تصادفات در جاده ها، مقصر کیست؟

در روزهای اول و دوم اردیبهشت در یک مکان، در مسیر جاده سروآباد- مریوان، در جریان تصادف دو ماشین که با تریلی های باری صورت گرفت متاسفانه جمعا شش نفر از اهالی مردم مریوان و روستاهای اطراف جانشان را از دست دادند و تعدادی هم زخمی شدند. این تراژدی هولناک بار دیگر مسله جاده های نا امن کردستان را به صدر خبرها در مدیای اجتماعی کشاند. 

مردم کردستان سالهاست  بسیاری از جاده های، نه تنها فرعی، بلکه جاده های اصلی و از جمله جاده سنندج مریوان که امروزه به شاه راهی بزرگ برای تجارت حکومت مفت خوران و دزدان اسلامی با کاربدستان حکومت عراق تبدیل شده است را، قتلگاه می نامند و براستی از هر وجب این جاده ها خون تعدادی از شهروندانی که به ناچار برای ادامه زندگی خود از آن استفاده کرده اند، ریخته شده  و کمترین خانواده ای است که عزیزی را در تصادفات جاده ها از دست نداده باشد. مردم اکثر شهرهای کردستان بویژه مردم مریوان و سنندج، ضمن همدردی عمیق با خانواده جانباختگان تصادفات اخیر، مقصر اصلی را بی مسئولیتی جمهوری اسلامی در قبال مردم، نبود  بودجه کافی و مناسب برای احداث جاده های امن و تبدیل کردن جاده های مرزی به شاه راهی برای ماشینهای سنگین باری و نفتکش که مقامات و دست اندرکاران حکومت اسلامی روزانه صدها میلیون تومان از این راه  به جیب می زنند، می دانند. 

اما واکنش مقامات جنایتکار حکومت اسلامی اینجا هم مثل کارنامه سیاه ۴۳ ساله خود، باز هم بی مسولیتی، باز هم نکوهش و مقصر دانستن مردم و بویژه جانباختگانی که در تصادفات جانشان را از دست داده اند را معرفی می کنند. در باره تراژدی روزهای اول و دوم اردیبهشت، سرهنگ عیسی گوهری، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کردستان می گوید: “حوادث ناگوار پیش آمده  فقط و فقط به دلیل انحراف به چپ و عدم توجه رانندگان به جلو بوده است، از رانندگان خواست با توجه به شرایط کوهستانی و دوطرفه بودن برخی از جاده های کردستان با سرعت مطمئن حرکت کنند و از انحراف به چپ و دیگر تخلفات حادثه ساز خودداری کنند”. 

عیسی گوهری این مزدور حکومت اسلامی بخوبی می داند که مردم کردستان نه تنها نقشی در ایجاد جاده های نا امن و غیر استاندارد با ترافیکی بسیار بالا ندارند، بلکه خود و خانواده هایشان قربانیان هر روزه جاده ها هستند، اما باز بی شرمانه مردم و بویژه رانندگان جان باخته را مسئول تراژدی های اینچنینی می داند. عیسی گوهری و همه مقامات ریز و درشت حکومت اسلامی در کردستان، از اعتراض بحق مردم در نبود جاده سازیهای مناسب خبر دارند، اینها از اعتراض مردم مریوان به جاد های ناامن و طومار نویسی برای بهبود جاده ها خبر دارند، اما باز هم بی شرمانه مردم را مقصر می دانند. متاسفانه جاده ها به قتلگاه مردم تبدیل شده است و حكومت اسلامی و مقامات جنایتکارش در طول ۴۳ سال گذشته نشان داده اند که هیچ قصدی برای هزینه کردن و استاندارد کردن جاده ها ندارند، 

اینجا هم یک راه بیشتر نیست و آنهم  اعتراض و مبارزه متحدانه مردم علیه حکومت دزدان و قاتلانی که برای همه چیز، پول و امکانات دارند، بجز برای رفاه، امنیت و تامین زندگی مردم. آمار خود مقامات حکومت اسلامی خبر از کشته شدن سالانه بیش از ۳۵۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر در جاده های استان کردستان دارد و همین آمار حکومت که قطعا آمار واقعی تصادفات بسیار بیشتر از اینهاست، نشان می دهد که مردم در چه ابعادی عزیزان خود را از دست می دهند و یا برای همیشه ناقص العضو می شوند. فراخوان من به مردم همه شهرهای کردستان این است که در اعتراض به وضعیت جاده های ناامن به میدان بیایند. ایران به اندازه کافی ثروت و امکانات دارد که بشود همین امروز همه مردم ایران و کردستان از راهها و جاده های امن با استانداردهای جهانی استفاده کنند و تنها با مبارزه و اتحاد که می شود جوابهای محکم و کوبنده ای به یاوه گویی های مقامات حکومت اسلامی و از جمله عیسی گوهری را داد.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

ایسکرا  ۱۰٩۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate