اخباروگزارشات کارگری ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارشات کارگری ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

– تجمع اعتراضی سراسری ناظران جهاد کشاورزی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی:

۱- تجمع ناظران کشاورزی کردستان در اعتراض به عدم تصویب طرح استخدام مقابل استانداری

۲- تجمع اعتراضی ناظران جهادکشاورزی استان فارس نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل استانداری 

۳- تجمع اعتراضی ناظران جهاد کشاورزی استان همدان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری

– تجمع اعتراضی دوباره قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

– اعتصاب کارگران راه آهن لرستان برای چندمین روز وهمکاری اعضای شورای اسلامی کار با کارفرما برای شکستن اعتصاب

– اعتصاب کارگران بخش های غیر تولیدی ذوب آهن اصفهان در اعتراض به سطح نازل حقوق از جمله عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت نشدن مطالبات

– ادامه اعتصاب وتجمع راننده‌های استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه در شهرستان امیدیه برای اعتراض به سطح نازل دریافتی و واسطه گری شرکت های پیمانکاری

– ادامه اعتراضات کارگران شهرداری خرمشهر نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه با برپایی تجمع مقابل فرمانداری

– کنش های دامنه دار کارگران کارخانه سیمان آباده نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و تهدید کارگران حق طلب به اخراج ازکار

– تجمع خانه کارگری ها در آستانه انتخابات میاندوره ای مجلس جهت جمع آوری آرا برای محجوب مقابل وزارت کار

– گفتگوی اختصاصی کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با حسین تاج وکیل اسماعیل عبدی در خصوص آخرین وضعیت پرونده عبدی

– رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه درسیزدهمین روزاعتصابشان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری آذربایجان‌غربی زدند

– تجمع اعتراضی کسبه بازار ولی عصر شهرستان بافت نسبت به بلاتکلیفی معیشتی درپی تعطیلی درچارچوب مقابله با بیماری کووید ۱۹ وعدم حمایت دولت مقابل فرمانداری

– تجمع اعتراضی نانوایان زنجان نسبت به افزایش ۲ برابری کرایه حمل و نقل آرد مقابل استانداری

– شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی مالباختگان مجتمع تجاری آدینه رشت

*تجمع اعتراضی سراسری ناظران جهاد کشاورزی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی:

۱- تجمع ناظران کشاورزی کردستان در اعتراض به عدم تصویب طرح استخدام مقابل استانداری

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت، ناظران کشاورزی کردستان همزمان با همکارانشان در مراکز استان دیگر برای اعتراض به عدم تصویب طرح استخدام مقابل استانداری در سنندج تجمع کردند.

یکی ازتجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: با وجود اینکه متولیان جهاد کشاورزی تک‌تک ما را می‌شناسند اما نسبت به وضعیت استخدامی و تعیین تکلیف ما بی‌توجهی می‌کنند، چندین سال است به وزارتخانه، مجلس و هر جایی مراجعه کردیم، اما هر سال وعده می‌دهند، ولی تا این لحظه هیچ کدام از این وعده‌ها عملیاتی نشده است.

وی افزود: به امید اینکه کسی جوابمان بدهد امروز به صورت سراسری ناظران جلوی استانداری‌ها تحصن کردیم ولی نه نماینده مجلس و نه هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: با وجود اینکه از سال ۸۴ با جهاد کشاورزی همکاری می‌کنم هنوز تکلیفم مشخص نیست اگر در جایی دیگر کارگری هم می‌کردم اکنون به جایی رسیده بودم.

وی خاطرنشان کرد: ما نه بیمه داریم و نه وضعیت حقوق‌مان مشخص است. 

در تمام وزارتخانه‌ها اولویت در استخدام افراد با نیروهای قراردادی است ولی این رویه در جهاد کشاورزی وجود ندارد و آسیب آن را امثال ما دیده‌اند.

این موضوع باعث از هم گسیختگی حتی در بعضی از خانواده‌ها و بالارفتن سن ازدواج و تشکیل خانواده را تک‌تک ما تجربه کنیم، هر کدام از ما الان باید حداقل ۱۴ تا ۱۶ سال سابقه بیمه داشتیم ولی در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰ ماه سابقه بیمه داریم.

یکی دیگر از خانم‌های ناظر کشاورزی حاضر درتجمع گفت: جهاد کشاورزی به امثال ما که به عنوان تحصیلکرده‌های بخش کشاورزی در شاخه‌های مختلف در سطح روستاهای دور و نزدیک در کنار کشاورزان به توسعه صنعت کشاورزی کمک کرده‌ایم، ظلم زیادی کرده است.

با کمترین حقوق بدون هیچ مزایایی فقط به امید وعده‌های الکی مسوولین عمر و جوانی خود را هزینه کردیم و اکنون هم کسی پاسخگوی مشکلات ما نیست، خیلی‌ها بدون حتی یک روز سابقه کاری تنها با پرونده‌سازی جذب بدنه جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها شدند ولی چون امثال ما حامی نداریم وضعیتمان این است.

وی افزود: پسر رئیس جهاد کشاورزی یکی از شهرستان‌های کردستان سال ۹۱ فارغ‌التحصیل شد که بدون حتی یک روز قرارداد به استخدام درآمد چون از ژن‌های خوب بود.

این افراد اعلام کردند: در مجموع ۸۰ نفر در سطح استان به عنوان ناظرین کشاورزی از سال ۸۴ به بعد با مجموعه قراردادهای سه تا ۶ ماهه و مبالغ ناچیز کار کرده‌ایم چون امید استخدام می‌دادند با همه این کمبودها ساختیم.

جلوی چشم ما کسانی جذب جهاد کشاورزی می‌شوند که هیچ سابقه‌ای ندارند این در حالی است که ما روی زمین کشاورز شیلنگ سم‌پاشی دست می‌گرفتیم و پا به پای کشاورزان کار کرده‌ایم.

۲- تجمع اعتراضی ناظران جهادکشاورزی استان فارس نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل استانداری 

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه، ناظران جهادکشاورزی استان فارس هم برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل استانداری درشیراز تجمع کردند.

۳- تجمع اعتراضی ناظران جهاد کشاورزی استان همدان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت، ناظران جهاد کشاورزی استان همدان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت با همکارانشان دردیگر استان ها همراه شدند  ومقابل استانداری درشهرستان همدان اجتماع کردند.

یکی از مهندسین ناظر که ارشد رشته بیوتکنولوژی است به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود ۱۰ سال است در باغات و روستاها به عنوان ناظر مشغول به فعالیت هستیم.

وی افزود: از سال ۹۰ قول استخدام را به مهندسین ناظر داده اند اما متاسفانه استان همدان کوتاهی شده است و بعد از بارها تردد به وزارتخانه متوجه شدیم از ۱۰ هزار سهمیه  جذب همدان حدود ۱۵۸ نفر طی سه مرحله تا به امروز جذب کرده است. 

این مهندس کشاورزی گفت: استانهای همجوار ما چون کرمانشاه بالای ۸۰۰ نفر تا امروز جذب کرده اند 

وی افزود: نامه های متعددی به نمایندگان مجلس در استان داده ایم اما تا بحال اقدامی صورت نگرفته است. 

در استان همدان بالغ بر ۳۰۰ مهندس ناظر برای جذب وجود دارد.

یادآوری:

کارشناسان ناظر کشاورزی جزئی از بدنه وزارت جهاد کشاورزی هستند که از سال ۱۳۸۶ تاکنون در این وزارت بلاتکلیف مانده‌اند.

براساس طرح سال ۱۳۹۰ تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده، ناظرین جهاد کشاورزی را بدون آزمون استخدام کند.

*تجمع اعتراضی دوباره قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ، جمعی از قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش (صاحبان کارنامه سبز آزمون )درادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی بازهم خودرا از سراسر کشور به پایتخت رساندند تا با برپایی تجمع مقابل مجلس عزم راسخشان را برای احقاق حقوق برحقشان بنمایش بگذارند.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم:

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز شنبه ۲۸ فروردین،جمعی از قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش (صاحبان کارنامه سبز آزمون ) برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی ازسراسر کشورخودرابه تهران رسانده و مقابل مجلس تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاران گفتند:نظر به اینکه کمبود نیرو در آموزش و پرورش بسیار مشهود می‌باشد و خود این سازمان بارها به وجود این مشکل اقرار کرده است و نیز با توجه به اینکه نزدیک ۳۰۰هزار نفر از معلمان آموزش و پرورش امسال بازنشسته خواهند شد لذا کمبود نیروی این سازمان به حداکثر خود خواهد رسید و از طرفی عزیزانی که در در مرحله اول آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند و در مرحله اول حدنصاب را کسب کردند، در مرحله بعدی موفق به قبولی نشدند در صورتیکه همگی نمرات بالایی کسب کرده‌اند، منتهی به دلیل کمبود ظرفیت شهر مورد نظر موفق به قبول نهایی نشدند، در صورتیکه شهرهای دیگر افرادی با نمره‌های بسیار کم قبول شدند.

مگر غیر از این است که آموزش و پرورش به دنبال جذب نیروی لایق با بار علمی بالاست، ما کارنامه سبزهای آموزش و پرورش ۹۹ با قبول شدن ثابت کردیم بار علمی بالایی داریم و ظلم در حق ماست که با وجود کمبود نیرواستخدام نشیم.

*اعتصاب کارگران راه آهن لرستان برای چندمین روز وهمکاری اعضای شورای اسلامی کار با کارفرما برای شکستن اعتصاب

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت برای چندمین روزمتوالی کارگران راه آهن لرستان به اعتصابشان ادامه دادند.

بنابه گزارش این کارگران،شرکت  ظالم راه آهن  لرستان با مداخله تعدادی از اعضای شورای کارگری برای شکستن اعتصاب کارگران در چند روز گذشته به کارگران غیبت زدند یعنی به مدت ۱تا ۳روز و ما در اینجا به این افراد هشدار میدهیم.

*اعتصاب کارگران بخش های غیر تولیدی ذوب آهن اصفهان در اعتراض به سطح نازل حقوق از جمله عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت نشدن مطالبات

صبح روز یکشنبه ۵ اردیبهشت، کارگران بخش های غیر تولیدی ذوب آهن اصفهان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق از جمله عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت نشدن مطالبات دست از کار کشیدند.

به گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،روز یکشنبه ۵ اردیبهشت کارگران بخش هایی غیر تولیدی در ذوب آهن در ساعت ۱۱ صبح دست از کار کشیده و اعتراض خود را نسبت به حقوق های کم، پاداش، طبقه بندی کاملا ناقص، ندادن خارج از مرکز، کارانه، هزینه اشل بیماری زایی، ساعات اضافه شیفت و … اعلام کردند.

کارگران خواسته های خود را به مدیریت چنین اعلام کردند:

۱- .پرداخت پارامترهای حقوقی وپاداش که به دلایل مختلف حذف شدند و همچنین معوقات آنها (شامل خارج از مرکز ،سفر کارت،۹ساعت اضافه کار شیفت و …)

۲- همسان سازی پایه حقوق و پاداش با توجه به تورم با شرکت های فولادی و ارگان های دیگر

مدیریت هنوز واکنشی به این اعتراض نشان نداده است.

*ادامه اعتصاب وتجمع راننده‌های استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه در شهرستان امیدیه برای اعتراض به سطح نازل دریافتی و واسطه گری شرکت های پیمانکاری

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت، راننده‌های استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه در شهرستان امیدیه به اعتصاب وتجمعشان که از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه ۹۹ شروع کرده اند ادامه دادند.

درهمین رابطه:اعتصاب وتجمع راننده‌های استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه در شهرستان امیدیه برای اعتراض به سطح نازل دریافتی و واسطه گری شرکت های پیمانکاری

روز چهارشنبه اول اردیبهشت،راننده‌های استیجاری پیمانی منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه واقع در شهرستان امیدیه که مسئولیت جابجایی کارگران و برخی مدیران را در بین ایستگاه‌های تقویت فشار گاز برعهده دارند برای  اعتراض به سطح نازل دریافتی و واسطه گری شرکت های پیمانکاری دست از کارکشیدند ودر محوطه واحد حمل و نقل ساختمان اداری عملیات خطوط لوله تجمع کردند.

در همین رابطه، یکی از رانندگان حاضر درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: حدودا ۱۴۴ راننده استیجاری درمنطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه  هستیم که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار فعالیت داریم. حقوق و مزایایی که طبق قرارداد بابت دستمزد از پیمانکار دریافت می‌کنیم کافی نیست و کفاف زندگی و حتی مخارج خودرو‌های ما را نمی‌دهد.

او افزود: خودروهای استیجاری غالبا مینی‌بوس و سواری هستند و راننده‌ها روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت در شرایط سخت و گرمای ۴۰ تا ۵۰ درجه خوزستان در جاده‌های خاکی منطقه عملیاتی میان‌کوه و سایر مناطق به ازای دریافت ۷ تا ۸ میلیون تومان در ماه کار می‌کنند. درواقع راننده‌های این خودروها فاقد دستمزد هستند و آنچه پیمانکار بخش خصوصی به ازای مزد به آن‌ها پرداخت می‌کند فقط اجاره بهای خودروهاست که آنهم حتی تامین کننده هزینه‌های جاری خودروها نیست.

یکی دیگر از رانندگان معترض گفت: همه هزینه‌های جاری خودروها حتی پول بنزین برعهده راننده است و پیمانکار هزینه‌های اضافه بابت مخارج خودروها را به راننده‌ها پرداخت نمی‌کند.

این کارگر با اشاره بر اینکه قرارداد راننده‌ها با پیمانکار سابق روز گذشته (۳۱فروردین ماه) به اتمام رسید و به زودی پیمانکار جدید مسئولیت راننده‌ها را برعهده می‌گیرد، از تلاش بی‌نتیجه راننده‌های استیجاری برای تبدیل وضعیت خود گفت: راننده‌های استیجاری پیمانی منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه مدعی هستند که شرکت واسطه‌ای که به بهانه تامین نیرو وارد منطقه عملیات اتتقال گاز میان‌کوه شده‌اند عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارد.

او در ادامه افزود: مدیران و مسئولان منطقه می‌توانند با حذف پیمانکاران تامین نیرو با کارگران راننده قرارداد مستقیم ببندند. ما کارگران انتظار داریم منابع مالی که هر ماه با وجود پیمانکاران از دریافتی ماهانه‌مان کسر می‌شد به کارگران بازگردد و با این اتفاق شاهد افزایش انگیزه در کارگران خواهیم شد.

این راننده با تاکید بر اینکه همکاران پیمانی او بعد از سال‌ها کار از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قراردادهای موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، به نیابت از سایر همکاران خود خواستار حذف پیمانکاران تامین نیرو از بخش حمل و نقل منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه شد.

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری خرمشهر نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه با برپایی تجمع مقابل فرمانداری

روز دوشنبه ۶ اردیبهشت، کارگران شهرداری خرمشهر درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

کارگران معترض شهرداری خرمشهر به خبرنگار رسانه ای گفتند: علاوه بر دستمزد پرداخت نشده جاری، مزایای مزدی معوق نیز از قبل داریم و همچنین نگران حق بیمه‌هایی هستیم که به موقع به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود. در این صورت، ما در برخی ماه‌های سال دریافت خدمات درمانی و تمدید دفترچه‌های خود با مشکل مواجه می‌شویم.

این کارگران با بیان اینکه سخت‌ترین کار را در این شرایط نامناسب انجام می‌دهیم و کار ما برای حفظ آرامش و نظافت شهرها بسیار مهم است، افزودند: باید شوراهای شهر، استانداری‌ و حتی مقامات استانی با نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها اختصاص دهند.

این کارگران گفتند: بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر خرمشهر به پرداخت مطالبات آن‌ها باعث شده بارها برای وصول مطالباتشان دست به اعتراض بزنند که آخرین آن روز گذشته (در روز ششم اردیبهشت ماه) انجام شد.

*کنش های دامنه دار کارگران کارخانه سیمان آباده نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و تهدید کارگران حق طلب به اخراج ازکار

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت، کارگران کارخانه سیمان آباده واقع در کیلومتر ۳۰ جاده آباده – شیراز،استان فارس از کنش های دامنه دارشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و تهدید کارگران حق طلب به اخراج ازکار،خبردادند.

برپایه گزارش یک منبع خبری محلی،حرف کارگران این کارخانه در یک کلمه خلاصه می‌شود؛ «مدت‌هاست پیگیر معوقاتمان هستیم. اما هر بار یک جواب می‌شنویم؛ سکوت کنید و تحمل؛ وگرنه مثل فلانی‌ها اخراج می‌شوید!.»

اطلاع از شرایط دشوار زندگی کارگرانی که قراردادهایشان بصورت ماهانه تمدید می‌شود، نگران کننده است. نگرانی که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی به شدت احساس می‌شود. 

*تجمع خانه کارگری ها در آستانه انتخابات میاندوره ای مجلس جهت جمع آوری آرا برای محجوب مقابل وزارت کار

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت، در آستانه انتخابات میاندوره ای مجلس خانه کارگری ها تحت لوای کارگران قرارداد موقت وظاهرا برای  اعتراض به فقدان امنیت شغلی و درواقع برای گل آلود کردن آب وخاک پاشاندن به چشم کارگران و جهت جمع آوری آرا برای محجوب مقابل وزارت کاراجتماع کردند.

*گفتگوی اختصاصی کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با حسین تاج وکیل اسماعیل عبدی در خصوص آخرین وضعیت پرونده عبدی:

  ۱ این روزها پاره‌ای از کنشگران صنفی بحث تجمیع پرونده عبدی را ارجح بر اعاده دادرسی می‌دانند، پاسخ شما در این باره چیست؟ چرا شما از طریق اعاده دادرسی پرونده را دنبال می‌کنید؟

ارجحیت اعاده دادرسی نسبت به مسائل دیگر مشخصا متکی به قانون هست.

با توجه به اینکه پرونده آقای اسماعیل عبدی در سال ۹۰ پیرو عدم اعتراضشان به رای صادره قطعیت پیدا کرده بود، اساسا هر اقدام قانونی دیگری در مقام اعتراض به جز طرق فوق‌العاده قانون که در قانون تعیین شده مثل اعاده دادرسی یا تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ اساسا وجود ندارد. پس تنها مسیر اعتراض ما نسبت به رایی که الآن برای آقای عبدی اجرایی شده و تنها راه قانونی موجود، تقاضای اعاده دادرسی مستند به ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری‌است.

ما تقاضای اعاده دادرسی را سال گذشته به دیوان عالی کشور تقدیم کردیم که متاسفانه تقاضای اعاده دادرسی رد شد!

و البته که به نظر می رسد که دقت لازم نشده بود. به این جهت عرض می‌کنم که به دلایلی اعاده دادرسی رد شد که اساسا آن دلایل مستمسک ما برای تقاضای پذیرش اعاده دادرسی نبود. در واقع مراتب دیگری بود که حالا به نظر مکتوم مانده بود.

پس اعاده دادرسی اولین راه بود که متاسفانه رد شد متعاقب آن ما درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را به ریاست محترم قوه قضائیه دادیم و پرونده تا امروز شکر خدا مسیر به نظر مثبت و قابل توجهی را طی کرده که من به شخصه امیدوار به نتیجه گرفتن از ماده ۴۷۷ هستم.

۲ آیا نتایج  شرایط تجمیع با اتهام یکسان و  اتهامات متفاوت لزوما یکی است؟

من سئوال دومتان را کمی اصلاح می کنم.

در زمانی که شخصی در پرونده‌ای محکوم می شود و بعد از صدور حکم قطعی، یا در حین رسیدگی تا صدور حکم، اگر مشخص شود که متهم یا محکوم‌الیه دارای محکومیت کیفری  موثر قبلی است، در چنین شرایطی قانون پیش‌بینی کرده که پرونده‌ها باید به مرجع صلاحیت دار ارجاع شود که یک حکم واحد نسبت به محکومیت‌های قطعی صادر گردد. لذا اساسا ارتباطی ندارد که جرم یکسان باشد یا متفاوت باشد. مشخصا در شمول جرائم تعزیری است. یعنی حدود با تعزیرات قابل جمع نیستند.

۳ تجمیع احکام متهمان همیشه به کاهش احکام متهم می‌انجامد یا ممکن است شرایط را سخت‌تر هم بکند؟

در خصوص این سئوالتان باید بگویم خیر! لزوما چنین نتیجه ای را حاصل نمی‌کند.این تلقی که اگر پرونده ادغام شود،‌ لزوما مجازات کاهش پیدا می‌کند، تصور غلطی است. تجمیع پرونده از مواردی است که می تواند موجب تشدید مجازات شود چون مشمول قواعد تعدد جرم خواهد شد.  

۴ مرحله اعاده دادرسی آقای عبدی تا اکنون چگونه پیش رفته است؟

پاسخ: در خصوص سئوال چهارمتان من در  سئوال اول پاسخ دادم

اعاده دادرسی ایشان سال گذشته در دیوان عالی کشور رد شد.متعاقبا ما درخواست اعمال ماده ۴۷۷ دادیم. این ماده از مواردی‌است که اگر خلاف شرع بیّن تشخیص داده شود، حکم صادره بعد از تشخیص و نقض در واقع قابل رسیدگی در دیگر شعب دیوان عالی خواهد بود 

۵ پرسش پایانی اینکه با توجه به حمایت بسیار گسترده کنشگران صنفی و کارگری و شخصیت های مهم ادبی، هنری و حقوق بشری تاثیر آن را نهایتا بر روند پرونده عبدی چگونه می بینید؟

در باره ی پرسش پایانی  باید عرض کنم

من در مقام یک کنشگر یا یک فعال سیاسی اظهار نظر نمی کنم. صرفا به عنوان یک فعال در  حوزه حقوق بشر و به عنوان وکیل دادگستری و در چارچوب قانون می توانم نظرم را ابراز کنم.

پس اساسا شایستگی و صلاحیت تحلیل تکنیکی این موضوع را ندارم. اما باید عرض کنم خدمتان که با توجه به تجربه من چیزی که از آن حاصل شده، این هست که مطلقا نمی شود قائل به یک الگوی مشخص یا یک تعریف مشخص و معین در این خصوص شد.

به جهت این که چنین حمایت‌هایی در برخی موارد تاثیرات بسیار بسیار مثبت و در برخی موارد تاثیرات بسیار بسیار منفی در روند رسیدگی به پرونده یا اجرای حکم محکومین داشته است. امیدوارم  که پاسخ ها رفع ابهام کرده باشد.

*رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه درسیزدهمین روزاعتصابشان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری آذربایجان‌غربی زدند

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه، رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه درسیزدهمین روزاعتصابشان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری آذربایجان‌غربی  زدند.

درهمین رابطه:ششمین روز اعتصاب وتجمعات رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

اعتصاب وتجمعات بیش از ۲۹۰ راننده خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان از روز پنج شنبه ۲۶ فروردین آغازشده است کماکان ادامه دارد.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۳۱ فروردین،آذر ماه سال گذشته بود که رانندگان اتوبوس بخش خصوصی در پی پرداخت نشدن مطالباتشان، دست به اعتصاب زدند، رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با حضور در جمع رانندگان و بهره‌برداران بخش خصوصی، قول مساعد داد تا این مطالبات به صورت تقسیطی و ماهانه به حساب بهره‌برداران بخش خصوصی واریز شود.

پس از این دیدار، بخشی از مطالبات در دو مرحله به حساب بهره‌برداران واریز شد ولی این امر تداوم نداشت و با گذشت چند ماه، بار دیگر بهره‌برداران بخش  خصوصی سازمان اتوبوسرانی در اعتراض به این وضعیت، از پنجشنبه هفته گذشته دست به اعتصاب زده‌اند.

*تجمع اعتراضی کسبه بازار ولی عصر شهرستان بافت نسبت به بلاتکلیفی معیشتی درپی تعطیلی درچارچوب مقابله با بیماری کووید ۱۹ وعدم حمایت دولت مقابل فرمانداری

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت،جمعی از کسبه بازار ولی عصر بافت برای اعتراض به بلاتکلیفی معیشتی درپی تعطیلی درچارچوب مقابله با بیماری کووید ۱۹ وعدم حمایت دولت مقابل فرمانداری این شهرستان در استان کرمان زدند.

تجمع کنندگان با گلایه از طولانی شدن تعطیلی مغازه ها نسبت به ادامه تعطیلی مغازه ها به خبرنگار رسانه ای گفتند:گروه‌های شغلی هم رده در بیرون از بازار مشغول فعالیت هستند.

انهابا اشاره به عدم همکاری بانک‌ها مبنی بر برگشت چک‌های صادر شده‌ی کسبه ،افزودند:دولت هیچ حمایتی  از کسبه‌ی آسیب دیده  نمی کند.

*تجمع اعتراضی نانوایان زنجان نسبت به افزایش ۲ برابری کرایه حمل و نقل آرد مقابل استانداری

نانوایان زنجان برای اعتراض به افزایش ۲ برابری کرایه حمل و نقل آرد دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۷ اردیبهشت،افزایش دو برابری حمل آرد در استان زنجان در سال جاری سبب اعتراض نانوایی‌ها شده و بر اساس نرخ جدید قیمت حمل هر کیسه آرد در شهر زنجان به ۳ هزار تومان و حمل آرد به دیگر شهرستان‌های استان به ۵ هزار تومان رسیده است و این در حالی است که این رقم در سال ۹۹ کمتر از نصف این قیمت بود.

در همین راستا تعدادی از نانوایان هفته گذشته مقابل استانداری زنجان تجمع کردند و خواستار کاهش قیمت حمل و نقل آرد در زنجان شدند. نانوایان معتقد بودند که افزایش دو برابری حمل آرد در استان زنجان ناعادلانه و غیرکارشناسی شده است و از مسئولان مربوطه درخواست داشتند که قیمت حمل آرد را بازبینی کنند.

*شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی مالباختگان مجتمع تجاری آدینه رشت

روز سه شنبه ۷ اردیبهشت، ده ها مالباخته مجتمع تجاری آدینه رشت با برپایی تجمع دیگر مقابل این مجتمع درکلانشهر رشت دراستان گیلان خواستار تکمیل و تحویل هرچه زودتر آن شدند.

نماینده ستاد فرمان اجرایی امام که از تهران به رشت آمده بود در بین معترضان حاضر شد و اعلام کرد: این ستاد برای تکمیل این طرح از دیروز با شرکت آذرستان یک شرکت خصوصی قرار داد بسته و قرار است به زودی وارد عمل شود و طی مذاکراتی که با آنان داشته ایم در مدت یکسال این طرح به پایان خواهد رسید.

قابل یاد آوری است که ساخت مجتمع تجاری آدینه از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و قرار بود درمدت ۴ سال به سرمایه گذاران آن تحویل داده شود که اکنون با گذشت ۱۲ سال هنوز ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate