صف بندی کارگران نیشکر هفت تپه علیه اخراجها و پرونده سازیها

دور جدید اعتصابات در نیشکر هفت تپه آغاز میشود. امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین  اعتصاب کارگران بخش های مختلف این مجتمع از جمله کارگران تجهیزات و دفع آفات در اعتراض به اخراج ها و کاهش زمان قراردادها و اجرایی نشدن وعده های داده شده وارد پنجمین روز خود شد. در این روز کارگران در مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند و بر خواستهای خود تاکید کردند. یوسف بهمنی یکی از نمایندگان کارگران در این تجمع سخنرانی کرد و از تعرضات اخیر به کارگران، اخراجها و پرونده سازی ها و اینکه اخراجهای بیشتری در پیش است سخن گفت و بر اتحاد و مبارزه کارگران تاکید نمود. بخشی از سخنان یوسف بهمنی مربوط به دستگاه قضایی و دست به دست کردن موضوع اعلام خلع ید از اسد بیگی تحت عناوین و بهانه های مختلف بود. او گفت این چه مصلحتی است که در آن کارگران جایی ندارند و هر روزه مورد تعرض قرار میگیرند؟

اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه  علیه اخراج ها و پرونده سازی ها و تعرضات حکومت و ادامه چپاولگری ها در این شرکت از روزهای آخر اسفند ماه بار دیگر شتاب بیشتری یافت. این کارگران با مبارزات متحدانه خود در این مدت موفق شده اند، کاری کنند که بخش اعظم پرونده های امنتیتی تشکیل شده اخیر برای شماری از کارگران بسته شود و در حال حاضر تنها پرونده سه نفر از این کارگران به اسامی ابراهیم عباسی، یوسف بهمنی و چشمه خاور در جریان است. یک خواست آنان بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی و پایان دادن به این پرونده سازی هاست. به گفته کارگران نیشکر هفت تپه طی دو سه سال اخیر بیش از ۲۰۰ پرونده امنیتی برای آنها به دلیل دفاع از معیشت و زندگی شان، تشکیل شده است.  کارگران نیشکر هفت تپه همچنین با مبارزتشان توانستند اخراج یکی از نمایندگانشان به اسم ابراهیم عباسی  و شمار دیگری از همکارانشان را که قبلا در لیست اخراجها قرار داشتند، عقب بزنند و کاری کنند که آنها سر کار بازگردند.

از اسفند ماه ۹۹ مقامات دست اندر کار در شرکت  تحت عنوان اتمام قراردادها دوباره  لیستی از اخراجها را در دستور گذاشته اند. بعلاوه تلاش کردند با کاهش طول زمان قرارداد ها زمینه اخراجهای وسیعتری را فراهم کنند.  محمد مسحنه، صادق مشهدی، رضا میری زاده، مهدی سجادی، سعادت نیا، سعید بهمنی، سید مرتضی صنوبر از جمله افراد اخراجی هستند.   کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت در مقابل این اخراج ها و کاهش طول قراردادها ایستاده اند و تا هم اکنون عقب نشینی های خوبی را به مدیران مسئول تحمیل کرده اند. از جمله در خیلی از بخش ها قراردادها به روال سابق بعضا شش ماه و بعضا یکساله برگشته است. و این درحالیست که یک خواست مهم کارگران نیشکر هفت تپه دائمی شدن قرار دادهاست و در اعتراضات گذشته توانستند بخشی از قراردادها را به دائمی تبدیل کنند.

این چنین است که جدالی مداوم و سخت در نیشکر هفت تپه جاریست و کارگران ضمن اینکه استوار در مقابل تعرضات مدیران مسئول و دارودسته اسد بیگی و دولتی ها ایستاده اند، پیگیر مطالباتشان هستند. کارگران نیشکر هفت تپه اولتیماتوم داده اند که اگر کارگران اخراجی بسر کار بازنگردند و پرونده سازیها متوقف نشود، اگر تمامی قراردادها تمدید نشود و قراردادها دائمی نگردند و اگر به این تعرضات خاتمه داده نشود اعتراض و اعتصاب  متحدانه خود را در تمامی بخش ها گسترش خواهند داد. خواست فوری کارگران خلع ید از باند مافیایی اسدبیگی در شرکت، پرداخت به موقع دستمزدها و حق بیمه، پایان دادن به دزدی ها و چپاولگری ها  و خاتمه دادن به امنیتی کردن مبارازتشان است. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ فروردین ۱۴۰۰،  ۳۱ مارس ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate