بازهم علیه سانسور و تصفیه درون تشکیلاتی

در ادامۀ سیاست و اعمال حذف‌‌گرایانۀ رهبری جناح راست و ناسیونالیستی در تشکیلات کومه‌له و حزب کمونیست ایران علیه منتقدین خود در صفوف این تشکیلات، طی روزهای اخیر کمیتۀ کنونی تلویزیون تشکیلات که در قبضۀ جناح راست قرار دارد، با صدور حکمی شمار دیگری از چهره‌ها و رفقای پرسابقۀ کومه‌له و حزب کمونیست ایران و از مسئولین، تهیه‌کنندگان و مجریان رسانۀ کومه‌له و حزب کمونیست را از ادامۀ کار در این رسانه برکنار و به توقیف پخش برنامه‌های به سرپرستی آنان (افق جنبش کارگری، چشم‌انداز، حزب و فعالین و پخش زندۀ فارسی) مبادرت نموده‌اند. مطابق این حکم، امکان ادامۀ فعالیت و حضور در تلویزیون از رفقا صدیقه محمدی، شمسی خرمی، جلال محمد‌نژاد و خسرو بوکانی سلب شده است. در همین دوره، رفقا محمد کمالی، مهدی حسینی و نیز چند تن دیگر از دیگر مسئولین، تهیه‌کنندگان و مجریان برنامه‌های تلویزیونی به همین شیوه از کار در این رسانه برکنار شده‌اند.

همزمان اجازۀ ظاهر شدن به جناح چپ در تلویزیون در خصوص بحث و اظهارنظر در رابطه با بحران و اختلافات سیاسی جاری در تشکیلات، داده نمی‌شود و از پخش مصاحبه‌های آنان جلوگیری به عمل می‌آید. این در حالی است که رهبری جناح راست به دلخواه خود و آزادانه از این رسانه برای بازتاب نظرات و گفت‌وگوهایشان در همین خصوص، استفاده کرده اما در مقابل از پخش نظرات و مصاحبه‌های رفقای مخالف خود، ممانعت به عمل می‌آورند. 

در اینجا یک بار دیگر بایستی اعلام کرد:

۱. برکناری رفقای یادشده و توقیف برنامه‌های آنان از سوی رهبری جناح راست، حذف و تصفیۀ منتقدین سیاسی خود در این تشکیلات است. این عمل مصداق بارز سرکوب درون تشکیلاتی است.

۲. اجازه ندادن به جناح چپ برای ظاهر شدن در تلویزیون به منظور اظهارنظر در خصوص بحران و اختلافات سیاسی موجود در کومه‌له و حزب کمونیست و اطلاع رسانی لازم به جامعه و نیز جلوگیری از پخش مصاحبه‌های آنان، و در عین حال حضور آزادانۀ رهبری جناح راست در تلویزیون در همین خصوص؛ مصداق بارز سانسور و پایمال نمودن آشکار حق آزادی بیان و نیز مصداق بارز تبعیض و نابرابری است.

۳. اعمال فوق را بایستی قویاً محکوم نمود.

۴. از آنجایی که کومه‌له و حزب کمونیست همراه با دیگر نیروهای جنبش چپ و کمونیستی علیه سرکوب و سانسور و برای آزادی و برابری نیز مبارزه کرده است و مبارزه در این راه برای هر انقلابی کمونیست جزو ارزش‌های والا و پرنسیپ‌های سیاسی و مبارزاتی محسوب می‌شود؛ لذا به هیچ جناح و گرایشی نباید اجازه داد که در درون این حزب و تشکیلات فضای سانسور و سرکوب و تبعیض را حاکم نماید. اعمال مزبور با تاریخ، سیاست و فرهنگ کمونیستی و انقلابی کومه‌له و حزب کمونیست ایران بیگانه است و در مغایرت و ضدیت تمام با سنت‌ها و روش‌های اصیل مبارزۀ کمونیستی و کارگری است. چنین اعمالی در لفافۀ کومه‌له و در لفافۀ کمونیست بودن، نه تنها به وجهۀ کومه‌له و حزب کمونیست، بلکه به وجهۀ کل جریان چپ و کمونیستی ایران نیز آسیب می‌رساند. 

۵. چنین اعمالی در کلیت خود، صفوف کومه‌له و حزب کمونیست ایران را دچار انشقاق و دودسته‌گی نموده است. این اعمال و رویکردهای غیردمکراتیک جناح راست به خوبی و بیش از پیش نمایانگر ماهیت راست‌گرایانۀ این جناح و گرایش سیاسی است. هرگونه اعمال و سیاست راست‌گرایانه و غیرکمونیستی در پوشش و یا تحت عنوان کومه‌له و حزب کمونیست ایران مردود و محکوم است و بایستی آن را افشا نمود. به یقین که کارگران و زحمتکشان و جامعۀ آگاه و انقلابی چنین اعمال و سیاست‌هایی را با نام کومه‌له و حزب کمونیست نخواهد پذیرفت.

۶. احکام صادرۀ اخیر از سوی رهبری جناح راست بایستی لغو و همۀ رفقای برکنارشده از تلویزیون، بدون قید و شرط به سر کار و فعالیت خود در این رسانه بازگردند.

۷. رفیق زانیار بوکانی عضو حزب و پیشمرگ کومه‌له که اخیراً توسط رهبری جناح راست در کردستان، از تشکیلات اخراج شده است، بایستی فوری و بدون هیچ قید و شرطی به صف تشکیلات و بر سر کار و زندگی خود برگردد و حکم اخراج ایشان لغو گردد.

۸. به هر گونه حذف و تصفیۀ سیاسی از سوی رهبری جناح راست علیه رفقای جناح چپ پایان داده شود و احکام اخراج و دیگر برخوردهای تشکیلاتی صورت گرفته علیه آنان ملغی گردد.

۹. به سانسور برنامه‌ها و مصاحبه‌های رفقای جناح چپ در خصوص نقد جناح راست و ناسیونالیستی و بحران و اختلافات سیاسی در این تشکیلات و به ممنوعیت ظاهر شدن آنان در تلویزیون در این خصوص، پایان داده شود.

۱۰. وظیفۀ احزاب و نیروها و افراد کمونیست و انقلابی است که جناح راست به رهبری ابراهیم علیزاده را برای پایان دادن به  پروژه‌های حذف و تصفیۀ سیاسی درون تشکیلاتی، تحت فشار قرار دهند.

۱۴ فروردین ۱۴۰۰

۳ آوریل ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate