اخباروگزارشات کارگری ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارشات کارگری ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰

– اعتصاب وتجمعات کارگران شهرداری ویس دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه و وعده های توخالی مسئولان

– کنش های کارگران شهرداری های کشور درنیمه اول فروردین ماه ۱۴۰۰

– اعتصاب کارگران پروژه ای پالایشگاه اصفهان دراعتراض به سطح نازل حقوق برای دومین روزمتوالی

– ازسرگیری اعتصاب وتجمعات رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

– گزارشی از تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۹ فروردین  در گیلان –  رشت 

– ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ تهران جلوی تامین اجتماعی

– درحادثه آتش سوزی کارگاه  اسفنج سازی پردیس ۶ کارگر زنده زنده سوختند 

– جان باختن یک کارگر دراراک براثر سقوط از ارتفاع

– جان باختن یک کارگر در رشت براثر سقوط  درچاه آسانسور

– جان باختن یک کارگرسردشتی حین کاردر اقلیم کردستان براثر برق گرفتگی

*اعتصاب وتجمعات کارگران شهرداری ویس دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه و وعده های توخالی مسئولان

روز دوشنبه ۳۰ فروردین، کارگران شهرداری ویس دست از کارکشیدند وراهی کلانشهر اهواز شدند تا باتجمع مقابل استانداری خوزستان صدای اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه و وعده های توخالی مسئولان،هرچه بیشتر منعکس کنند.

روز یکشنبه ۲۹ فروردین نیز این کارگران از رفتن برسرکار خودداری کرده ومقابل ساختمان شهرداری این شهرستان اجتماع کرده بودند.

تجمع کنندگان به خبرنگاران گفتند:ماه ها دستمزد پرداخت نشده، دارند و بیمه آن‌ها نیز چندین ماه پرداخت نشده است.

این کارگران از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند واضافه کردند: علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

آن‌ها گفتند: در سال جاری و گذشته چند بار در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق دست به اعتراض زده و از کار کردن خودداری کرده‌ایم. در آخرین تجمع که (۲۹فروردین ماه) برگزار شد، مسئولان شهری وعده پیگیری مطالباتمان را دادند.

این کارگران که در بخش‌های مختلف مجموعه شهرداری کار می‌کنند، در ادامه گفتند: کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! در شرایط اقتصادی فعلی، حتی اگر کارگر دستمزد هم بگیرد، نمی‌تواند نیازهای ضروری خانوار را تامین کند چه برسد به ما که پرداخت دستمزدهایمان ماه‌ها به تعویق افتاده است.

به گفته یکی از کارگران، علیرغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت مطالبات ما باخبرند اما تا این لحظه در خصوص پرداخت مطالبات مزدی کارگران مجموعه شهرداری ویس اقدامی صورت نگرفته است.

*کنش های کارگران شهرداری های کشور درنیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۰

توضیحات رخداد تحت نظر بخش محل خدمت شهرداری شهر تاریخ شماره
اعلام حمایت سندیکاری رانندگان اتوبوسرانی شهرداری تهران نسبت به اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام حمایت دولتی اتوبوسرانی تهران ۱۸/۰۱/۱۴۰۰ ۱
کارگران به دلیل عدم واریز حق بیمه و حقوق و سنوات دست به تجمع مقابل شهرداری بوشهر زدند تجمع خصوصی پسماند بوشهر ۱۸/۰۱/۱۴۰۰ ۲
آتش نشانی اخراجی شهرکرد در مقابل شهرداری دست به تجمع زدند تجمع دولتی آتش‌نشانی شهرکرد ۲۱/۰۱/۱۴۰۰ ۳
کارگران که درخواست عقد قرارداد بلند مدت داشتند دست به تجمع زدند تجمع دولتی پسماند بجنورد ۲۳/۰۱/۱۴۰۰ ۴
۶۰ کارگر شاغل در سریش‌آباد کردستان به دلیل عدم دریافت  ۴ ماه حقوق ۱۳۹۹ دست به اعتصاب زدند اعتصاب دولتی تمام بخش ها سریش‌آباد ۲۳/۰۱/۱۴۰۰ ۵
نسبت به عدم پرداخت هشت ماه از حقوق سال۱۳۹۹ و عدم دریافت عیدی و سنوات سال گذشته دست به اعتراض زدند اعتراض دولتی خدمات شهری سی‌سخت ۲۴/۰۱/۱۴۰۰ ۶
دارندگان تاکسی در بندر عباس به دلیل جریمه های بی مورد راهنمایی و رانندگی برای چند ساعتی دست از کار کشیدند و تجمع کردند اعتصاب  شخصی تاکسیرانی بندر عباس ۲۴/۰۱/۱۴۰۰ ۷
تمام ۵۰۰ کارگرشهرداری شوشتر حداقل چهار ماه است که حقوق نگرفته اند. علاه بر آن عدم واریز حق بیمه ها توسط برخی از پیمانکاران مشکل ساز شده است. اعتراض دولتی و خصوصی تمام بخش ها شوشتر ۲۵/۰۱/۱۴۰۰ ۸
با بستن راه انتقال زباله ها به این منطقه اعتراض خود را نسبت به دپو زباله در نزدیکی این روستا اعلام کردند. اعتراض _ اهالی روستا میداوود ۲۶/۰۱/۱۴۰۰ ۹
سرقت واکسن پاکبانان شهرآبادان توسط اعضای شورای شهر ومدیران شهرداری اعتراض نا معلوم خدمات شهری آبادان ۲۷/۰۱/۱۴۰۰ ۱۰
نسبت به عدم  پرداخت ۶ ماه از حقوق های سال۱۳۹۹ اعتراض دولتی کل بخش ها بندرلنگه ۲۷/۰۱/۱۴۰۰ ۱۱
نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه از حقوق سال ۱۳۹۹ دست به اعتصاب و تجمع مقابل فرمانداری شهرستان خرمشهر زدند اعتصاب دولتی کل بخش ها خرمشهر ۲۸/۰۱/۱۴۰۰ ۱۲
سندیکاری شرکت واحد تهران نسبت به عدم واکسیناسیون رانندگان بی آر تی  اعتراض خود را اعلام نمود اعتراض دولتی اتوبوسرانی تهران ۲۸/۰۱/۱۴۰۰ ۱۳
نسبت به سرقت واکسن پاکبانان توسط مدیران شهرداری اعتراض نامعلوم خدمات شهری علی‌آباد کتول ۲۸/۰۱/۱۴۰۰ ۱۴
نسبت به سرقت واکسن پاکبانان توسط مدیران شهرداری اعتراض نامعلوم خدمات شهری اردکان ۲۹/۰۱/۱۴۰۰ ۱۵

*اعتصاب کارگران پروژه ای پالایشگاه اصفهان دراعتراض به سطح نازل حقوق برای دومین روزمتوالی

روزدوشنبه ۳۰فروردین برای دومین روز متوالی،۱۵۰ کارگر پروژه ای پالایشگاه اصفهان(شرکت odcc)برای اعتراض به سطح نازل حقوق ازرفتن برسرکار خودداری کردند.

به گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،از صبح ۲۹ فروردین ۱۵۰ کارگر پروژه ای شرکت odcc پالایشگاه اصفهان به دلیل کمی حقوق دست به اعتصاب زده و در خوابگاههای خود استراحت می کنند. مدیریت این شرکت نه تنها لیست حقوقی کمپین افزایش حقوق سال ۹۹ را اعمال نکرده است و به فیترهایش ۵ میلیون ۵۰۰ هزار تومان میداده با اعتصاب کارگران به ۷ میلیون رضایت داده است اما کارگران این مبلغ را در مقابل کاری که انجام می دهند ناچیز می دانند. 

از همه کارگران پروژه ای بیکار می خواهیم به آگهی های درخواست نیروی شرکت odcc پالایشگاه اصفهان توجه نکرده و ضمن حمایت از این برادران به اعتصاب آنها یاری برسانیم.

*ازسرگیری اعتصاب وتجمعات رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان واعتصاب وتجعاتشان را از سرگرفتند.

رانندگان معترض در جواب درخواست مسئولان شهرداری ارومیه مبنی برخودداری از هرگونه اعتصاب و تجمع،گفتند:تا زمانی که شهرداری به مطالبات آن‌ها توجه و مشکلات مالی آن‌ها را برطرف نکند، به شهروندان خدمات ارائه نمی‌دهند.

روز دوشنبه ۳۰ فروردین،یکی از رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی در زمینه عدم پرداخت مطالبات آنان به خبرنگار رسانه ای گفت: هیچ کسی به درد ما گوش نمی‌کند و سند ما آزاد است و می‌توانیم اتوبوس‌های خود را به فروش ‌رسانیم اما ما خواستار پیگیری و حل مشکلات خود از سوی نهادهای مربوطه هستیم.

وی افزود: در سال گذشته افزایش تورم، گرانی‌ و کمبود برخی کالاهای اساسی شرایط را برای زندگی تمامی اقشار جامعه مخصوصا قشر ضعیف و رانندگان سخت‌تر گذشته کرده است و درآمد روزانه کفاف زندگی روزانه را نمی‌کند.

راننده دیگری در این خصوص گفت: اگر نهادهای مربوط ماهیانه برای رانندگان حقوق و بیمه پرداخت کنند حاضر به فروش اتوبوس‌های خود به آنان هستیم.

یک راننده دیگراتوبوس‌های بخش خصوصی در ارومیه با بیان اینکه، برای حل مشکلات و پیگیری مطالبات رانندگان اتوبوس‌های شهری جلسه‌ ای با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد که در این جلسه از رانندگان درخواست شد که از هرگونه تجمع خودداری کرده اظهار داشت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته در این جلسه مقرر شد که تا پایان این ماه تمامی مطالبات رانندگان اتوبوسهای شهری پرداخت شود.

وی با بیان اینکه کل مبلغ و مطالبات رانندگان اتوبوسهای بخش خصوص ارومیه ۹۸۷ میلیون تومان برآورد شده است، افزود: این مبلغ از مطالبات رانندگان، از اربعین سال ۹۸ که اتوبوس‌های  شهری برای خدمات‌دهی به زائران حسینی به مرز مهران و خسروی اعزام شده بودند که دولت مبلغی به عنوان کمک بلاعوض به رانندگان پرداخت کرد.

وی عنوان کرد: از سال ۹۸ تاکنون بارها پیگیر مطالبات رانندگان بودیم که مسئولان ذیربط این مبلغ از مطالبات رانندگان را انکار کرده و متاسفانه مبلغ باقی مانده را واریز نکرده‌اند.

او با اشاره به اینکه بر اساس قرارداد مقرر شده بود که رانندگان این اتوبوس‌ها به مدت ۱۰ سال خدمات به شهرواندن ارائه کنند بیان کرد: مشکل اصلی رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوص این است که قرارداد آنها تمام شده و مالک ۱۰۰ در صدی این اتوبوس‌ها بوده و اگر مطالبات پرداخت نشود می‌توانند این اتوبوس‌ها را به فروش برسانند.

درهمین رابطه،سخنگوی شورای شهر ارومیه با بیان اینکه برای حل مشکلات رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی جلسات متعددی برگزار شده است، عنوان کرد: بر اساس تصمیمات گرفته شده است و در این جلسات مصوباتی به فرمانداری ارسال شده که فرمانداری این شهرستان مستندات این مطالبات و مستندات را درخواست کرده است.

وی بیان کرد: بنابراین مستندات این مصوبات به فرمانداری ارومیه ارسال شده است تا فرمانداری تصمیماتی نهایی را اعلام کند.

درهمین رابطه:

+ پایان اعتصاب رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه پس از ۲ هفته با دستیابی به بخشی از مطالباتشان

روز یکشنبه ۱۴ دی، رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه بدنبال واریز اولین مرحله پرداخت مطالبات به حسابشان به اعتصابشان پس از ۲ هفته خاتمه دادند.

قابل یاد آوری است که از روز شنبه ۲۹ آذر، رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه برای اعتراض به کاهش درآمد،عدم پرداخت حق بیمه وتسهیلات و وعده وعیدهای توخالی مسئولان اتوبوسرانی و شهرداری ارومیه،در اعتصاب بودند.

+ ادامه اعتراضات رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه با برپایی تجمع مقابل مجلس

روز دوشنبه ۸ دی، رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه در ادامه اعتصاب وتجمعاتشان از روز شنبه ۲۹ آذردر اعتراض به کاهش درآمد،عدم پرداخت حق بیمه وتسهیلات و وعده وعیدهای توخالی مسئولان اتوبوسرانی و شهرداری ارومیه ،خودرا به پایتخت رساندند ودست به تجمع مقابل مجلس زدند.

*گزارشی از تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۹ فروردین  در گیلان –  رشت 

قبل از ساعت ۱۰/۵ ماموران و لباس شخصی ها و عکاسان وابسته جلوی سازمان و محوطه را پرکرده بودند که بازنشستگان زن و مرد کم کم می آمدند و ماموران به هیچ وجه اجازه نمیدادند که به جلوی سازمان بیایند در نتیجه افراد به صورت گروه گروه در اطراف سازمان مستقر شدند و رو به روی سازمان یه گروه ۸ نفری خانم و ۳ مرد بودند که تا ساعت ۱۲/۱۵ ماندیم علیرغم افسری که مرتب رژه میرفت  

بدین ترتیب همه گروه ها محل رو  در ساعت ۱۲/۵  ترک کردند.

*۲۹فروردین ۱۴۰۰ تهران جلوی تامین اجتماعی

ساعت ده و ده دقیقه جلوی مجلس رسیدم، همه چیز آرام به نظر می رسید و از خیل پلیس ها خبری نبود، حداقل از دور این گونه به نظر می رسید، از پلیس ها و بازنشسته ها کسی دیده نمی شد. تنها دو پلیس به نرده ها تکیه داده بودند ویک لباس شخصی که بیسمش را به گونه ای نگه داشته بود که دیده نشود و پیراهن گشادش را روی شلوار معمولیش انداخته بود تا سلاح کمریش را بتواند در صورت حمل پنهان کند، در حال خوش و بش بودند.دو لباس شخصی جوان دوربین ها را در دست گرفته بودند و از هر فرد مسنی که آرام از جلوی تامین اجتماعی عبور می کرد فیلم می گرفتند. یک بازنشسته که یکی از دوبین ها روی او زوم شده بود با دیدن من به استقبالم آمد و با  اعتراض و بی قراری  گفت: پس چرا نمی آیند تا چند تا فریاد بزنیم و چندتا دشنام به این بی پدر و مادر ها بدهیم و با دست سازمان تامین اجتماعی را نشان داد. با خنده گفتم بیست دقیقه باقی مانده تا رسیدن بازنشسته ها هنوز زمان لازم است. آرام گفت پشت سرت را نگاه کن، یک لباس شخصی با بیسیمی در دست مانند برآمدن علف هرز از زمین( ساختمان سازمان) خارج شد و با شتاب به سوی ما می آمد. با رسیدن به ما با خشمی نهفته و دستوری گفت: اینجا اجتماع نکنید و پراکنده شوید. – اینجا با پول ما ساخته شده است خانه ی ماست، جلوی خانه خود ایستاده ایم، دو نفری شروع کردیم به یک گفتگوی منطقی با او، ولی ایشان بی اعتنا شروع کرد با بیسم گزارش تجمع دو نفری را اعلام کردن و نیروی کمکی برای پراکنده کردن را تقاضا کرد. پلیس های پنهان شده در سازمان تامین اجتماعی شروع کردند به بیرون آمدن. چون جمعیتی نیامده بود ما  به صورت موقت از آن محل دور شدیم. در فاصله دور تری دو اجتماع ۵ نفری ایستاده بودند که با آن ها در ساعت ده و سی دقیقه به جلوی تامین اجتماعی برگشتیم و با گفتگو در برابر تلاش پلیس برای پراکنده کردن مقاومت کردیم. با آمدن ما پلیس ها به تعداد بیشتر از سازمان خارج شدند و لباس شخصی ها با پرخاش گری بیشتری برای پراکنده کردن تلاش نمودند ولی کسی عقب نشینی نمی کرد و جمعیت هم دم به دم بیشتر می شد، این بار خانم ها با سرو صدا با پلیس وارد گفتگو شدند و خیل جدید پلیس ها بازنشسته ها را محاصره کردند ولی جمعیت آن قدر در حال افزایش بود که پلیس ها در پراکنده کردن، ناتوان شدند. لباس شخصی ها و پلیس برای ایجاد رعب و وحشت با یک حمله غافل گیرکننده یک بازنشسته را با خود به درون سازمان کشاندند و درب را بستند و در نگهبانی که همه چیزدر درون آن دیده می شد شروع کردند به ضرب و شتم آن بازنشسته اسیر. ضرب و شتم را به صورت عمدی  به گونه ای انجام می دادند تا همه ببینند و دچار وحشت شوند و پراکنده شوند. ولی تاثیر این حرکت بازتابی وارونه داد وبازنشسته ها با پرخاش و توهین به درب سازمان حمله کردند و با شعار و برخی با توهین و فریاد پلیس را مخاطب قرار دادند. تعداد جمعیت به حدی رسیده بود که دیگر امکان پراکنده شدن غیر ممکن شده بود این بار بر خلاف دفاعات قبل تنها یک نفر شعار دادن را شروع نکرد، بلکه هر بار یکی از بازنشسته ها شعاری را آغاز می کرد وهمگی آن را دنبال می کردند از این رو لباس شخصی ها نمی توانستند کسی را برای دستگیری نشان بدهند. از سوی دیگر شعار:  همکار بازنشسته آزاد باید گردد باقدرت فضا را پر کرده بود. رفت و آمد مردم در این خیابان شلوغ ( آزادی) به دلیل اجتماع بازنشسته به میان خیابان آزادی کشیده شد. پس از یک ساعتی که شعارهای همیشگی را فریاد زدند، سخنرانی بازنشسته ها به وسیله پیرمردی که در همه اجتماعات حظورفعال دارد شروع شد وهمه ی بازنشسته ها از او استقبال کردند.تثبیت موقعیت بازنشسته ها ظاهرا باعث عقب نشینی پلیس گردید . یک جوان تنومند با بدنی تراشیده ی ورزشکارانه با تی شرتی آستین کوتاه که بازوان حجیم او را بیرون انداخته بود با گردن بندی نقره ای بلند و لباس هایی کاملا غرب زده  در میان بازنشسته ها پرسه می زد هیچ کس تصور نمی کرد او یک پلیس لباس شخصی است . برخی از بازنشسته ها که با سن بالا  خسته از سر پا ایستادن بودند، گاهی توهینی نثارحاکمیت می کردند. این جوان در ظاهر غرب زده به یک باره به یکی از پیرمردان که به سختی می توانست روی پای خود بایستد حمله کرد ودوپلیس هم به او کمک کردند تا پیرمرد را کشان کشان به درون سازمان بکشانند. بازنشسته با چنگ و مشت به سر و صورت آن ها می زد. فریاد او باعث شد بازنشسته ها جمع را رها کردند ودر یک چشم به هم زدن با هو و فریاد پلیس ها را چنان محاصره کردند که امکان حرکت را از آن ها گرفتند و بازنشسته را از چنگ آن ها بیرون آوردند و به میان جمع کشاندند. پلیس ها باز عقب نشستند، زیرا برنامه ی دیگری را تدارک دیده بودند.

چند پلیس لباس شخصی خانم با عبای عربی در کنار خانم ها ایستاده بودند ولی خشم و توهین بازنشسته ها به پلیس مانع از حرکت آن ها شده بود.از این رو بدون سرو صدا و آرام خود را از میان جمعیت خشمگین خارج کردند، شاید گیرنده های مخفی آن ها به آن ها هشدار داده بود. یک خانم به سخنرانی پرداخت و به صورت طولانی موارد قانونی و تخلف دولتی ها از قانون را یاد آوری می کرد، هر چند دقیقه از میان جمعیت بازنشسته ای شعاری را متناسب با سخنرانی مطرح می کرد و همگی پاسخ  می دادند و سخنرانی ادامه می یافت. شعار  همکار بازنشسته و اسماعیل گرامی آزاد باید گردد مرتب تکرار می شد و شعار های کارگر زندانی آزاد باید گردد، فرهنگی زندانی آزاد باید گردد فضا را پر کرده بود. پس از این خانم،یک بازنشسته تامین اجتماعی قرارداد موقت پروژه ای شروع کرد به توضیح این واقعیت که تکیه بر موارد قانونی کار درستی نیست زیرا قانون وجود دارد ولی حاکمیت قصد اجرای آن را ندارد. زیرا دستور صندوق بین الملی پول به حاکمیت قانون زدایی است نه اجرای قانون ( نقل به مضمون) تنها مواردی که اجرا می شود سرکوب مردم است و برای اولین بار ویژگی تعدیل ساختاری را به چالش گرفت و اعلام کرد اگر فرزندان ما در آموزش و پرورش با ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان به عنوان حقوق دریافت می کنند آن هم با تدریس دردور افتاده ترین روستاها تا بقیه حقوق آن ها را دولت به جیب دلال های “بازار کار” واریز  کند، اگر دختران کارشناش و کارشناس ارشد ما را، به عنوان پرستار به کار می گیرند و بخش مهمی از حقوق شان را به جیب دلال ها بازار کار به نام شرکت های خدماتی می ریزند، به دلیل وجود مناسبات تعدیل ساختار و خصوصی سازی است که از دوران رفسنجانی وارد برنامه این حاکمیت پس از جنگ شده است. از این رو باید نفی این مناسبات را در شعار های خود مطرح کنیم وبا صدای بلند گفت: تدیل ساختاری،  نابود باید گردد.  همه جمعیت ازاین شعار برای اولین بار استقبال  کردند. تظاهرات بدین گونه ادامه داشت. در حمله بعدی لباس شخصی ها و پلیس به حاشیه جمعیت دو فرد دیگر را که از قبل نشان کرده بودند ربودند، برخی می گفتند  این دو نفر خانم بودند. بازنشسته ها دیر متوجه این حمله در کنار جمعیت شدند وپلیس توانست آن ها را از دسترس بازنشسته ها خارج کنند. پس از ساعت ها اعتراض، به وسیله یکی از بازنشسته ها روز و ساعت تظاهرات بعدی در جلوی مجلس اعلام شد. پس از اعلام ۵ اردیبهشت برای تجمع بعدی در جلوی مجلس، جمعیت پراکنده شد ولی نه به صورت همیشگی و معمولی، بلکه به صورت یک صف طولانی پیاده رو خیابان آزادی و قسمتی از خیابان را در اختیار گرفتند و با شعارهای همیشگی که حاکمیت را به شدت به چالش می گرفت راه پیمایی را ادامه دادند و با طرح شعار: درد ما درد شماست، به ما بپیوندید مردم را مخاطب قرار دادند و با طرح شعار کارگر فرهنگی باز نشسته، اتحاد اتحاد، اتحاد زحمت کشان را فریاد زدند.بدین گونه تظاهرات این روز در شکلی کامل تر و با شیوه ای متفاوت تر، عملی شد.

ناصرآقاجری

۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰

*درحادثه آتش سوزی کارگاه  اسفنج سازی پردیس ۶ کارگر زنده زنده سوختند 

صبح روز دوشنبه ۳۰ فروردین،بر اثر وقوع آتش سوزی در یک کارگاه اسفنج سازی واقع در پردیس، کرشت، بلوار خلیج فارس۶ کارگر زنده زنده سوختند و۱تا ۳ کارگر مصدوم شدند.

*جان باختن یک کارگر دراراک براثر سقوط از ارتفاع

روز یکشنبه ۲۹ فروردین،یک کارگر ۵۰ ساله حین کاردر طبقه پنجم یک ساختمان واقع در یکی از محله‌های شهرستان اراک  بدنبال سقوط در دم جان باخت.

*جان باختن یک کارگر در رشت براثر سقوط  درچاه آسانسور

یک کارگر ۵۱ ساله حین کاربنایی در ساختمانی نیمه کاره واقع دررشت،در پی سقوط به درون چاه آسانسوردردم جانش را ازدست داد.

*جان باختن یک کارگرسردشتی حین کاردر اقلیم کردستان براثر برق گرفتگی

جان باختن یک کارگر اھل روستای نیوەژ سردشت استان کردستان حین کاردر اقلیم کردستان براثر برق گرفتگی جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate