اخبار و گزارشات کارگری ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارشات کارگری ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
– ششمین تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی درسال جدید برای دست یابی به مطالبات برگزارشد
– تجمع اعتراضی همسران کارگران شهرداری منطقه ۳ بندرعباس نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق وحق بیمه مقابل استانداری هرمزگان
– تجمع اعتراضی معلمان تازه استخدام شده کشورنسبت به سطح نازل حقوق مقابل مجلس برای چندمین بار
– ادامه اعتراضات کارگران سرویس و نگه‌داری شبکه برق و تاسیسات آبفا و تهویه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان نسبت به ادامه اذیت وآزار ۲ همکار حق طلب ازجمله ممنوع الورود کردن یکنفروابلاغ قطع همکاری با یکنفر دیگر،شرایط بد کاری،نداشتن امنیت شغلی و سکوت اداره کاربا برپایی تجمع مقابل فرمانداری
– دومین روزتجمع اعتراضی صیادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال ممنوعیت صید لنگری مقابل فرمانداری ماهشهر
– تجمع اعتراضی اهالی روستا های نوق علیا رفسنجان نسبت به ماه ها بی آبی مقابل فرمانداری
– تجمع اعتراضی کسبه بازار شهرستان پارسیان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وعدم حمایت دولت مقابل فرمانداری
– جان باختن یک کارگر مقنی در حومه اصفهان براثر سقوط درچاه
*ششمین تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی درسال جدید برای دست یابی به مطالبات برگزارشد
روزیکشنبه ۵ اردیبهشت برای ششمین بار درسال جاری، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با تجمع مقابل اداره تامین اجتماعی در شهرهای اراک،اردبیل،اصفهان،بجنورد،شوش،قزوین،کرج،کرمانشاه و… ومقابل مجلس تجمع درتهران وبا برافراشتان پلاکاردها، سردادن شعارها وایراد سخنرانی خواستار پاسخگویی به خواسته های برحقشان شدند.
+ شعارها:
– اسماعیل گرامی آزاد باید گردد
– کشور ما رو گنجه بازنشسته تو رنجه
– فقط کف خیابون بدست میاد حقمون
– ما دیگه رای نمی دیم از بس دروغ شنیدیم
– دشمن ما همینجاست دروغ میگند آمریکاست
+ گزارش ها:
/کانال کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران:
شعار اسماعیل گرامی آزاد باید گردد! در تجمع بازنشستگان در برابر مجلس/ بازداشت یک بازنشسته
براساس گزارش یکی از بازنشستگان در پایان تجمع مجلس بازنشستگان با شعار «گرامی آزاد باید گردد: تا مترو بهارستان راهپیمایی کردند.
و در بهارستان بازنشسته ای که در مقابل سازمان بود خود رآ به بهارستان رساند و دستگیری یک بازنشسته را اطلاع داد.
تجمع با سخنرانی چند تن از بازنشستگان شروع شروع شد وبازنشستگان شعارهای مطالباتی خودرا اعلام کردند:
اسماعیل گرامی آزاد باید گردد
حقوق طبق تورم
واکسن رایگان حق مسلم ماست
زندانی کارگر آزاد باید گردد
در مورد روز کارگر و محل تجمع رای گیری شد و به اتفاق آرا تجمع مقابل وزارت کار تایید شد. این تجمع کاملا واز هر ضلع آن توسط حداقل ۶ عکاس امنیتی فیلمبرداری میشد.
/گزارشی از امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰تجمع بازنشسگان کرج
ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران
ساعت۱۰ و نیم در مقابل اداره کل تامین اجتماعی کرج تجمع کردیم و نیروهای امنیتی از هفته قبل به مراتب خیلی بیشتر بودند و فیلمبردارهای نیروی انتظامی همه در حال فیلمبرداری بودند. تجمع کنندگان با شعارهای رادیکالتر و پرشورتر از همیشه شروع به شعار دادن کردند.
”کارگر زندانی آزاد باید گردد”
“ زن و بچه گرسنه صبر حالیش نمیشه /دولت سرمایه دار حرف حالیش نمیشه”
“اسماعیل گرامی آزاد باید گردد”
“درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید”
“تورم گرانی بلای جان مردم”
را سر دادند. تجمع کنندگان در حالیکه با تمام‌قدرت شعار میدادند یک جوان در حال فیلم گرفتن از تجمع بود که با دخالت نیروی انتظامی برای دستگیری جوان یکی از بازنشستگان اعتراض کرده و مانع از دستگیریش شد و اعلام کرد زندگی این جوانان به زندگی ما بسته است و این جوانان فرزندان ما هستند و بلاخره مانع از دستگیری جوان شدند و یکی از نیروهای انتظامی در حین صحبت کردن با بازنشستگان اعلام‌ همدردی کرده و خلاصه کسی رو دستگیر نکردند و خانمی هم خارج از تجمع در حال فیلم گرفتن از تجمع بوده که گوشی را از او‌ گرفته و فیلم را پاک کردند و گوشی رو بهش تحویل میدن . در حال شعار دادن بازنشسته ها تعدادی از مسئولین تأمین اجتماعی که با نیروهای امتیتی بودند با پوزخند به تجمع کننده ها برخورد میکنند که یکی از بازنشسته ها خیلی سریع در مقابل این نیروها ایستاده و اعلام میکنند شما با حقوق سیصد میلیون میرید خیار و گوجه ده تومانی میخرید و ما با دستمزد دو میلیونی میخریم که مورد تشویق دیگر بازنشسته ها قرار میگیره و بازنشسته داد زد و گفت من گرسنه هستم و از کسی هم نمیترسم فیلمم رو بگیر ترسی ندارم و تا زمانی که حقمون رو نگیریم از پای نمینشینیم. بازنشستگان ‌با صدای رسا شعار را تکرار کردند و اعلام کردند حق ما فقط کف خیابون بدست میاد
در حالیکه مسئولین رده بالای تامین اجتماعی با بازنشسته ها داشتند حرف میزدند اعلام کردند شعارهای شما سیاسی است چرا صحبت از شستا نمیکنید در پاسخ بازنشسته ها اعلام میکنند این مسئله را باید واحد حقوقی کارگران تامین اجتماعی دنبال کنند و حق کارگرانی که خورده شده رو باید بگیرند ما شعارهای خودمون رو کف خیابان داریم میدیم و ما و دوستان ما مثل اقای گرامی همین شعارها رو داده که حالا دستگیرش کردید و اتهام اقدام علیه امنیت ملی رو به ماها نسبت میدید که یکی از بازنشسته اعلام کرد که ما برعلیه امنیت سرمایه اینجا جمع شدیم و شما موظف هستید امنیت کار را به عهده بگیرید ماهایی که وضعیت خودمون و مردم زحمتکش و فرودست جامعه رو فریاد میزنیم‌ شما ما رو تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و زندانی میکنید جرم ما اقدام علیه منافع سرمایه است چون سرمایه است که این فلاکت رو برای ما بوجود آورده.
یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
/کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:
ششمین تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در دومین ماه سال ۱۴۰۰یکشنبه ۵ اردیبهشت
امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی برای ششمین بار در دومین ماه سال ۱۴۰۰در اعتراض به عدم همسان سازی و شرایط سخت معیشتی دست به تجمعات اعتراضی زدند.
تجمع کنندگان خواستار آزادی اسماعیل گرامی از بازنشستگان زندانی شدند که ۲۲روز است درزندان تهران بزرگ تحت بازداشت موقت عوامل امنیتی قراردارد.
این تجمعات همزمان درتهران و کرج، قزوین، کرمانشاه، بروجرد، اراک، اصفهان ، اردبیل و اهواز برگزار گردیده است.
+ گزارشات رسانه ای شده:
/تجمع بازنشستگان مقابل ادارات تامین اجتماعی/ رفع تخلف‌های صورت گرفته در متناسب‌سازی خواسته‌ی معترضان
بازنشستگان و مستمری بگیران و از کارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی امروز از دقایقی پیش در برخی از شهرستان‌ها مقابل ادارات سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده‌اند.

آنها به نحوه‌ی اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم معترض هستند. بر این اساس آنها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود. بر این اساس آن‌ها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود.
بازنشستگان معترض خواهان رفع تمام تخلف‌های سازمان تامین اجتماعی در زمینه اجرای متناسب‌سازی هستند و بر این اساس اولین تخلف تامین اجتماعی را محاسبه حقوق با پایه ۹۸ می‌دانند.
آن‌ها همچنین به محاسبه نکردن حقوق از کار افتادگان و بازماندگان برابر ماده ۱۱۱قانون تامین اجتماعی بر اساس ۳۰ روز معترض هستند. حذف مبلغ اضافه شده اسفندماه به حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور که حتی از دیوان عدالت اداری هم رای دارند، افزایش مزایای سالانه بعنوان متناسب‌سازی و از محل بودجه متناسب‌سازی، لحاظ نشدن متناسب‌سازی مرحله دوم در احکام ۱۴۰۰، عدم افزایش حق سنوات به صورت سالانه، تفاوت قائل شدن میان بازنشستگان همکار و غیرهمکاران، عدم افزاش حقوق‌ها به نسبت درصد افزایش‌ها در سال۹۹ و عدم اجرای متناسب‌سازی قبل از اعمال ماده ۹۶ و پرداخت نکردن صحیح حق اولاد و عائله‌مندی برابر بند چهار ماده ۶۸قانون مدیرت خدمات کشوری از دیگر مواردی است که بازنشستگان به آن‌ها اعتراض دارند.
/بازنشستگان استان مرکزی امروز بار دیگر مقابل ساختمان تامین اجتماعی اراک تجمع کردند و خواستار اجرای صحیح طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان شدند

*تجمع اعتراضی همسران کارگران شهرداری منطقه ۳ بندرعباس نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق وحق بیمه مقابل استانداری هرمزگان
روز شنبه ۴ اردیبهشت،جمعی از همسران کارگران شهرداری منطقه ۳ بندرعباس بنمایندگی از ۵۰۰ کارگر برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق وحق بیمه مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند.
آنها گفتند:برای اینکه همسرانشان با تهدید اخراج از کار مواجه نشوند خود برای احقاق حقوق معوقه‌شان دست به تجمع زدند.
یکی اززنان حاضر در تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: همسرم یکی از پاکبان‌هایی است که در قالب شرکت پیمانکاری حامی صادق در خورها و کانال‌های سطح شهر زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند اما بیش از چهار ماه است که حقوقی دریافت نکرده است و فرزندانم سر گرسنه بر بالشت می‌گذارند.
وی به انتقاد از شهردار پرداخت و ادامه داد: شهردار تنها با پیمانکاران مشغول عکس گرفتن است و به فریاد ما و فرزندانمان نمی‌رسد، پایه حقوق همسرم دو میلیون است اما هر سه چهار ماه یک‌بار مبلغ ناچیزی حدود سه میلیون عاید ما می‌شود.
این بانوی معترض ضمن بیان اینکه فرزندانم از کوچک‌ترین خواسته‌های خود محروم هستند و به دلیل عدم پرداخت اجاره‌بها مجبور شدیم به روستاهای اطراف بندرعباس نقل‌مکان کنیم، اضافه کرد: اگر کارگران شهرداری اعتراض کنند تهدید به اخراج می‌شوند، مشکل اساسی این است که شهردار از کارگران دفاع نمی‌کند و در جبهه روبه‌رو قرار دارد.
وی ادامه داد: برای دادخواهی و حل این مشکلات به هرجایی که به ذهنم می‌رسید، مراجعه کردیم حتی از شورای شهر بندرعباس خواهش کردیم به این مشکل که زندگی ما را مختل کرده است رسیدگی کنند اما راه به جایی نبردیم امروز هم که به اینجا آمدیم تا صدای مظلومیتمان را به گوش عالی‌ترین مقام دولت در استان برسانیم.
وی ضمن بیان اینکه ما به نمایندگی از بیش از ۵۰۰ نفر کارگری که چندین ماه است از حق‌الزحمه خود که حق قانونی و شرعی آن‌هاست محروم مانده‌اند دست به اعتراض زدیم، افزود: کارگر همه جا کارگر است، نباید تفاوتی قائل شد در حال حاضر حقوق معوقه کارگران منطقه یک پرداخت شد اما کارگران منطقه سه همچنان در انتظار هستند.
وی در پایان گفت: طبق صحبت‌هایی که نماینده ما با استاندار داشتند، قرار شده است حقوق معوقه و حق بیمه تنها دو ماه تا روز پنجشنبه نهم ادیبهشت ماه پرداخت شود که اگر این وعده محقق نشود شنبه هفته آینده دوباره به اینجا بازمی‌گردیم، مسئولان اندکی وجدان خود را از خواب بیدار کنند، روا نیست در این ایام روزه‌داری ما چنین در مضیقه و تنگنا باشیم.
*تجمع اعتراضی معلمان تازه استخدام شده کشورنسبت به سطح نازل حقوق مقابل مجلس برای چندمین بار
روز یکشنبه ۵ اردیبهشت برای چندمین بار،معلمان تازه استخدام شده کشوربرای بنمایش گذاشتن سطح نازل حقوق دست به تجمع مقابل مجلس زدند وخواهان رفع تبعیض وهمسان سازی حقوق شدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی معلمان تازه استخدام شده کشورنسبت به سطح نازل حقوق مقابل مجلس
روز دوشنبه ۲۳ فروردین برای باری دیگر، معلمان تازه استخدام شده کشوربا برپایی تجمع مقابل مجلس با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق وتبعیض در پرداخت حقوق ،بابرافراشتن بنرها،سردادن شعارها وایراد قطعنامه خواهان همسان سازی،رتبه بندی واقعی و حقوق برابردرمقابل کاریکسان شدند.

شعارها:
– ما نو معلمانیم خواهان حق مانیم
– شعار هر معلم مرگ بر استثمار
– همسانی حقوق ها حق ماست حق ماست
– حقوق ما ۲ میلیون خط فقر ۱۰ میلیون
– حقوق ها همسان بشه تبعیض برداشته شه
– زحمت چند برابر حقوق نابرابر
– ننگ ما ننگ ما صدا وسیمای ما
– صدا وسیما کجاست حقوق ما رو هواست
*ادامه اعتراضات کارگران سرویس و نگه‌داری شبکه برق و تاسیسات آبفا و تهویه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان نسبت به ادامه اذیت وآزار ۲ همکار حق طلب ازجمله ممنوع الورود کردن یکنفروابلاغ قطع همکاری با یکنفر دیگر،شرایط بد کاری،نداشتن امنیت شغلی و سکوت اداره کاربا برپایی تجمع مقابل فرمانداری
روزیکشنبه ۵ اردیبهشت، کارگران سرویس و نگه‌داری شبکه برق و تاسیسات آبفا و تهویه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی بندر امام) در ادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به ادامه اذیت وآزار ۲ همکار حق طلب ازجمله ممنوع الورود کردن یکنفروابلاغ قطع همکاری با یکنفر دیگر،شرایط بد کاری،نداشتن امنیت شغلی و سکوت اداره کاربه اعتصابشان ادامه دادند ومقابل فرمانداری ماهشهر تجمع کردند.
کارگران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی بندر امام) ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد رئیس اداره برق، تاسیسات و دستگاه نظارت این اداره، اضافه کردند: منشاء ایجاد شرایط متشنج در محیط کار انتصاب تحمیلی سرپرستان کار برای برخورد با کارگران در اداره کل بنادر است.
یکی از کارگران معترض افزود: علیرغم پیشنهاد کارگران و نمایندگان کارگری در خصوص حل مشکلات، مسئولین اداره کل سازمان بنادر شهرستان به جای حل مشکلات سعی بر ظاهرسازی در حل مشکلات و تعهدات خود داشته اند.
وی ادامه داد: عدم اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های شورای عالی کار، مصوبات کمیسیون کارگری و مفاد آن ها به بهانه موافقت‌ نکردن سازمان مناطق ویژه و شورای عالی مناطق ویژه تنها به کارگران ضرر می رساند.
این کارگران شرایط بد کاری، نبود امنیت شغلی و آیین نامه قانونی بین کارگر و کارفرما را از دیگر مشکلات کار خود عنوان کردند و گفتند: با توجه به مکاتبات قبلی از طرف نمایندگان مجلس و شورای تامین شهرستان مبنی بر ضمانت اجرای مصوبات کمیسیون کارگری تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
درهمین رابطه:اعتصاب دوباره کارگران سرویس و نگه‌داری شبکه برق و تاسیسات آبفا و تهویه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی بندر امام)
روز شنبه ۴ اردیبهشت برای باری دیگر، کارگران سرویس و نگه‌داری شبکه برق و تاسیسات آبفا و تهویه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی بندر امام)برای احقاق حقوق برحقشان دست از کارکشیدند.
براساس گزارش رسانه ای شده،این کارگران علاوه بر خواسته‌هایی که در آخرین تجمع خود(چهارشنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) اعلام کردند، خواهان تغییر سرپرست کارگاه آبفا هستند که به تازگی منصوب شده است.
قابل یادآوری است که روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰،کارگران سرویس و نگه‌داری شبکه برق و تاسیسات آبفا و تهویه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی بندر امام)برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به ادامه اذیت وآزار ۲ همکار حق طلب ازجمله ممنوع الورود کردن یکنفروابلاغ قطع همکاری با یکنفر دیگر،شرایط بد کاری،نداشتن امنیت شغلی و سکوت اداره کار دست از کارکشیده ومقابل ساختمان این اداره در شهرستان بندر امام تجمع کردند.
*دومین روزتجمع اعتراضی صیادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال ممنوعیت صید لنگری مقابل فرمانداری ماهشهر
روز یکشنبه ۵ اردیبهشت برای دومین روز متوالی،جمعی از صیادان برای اعتراض به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال ممنوعیت صید لنگری مقابل فرمانداری ماهشهر تجمع کردند.
تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:دولت به جای آنکه صید غیرمجاز ترال را ممنوع کند، حالا صید لنگری را ممنوع اعلام کرده و باعث شده دستکم ۵۰۰ لنج و ۳۰۰۰نفر بیکار شوند.
*تجمع اعتراضی اهالی روستا های نوق علیا رفسنجان نسبت به ماه ها بی آبی مقابل فرمانداری
روز یکشنبه ۵ اردیبهشت، اهالی روستا های نوق علیا شامل علی‌آباد، مهدی‌آباد، شجاع‌آباد و قائمیه برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بی آبی دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان رفسنجان در استان کرمان زدند.
برپایه گزارش رسانه ای شده،روستاهای نوق علیا شامل علی‌آباد، مهدی‌آباد، شجاع‌آباد و قائمیه سال‌هاست که از آب اسیدی و تلخ رنج می‌برند و این آب علاوه بر بیماری‌های پوستی، تأثیرگذاری بر بینایی، تأثیر مخرب روی ظروف و لوازم منزل و…داشته است اما از همان آب اسیدی و تلخ هم این روزها در روستاها خبری نیست.
اهالی نوق بارها و بارها برای رساندن صدای خود به مسؤولان مقابل فرمانداری، دفتر امام جمعه، شرکت آب و فاضلاب رفسنجان و استانداری کرمان مراجعه و تجمع کردند، بی‌آبی بیش از ۶ ماه است که مردم را اسیر کرده و صف‌های طولانی برای برداشت آب از تنها شیر روستا کاسه صبرشان را لبریز.
قرار بود چند ماه قبل نسبت به حفر چاهی در منطقه اقدام شود و دستگاه‌های حفاری و همه دستگاه‌های مربوطه در نقطه مورد نظر تخلیه شد، اما گویا اعتراضاتی هم از سوی عده‌ای مانع از حفاری شد.
به گفته چرخ‌انداز مدیرعامل شرکت آبفا رفسنجان دستگاه‌ها شبانه‌روز مبلغ بالایی اجاره داشتند و بدون اینکه کاری انجام شود خسارات زیادی در این خصوص وارد شده است.
اما زور دولتی‌ها و عوامل اجرایی برای حفر چاه به معترضان نرسید تا اینکه سرانجام دستگاه‌های حفاری را از محل مورد نظر برداشته تا جلوی خسارت بیشتر و ضرر را بگیرند.
بی‌آبی همچنان ادامه دارد تا اینکه امروز صبح در دوازدهمین روز از ماه رمضان مردم روستاهای یادشده مقابل دفتر فرماندار تجمع کردند.
جمعیت قابل توجهی یکصدا آمده بودند تا داد خود را بستانند، این مردم معتقدند وظیفه حکومت تأمین آب برای مردم است و حق هم همین است.
*تجمع اعتراضی کسبه بازار شهرستان پارسیان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وعدم حمایت دولت مقابل فرمانداری
روز شنبه ۴ اردیبهشت،جمعی از کسبه بازار پارسیان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدلیل بسته بودن مغازه هایشان دررچارچوب مقابل با کووید ۱۹ وعدم حمایت دولت دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان هرمزگان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:تا زمانی که برای تامین حداقل های زندگی و مایحتاج روزه مره کسبه تدبیری اندیشیده نشود، مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تنها موجب ضرر اقتصادی به کسبه است، در حالی که در ایام نوروزی و هجوم تورهای گردشگری و گردشگران به این شهرستان و برگزاری عروسی ها با محدودیت روبرو نشده بود.
چوب آن عدم مدیریت را اکنون و در این شرایط بد اقتصادی و در بهترین فصل فروش باید کسبه بخورند.
*جان باختن یک کارگر مقنی در حومه اصفهان براثر سقوط درچاه
عصر روز یکشنبه ۵ اردیبهشت،یک کارگر مقنی ۴۰ ساله تبعه افعانستان حین کاردر روستای حسین آباد از توابع منشیان در شرق اصفهان براثر سقوط درچاه دردم جانش را ازدست داد.
akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate