کارگران و مزدبگیران صورت می‌گیرد.

حاکمیت با تعرض گسترده به زندگی و‌ معیشت و کار کارگران و دیگر مزدبگیران وضعیت به شدت فلاکتباری را به اکثریت جامعه تحمیل کرده است و از سوی دیگر نیز نهادهای امنیتی در‌ مقام حافظ چپاولگران حاکم در مقابل هرگونه حق خواهی و اعتراض کارگران دست به سرکوب و زندانی کردن فعالین میزند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن تأکید بر حق کارگران برای برگزاری هر چه باشکوهتر تجمع‌های روز جهانی کارگر، اقدام به تهدید کارگران، معلمان و دیگر مزدبگیران از سوی نهادهای امنیتی را محکوم مینماید و اعلام میدارد که طبقه کارگر و مزدبگیران زحمتکش قطعاً در مقابل این همه تعرض و سرکوب خواهند ایستاد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

*محمود صالحی:اول ما مه برابر با یازده اردیبهشت روز جهانی کارگر گرامی باد

کارگران و فعالان کارگری :

اول ماه مه روز اعلام جنگ علیه نظام سرمایه داری در سراسر جهان است. 

در این روز کارگران در سراسر جهان متحد و متشکل نیروی طبقاتی خود را  به نمایش می گذارند تا به نظام زالو سفت سرمایه داری بگویند که در آن روز معین و مشخص برای آنها سود تولید نمی کنند. 

اما این روزها تعدادی تحت نام نماینده کارگر می خواهند تضاد بین کار و سرمایه را آشتی دهند. 

تبلیغ برای آشتی دادن کار و سرمایه خیانت به طبقه کارگر است و کارگران باید اصل نظام سرمایه داری را مورد خطاب خود قرار دهند. 

 در همین ایران ما دولت حاکم ؛ این روز معین و مشخص را به یک هفته تبدیل کرده است و این یعنی نظام سرمایه داری دچار آسیب مالی نشود . یعنی کارگران نباید در آن روز معین و مشخص دست از کار بکشند و کارفرمایان را با جیب خالی  به خانه بفرستند.

بنابراین هفته کارگر مربوط به ما کارگران نیست و هفته کارگر مربوط به نماینده دولت است. 

ما شاهد هستیم که تعدادی افراد بنام نماینده کارگر این روزها همراه با نمایندگان دولت به مراکز های کار و تولید مراجعه و به کارگران شاد باش گفته اند. 

کارگران و فعالان کارگری ؛ 

این افراد نماینده ما نیستند بلکه ضد طبقه کارگر و آنها را بی محل کنید. 

پیش بسوی برگزاری مراسم روز جهانی کارگر بدون دخالت دولت و کارمایان .

*ادامه اعتراضات کارگران پارس جنوبی نسبت به پایمالی حقوقشان توسط شرکت های پیمانکاری

روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت،جمعی از کارگران پارس جنوبی ازادامه اعتراضاتشان نسبت به پایمالی حقوقشان توسط شرکت های پیمانکاری،خبردادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،در زمستان سال قبل خبر رسید که پایه حقوق بخشی از کارگران پیمانکاری پارس جنوبی به بهانه همسان‌سازی و یکسان‌سازی کاهش یافته است. این کارگران ماه‌های متوالی برای ایفای حقوق از دست رفته خود دوندگی کردند+ اما تا پایان سال به جایی نرسیدند. حال به نظر می‌رسد این مشکل در اردیبهشت ماه همچنان تداوم دارد.

مشکل دیگری که کارگران پیمانکاری با آن مواجه هستند، تغییر و کاستی گرفتن مولفه‌های مزدی و حقوقی با تغییر پیمانکار است. در واقع برای کارگران پیمانکاری پارس جنوبی چیزی به نام «مزایای عرفی کارگاه» معنایی ندارد. هر پیمانکاری که به کارگاه بیاید هرطور که دلش بخواهد معادلات مزد و مزایای مزدی را می‌چیند و ممکن است یکباره کارگران متوجه شوند با رفتن یک پیمانکار چند صد هزار تومان از حقوق همیشگی‌شان کاسته شده است. همه اینها در حالی است که کارگران پیمانکاری پارس جنوبی هیچ تشکلی ندارد؛ آن‌ها حتی از تشکل‌های رسمی قانون کار نیز محروم هستند و درنتیجه هیچ راه سرراست و منسجمی برای چانه زنی با کارفرما، رایزنی با مسئولان و اعتراض ندارند.

این کارگران در اسفندماه بارها نسبت به کاهش حقوق و مزایای مزدی عرفی خود انتقاد کردند اما هیچ چیز تغییر نکرد. سال جدید آغاز شد بدون اینکه هیچ امیدی به بهبود اوضاع وجود داشته باشد.

در روزهای پایانی فررودین ماه که مجدداً دغدغه حقوق و مزایا بالا گرفته است، پای صحبت تعدادی از کارگران پیمانکاری پارس جنوبی نشستیم، این کارگران همگی از دلبخواهی بودن مزایای مزدی و کاستی گرفتن پایه حقوق انتقاد دارند.

کارگران چه می‌گویند؟

یکی ازکارگران شاغل در پالایشگاه دهم در این رابطه گفت: در قرارداد قبلی پرسنل با شرکت پتروپارس، مزایای مختلفی برای ما وجود داشت ولی با رفتن این شرکت تمامی این آیتم‌ها مانند حق مسکن، هدیه پیروزی انقلاب اسلامی، هدیه روز زن، هدیه روز مرد، هدیه تولد فرزند، هدیه ازدواج، حق سفر، حق لباس و سایر مزایای این چنینی تا حد زیادی از بین رفت و می‌توان گفت دیگر خبری از این مزایا نیست.

یکی دیگر ازکارگران شاغل در این پالایشگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: پیگیری‌های متعددی برای معوقات‌مان نظیر سنوات، حق مسکن، حق جاده، حق سفر، حق لباس و… از کارفرما و شرکت پیمانکار صورت داده‌ایم ولی متاسفانه امروز و فردا می‌کنند و عزمی برای پرداخت این مطالبات وجود ندارد.

یکی دیگر از کارگران پیمانکار در این رابطه گفت: مهم‌ترین موضوع که تمامی پرسنل به آن اعتراض دارند و کسی پاسخگو نیست اقدامات مسئولان فاز ۱۹ برای یکسان‌سازی حقوق و مزایا است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: مسئولان می‌گویند ما باید حقوق شما را کاهش دهیم و آن را به کف پایه حقوق برسانیم تا همگی با هم برابر شوید. جالب اینجاست که پایه حقوق‌ها با کاهشی بین ۲۵ تا ۳۰ درصدی مواجه شده‌اند. پایه حقوقی که در طی سال‌های مختلف با افزایش درصدی شورایعالی کار، به این نقطه رسیده است الان باید یکباره با کاهش ۸۰۰هزار تومانی تا دو میلیون تومانی مواجه شده است.

وی اضافه کرد: ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ کاهش پایه حقوق روی آیتم‌های اضافه کار افرادی که ۱۲ ساعت در این پالایشگاه‌ها کار می‌کنند تاثیر مستقیم دارد و همچنین سنوات آن‌ها را با کاهش شدیدی رو به رو خواهد کرد.

این کارگر در توضیح بیشتر گفت: دولت امسال پس از کش و قوس‌های فراوان، افزایش ۲۶ درصدی پایه حقوق کارگری برای سایر سطوح مزدی را تصویب کرد ولی کاهش پایه حقوق در انتهای سال قبل، کام کارگران و پرسنل زحمتکش پیمانکاری پالایشگاه دهم پارس جنوبی را تلخ کرد تا زندگی نفراتی که متحمل سخت‌ترین کارها و فشارها هستند بیش از پیش دشوار شود. روا نیست حق کارگران و پرسنل خدوم پیمانکاری که از زمان خاک ریزی این پروژه‌ها فعالیت داشته‌اند و حال در زمان بهره‌برداری، مهم‌ترین نقش را در گرداندن چرخ اقتصاد این مملکت در صنعت گاز کشور دارند به راحتی و به بهانه‌های مختلف ضایع کنند.

وی افزود: ما انتظار داشتیم با اجرای طرح یکسان‌سازی حقوق و مزایا و طبقه‌بندی مشاغل، حقوق و مزایای ما به پرسنل رسمی مجتمع گاز نزدیک شود ولی بازهم شاهد کم لطفی در حق کارگران پیمانکار بودیم. یکسان‌سازی برای مسئولان به معنای پایین آوردن مزایای مزدی کارگران پیمانکار به پایین‌ترین سطح ممکن است و قرار نیست دستمزدمان به دستمزد رسمی‌ها نزدیک شود؛ آن چنان از مزایای مزدی ما کسر کرده‌اند که تقریباً حداقل بگیر شده‌ایم. 

+ادامه کنش های کارگران پیمانی پارس جنوبی برای افزایش دستمزد،پایان دادن به تبعیض ها،محرمانه بودن قراردادها،اذیت وآزارهمکاران حق طلب وسکوت مصلحتی اداره کار و امور اشتغال منطقه ویژه با انتشار نامه سرگشاده واعزام یکی از نمایندگانشان به پایتخت

کارگران پیمانی پارس جنوبی درادامه کنش های دامنه دارشان برای افزایش دستمزد،پایان دادن به تبعیض ها محرمانه بودن قراردادها،اذیت وآزارهمکاران حق طلب وسکوت مصلحتی اداره کار و امور اشتغال منطقه ویژه نامه ای خطاب به مسئولان منجمله نمایندگان مجلس نوشتند ویکی از نمایندگانشان را به تهران جهت ثبت در مجلس اعزام کردند.

نقل به معنی بخشی از این نامه مشتمل برمطالبات کارگران پیمانی پارس جنوبی  که دوشنبه ۴ اسفند رسانه ای شده بقرارزیراست:

۱- عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

پس از سال‌ها وقفه و انتظار بالاخره در اسفند ماه سال ۹۸ وزیر نفت اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل را از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۹ ابلاغ نمود که این طرح پس از گذشت چندین ماه کماکان بلاتکلیف است و به صورت رسمی اجرایی نشده است. لازم به ذکر می‌باشد با توجه به شواهد موجود طرح مذکور دارای ایراداتی است که در ذیل به چند نمونه اشاره می‌کنم:

الف) برای اجرای طرح طبقه‌بندی ابتدا باید کمیته طبقه‌بندی مشاغل تشکیل شود و این کمیته متشکل از نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرما و ناظران اجرای طرح می‌باشد که متاسفانه این طرح به صورت کاملا یکطرفه از سمت معاونت منابع انسانی وزارت نفت و بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات نمایندگان کارگران ابلاغ شده است.

ب) مبنای محاسبه فوق العاده مناطق گرمسیری، فوق العاده جذب مشاغل اصلی و تخصصی، فوق العاده پارس جنوبی و… مزد شغل یا مزد شغل گروه شغلی یک می‌باشد. (مزد شغل مبلغ پایه تعیین شده برای هر گروه شغلی بدون احتساب سابقه کار، مدرک تحصیلی و… می‌باشد.)

ج) در محاسبه سابقه کار فقط سابقه کار مجتمع گاز پارس جنوبی لحاظ گردیده است. به عنوان مثال اگر شخصی ۱۰ سال سابقه کار اجرا، پیش راه‌اندازی، راه‌اندازی و بهره‌برداری در یک پالایشگاه داشته باشد فقط سابقه آن بازه زمانی که زیر نظر مجتمع گاز پارس جنوبی فعالیت داشته موثر خواهد بود.

د) حداکثر سابقه کاری امتیازآور ۷ سال است و سابقه کاری بیش از ۷ سال هیچ تاثیری در تعیین میزان حقوق پایه نخواهد داشت.

۲- آلودگی هوای منطقه و دوری از خانواده

میزان آلودگی هوای منطقه و اثرات دوری از خانواده‌های کارکنان بر هیچ کس پوشیده و پنهان نیست، این امر موجب وارد آمدن خسارات جبران ناپذیری بر سلامت روحی، روانی و جسمی نفرات شاغل در این منطقه و خانواده‌های آنان می‌گردد که با اجرای طرح ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت می‌توان تا حدودی آسیب وارد شده را جبران نمود. مجله علمی پژوهشی طب جنوب زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مقاله‌ای تحت عنوان بررسی آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از صنایع گاز و پتروشیمی و اثرات آن بر ساکنین منطقه عسلویه به چاپ رسانده که به صورت پیوست خدمتتان ارسال می‌گردد.

۳- سختی کار

برای هیچ یک از کارکنان پیمانی مشخص نیست که شغلی که در آن مشغول به کار هستند جز مشاغل سخت و زیان‌آور است یا خیر. اداره کار و امور اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هم شرط رسیدگی به موضوع را داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه کار می‌داند که این امر موجب می‌شود ۴ درصد حق بیمه مازاد مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور که پرداخت آن برعهده کارفرما است به ناحق گریبانگیر کارکنان شود و بعضا پرداخت آن از توان کارکنان خارج است. همچنین لازم به ذکر می‌باشد اگر شغلی جز گروه کاری سخت و زیان‌آور قرار بگیرد ساعت کاری روزانه یک ساعت کاهش می‌یابد و در صورت حضور در محل کار کارفرما موظف به پرداخت اضافه کاری می‌باشد. این امر تاکنون مدنظر قرار نگرفته است و سالیانه حدود ۲۴۰ ساعت اضافه کاری کارگران زحمت‌کش بدون مزد باقی می‌ماند.

۴- تبعیض بین کارکنان پیمانکاری و رسمی

تبعیض بین کارکنان پیمانکاری و رسمی کاملا مشهود و چشم گیر است که این ساختار حاکم موجب برخوردهای بد و دور از شان انسانی با کارکنان خدوم و زحمتکش پیمانکاری می‌گردد. کارکنان رسمی هم دارای حقوق و دستمزدهای بسیار بالاتری نسبت به نفرات پیمانکاری هستند و هم از خدمات ویژه و بهتری برخوردار هستند. از جمله می‌توان به ایجاد شرایط جهت حضور آن‌ها در کنار خانواده با در اختیار گذاشتن مسکن مناسب و دور از آلودگی هوای منطقه، ایجاد شرایط مناسب آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای فرزندان و سایر اعضای خانواده، داشتن سهمیه پرواز به تمام نقاط ایران به صورت رفت و برگشت در هر دوره کاری و بسیاری خدمات رفاهی و تفریحی، داشتن خدمات درمانی مناسب و استفاده رایگان از تمام مراکز درمانی طرف قرارداد وزارت نفت و…. این در حالی است که کارکنان پیمانکاری با توجه به اینکه حقوق و دستمزدهای بسیار پایین‌تری دارند نه تنها از هیچ یک از خدمات فوق برخوردار نیستند بلکه در شرایط نا مناسبی به حال خود رها شده‌اند و دائماً مورد کم لطفی و بی‌مهری مسئولان منطقه قرار می‌گیرند.

۵- برخورد با کارکنان پیمانکاری

برخوردهای حراست پالایشگاه‌ها و منطقه ویژه با کارکنان پیمانکاری به دفعات زیاد قابل مشاهده است و در صورت هرگونه اعتراض تحت عنوان رهبری اغتشاشات و خلل در روند تولید پایدار پالایشگاه برخوردهای سخت و قهری صورت می‌گیرد و به راحتی موجب اخراج کارکنان پیمانکاری می‌گردد و بعضا در لیست سیاه منطقه ویژه قرار می‌گیرند و برای همیشه باید منطقه را ترک کنند. تعدادی از این برخوردها را به عنوان نمونه به صورت پیوست ارسال می‌گردد.

۶- عدم رسیدگی به شکایات کارکنان پیمانکاری توسط اداره کار و امور اشتغال منطقه ویژه

با بررسی تعداد شکایت‌های کارکنان پیمانکاری از شرکت‌های فعال در این منطقه پی به حجم بالای بی‌عدالتی و نارضایتی موجود خواهید برد. شکایت‌هایی که هیچ گاه نتیجه مطلوب و برابر عدالت و قانون نداشته است.

۷- محرمانه بودن پیمان‌ها

و در آخر این سوال مطرح است که پیمان‌هایی که کاملا به صورت خدماتی اجرا می‌شوند چرا باید محرمانه باشند تا کارکنان پیمانکاری که بخش مهمی از این پیمان برعهده آن‌ها هست از حق و حقوق خود آگاه نباشند.

*لگدمال کردن حقوق کارگران دراستان قزوین زیر سکوت مصلحتی دولت ومسئولان ذیربط

کارکردن کارگران ۱۲ ساعت در روز با حقوق ماهیانه یک میلیون تومانی و بدون بیمه

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۹ اردیبهشت،در برخی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان قزوین با پدیده ای پس از پرداخت حقوق کارگران از آنها می خواهند که از طریق دستگاه کارت خوان مجموعه حقوق پرداخت شده را به حساب واحد برگردانند.

کارگران شهرداری های استان قزوین با حقوق ماهانه یک میلیون تومان روزانه ۱۲ ساعت کار می کنند

در بخش دولتی و فعالیت هایی که در این حوزه به پیمانکاران سپرده می شود نیز مشکلات زیادی برای کارگران وجود دارد، در بسیاری از مراکز کارگران ۱۲ ساعت کار می کنند ولی دریافتی حقوق آنها تنها یک میلیون تومان است، از جمله این مراکز می توان به شهرداری اعم از سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان فضای سبز، پیمانکاران ادارات برق و گاز و شرکت های خدماتی اشاره کرد.

۹۰ درصد کارگران شاغل در پارکینگ های استان قزوین حقوق یک میلیون تومانی دریافت می کنند وکارگران تمام پارکینگ های استان اعم از خصوصی و دولتی، آنهایی که تحت نظارت شهرداری، اتاق بازگانی و اوقاف هستند فاقد بیمه بوده و دریافتی ماهانه یک میلیون تومانی دارند.

*عدم پرداخت ۷ ماه حقوق کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳خرم‌آباد علیرغم وعده و وعیدها+

علیرغم وعده و وعیدها ۷ ماه حقوق کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد پرداخت نشده است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۹ اردیبهشت، طبق وعده مسئولان شهرداری بنا بود حقوق کارگران فضای سبز شهرداری تا ۱۵ اسفند ماه ۹۹ به طور کامل پرداخت شود اما به گفته تعدادی از کارگران آنها تا ۱۵ اسفندماه از ۸ ماه حقوق معوق تنها حقوق یک ماه خود را دریافت کرده و مابقی آن همچنان نزد پیمانکار به طلب مانده است.

به گفته این کارگران، پیگیری‌های آنها تاکنون به نتیجه نرسیده چون پیمانکار و شهرداری در این رابطه پاسخ گوی آنها نبوده‌اند؛ اکنون نیز پس از گذشت بیش از یک ماه از سال جدید این کارگران هنوز در انتظار دریافت طلب‌های سال ۹۹ هستند.

+اعتصاب وتجمعات ۳ روزه کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وپرداخت نشدن ماه ها حقوق

کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی بدلیل بکارگیری زندانیان وخطراخراج از کار وپرداخت نشدن ۸ ماه حقوق دست به اعتصاب ۳ روزه زدند وتجمعاتی را مقابل استانداری و شهرداری وشورای شهر برپاکردند.

یکی از کارگران فضای سبزشهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد به خبرنگار رسانه ای گفت: اخیرا شهرداری کار بخش فضای سبز منطقه ۳ را به سازمان زندانها تحویل داده و بناست همه کارگرهایی که در این بخش کارمی‌کردند اخراج و افراد زندانی جایگزین آنها شود.

وی افزود: روز دوشنبه ۴ اسفند به خاطر این مشکل مقابل استانداری لرستان تحصن داشتیم تا شاید مسئولان مانع از این کار شوند و مشکل حل و فصل شود.

این کارگر شهرداری اضافه کرد: هرچند حقوق به موقعی دریافت نمی‌کنیم و اکنون نیز ۸ ماه حقوق معوق داریم اما در این اوضاع اقتصادی و بیکاری در جامعه ما نمی‌خواهیم همین کار را از دست بدهیم از طرفی خدا را خوش نمی آید که کارگری که ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه دارد به راحتی اخراج و از کار بیکار شود.

یکی دیگر از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد گفت: روز گذشته(دوشنبه ۴ اسفند) اداره زندان‌ها فضای سبز را تحویل گرفت و کارگرها اخراج شدند و مطرح کردند که تنها سرکارگرهای بازنشسته را برای کار نگه می‌داریم که با این حساب در این مجموعه این وضعیت تنها شامل حال دو نفر می‌شود و مابقی باید اخراج شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در این بخش ۱۴۰ نفر مشغول کار است اما در فصل گرم و تابستان این نیروها به حدود ۳۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

این کارگر شهرداری افزود: روز گذشته(دوشنبه ۴ اسفند) مقابل استانداری تجمع داشتیم و در نهایت مسئولان قول رسیدگی به موضوع را دادند اما باید گفت مسئولان وعده زیاد می‌دهند و به حرفشان عمل نمی‌کنند.

وی به مشکلات مالی و معیشتی کارگران اشاره کرد و افزود: در این اوضاع اقتصادی ۸ ماه حقوق طلب داریم و یک ریال از آن را پرداخت نکرده‌اند حال به جای اینکه مشکلاتمان را برطرف کنند می‌خواهند از کار هم بیکارمان کنند.

این کارگر فضای سبز عنوان کرد: ما مشکلی با کار کردن افراد زندانی نداریم فقط انصاف نیست در این اوضاع کارگرهای با سابقه قبل اخراج شوند و تنها نیروهای زندان به کارگیری شوند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی شهرداری خرم‌آباد دررابطه با اعتراض این کارگران گفت:این کارگران نیروهای شرکت پیمانکاری بودند که امسال مسئولیت فضای سبز این منطقه را بر عهده داشته‌ و با توجه به برنده شدن پیمانکار جدید و اینکه این پیمانکار قصد استفاده از آنان را ندارد دست به اعتراض زده‌اند.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای چاه تلخ شهرستان باشت نسبت به نداشتن آب شرب مقابل فرمانداری

روزچهارشنبه ۸ اردیبهشت، اهالی روستای چاه تلخ باشت برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به نداشتن آب شرب دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد زدند.

یکی از اهالی روستای چاه تلخ حاضردرتجمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: امسال سومین سال است که شرایط بی ابی در روستای چاه تلخ به یک معضل اساسی تبدیل شده است و هر روز با این مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع را از طریق شبکه استانی صدا وسیما جهت انعکاس به مسئولین شهرستانی و استانی انعکاس دادیم ولی چاره ساز نبود و به همین دلیل باعث شد که امروز برای حل این مشکل به فرمانداری شهرستان مراجعه کنیم.

او درخاتمه گفت:یکی از مشکلات عمده در سیستم ابرسانی روستای چاه تلخ، سیستم فرسوده ابرسانی است که بیش از سه دهه از عمر آن می گذرد و نیاز به جایگزینی سیستم ابرسانی جدید دارد.

*جان باختن یک کارگر در سقز براثر سقوط از ارتفاع

روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت،یک کارگر ۳۶ ساله حین کارتخریب یک ساختمان فرسوده واقع در خیابان معلم  شهرستان سقزدراستان کردستان براثرسقوط از ارتفاع در دم جان خود را از دست داد. 

*روزشمار اعتراضات آذرماه ۱۳۹۹*:

۱ آذر:

۱- تبدیل وضعیت ۲۷۰۰ کارگر ایران خودروبدنبال کنش های دامنه دارشان برای عقد قرارداد مستقیم**

۲- اقدام نمادین کارگر راه آهن نسبت به برای دفاع از حقوق واعتراض به سهل انگاری های مدیران

۳- اعتراض جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به پایمالی حقوقشان

۴- تجمع اعتراضی اعضای هیئت علمی و جمعی از کارکنان ودانشجویان مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین نسبت به  الحاق دانشگاه اسفراین به دانشگاه بجنورد مقابل فرمانداری اسفراین

۲آذر:

۵- تجمع اعتراضی پرستاران شرکتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به عدم تبدیل وضعیت وتبعیض وتاخیر در پرداخت حقوق

۳آذر:

۶- تجمع اعتراضی جمعی از کارگران فصلی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

۷- ادامه اعتراضات بیش از ۱۰۰هزار کارگر پیمانی صنعت نفت نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ودیگر وعده و وعیدها ی توخالی

۸- اعتراضات دامنه دار کارگران کارخانه کیوان نسبت به نداشتن امنیت شغلی پس از خصوصی سازی،عملکرد مدیران شرکت وبی تفاوتی مسئولان استان همدان وکشور

۹- تجمع صدها کشاورزشرق اصفهان برای بازگشایی زاینده رود و تخصیص‌ حقابه‌ در میدان پُزوه خوراسگان

۴آذر:

۱۰- در آستانه پنجمین سالگرد جان باختن مرتضی فرج نیا جوان جویای کارروستای شهرویی براثرتیراندازی نیروهای انتظامی دولت یازدهم،جوانان متقاضی کارهم محلش با تجمع مقابل پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ بهبهان خواهان اشتغال شدند

۱۱- اعتصاب رانندگان توزیع کننده روزنامه دنیای اقتصاد برای اعتراض به جریمه محدودیت تردد کرونایی

۱۲- تجمع اعتراضی مشاوران املاک جزیره کیش نسبت به کاهش نرخ کمیسیون مقابل سازمان منطقه آزاد

۵آذر:

۱۳- تجمع اعتراضی جمعی از کارگران تخلیه و بارگیری بندرامام نسبت به سطح نازل حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،پرداخت نشدن کامل مطالبات و شرایط سخت کاری ورعایت نشدن پروتکل های بهداشتی

۱۴- تجمعات اعتراضی کارگران سد معبر شهرداری فردیس نسبت به تبدیل وضعیت به پیمانی وبرای حذف شرکت پیمانکاری مقابل ساختمان شهرداری و دفتر پیمانکار

۱۵- ادامه بلاتکلیفی معیشتی مهمانداران اخراجی شرکت فنی بینا صنعت زیر سایه سکوت مسئولان راه آهن

۱۶- تجمع اعتراضی جمعی از وکلای دادگستری خوزستان نسبت به کسب ‌وکار تلقی شدن وکالت  مقابل ساختمان کانون وکلا

۱۷- تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی همدان  نسبت به اختصاص زمان محدود در امتحانات

۶آذر:

۱۸- کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعتراض نسبت به نداشتن امنیت جانی،معیشتی وشغلی خواهان ایجاد تشکل برای دفاع از حقوقشان شدند

۱۹- ادامه اعتراضات هزاران کارگر نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نسبت به واگذاری شرکت تراورس ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی

۲۰- اعتصاب ۲ روزه رانندگان آژانسهای تاکسیرانی شهر زرند در اعتراض به نرخ غیر کارشناسی کرایه

۷آذر:

۲۱-  تجمع اعتراضی کارگران مجتمع تجاری اروند کنزالمال نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق وحق بیمه وبی خیالی مدیریت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند

۲۲- گزارشی درباره اعتراض اهالی خشمگین روستای آق مشهد ساری وفرارروحانی مدیر اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران

۸آذر:

۲۳- کنش های دامنه دار کارگران سد شهر بیجار سفید رود برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی واعتراضشان نسبت به بی خیالی پیمانکار وبی تفاوتی مسئولان ذیربط شهرستان رودبار واستان گیلان

۲۴- تجمعات اعتراضی کارکنان سازمان صداوسیما ساکن سه مجتمع مسکونی مهستان در منطقه ۲۲ تهران نسبت به عملکرد اعضای هیات مدیره  تعاونی مسکن و پیمانکار پروژه

۹آذر:

۲۵- پژواک دوباره صدای اعتراض کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز نسبت  به نداشتن امنیت شغلی با اعتصاب وبرپایی تجمع

۲۶- ادامه اعتراضات دامنه دار  کارگران فضای سبز شهرداری زنجان نسبت به عدم تبدیل وضعیت

۱۰آذر:

۲۷- اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه ماشین سازی تبریزدراعتراض به نداشتن امنیت شغلی برای دومین روز متوالی

۲۸- سومین روز اعتصاب ‌موتورسواران صورتی ‌اسنپ ‌فود برای افزایش کرایه پایه وعدم ارسال سفارش ها به اسنپ ‌باکس و تاکسی اسنپ

۲۹- اعتراض کانون نویسندگان ایران به بازداشت امین مرادی

۱۱آذر:

۳۰- آغاز دومین هفته اعتراضات کارگران مجتمع تجاری اروند کنزالمال نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق وحق بیمه وبی خیالی مدیریت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند

۳۱- دور جدید اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به پایمالی حقوقشان

۳۲- ادامه اعتصاب ‌موتورسواران صورتی ‌اسنپ ‌فود برای افزایش کرایه پایه وعدم ارسال سفارش ها به اسنپ ‌باکس و تاکسی اسنپ برای چهارمین روز متوالی

۳۳- ادامه اعتراضات کارگران فضای سبز شهرداری بندرلنگه نسبت به عدم پرداخت مطالبات با تجمع مقابل دفتر امام جمعه

۳۴- تجمعات اعتراضی پرستاران مراکز درمانی سنندج نسبت به پرداخت نشدن بموقع مطالبات،اجرانشدن  قانون تعرفه‌گذاری وعدم پاسخگویی مسئولان ذیربط مقابل اداره بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کردستان

۱۲آذر:

۳۵-  بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران به مناسبت ۱۳ آذر، روز مبارزه با سانسور

۱۳ آذر، روز مبارزه با سانسور گرامی باد

۳۶- اعتراضات دامنه دار کارگران پیمانی شهرداری اهواز نسبت به نداشتن امنیت شغلی و معیشتی وفنی کاری مسئولان برای پایمالی حقوقشان

۳۷- ادامه اعتراضات کارگران شهرداری سی سخت نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه زیر سایه سکوت مسئولان

۳۸- تجمع اعتراضی کسبه شهرستان بجنورد نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وعدم حمایت دولت در پی محدودیت کرونایی مبنی بر بستن مغازه ها مقابل اتاق اصناف

۳۹- تجمع اعتراضی معلولان  نسبت به وضعیت معیشتی و عدم اجرای قانون معلولان مقابل نهاد ریاست جمهوری

۱۳آذر:

۴۰- دومین روزاعتصاب وتجمعات رانندگان تاکسی جزیره کیش مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش و مسجد خاتم‌الانبیاء دراعتراض به امضای تفاهمنامه همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش با شرکت اسنپ

۱۴ و ۱۵آذر:

۴۱- تداوم اعتراض کارگران کارخانه بهمن موتور

۴۲- ادامه اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری صیدون دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ویک سال حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان

۴۳- پایان اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران مجتمع تجاری اروند کنزالمال نسبت به نداشتن امنیت شغلی بدنبال وپرداخت یک ماه حقوق و وعده امضای قرارداد

۴۴- تجمعات اعتراضی اهالی شهر سربندر (بندر امام) نسبت به عملکرد مسئولین پس از بارندگی‌های اخیر

۴۵- تجمع اعتراضی دکه داران شهریارنسبت به افزایش اجاره ماهیانه مقابل فرمانداری

۱۶ و ۱۷آذر:

۴۶-  تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته شهرداری آبادان نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

۴۷- تجمع اعتراضی کارگران راه آهن خراسان نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه

۴۸- تجمع اعتراضی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد ماهشهرنسبت به عدم پرداخت حقوق ومطالبات برای دومین روز متوالی

۴۹- اعتصاب وتجمع مینی‌بوس‌داران بندرعباس مقابل استانداری هرمزگان دراعتراض به کمبود گازوئیل در جایگاه‌های سوخت بندرعباس

۵۰- تجمع اعتراضی ‌‌پزشکان‌ خانواده استان فارس نسبت به مبلغ سرانه وعدم برخورداری از خدمات بیمه و بازنشستگی

۵۱- تجمع اعتراضی مهندسان ساختمان تهران نسبت به نابسامانی‌های موجود در تعرفه‌های طراحی مقابل ساختمان سازمان نظام مهندسی

۵۲- اقدام اعتراضی جوانان مریوان نسبت به قطع درختان زاگرس

۵۳- تجمع اعتراضی مالباختگان سامانه نیما مقابل بانک مرکزی

۵۴- تجمع اعتراضی دانشجویان دکتری ساکن خوابگاه های متاهلی دانشگاه تهران نسبت به تصمیم دانشگاه مبنی بر تخلیه خوابگاه ها در ساختمان ۱۶ آذر دانشگاه تهران

۱۸آذر:

۵۵-  ادامه اعتراضات کارگران حق طلب فضای سبز شهرداری منطقه ۲اهواز نسبت به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد

۵۶- اعتصاب وتجمع دوباره رانندگان تاکسی جزیره کیش برای اعتراض به همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش با شرکت اسنپ

۱۹آذر:

۵۷- تجمع  اعتراضی کارگران اتوبوسرانی شهرداری آبادان نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق زیرسایه سکوت مسئولان

۵۸- جوانان جویای کار واهالی شهر سرداران شوشتربرای دومین روز جاده را بروی سرویس کارگران شرکت کشت و صنعت خمینی بستند

۵۹- ادامه اعتراضات کارگران نیروگاه‌های برق نسبت به کاهش حقوق، تبعیض وعدم پراخت بموقع

۶۰- بلند شدن دوباره صدای اعتراض آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نسبت به بلاتکلیفی استخدامی و وعده های پوچ بهارستان نشینان

۶۱- بیانیه ی مشترک گروهها و تشکلهای کارگری ، معلمان و بازنشستگان:

واکسن همگانی و رایگان، خواستی فوری و عمومی

۶۲- تجمع اعتراضی دامداران استان سمنان نسبت به کمبود و گرانی نهاده‌های دامی مقابل استانداری

۶۳- دومین روزاعتصاب تعدادی از فروشگاه های توزیع مرغ آذربایجان شرقی

۲۰آذر:

۶۴-  تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه سامان کاشی بروجرد نسبت به عدم پرداخت مطالبات و بلاتکلیفی شغلی مقابل فرمانداری

۶۵- تجمع نیروهای قرارداد کارمعین حق طلب آموزش وپرورش مقابل مجلس

۶۶- ادامه کنش های کارگران سازمان پسماند شهرداری بجنورد برای تامین امنیت شغلی

۶۷- اعتراض کشاورزان شهرستان رودان نسبت به قیمت پایین بادمجان با ریختن محصولشان به کف خیابان

۶۸- تجمعات اعتراضی فرهنگیان سردشت  نسبت به عدم تحویل زمین ومسکن مقابل فرمانداری و شرکت مسکن فرهنگیان

۲۱ و ۲۲آذر:

۶۹- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته اهواز نسبت به عملکرد کانون بازنشستگان استان خوزستان و برای ایجاد تشکل مستقل

۷۰- اعتصاب کارگران شرکت آتیه سازان پرشیا برای اعتراض به کاهش حقوق

۷۱- تجمع اعتراضی کارگران  اداره آب وفاضلاب بندرامام نسبت به عدم پرداخت ماه حقوق وحق بیمه

۷۲- تجمعات اعتراضی کارگران شرکت آب و فاضلاب خلخال نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی

۷۳- تجمع اعتراضی تعدادی از رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد امروزشنبه ۲۲آذر ماه مقابل فرمانداری تهران درخیابان میرعماد

۷۴- اعتصاب وتجمعات رانندگان تاکسی جزیره کیش برای اعتراض به همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش با شرکت اسنپ یک هفته راپشت سرگذاشت

۷۵- کارگر اخراجی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه باخودکشی به زندگیش خاتمه داد

۲۳آذر:

۷۶- تجمع اعتراضی همزمان کارگران بازنشسته کشور مقابل مجلس واداره تامین اجتماعی در مراکز استان ها

همراه با مجموعه ای ازگزارشات منتشرشده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی

۷۷- ادامه اعتراضات معمان خرید خدمات سال۹۳ نسبت به بلاتکلیفی استخدامی با برپایی تجمعی دیگر مقابل مجلس

۷۸- سومین روز اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران بخش خدمات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به جابجایی شغلی

۷۹- ادامه تجمعات اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی ایذه نسبت به بلاتکلیفی استخدامی وبی تفاوتی مسئولان ذیربط شهر،استان وکشور

۸۰- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق مقابل دادگستری

۸۱- تجمعات اعتراضی کارگران بام خرم آباد نسبت به کاهش حقوق وعدم پرداخت بموقعش

تهدید کارگران حق طلب به اخراج از کار درصورت اعتراض

۸۲- تجمع اعتراضی کارگران شرکتی شهرداری اصفهان نسبت به نداشتن امنیت شغلی

۸۳- تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

۸۴- تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهرنسبت به میزان کارانه وعدم پرداخت بموقعش

۸۵- پایان اعتصاب رانندگان تاکسی جزیره کیش

۲۴آذر:

۸۶- اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه پتروشیمی مروارید عسلویه برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

۸۷- تجمع اعتراضی  کارکنان شرکتی بیمارستان بهشتی نسبت به اخراج از کارمقابل دانشگاه علوم پزشکی قم

۸۸- تجمع اعتراضی کارگران خدمات شهری و فضای سبز خرمشهر نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق مقابل فرمانداری

۸۹- ادامه اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران بخش خدمات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به جابجایی شغلی برای چهارمین روز

۹۰- طوماراعتراضی رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات

۹۱- تجمع اعتراضی کامیون ‌داران مالباخته مقابل قوه قضاییه

۹۲- تجمع  اعتراضی اهالی کوی ولیعصرخمام نسبت به عدم برخورداری از آسفالت مقابل ساختمان شهرداری

۲۵آذر:

۹۳- اعتراض کارگران شهرداری سبزوار نسبت به حقوق ۱۰ تا ۲۶ میلیون تومانی شهردار وتعدادی کارکنان شهرداری سبزوار ،بی تفاوتی وزارت کار و نداشتن تشکل مستقل برای دفاع از حقوقشان

۹۴- پنجمین روز اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران بخش خدمات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به جابجایی شغلی

۹۵- اعتراض اساتید حق‌التدریسی دانشکده علمی کاربردی میراث فرهنگی یزد نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

۹۶- خانواده‌های حادثه دیده کلینیک سینا اطهربا برپایی تجمع خواهان روشن شدن هرچه سریعتر علل حادثه و برخورد با مقصرانش شدند

۹۷- تجمع اعتراضی اهالی شهرک اندیشه قزوین نسبت به سلب حق مالکیت زمین  و عدم پاسخگویی مسئولان مقابل دادگستری قزوین

۹۸- تجمع اعتراضی صاحبان شغل های مرتبط با تالار های پذیرایی  نسبت به برگزاری مراسم عقد توسط دفاتر اسناد رسمی مقابل اتاق اصناف تهران

۲۶آذر:

۹۹- گزارشی درباره تجمع اعتراضی خانواده های قربانیان قتل موشکی دی ماه ۹۸ سپاه پاسداران مقابل دادسرای نظامی

۱۰۰- تجمع اعتراضی کارگران شرکتی مخابرات تبریز نسبت عدم تمدید قرارداد کار برای جلوگیری از حق طلبی درساختمان مرکزی  مخابرات استان  آذربایجان شرقی

۱۰۱- ازسرگیری تجمعات اعتراضی  کارکنان بیمارستان خمینی کرج نسبت به عدم پرداخت مطالبات

۱۰۲- ادامه اعتراضات کارگران شهرداری های خوزستان با تجمعات کارگران شهرداری های حسینیه و امیدیه

۱۰۳- تجمع اعتراضی رانندگان پایانه سلطانی کرج نسبت به پرداخت عوارض روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان به شهرداری

۱۰۴- تجمع اعتراضی خانواده بیماران «سی‌اف» کشورنسبت به نبود دارو و وعده های توخالی مسئولین مقابل وزارت بهداشت

«تا جواب نگیریم، از اینجا نمی‌رویم……»

۱۰۵- تجمع اعتراضی جمعی از اهالی روستای نظرآباد نسبت به قتل یک زن توسط خودروی هنگ مرزی مقابل فرمانداری راسک

۲۷آذر:

۱۰۶-  دومین روز اعتراض کارگران شهرداری امیدیه نسبت به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق مقابل فرمانداری

۱۰۷- اعتصاب کارگران پالایشگاه ۱۰ “فاز ۱۹″پارس جنوبی برای اعتراض به عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی

۱۰۸- ثبت طوماراعتراضی رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات در وزارت کار

۲۸ و ۲۹آذر:

۱۰۹-  اعتراض به بازی با جان کارگران راه آهن مشهد وخانواده هایشان در شرایط کرونایی برای منفعت شرکت های پیمانکاری

۱۱۰- اعتراض پرستاران به نمایش تبلیغاتی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت

برای قدردانی از ما، حقوق ومطالبات مارا بدهید، خودمان سوت می‌زنیم!

۱۱۱- اعتصاب کارگران سالن مونتاژ ایران خودرو خراسان رضوی برای اعتراض به اضافه کاری اجباری

۱۱۲- اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه و وضعیت استخدامی ناروشن مقابل ساختمان شرکت

۱۱۳- تجمع اعتراض کارگران فضای سبز شهرداری بندرعباس  نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر وعدم برخورداری از تجهیزات بهداشتی وایمنی کار مقابل استانداری هرمزگان

تهدید کارگران حق طلب از طرف حراست استانداری

۱۱۴- اعتصاب وتجمع تجمع کارگران شهرداری صیدون دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق برای سومین بار درماه جاری و وعده های توخالی استاندار وبهارستان نشین خوزستان

۱۱۵- ادامه اعتراضات آتش نشانان آبادان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگرو عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و یکسان‌سازی حقوق واجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل

۱۱۶- اعتراض کارگران شرکت نفت لرستان نسبت به انتقال محل کارشان بدور از محل زندگیشان

۱۱۷- تجمع اعتراضی دستفروشان سنندج نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل شورای شهر

۱۱۸- اعتصاب رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه برای اعتراض به کاهش درآمد،عدم پرداخت حق بیمه وتسهیلات و وعده وعیدهای توخالی مسئولان اتوبوسرانی و شهرداری ارومیه

۱۱۹-  تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی های فرودگاهی به توقف خودروهایشان به دلیل عدم پرداخت جریمه

۱۲۰- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تصمیمات آموزشی

۳۰آذر:

۱۲۱- ادامه اعتراضات کارگران شرکتی مخابرات تبریزنسبت به عدم تمدید قرارداد کار برای جلوگیری از حق طلبی باتجمع مقابل استانداری

*اعتراضات کارگری ثبت شده دربایگانی اخبار وگزارشات کارگری

**جهت اطلاع کامل از اعتراض مشخص به اخبارو گزارشات کارگری مورخ همانروز رجوع شود

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate