۲۹ فروردین: تجمعات پرشور بازنشستگان در تهران و شهرستانها

۲۹ فروردین: تجمعات پرشور بازنشستگان در تهران و شهرستانها

یکشنبه های اعتراض

روز ۲۹ فروردین تجمعات “یکشنبه های اعتراض” بازنشستگان وسیعا برگزار شد و یک روز اعتراضی پر شور دیگر را رقم زد. در این روز بازنشستگان بطور سراسری در تهران و شهرستانها  در اعتراض به خلف وعده ها و حقوقهای نازل خود در شمار وسیع دست به تجمع زده و فریاد اعتراضشان را علیه فقر و دزدی ها و اختلاسها بلند کردند.  بازنشستگان بر اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون تاکید دارند. و اعلام کرده اند و نشان داده اند که از حقوق خود کوتاه نمی آیند. بنا بر گزارشات تا کنونی علاوه بر تهران این تجمعات در شهرهای اهواز، کرج، اصفهان، بهشهر، کرمان، کرمانشاه، دزفول، قزوین، شوش، مشهد، اراک و بندرعباس،  برگزار گردید.

جمعیت زیادی در این تجمعات شرکت داشتند و شعارهای آنها از جمله عبارت بودند از:”یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، “معیشت، منزلت،حق مسلم ماست”، “تا حق خود نگیریم، ازپا نمینشینیم”، “تامین اجتماعی خجالت، خجالت”، “سفره ما خالیه، وعده وعید کافیه”،  “بازنشسته بیدار است،از تبعیض بیزار است”، “فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، “ما دیگه رای نمیدیم، از بس دروغ شنیدیم”، “مجلس، دولت، بس است فریب ملت”،”همکار بازنشسته آزاد باید گردد”، “مسئول بی لیافت، استعفا، استعفا”، “همسازی کجا بود دروغ بود و ریا بود”، “همسان سازی ندیدیم،  خیلی دروغ شنیدیم”، مدیر بی کفایت نمیخوایم نمی خوایم”، ” وزیر بی کفایت نمیخوایم  نمی خوایم”، ” کشور ما رو گنجه   بازنشسته تو رنجه”، و ” گرانی، تورم، بلای جان مردم”،  “اتحاد،  اتحاد، رمز پیروزی ما”،

همچنین در این تجمعات بنرها و پلاکاردهایی چون “حقوقهای نجومی فلاکت عمومی” ، “خط فقر ۱۲ میلیون، حقوق ما سه میلیون”، “درمان رایگان”، “درمان پولی نه”، “نه به فقر”،  قابل توجه بود.

در تهران در اعتراض به فقر و گرسنگی، بازنشستگان سفره خالی پهن کردند و شعارهای اعتراضی خود را فریاد زدند . سپس با راهپیمایی در برابر سازمان تامین اجتماعی با شعار درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید مردم را به پیوستن به صف اعتراض  خود فراخواندند.  در این تجمع بازنشستگان با  شعار “مرگ بر فیلمبردار وابسته” اعتراض خود را به مامورین اطلاعاتی جمهوری اسلامی که برای شناسایی مشغول فیلمبرداری بودند، ابراز کردند. دربهشهر نیز بازنشستگان مقابل تامین اجتماعی سفره خالی پهن کردند و شعارهای اعتراضی شان را فریاد زدند.  در اهواز جمعیت بزرگ بازنشستگان با فریاد شعارهایشان تا محل تامین اجتماعی در وسط خیابان راهپیمایی کردند وشعارهای تعرضی ای چون “بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “ما دیگه رای نمیدیم، از بس دروغ شنیدیم” را سردادند. در میان شعارهای بازنشستگان در اهواز یکی دو شعار الله اکبر و ای رهبر گرامی حمایت، حمایت نیز لحظاتی شنیده شد که هشدار دهنده است و نباید اجازه داد که بهیچوجه دفاع از حکومت چپاولگر اسلامی و رهبرش به میان اعتراضات قاچاق شود و به اتحاد بازنشستگان و استحکام مبارزات لطمه وارد کند.

در شوش بازنشستگان هفت تپه و کاغذ پارس از جمله شرکت کنندگان در تجمع بودند.

خواستهای بازنشستگان عبارتند از: اجرای کامل همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای ۱۲.میلیون، درمان رایگان و تحصیل رایگان برای همه و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاس ها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات توسط حکومت و آزادی اسماعیل گرامی و همه زندانیان سیاسی، حق تشکل، حق تجمع و حق اعتراض بدور از هرگونه امنیتی کردنی،

شعارهای کوبنده بازنشستگان بیانگر خواستها و مطالباتشان است. از اعتراضات و مطالبات بازنشستگان و یکشنبه های اعتراض باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹فروردین ۱۴۰۰، ۱۸آپریل ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate