اخباروگزارشات کارگری ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰

اسماعیل گرامی آزاد باید گردد

*فراخوان تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران ساز مان تامین اجتماعی

زمان:یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰.۳۰

اماکن:

تهران:مقابل مجلس

شهرستان ها:مقابل تامین اجتماعی

– تجمع اعتراضی جمعی از آتش نشانان شهرکرد نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی  مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری

– انتقال اسماعیل عبدی به بند ۶ ندامتگاه مرکزی کرج

– کانون نویسندگان ایران:جان بکتاش آبتین و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی در خطر است

– بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت آزادی جعفر عظیم زاده

– پیام تبریک عثمان اسماعیلی و محمود صالحی بمناسبت آزادی جعفر عظیم زاده 

– ادامه اعتراضات کشاورزان شرق وغرب اصفهان برای پایان برداشت غیرمجاز از زاینده رود 

– تجمع اعتراضی اهالی روستای حسین‌آباد جنگل نیشابورنسبت به کم‌آبی و عدم امکان بهره‌برداری از چاه عمیق آستان قدس رضوی

– تجمع اعتراضی مرغداران سمنان نسبت به عدم قیمت یکسان بادیگر استان های کشور مقابل استانداری

– جمعی از محیط‌بانان کشور در اعتراض به کشته شدن دو محیط‌ بان خواهان تغییر قوانین شدند

– جان باختن ۳ کارگر شرکت طرح انتقال گاز درحادثه تصادف زرند

*تجمع اعتراضی جمعی از آتش نشانان شهرکرد نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی  مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری

 روزشنبه ۲۱ فروردین، جمعی از آتش نشانان شهرکرد برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی  مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کردند وخواستاربازگشت بکارشدند.

یکی از آتش نشانان حاضر درتجمع به خیرنگاریک رسانه محلی گفت:در سال ۹۷ در آزمونی درون استانی تحت نظارت شهرداری شهرکرد، فرمانداری، سازمان آتش‌نشانی و نماینده استاندار چهارمحال و بختیاری شرکت کردیم.

وی افزود: در این آزمون بیش از ۱۲۰ نفر شرکت داشتند که ۳۰ نفر پذیرفته شدند.

این آتش نشان معترض درادامه گفت: اردیبهشت سال ۹۸ با ما تماس گرفته و اعلام کردند که در آزمون پذیرفته شده‌ایم و در دوره آموزشی شرکت کنید، که حدود ۲ ماه نیز در این دوره شرکت کردیم.

وی اضافه کرد: نزدیک به هشت ماه در شیفت‌های عملیاتی کار کردیم البته حق و حقوقمان همان موقع هم به‌درستی پرداخت نمی‌شد.

اوخاطرنشان کرد: قراردادمان به‌صورت قرارداد حجمی بود، دی‌ماه همان سال بود که اعلام کردند سر کار نیایید تا مشکلی که پیش آمده رفع شود.

وی افزود: اسفندماه سال ۹۸ یک بازگشت به کار ۱۰ روزه برای ما اعلام شد و بعد از ۱۰ روز مجدداً اعلام شد مشکلی پیش آمده فعلاً سر کار نیایید تا مشکل رفع شود، البته متذکر شدند جایی شکایت نکنید تا درست شود.

این آتش نشان معترض یادآورشد: همچنین مصوبه برگشت به کار از سوی فرمانداری اعلام شد که به‌هیچ‌وجه به آن عمل نشد.

وی درخاتمه گفت: نیرو آتش‌نشان کم دارند ولی به دلیل برخی مسائل شخصی در شورای شهر شهرکرد و پافشاری عده‌ای موجب بیکار شدن ما شدند.

*انتقال اسماعیل عبدی به بند ۶ ندامتگاه مرکزی کرج

ساعت ۸ صبح  شنبه ۲۱فروردین، اسماعیل عبدی معلم زندانی در ندامتگاه مرکزی از قرنطینه ۱۱ خدمات به بند ۶  ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران،هیچ مقامی تا کنون مسئولیت این جابه جایی ها و آزارهای پی در پی عبدی را بر عهده نگرفته است.اما طی پرس و جویی که اسماعیل عبدی پس از انتقال از  مددکار زندان پرسیده است.آنها هرگونه تصمیم گیری درباره او را به معطی نیابت نسبت داده اند یعنی تصمیم گیری ها درباره جابه جایی های عبدی مستقیم  از دادستانی تهران صورت می پذیرد.

اسماعیل عبدی هم اکنون پس از انتقال در یک اتاق بیست نفره و بدون داشتن تخت،تا تعیین تکلیف کف خواب است.

*کانون نویسندگان ایران:جان بکتاش آبتین و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی در خطر است

روز گذشته بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو زندانی کانون نویسندگان ایران، با وجود مثبت بودن نتیجه‌ی تست کرونا و اسکن ریه‌، سرفه‌های شدید، از دست دادن حس چشایی و بویایی، تب و بدن‌درد شدید، پس از چهار روز با فشار مسئولان زندان اوین از بهداری به بند عمومی بازگردانده شد. آبتین که چهار روز در کنار سایر بیماران مبتلا به کرونا بستری بوده، از ورود به اتاق خود در بند هشت اجتناب کرده و برای حفظ جان و سلامت دیگر زندانیان، خود را در حسینیه‌ی بند قرنطینه کرده است. عمل جنایتکارانه‌ی مسئولان زندان که جان و سلامت او و دیگر زندانیان بند هشت اوین را به خطر انداخته است، در حالی صورت گرفته که آبتین به دلیل سابقه‌ی بیماری زمینه‌ای ریوی نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ی پزشکی بیرون از زندان دارد. خودداری مقامات زندان از انتقال زندانیان بیمار معترض به بیمارستان، این شبهه را تقویت می‌کند که آنها قصد تحمیل مرگ به این زندانیان را دارند.

این روزها که سراسر کشور درگیر بیماری کشنده‌ی کرونا است و حاکمیت نه تنها در کنترل آن ناتوان بوده بلکه با برنامه‌های غیر انسانی موجب شیوع بیشتر بیماری و از دست رفتن جان‌های بسیاری شده است، وضعیت در فضای بسته‌ی زندان‌ها در نبود امکانات درمانی می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری داشته باشد. در شرایطی که فقر و بیکاری، تورم و گرانی مردم را به ستوه آورده است، زندانی کردن نویسندگان، دانشجویان، معلمان و کارگرانِ معترض نشان از ستمی آشکار و مضاعف دارد. بدیهی ست که مسئولیت سلامت و جان این زندانیان بر عهده‌ی حاکمیت اعم از نهادهای امنیتی، قوه قضاییه و مسئولان زندان‌هاست. در این روزهای سخت و سیاه، کانون نویسندگان ایران جان بکتاش آبتین را در خطر می‌بیند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط او و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

۲۰ فروردین ۱۴۰۰

*بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت آزادی جعفر عظیم زاده

جعفر عظیم زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ با پایان دوران محکومیت خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

جعفر عظیم زاده شامگاه نهم اردیبهشت سال ۹۳ در حالی توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد که بعنوان نماینده بیش از چهل هزار نفر از کارگران کشور، پرچمدار اعتراض به سطح نازل دستمزدها و خواهان افزایش دستمزد کارگران ایران بود و نیروهای امنیتی پیش از روز جهانی کارگر ‌و برای ممانعت از برگزاری تجمع کارگران در مقابل وزارت کار اقدام به دستگیری این رهبر شجاع کارگران نمودند.

پس از آن شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی جعفر عظیم زاده را به شش سال زندان محکوم نمود.

جعفر عظیم زاده که در آبانماه سال ۹۴ برای سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین زندانی شده بود، همراه با اسماعیل عبدی معلم زندانی، در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی از روز جهانی کارگر سال ۹۵ دست به اعتصاب غذای نامحدودی زد و پرچم جنبش اعتراض به “امنیتی کردن فعالیتهای صنفی” را برافراشت و پس از ۶۴ روز اعتصاب غذا از زندان آزاد شد.

جعفر عظیم زاده دوباره و در‌تاریخ نهم بهمن سال ۹۷ دستگیر شد و برای سپری کردن باقیمانده محکومیت شش ساله‌اش زندانی شد.

۲۸ اسفند سال ۹۹ جعفر عظیم زاده از طریق بخشنامه کرونا مشمول آزادی زودهنگام شد اما نهادهای امنیتی مانع از آزادی وی شدند و در یک پرونده‌سازی جدید و بخاطر ممانعت از آزادی این کارگر زندانی در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۹ به اتهامی واهی وی را به ۱۳ ماه حبس مجدد محکوم نمودند.

اکنون در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ جعفر عظیم زاده با پایان یافتن دوران محکومیت ظالمانه‌اش و پس از چند سال آزار و اذیت نهادهای امنیتی و قضایی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

جعفر عظیم زاده نماینده پرشور طبقه کارگر ایران در مسیر تلاش برای تشکلیابی کارگران، فریاد رسای طبقه کارگر ایران برای خواست افزایش دستمزدها و صدای جنبش آزادی‌خواهی جامعه ایران علیه برخوردهای امنیتی به فعالیتهای صنفی و اجتماعی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی جعفر عظیم زاده را به تمامی کارگران ایران تبریک میگوید و خواهان آزادی فوری شاپور احسانی راد از زندان، و منع تعقیب قضایی از پروین محمدی، ناهید خداجو ، نسرین جوادی، حیدر قربانی، جوانمیر مردای و دیگر کارگران زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

*پیام تبریک عثمان اسماعیلی و محمود صالحی بمناسبت آزادی جعفر عظیم زاده 

امروز شنبه  مورخ ۲۱/۱/۱۴۰۰ مطلع شدیم که جعفر عظیم زاده کارگر زندانی با سپری کردن احکام صادره از زندان آزاد شد.

ما آزادی جعفر عظیم زاده را  به خانواده  و همه کارگران ایران تبریک می گویم و خواستار آزادی کلیه زندانیان  سیاسی هستیم. 

از طرف عثمان اسماعیلی و محمود صالحی

*ادامه اعتراضات کشاورزان شرق وغرب اصفهان برای پایان برداشت غیرمجاز از زاینده رود 

روز شنبه ۲۱ فروردین،کشاورزان شرق وغرب اصفهان ازادامه اعتراضاتشان دراردیبهشت ماه نسبت به برداشت غیرمجاز از زاینده رود خبردادند واضافه کردند:تا زمانی که مصوبات توسط دستگاه های مسئول اجرا نشود به اعتراض ادامه می دهیم.

آنها با اشاره به اینکه احیاء زاینده رود خواست کشاورزان و فعالان محیط زیست استان اصفهان است، به خبرنگاران گفتند:قطعنامه ای هم توسط کشاورزان تهیه شده است و به تمام بهره برداران از حوضه زاینده رود ارسال شده است که از ابتدای اردیبهشت ماه شاهد اعتراض کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان باشند.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای حسین‌آباد جنگل نیشابورنسبت به کم‌آبی و عدم امکان بهره‌برداری از چاه عمیق آستان قدس رضوی

روز شنبه ۲۱ فروردین،جمعی از اهالی حسین‌آباد جنگل از توابع بخش میان‌جلگه شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به کم‌آبی و عدم امکان بهره‌برداری از چاه عمیق آستان قدس رضوی دست به تجمع مقابل اداره اراضی و املاک آستان قدس درنیشابورزدند.

یکی از حاضرین تجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: آستان قدس چاه عمیق روستا را به کسی اجاره داده که او اجازه استفاده از آب چاه را به اهالی نمی‌دهد، حتی گوسفندان ما هم حق نزدیک شدن به چاه را ندارند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،اگرچه در این روستا چهار حلقه چاه عمیق وجود دارد که جزو موقوفات آستان قدس رضوی است اما ساکنین این روستا با کمبود آب مواجه هستند، چراکه آنان سال‌ها قبل امتیاز بهره‌برداری از ۲ حلقه چاه را به روستاهای دیگر فروخته‌اند و از ۲ حلقه چاه باقیمانده، چاهی هم که فشار بیشتری دارد بر اساس تنظیم قرارداد اجاره در اختیار فردی است که در مزایده برنده ‌شده است.

خاطرنشان می شودکه تمامی اراضی روستای حسین‌آباد جنگل و چهار حلقه چاه عمیق این روستا جزو موقوفات آستان قدس رضوی است.

*تجمع اعتراضی مرغداران سمنان نسبت به عدم قیمت یکسان بادیگر استان های کشور مقابل استانداری

روزشنبه ۲۱ فروردین، مرغداران دامغان، سمنان وشاهرود برای اعتراض به عدم قیمت یکسان بادیگر استان های کشور مقابل استانداری اجتماع کردند وخواستار ملاقات با استاندار سمنان شدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند: پس از آنکه پاسخی مناسب از مقامات مسئول در جهاد کشاورزی دریافت نکردند جهت اعلام اعتراض خود در مقابل استانداری تجمع کردند.

آنها افزودند:جملات ” اگر ارزان است نفروشید” و ” استاندار با هرکسی ملاقات نمی کند”  از سوی مقامات امنیتی مستقر در استانداری موجب شدیدترشدن اعتراض وعصابانیتشان شده است.

*جمعی از محیط‌بانان کشور در اعتراض به کشته شدن دو محیط‌ بان خواهان تغییر قوانین شدند

روز شنبه ۲۱ فروردین،جمعی از محیط بانان کشور با انتشاربیانیه ای ضمن اعتراض به کشته شدن دو محیط‌ بان دراستان زنجان بدست شکارچیان با سلاح جنگی ، خواهان تغییر قوانین شدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرد:مهدی مجلل و میکاییل هاشمی، ۱۶ فروردین در یک منطقه حفاظت شده در استان زنجان به نام فیله-خاصه به ضرب گلوله جنگی کشته شدند.

قابل یادآوری است که منطقه فیله-خاصه ، زیستگاه گونه‌های جانوری و گیاهی خاص است.

*جان باختن ۳ کارگر شرکت طرح انتقال گاز درحادثه تصادف زرند

صبح روز جمعه ۲۰ فروردین،۳ کارگر شرکت طرح انتقال گازبراثر وآژگونی خودرو حاملشان در کیلومتر ۴۲ جاده زرند – حتکن دراستان کرمان جان باختند وراننده خودرومصدوم وبه بیمارستان منتقل شد.

جان باختگان کارگران میهمان از کشورهمسایه افغانستان بودند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate