اعتصاب در فاز ۲ پالایشگاه آبادان، پتروشیمی تخت جمشید  و چند خبر دیگر

اعتصاب در فاز ۲ پالایشگاه آبادان، پتروشیمی تخت جمشید  و چند خبر دیگر

– روز شنبه ۴ اردیبهشت جمعی از کارگران پیمانی فاز ۲ پالایشگاه آبادان در اعتراض به محقق نشدن خواستها ‌و مطالباتشان دست به اعتصاب زدند. یک خواست مهم این کارگران قراردادهای دائمی کار است.

روز ۴ اردیبهشت ۲۰۰ نفر از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن شمال مازندران برای پیگیری خواسته هایشان در مقابل اداره کل راه‌آهن شمال در ساری اجتماع صنفی برگزار کردند. یک خواست فوری این کارگران اجرای طرح تجمیع است. به گفته کارگران اجرای این طرح  موجب یکسان‌سازی شرایط کار برای همه کارکنان خواهد شد. کارگران ابنیه فنی در تمامی فصول در سرما و گرما به کارهای سخت و طاقت‌فرسا مشغول کار هستند و بسیاری از آنها بصورت پیمانی کار میکنند. مستقیم شدن قراردادهای کاری، کوتاه شدن دست پیمانکاران، پرداخت بموقع دستمزدها، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش سطح دستمزدها از جمله خواستهایی است که این کارگران بخاطر آنها دست به اعتراض زده اند.

– روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت تعدادی از کارگران پیمانکاری در پتروشیمی تخت جمشید واقع در پارس جنوبی در اعتراض به قراردادهای موقت کاری و خلف وعده های داده شده دست به تجمع زدند.

– روز اول اردیبهشت کارگران پتروشیمی ایلام برای چندمین روز متوالی در اعتراض بە اخراج خود از کار  در مقابل استانداری ایلام تحصن کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۴ آوریل ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate