اخباروگزارشات کارگری ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارشات کارگری ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰
– تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی برای احقاق حقوق برای سومین بار در فروردین ماه
– زنده باد همبسگی کارگران:
بیانیه کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی در رابطه با اجحاف آموزش و پرورش نسبت به فارغ التحصیلان دانشسراهای کل کشور
– تجمع اعتراضی جمعی ازکارگران جهاد کشاورزی خوزستان نسبت به اخراج از کار‌ مقابل استانداری
– ادامه اعتراضات کارگران کارخانه پارس متال نسبت به زیر تعهد زدن کارفرما با برپایی تجمع مقابل قوه قضائیه
– تجمع اعتراضی سهامداران مقابل ساختمان بورس اوراق بهادار
– ادامه تجمعات سهامداران شپلی برای تحویل پلی اکریل به هیئت مدیره شرکت مقابل استانداری اصفهان
– تجمع اعتراض جمعی از دانشجویان علوم پزشکی نسبت به حدنصاب قبولی در آزمون‌های علوم پایه و پره انترنی مقابل وزارت بهداشت
– جان باختن کارگر اداره آب و فاضلاب درروستای ایلخچی حین کار
– جان باختن یک کارگر در کرمانشاه براثرسقوط از ارتفاع
– جان باختن کارگراداره برق اهواز بدنبال سقوط از تیربرق دربیمارستان
*تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی برای احقاق حقوق برای سومین بار در فروردین ماه
روز یکشنبه ۲۲ فرورین برای سومین باردراین ماه ازسال جدید، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی برای احقاق حقوقشان در شهرستان های اراک،اردبیل،اصفهان،اندیمشک،اهواز،ایلام،بجنورد،بهشهر،تبریز، خرم آباد، دزفول، رشت،زنجان، ساری،سنندج، شاهرود،شوش،شوشتر،شیراز،قزوین،کرج،کرمان،کرمانشاه، مشهد،نوشهر، نیشابور، یزد و….. دست به تجمع مقابل اداره تامین اجتماعی زدند.
در تهران کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی پس از برپایی تجمع مقابل مجلس دربهارستان بطرف برنامه وبودجه راهپیمایی کردند وبه تجمعشان مقابل این سازمان با شعار «نوبخت بیا پایین» ادامه دادند.
گزارشات منتشره در کانال های تلگرامی حاکی از بازداشت یکی ازتجمع کنندگان درتهران می باشد که با شعار«بی شرف بی شرف ولش کن» حاضرین همراه شد.
در تبریز کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مقابل اداره کل استان آذربایجان شرقی سفره خالی پهن کردند و درادامه وارد ساختمان شدند وبا سردادن شعارها وایراد سخنرانی به تجمعشان ادامه دادند.
تجمع کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مقابل استان گیلان مقابل اداره کل در رشت با یورش نیروهای امنیتی وبازداشت دستکم ۵ نفر از تجمع کنندگان همراه شد.

+شعارها:
– اسماعیل گرامی آزاد باید گردد
– خیلی وعده شنیدیم ما دیگه رای نمیدیم
– ما دیگه رای نمیدیم از بس دروغ شنیدیم
– عدالتی ندیدیم ما دیگه رای نمیدیم
– دشمن ما همینجاس دروغ میگن آمریکاس
– هزینه هادلاریه حقوق ماریالیه
– تاحق خود نگیریم ازپای نمی نشینیم
– می بینید؟ می بینید؟ سفره های ماخالیه
– فقط کف خیابون به دست میاد حقمون
– منزلت معیشت حق مسلم ماست
– وزیر بی لیاقت استعفا استعفا
– فریاد فریاد ازاین همه بیداد
– وعده وعید کافیه سفره ی ما خالیه
– تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم
– دشمن ما همین جاس دروغ میگن آمریکاس
– می میریم می میریم حقمونو میگیریم
– بودجه فلاکت ملغی باید گردد
– کشتی بازنشسته امروز به گل نشسته
– گرانی تورم بلای جان مردم
– همسان سازی کجا بود دروغ، تزویر، ریا بود
– این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی
– مسئول بی کفایت نمی خواهیم نمی خواهیم
– اندوختمون کجا رفت به جیب زالوها رفت
– تامین اجتماعی عدالت عدالت
– تامین اجتماعی خجالت خجالت
+گزارشات برگرفته از شبکه های اجتماعی:
۱- کانال سندیکا کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:
۲۲فروردین، تجمع اعتراضی بزرگ وسراسری بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران و همزمان در دهها شهر درکشور
بازنشستگان تامین اجتماعی برای سومین بار در اولین ماه سال ۱۴۰۰بار دیگر همزمان درتهران و شهرهای کرج ، قزوین ،اراک ،خرم آباد، اصفهان، مازندران بهشر ، تبریز، بجنورد، کرمانشاه، شیراز، زنجان، نوشهر، نیشابور در اعتراض به وضعیت سخت معیشتی و وعده های دروغین مسئولان و نارضایتی شدید از وضعیت موجود به خیابان ها آمدند و تا لحظه ارسال این گزارش همچنان این اعتراضات ادامه دارد .
۲- گزارش یک بازنشسته درباره تجمع کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گیلان در رشت:
۲۲ فروردین جلوی تأمین اجتماعی گیلان غوغایی بود. جمعیت انبوه بود و بازنشستگان همه عصبانی از وعده‌های دروغ. تنش هم پیش آمد. ۵_۶ نفر را دستگیر کردند.گاز فلفل هم زدند.
بازنشستگان جلوی ون پلیس را در خیابان سد کردند و توی خیابان نشستند ولی پلیس با زدن گاز فلفل توانست خیابان را باز کند و دستگیر شدگان را با خودشان ببرند. نزدیک به دو ساعت طول کشید.
۳- یورش نیروهای امنیتی و انتظامی به تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در رشت
براساس گزارش ها تجمع بزرگ و سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی، امروز ۲۲ فروردین با یورش به بازنشستگان در رشت همراه بود. نیروهای سرکوب در برابر جمعیت انبوه بازنشستگان در رشت که از وعده های دروغ مسئولان به خشم آمده بودند، اقدام به بازداشت تعدادی از بازنشستگان کرد. حداقل ۵ نفر را دستگیر کردند و گاز فلفل هم زدند. بازنشستگان معترض برای جلوگیری از بردن بازداشت شده گان جلوی ون پلیس را در خیابان سد کردند و در خیابان نشستند ولی پلیس با زدن گاز فلفل توانست خیابان را باز کند و دستگیر شدگان را با خود ببرد.
۴- گزارشی از تجمع در رشت!
از ساعت ۱۰ تجمع آغاز شد. ۳۰۰ بازنشسته کم کم به تجمع پیوستند. بعد از چندین ماه برای اولین بار این همه نیروی پلیس را در محل تجمع حاضر شده بودند. جمعیت هر لحظه زیادتر می شد. چند نفر از افراد نیروی انتظامی با دوربین های کوچک بر روی سینه خود فیلم میگرفتند .در این هنگام یکی از بازنشستها با موبایل خود خواست فیلم بگیرد که پلیس شدیدن با آن برخورد کردند. جو بسیار امنیتی شده بود. ساعت حدود ۱۱ خانمها شروع به سردادن شعار:« فقط کف خیابان بدست میاد حق مان» را کردند بعد از حدود ۱۰ دقیقه شعار ۳ پلیس بمیان جمع آمدند و دستور متفرق شدن را دادند. ولی در عوض شعار ها تندتر شد:« ما دیگه رای نمیدیم از بس دروغ شنیدیم» حدود نیم ساعت از شعار دادن گذشته بود که یکی از لباس شخصی ها گفت: به دوستانتان بگوئید شعار ندهند مدیرکل می خواهد حرف بزند. شعار قطع شد. بازنشستگان دور مدیر کل حلقه زده بودند که چند نفر در یک خط با سرعت بطرف مدیر کل رفته و یکی از بازنشستگان را گرفتند. تلاش بازنشسته ها برای آزادی همکارانشان موثر واقع نشد. بازنشستگان در حال مذاکره برای آزادی دوستانشان بودند که باز هم چند نفر دیگر را با خشونت بسیار زیاد سوار ون کردند. بتزنشسته ای به طرف مدیر کل رفته و اعلام کرد:« شما مسئول این گرفتاری هستید اگر بلایی بر سر دوستان ما بیایید شما باید پاسخگو باشید شما با دزدیهایتان نیرنگهایتان باعث شدید که پای ما به اینجا کشیده شود و حالا دوستان ما گرفتار بی تدبیری شما شدند» همه بازنشستگان دور ماشین را گرفته و خانمها زیر چرخ ماشین نشستند بالای سرشان هم حدود ۲۰ نفر از بازنشسته ها گرد آمده بودند. هرچه خواستند ماشین را حرکت بدهند نشد ولی حدود ۲۰ متر ماشین حرکت کرد ولی در همین حال باز چند نفر از بازنشسته ها بازداشت شدند. تلاش دوباره بازنشسته ها با اسپری پاسخ داده شد که باعث سوز چشم و دهان و سرفه مدام گردید. خانمها با آن همه فشار دوباره جیغ میزدند:« جلو ماشین را بگیرید» که ناگهان هورای بازنشستگان بلند شد و همه بازنشستگان را آزاد کردند.
باید اقرار کنیم که خانمها بسیار شجاع تر از ما آقایان هستند .درود بر شرفشان
منبع:کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران
+دستگیری یکی از بازنشستگان در تهران
تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران هم با محاصره نیروهای انتظامی و لباس شخصی و دستگیری حداقل یک نفر از بازنشستگان در مقابل مجلس همراه بود که جمعیت با شعار: بیشرف بیشرف ..ولش کن ولش کن به این تهاجم واکنش نشان داد.
+تداوم بازداشت اسماعیل گرامی
اسماعیل گرامی از بازنشستگان معترض تأمین اجتماعی که روز شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ در منزل خود توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد هنوز در زندان اوین و در بازداشت به سر میبرد.
اسماعیل گرامی در تجمع کارگران و بازنشستگان روز ۱۷ اسفند ۹۹ هم دستگیر شده بود و همان شب آزاد گردید.
دستگیری و اعمال فشار بر بازنشستگان و کارگران در راستای سرکوب اعتراضات آنها صورت می‌گیرد .
هر نوع بازداشت و سرکوب کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران محکوم است و اسماعیل گرامی و تمامی کارگران و بازنشستگان بازداشت شده و زندانی باید به فوریت و بی قید و شرط آزاد گردند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
+گزارشات رسانه ای شده:
۱- تجمع بازنشستگان مقابل ادارت شهرستانی تامین اجتماعی/ اعتراض به برابر نشدن مستمری با هزینه سبد معیشت
بازنشستگان تامین اجتماعی از دقایقی پیش در شهرستان‌ها مقابل ادارات تامین اجتماعی تجمع کردند.
بازنشستگان تامین اجتماعی به عدم افزایش مستمری خود متناسب با هزینه‌های سبد معیشت که ۶ میلیون و ۸۹ هزار تومان تعیین شده، معترض هستند و می‌گویند که حداقل مستمری باید به این مقدار نزدیک یا با آن منطبق شود.
بر همین اساس بازنشستگان خواهان اجرای صحیح متناسب‌سازی مرحله‌ دوم هستند و می‌گویند که نباید با اجرایی مرحله دوم همچنان بازنشستگان حداقلی‌بگیر زیر خط هزینه‌های سبد معیشت مستمری دریافت کنند.
بازنشستگان همچنین خواهان توجه به وضعیت کف‌بگیران، بازماندگان و از کارافتادگان هستند که مستمری تعداد زیادی از آنها همچنان پایین‌تر از ۴ میلیون تومان است.
مورد دیگری که بازنشستگان به آن اعتراض دارند عدم محاسبه متناسب‌سازی مرحله اول در پایه حقوق بابت اعمال ماده ۹۶ و افزایش سنواتی ۱۴۰۰ است.
عدم توجه به آرای دیوان عدالت اداری در مواردی متعدد ازجمله متناسب‌سازی مزایا با شاغلین و حکم دیوان در رابطه با مشاغل سخت و زیان‌آور، عدم توجه به ضرایب بازنشستگی سایر سطوح مزدی هم از دیگر مواردی است که بازنشستگان را نگران کرده است.
همچنین بازنشستگان جدید نسبت به عدم اجرای دقیق متناسب‌سازی برای خود معترض هستند.
۲- تجمع بازنشستگان کارگری مقابل مجلس/ هنوز دریافتی‌مان نصف خط فقر است!
بازنشستگان کارگری تهران با حضور مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار پیگیری مطالبات خود توسط نمایندگان شدند.
امروز (۲۲ فروردین) از ساعت ۱۰:۳۰ جمعی از کارگران بازنشسته در اعتراض به احکام صادره توسط سازمان تامین اجتماعی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کردند.
حاضران در تجمع با بیان اینکه از نمایندگان مجلس درخواست داریم به قانون‌گریزی ورود کنند و اجازه ندهند معاش کارگران بازنشسته تا این حد دچار بحران باشد، خواستار رفع تبعیض و اصلاح احکام حقوقی شدند.
آنها می‌گویند: علیرغم اینهمه وعده و وعید، هنوز دستمزدمان نصف خط فقر است؛ متناسب‌سازی دور اول در افزایش حقوق‌ها منظور نشده و متناسب‌سازی دور دوم نیز اجرا نشده است؛ چه کسی باید به داد ما برسد؟
آنها اعلام کردند: معاش شایسته، درمان رایگان و خدمات حمایتی مکفی، حق کارگران بازنشسته کشور است.
۳- تجمع و اعتراض حقوق بگیران بیمه تامین اجتماعی در اهواز
کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان برای پیگیری مطالبات خود، شرایط بد اقتصادی و اعتراض به تبعیض در پرداختی‌ها مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان دست به تجمع زدند.
تعدادی از حقوق بگیران بیمه تامین اجتماعی صبح امروز یکشنبه(۲۲فروردین ماه)، مقابل اداره کل تامین اجتماعی خوزستان تجمع و نسبت به شرایط معیشتی و عدم اجرای مصوبات قانونی در خصوص یکسان سازی حقوق ها اعتراض دارند.

تجمع کنندگان که با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی با مضامین: «افزایش با تورم، حق مسلم ماست»، «ما بازنشستگان تامین اجتماعی اجرای صحیح ماده ۸۹ و ۹۶ را از سازمان تامین اجتماعی خواستاریم»، «عدم تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و لشکری»، «اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ماده ۹۶»، اعتراض خود را به مسوولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند.
گفتنی است این تجمع که با شعارهای مطالباتی همراه است و کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان برای پیگیری مطالبات خود، شرایط بد اقتصادی و اعتراض به تبعیض در پرداختی‌ها مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان دست به تجمع زدند.
۴- اعتراض بازنشستگان کارگری شهرستان شوش و هفت‌تپه/ همچنان حداقل‌بگیر هستیم
بازنشستگان کارگری شهرستان شوش و هفت تپه با حضور مقابل اداره تامین اجتماعی شهرستان شوش، پیگیر مطالبات بازنشستگی خود شدند.
امروز (۲۲ فروردین ماه) جمعی از بازنشستگان کارگری در شهرستان شوش و هفت تپه با حضور مقابل اداره تامین اجتماعی این شهرستان، خواستار بر آورده شدن مطالبات خود شدند.

این بازنشستگان گفتند: صدور احکام بازنشستگان کارگری در بیستم فروردین، موجب انتقادات گسترده این بازنشستگان ازجمله بازنشستگان شهرستان شوش و هفت تپه شد. گروه‌های مختلف مستمری‌بگیران از اعمال نشدن افزایش متناسب‌سازی دور اول در افزایش ۱۴۰۰ انتقاد دارند اما در این میان بازنشستگان سخت و زیان‌آور که ماه‌ها برای احقاق حق و اصلاح متناسب‌سازی دوندگی کرده بودند، بیش از دیگران شاکی هستند.
آنها افزودند: اعتراض ما به‌ عدم محاسبه متناسب‌سازی مرحله اول در پایه حقوق بابت اعمال ماده ۹۶ و افزایش سنواتی ۱۴۰۰ است. به همین دلیل مقابل اداره تامین اجتماعی شهرستان محل سکونتمان حاضر شده‌ایم و از این نهاد درخواست داریم به مطالبات ما پاسخ دهد.
آن‌ها اضافه کردند: نه اصلاحات متناسب‌سازی و نه متناسب‌سازی اولیه در مردادماه، هیچ‌یک برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور منظور نشده است. به مطالباتمان پاسخ دهید.
۵- تجمع مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی
بازنشستگان استان مرکزی امروز بار دیگر مقابل ساختمان تامین اجتماعی اراک تجمع کردند و خواستار اجرای صحیح طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان شدند

۶- تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی تبریز در مقابل ساختمان این سازمان
عدم اجرایی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی صبح امروز – یکشنبه ۲۲ فروردین ماه- بار دیگر تجمع اعتراضی این قشر را رقم زد.
یکسان سازی حقوق بازنشستگان، مطالبه چند ساله‌ای است که این قشر را درگیر خود کرده است اما بعد از یکسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان پابرجاست و خبری از افزایش حقوق متناسب با دیگر افزایش‌ها نیست. همین مسئله موجب اعتراض و تجمع چندین باره بازنشستگان در تبریز و سایر شهرهای کشور شده است. مجلس اعلام کرده که اعتبار لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تامین شده اما دولت به برخی دلایل حاضر به اجرای آن نیست.
عدم اعمال متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اولین پرداختی سال ۱۴۰۰ هم عیان شده و به دنبال همین مساله بازنشستگان تامین اجتماعی صبح امروز در تبریز مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی استان تجمع کردند.
۷- تحصن بازنشستگان تبریزی در اعتراض به تبعیض ها / وعده‌های پیشین بی‌نتیجه مانده
صبح امروز جمعی از مستمری بگیران تبریزی در اعتراض به عدم اجرایی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در محل اداره کل تامین اجتماعی دست به تحصن زدند.
بعد از صدور احکام در بیستم فروردین، بازنشستگان کارگری از احکام صادره انتقادات بسیار کردند. گروهی از بازنشستگان تخلفات رخ داده در صدور احکام را اینگونه برشمردند:
محاسبه حقوق با پایه ۹۸
حذف مبلغ متناسب سازی مردادماه ۹۹
محاسبه نکردن حقوق از کار افتادگان و بازماندگان برابر ماده ۱۱۱قانون تامین اجتماعی
به حساب نیاوردن علی‌الحساب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اسفندماه۹۹
عدم ترمیم متناسب‌سازی سال ۱۳۹۹ و اضافه نکردن مبلغ علی‌الحساب در پایه مستمری ۹۹
حذف مبلغ اضافه شده اسفندماه به حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور که حتی از دیوان عدالت هم رای دارند
افزایش مزایای سالانه به عنوان متناسب‌سازی و از محل بودجه متناسب‌سازی
متناسب‌سازی مرحله دوم در احکام ۱۴۰۰ انجام نشده است
عدم افزایش حق سنوات هر ساله

آنها می‌گویند: همچنان تبعیض برقرار است؛ تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار و تبعیض میان بازنشستگان کارگری و بازنشستگان صندوق‌های کشوری. تمام وعده‌های پیشین بی‌نتیجه مانده است و در عمل محقق نشده است.
*زنده باد همبسگی کارگران:
بیانیه کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی در رابطه با اجحاف آموزش و پرورش نسبت به فارغ التحصیلان دانشسراهای کل کشور
در شرایطی که وضعیت نامناسب اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی و ….عرصه را بر تمامی اقشار مردم تنگتر و تنگتر می نماید و وضعیت زندگی اسفبار مردم هر روز وخیم تر میشود ، وزارت آموزش و پرورش در یک اقدام کاملا غیر انسانی و برده وار ، نسبت به نیروهایی که از دانشسراهای سراسر کشور از سال ۷۳_۷۴_۷۵ جذب این سازمان شده و در پایان سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ در شرف بازنشستگی بودند، با گرفتن یک رای کذایی از دیوان عدالت اداری ، سعی دارد با یک اجحاف قرون وسطایی ، این نیروها را دو سال دیگر به کار اجباری وادار کند.
واقعیت اینست که این نیروها در آن زمان به علت سو مدیریت مدیران وقت و علیرغم داشتن قرارداد رسمی بین این نیروها و آموزش و پروش دو سال را بدون استخدام ماندند،طی یک پروسه قضایی که منجر به رای وحدت رویه در این زمینه شد آموزش و پروش مکلف به کسر حق بیمه آن دو سال از حقوق کارکنان و احتساب آن در سنوات این نیروها شد.با گذشت سالها از این موضوع و در آستانه بازنشستگی این نیروها باز هم سو مدیریت در وزارت آموزش و پرورش ، توام با شکستن رای قبلی و صادر شدن رای جدید مبنی بر حذف آن دو سال از سنوات شد.
جالب اینجاست که این مدیران کارنابلد وقتی با اعتراض این نیروها مواجه شدند،انها را به شکایت فرا خوانده و خود را طرفدار فرهنگیان نشان میدهند،در حالیکه خوب میدانند که حتی اگر این اعتراضات به پاسخ مثبتی منجر شود حداقل دوسال زمان خواهد برد و این وقت کشی ها و مرور زمان قطعا منجر به تضییع حقوق این عزیزان خواهد شد.
بدیهی است که اجرای یک چنین سیاستهای وقیحانه و بی‌شرمانه در طول این سالها تمامی انگیزه های این فرهنگیان را از بین برده است.سو مدیریت در این سازمان عریض و طویل و بی دروپیکر به قدری مرسوم و عادی شده است که حتی ابایی از کسر سنوات خدمت کارمندان خود ندارد.
کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی ضمن محکوم نمودن این اقدام وقیحانه ، آموزش و پرورش را به رعایت حقوق شغلی و انسانی این نیروها فرا میخواند و معتقد است اگر این اجبار دوساله به زور به این فرهنگیان تحمیل شود ، دود حاصل از بی انگیزگی و تبعات ناشی از این اقدام غیر قانونی آموزش و پرورش ، در مرحله اول به چشم دانش آموزان و در مرحله بعد به چشم حاکمیت خواهد رفت.
فروردین ۱۴۰۰
کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی
*تجمع اعتراضی جمعی ازکارگران جهاد کشاورزی خوزستان نسبت به اخراج از کار‌ مقابل استانداری
روز یکشنبه ۲۲ فروردین،۱۹۶ نفر از کارگران حراست و قسمت اداری جهاد کشاورزی خوزستان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به اخراج از کار ازپایان ماه جاری دست به تجمع مقابل ساختمان استانداری زدند.

یکی از حاضران درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: حدود ۱۹۶ نفر از پرسنلی که نامه پایان کار خود را دریافت ۲ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند و بعد از سال‌ها کار نامه پایان کار برای ما صادر شده است.
وی ادامه داد: به ما‌ گفته شد شما نیروی پیمانکاری هستید و قرارداد جدیدی با پیمانکار جدید بسته نشده تا شما در کار خود بمانید، در صورتی که ما از طریق پیمانکار مشغول به کار نشدیم و از طریق خود سازمان وارد کار شدیم و بعد از آن زیر نظر پیمانکار قرار گرفتیم.
اوبا بیان اینکه بهانه آنها برای صدور نامه پایان کار ۱۹۶ نفر در آخر همین‌ ماه کمبود بودجه است، افزود: در طول سالیانی که به‌صورت شبانه‌روزی کار کردیم از کمترین مرخصی و امکانات برخوردار بودیم .
وی گفت: در چند مدت اخیر نیروهای زیادی بازنشسته شده‌اند، چرا باید ما را اخراج کنند؟ ما هرساله مراحل گزینش را نیز طی می‌کردیم.
اودر پایان با اشاره به دریافت حقوق کمتر از قانون کار در این سال‌ها، عنوان کرد: اضافه کار، حق شیفت، حق لباس و نظیر آن نیز در طول این سال‌ها نیز به ما تعلق نگرفت و از حداقل حقوق برخوردار بودیم.
*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه پارس متال نسبت به زیر تعهد زدن کارفرما با برپایی تجمع مقابل قوه قضائیه
روز شنبه ۲۱ فروردین، کارگران کارخانه پارس متال برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به زیر تعهد زدن کارفرمادست به تجمع مقابل ساختمان قوه قضائیه زدند.
برپایه گزارش رسانه ای شده،سال ۹۱، این شرکت برای تسویه حساب سنوات معوقه کارگران با بانک مهر اقتصاد وارد مذاکره شده است تا با دریافت وام بانکی، مطالبات عقب مانده کارگران کارخانه را تسویه کند. کارخانه در آن برهه زمانی به دلیل ورشکستگی توانایی پرداخت سنوات کارگران را نداشته است. بانک به منظور تضمین نهایی دریافت اقساط بوده است؛ شرط بانک این بود که کارگران باید ضامن یکدیگر شوند. در حال حاضر، ۱۳۵ نفر به دلیل پرداخت نشدن اقساط بانکی از سوی کارفرما موفق به دریافت چک‌های خود نشده‌اند. این کارگران به دلیل بدهکاری از انجام امور بانکی محروم هستند.
*تجمع اعتراضی سهامداران مقابل ساختمان بورس اوراق بهادار
روز یکشنبه ۲۲ فروردین،جمعی از سهامداران به دلیل ریزش مداوم بورس که همچنان ادامه دارد، در برابر ساختمان شرکت بورس اوراق بهاداردرخیابان سعادت آباد پایتخت تجمع کردند.
آنها در شعارهای خود دولت و رئیس جمهور را مسئول ایجاد وضعیت فعلی در بورس و ضرر و زیان های ناشی از آن اعلام کردند. از جمله شعارهای آنها در این تجمع«ننگ ما ننگ ما دولت الدنگ ما»،«عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز» و…. بود.
*ادامه تجمعات سهامداران شپلی برای تحویل پلی اکریل به هیئت مدیره شرکت مقابل استانداری اصفهان
روزیکشنبه ۲۲ فروردین، سهامداران شپلی درادامه کنش هایشان برای تحویل پلی اکریل به هیئت مدیره شرکت دست به تجمع مقابل استانداری اصفهان زدند.
درهمین رابطه:تجمع اعتراضی سهامداران شرکت پلی اکریل ایران(شپلی) مقابل وزارت صنعت
روزچهارشنبه ۱۸ فروردین، سهامداران شرکت پلی اکریل ایران برای اعتراض تضییع حقوقشان دست به تجمع مقابل وزارت صنعت زدند وخواهان تحویل کارخانه به هیئت مدیره، پایان تخلفات و رسیدگی قضایی به تخلفات و شفافیت مالی شرکت بود.
*تجمع اعتراض جمعی از دانشجویان علوم پزشکی نسبت به حدنصاب قبولی در آزمون‌های علوم پایه و پره انترنی مقابل وزارت بهداشت
روز یکشنبه ۲۲ فروردین،جمعی ازدانشجویان علوم پزشکی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به حدنصاب قبولی در آزمون‌های علوم پایه و پره انترنی دست به تجمع مقابل وزارت بهداشت زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،بر اساس اعلام وزارت بهداشت در فروردین ماه سال جاری، حد نصاب قبولی در آزمون علوم پایه پزشکی ۸۶ از ۲۰۰، علوم پایه دندانپزشکی ۷۶ از ۲۰۰، جامع داروسازی ۹۶ از ۲۰۰ و پیش کارورزی پزشکی ۹۰ از ۲۰۰ است.
*جان باختن کارگر اداره آب و فاضلاب درروستای ایلخچی حین کار
روز یکشنبه ۲۲ فروردین،یک کارگرآبفار استان آذربایجان شرقی حین کارتعمیر خط انتقال آب در مسیر یکی از روستاهای بخش ایلخچی براثر ترکیدگی لوله آب جان خود را از دست داد.
*جان باختن یک کارگر در کرمانشاه براثرسقوط از ارتفاع
یک کارگر ۳۲ ساله،حین کار درساختمانی درحال ساخت واقع در بلوار آل آقا شهر کرمانشاه بدنبال سقوط ازطبقه اول به چاهک آسانسوردرطبقه منفی ۲ دردم جانش را ازدست داد.
*جان باختن کارگراداره برق اهواز بدنبال سقوط از تیربرق دربیمارستان
صبح روز یکشنبه ۲۲ فروردین، کارگراداره برق اهوازبنام حسین نژاد ساری که چند روز پیش حین کارتعویض لامپ ازتیرچراغ برق سقوط و به شدت زخمی شده بود، در بیمارستان جان باخت.
akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate