اخباروگزارشات کارگری ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰

– زنده باد همبستگی کارگران:تجمع همبستگی جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولادایران با ۲ همکار حق طلبشان

– پنجمین روز اعتراضات در کشت وصنعت نیشکر هفت تپه بابرپایی تجمع کارگران بخش دفع آفات کشاورزی 

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق وعیدی مقابل استانداری خوزستان

– فراخوان امضای طوماربرای آزادی اسماعیل عبدی از زندان تحت عنوان:

«حمایت از اسماعیل عبدی،حمایت از شرفِ معلمی است» 

– گزارش رسانه ای شده درباره اعتراضات نسبت به سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین

*زنده باد همبستگی کارگران:تجمع همبستگی جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولادایران با ۲ همکار حق طلبشان

روز چهارشنبه ۱۱ فروردین، جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولادایران برای پایان دادن به ممنوع الورودی دو همکار حق طلبشان دست به تجمع مقابل تالار اجتماعات این مجتمع در کلانشهر اهواز زدند.

کانال مستقل کارگران گروه ملی فولاد:گزارش

به دنبال فراخوان برای تجمع امروز در اعتراض به اخراج همکارانمان (حسین رضایی و غریب حویزاوی) از ساعت ۸ صبح شماری از کارگران شاغل در بخشهای مختلف روبروی تالار اجتماعات دست به تجمع زده و خواهان بازگشت به کار فوری همکارانمان شدند.

پاژنگی مدیر حراست با حضور در بین معترضان خواستار پایان دادن به اعتراض شد و وعده داد ظرف امروز و فردا موضوع را پیگیری و همکاران ما به کار بازخواهند گشت.

از پاژنگی سوال شد ضمانت اجرایی برای این وعده چیست؟ که بنا به گواهی بسیاری از همکاران حاضر در تجمع وی گفته است در صورتی که تا فردا موضوع حل و رفع نشد هر تصمیمی که خودتان صلاح دانستید را به اجرا بگذارید.

بنابراین انتظار میرود با توجه به قول اکید وی مبنی بر بازگشت این دو همکارمان به مجموعه شرکت ، هر چه سریعتر موضوع اخراج منتفی اعلام شود.

 در غیر این صورت پیامدهای عملی نشدن این وعده بر عهده شخص پاژنگی مدیرحراست گروه خواهد بود.

*پنجمین روز اعتراضات در کشت وصنعت نیشکر هفت تپه بابرپایی تجمع کارگران بخش دفع آفات کشاورزی 

روز چهارشنبه ۱۱ فروردین در پنجمین روز اعتراضات جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه ن سبت به کاهش دوره زمانی قراردادهای کاری واخراج جمعی از همکاران،جمعی از کارگران بخش دفع آفات کشاورزی دست به تجمع دراین مجتمع زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق وعیدی مقابل استانداری خوزستان

روز چهارشنبه ۱۱ فروردین،جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق وعیدی دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

*فراخوان امضای طوماربرای آزادی اسماعیل عبدی از زندان تحت عنوان:

«حمایت از اسماعیل عبدی،حمایت از شرفِ معلمی است» 

امضاکنندگان این نامه، ضمن اعلام حمایت قاطع از اسماعیل عبدی، انتظار دارند تا دیوان عالی کشور با حضور قضات شریف و مجرب، در قضاوتی عادلانه به ظلمی که بر اسماعیل عبدی و خانواده ایشان روا شده، با صدور حکم به برائت مرتفع نمایند و با تبرئه و منع تعقیبِ او فرهنگیان کشور را خرسند سازد.

هموطنان گرامی لطفا با نوشتن نام و نام خانوادگی خود در پتیشن ، از اسماعیل عبدی معلم در بند حمایت کنید.

لطفا برای ورود ، روی لینک زیر کلیک کنید: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSec5bIGdiz11ldczSYhUaYqHuRhz3z2en-5xbHh8gOfKsWLFw/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0&gxids=7628

*گزارش رسانه ای شده درباره اعتراضات نسبت به سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین

طی روزهای گذشته علاوه بر اعتراض‌ها در رسانه‌های مجازی و شهرهای کشور، صدها نفرهم با نوشتن طوماری آنلاین خطاب به رییس‌جمهور چین اعلام کردند که این توافق مردود است.

روز دوشنبه صدها نفر از اهالی تهران و کرج تجمع اعتراضی برگزار کرده و شعار «ایران فروشی نیست» سر دادند.

ویدیوهایی که درشبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد معترضان به سند همکاری ایران و چین، در تهران با تشکیل تجمع‌ اعتراضی مقابل ساختمان مجلس مخالفت خود را با آن اظهار کردند. در این تجمع  شرکت کنندگان شعارهایی از جمله «ایران فروشی نیست» سر دادند.

تصاویری هم از تجمع صورت‌گرفته در مقابل فرمانداری کرج منتشر شده است.

فراخوان این تجمع‌ها که در شبکه های اجتماعی منتشر شده از شهروندان مخالف دعوت کرده تا در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز مقابل مجلس در تهران و همچنین فرمانداری‌ها و استانداری‌های کشور تجمع کنند.

از روز شنبه و پس از امضای رسمی این توافق در دیدار وزیر خارجه چین با مقام‌های ایران، معترضان درشبکه های اجتماعی با داغ کردن هشتگ‌های اعتراضی آن را «فروش ایران» خوانده و خواستار لغو سند امضاشده شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate