اخباروگزارشات کارگری ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰

– ممانعت از ورود ۲ کارگر حق طلب گروه ملی صنعتی فولاد ایران وتوطئه شوم مدیران برای اخراج کارگران حق طلب تحت لوای پایان قراردادها

– فراخوان تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران ساز مان تامین اجتماعی

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری چرام نسبت به تبعیض درپرداخت حقوق ومطالبات

– جان باختن یک کارگر ساختمانی در نقدە براثر سقوط از داربست

ممانعت از ورود ۲ کارگر حق طلب گروه ملی صنعتی فولاد ایران وتوطئه شوم مدیران برای اخراج کارگران حق طلب تحت لوای پایان قراردادها

کانال صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد – ۱۰ فروردین ۱۴۰۰:

“اطلاعیه فوری و مهم”

صبح امروز حراست شرکت از ورود دو تن از همکاران مان ( آقایان حسین رضایی و قریب حویزاوی )  به بهانه عدم نیاز و پایان قرارداد ممانعت کرده است.

طبق اخباری که از طریق همکاران شریف ما در اموراداری کسب کردیم ، هیئت مدیره و مدیریت عامل شرکت که خود عامل اصلی ناامنی در گروه ملی هستند ، قصد دارند با ترفند پایان قراردادها دست به اخراج های گسترده تری بزنند و لیست پرشماری از فعالان کارگری و کارگران حق طلب در شرکت تهیه شده که به مرور قرار است از کار بیکار شوند.

همین جا اعلام میداریم فرصت و اجازه هرگونه تعرض به معیشت احدی از همکاران خود را نه به مدیریت فاسد و نه به آمرین و صحنه گردانان این تصمیم نخواهیم داد و هر آنچه که در توان داریم برای دفاع و حمایت از همکارانمان را بکار خواهیم بست.

بارها و بارها در بزنگاه های حساس نتیجه اتحاد و همبستگی ما را دیده اید و نیک میدانید کارگران شریف و شجاع گروه ملی صنعتی فولاد آنجا که پای منافع خود و طبقه کارگر و هم سرنوشتان شان در میان است چگونه معادلات تان را بهم خواهند ریخت.

مسئولیت هرگونه اتفاقی که روی دهد برعهده گیرندگان و اجرا کنندگان این تصمیم خواهد بود.

درهمین رابطه:اخراج دو نفر از کارگران گروه ملی فولاد اهواز

صبح امروز سه‌شنبه دهم فروردین ماه حراست شرکت از ورود غریب حویزاوی و حسین رضایی ممانعت کرده و اعلام نموده که قرارداد این کارگران پایان یافته است.

آنچه پیداست و از کارگران گروه ملی به گوش می‌رسد این است که هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در پی اخراج فعالین کارگری و کارگران مطالبه‌گر شرکت است و لیستی از این کارگران تهیه کرده‌اند تا به مرور و بهانه‌های مختلف از کار اخراج کنند.

اخراج این دو نفر از کارگران اگر با اعتراض دیگر همکارانشان روبرو نگردد قطعا منجر به ادامه روند اخراج دیگر کارگران مبارز شرکت میشود.

خروش اعتراضی کارگران اهواز همواره خیابانهای این شهر را به لرزه درمی‌آورد و اکنون و در آینده نیز همبستگی و اتحاد این کارگران مانع از دسیسه‌های کارفرمای شرکت خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

*فراخوان تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران ساز مان تامین اجتماعی

زمان :یکشنبه ۱۵ فروردین ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه

اماکن:

تهران:  مقابل سازمان تامین اجتماعی درخیابان آزادی

شهرستان‌ها: مقابل  اداره کل تامین اجتماعی

گزارش رسانه ای شده درهمین رابطه:

مستمری بازنشستگان در فروردین افزایش یابد – اول همسان‌سازی ۹۹ بعد افزایش حقوق!

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار افزایش مستمری‌ها در فروردین هستند.

جمعی از بازنشستگان کارگری با اشاره به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار تعیین تکلیف مستمری‌ها قبل از بیستم فروردین شدند و اعلام کردند: باید در فروردین مستمری افزایش یافته به صورت کامل نه علی‌الحساب، به حساب بازنشستگان واریز شود.

این بازنشستگان تاکید کردند نباید افزایش مستمری‌ها به ماه دوم یا سوم سال بکشد و بازنشستگان مثل هر سال مدتها در انتظار بمانند تا تکلیف مستمری‌ها مشخص شود.

این بازنشستگان در عین حال می‌گویند: بابت دور دوم همسان‌سازی که قرار بوده در سال ۹۹ اجرایی شود از تامین اجتماعی طلبکاریم. باید ابتدا تکلیف متناسب‌سازی دور دوم و افزایش آن مشخص شود و سپس مستمری‌ها برای سال ۱۴۰۰ افزایش یابد و همه اینها باید قبل از پایان ماه جاری اجرایی شود. توقع داریم امسال مانند سال گذشته نباشد که بازنشستگان تامین اجتماعی ماه‌ها منتظر بمانند و سطح زندگی آنها از تمام بازنشستگان کشور پایین‌تر باشد.

این بازنشستگان در شهرها و استان‌های مختلف در فضای مجازی برای افزایش  حقوق ومستمری‌ها قبل از آغاز فروردین مطالبه‌گری بسیار صورت داده‌اند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری چرام نسبت به تبعیض درپرداخت حقوق ومطالبات

روز سه شنبه ۱۰ فروردین، کارگران شهرداری چرام برای انعکاس بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به تبعیض درپرداخت حقوق ومطالبات دست به تجمع مقابل ساختمان شهرداری این شهر دراستان کهگیلویه و بویر احمد زدند.

 یکی از کارگران شهرداری چرام که در کارخانه آسفالت مشغول کار هست به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:بصورت ۲۴ ساعته یک روز در میان مشغول کار هستم و تمام تعطیلات در طول سال سرکارم بدون هیچ گونه امکانات رفاهی ولی شهردارچرام در محاسبه اضافه کار و پرداختی به همان میزانی که هم اداره کار تعیین کرده و قانون می‌گوید هم تبعیض و سرپیچی کرده است.

 وی بیان کرد طبق قانون کار باید ۸ ساعت سر کار باشیم اما ۲۴ ساعت ما در محل کار حاضر هستیم وحق ما را هم نداد.

یکی دیگر از کارگران شهرداری چرام در خصوص اعتراض کارگران و تبعیض شهردار چرام در پرداختی‌ها گفت: در سال قریب ۶۰ الی ۷۰ روز تعطیلی رسمی داریم وجمعه ها هم که باید ۴۰ درصد اضافه کار بزند اما متاسفانه تعطیلات که در محل کار بودیم که نداد بلکه اضافه کار واقعی هم پرداخت نکرد.

 وی که نگهبان شب کارخانه هست بیان کرد که نگهبان‌ها به تنهایی در معرض خطر هستن و قانون نگهبانی شب دو نفر هست که در چرام وکارخانه های شهرداری چرام یک نفر هست.

 اما حکایت تبعیض شهردار چرام در پرداختی مزایا به توهین وبدرفتاری با کارگران زحمتکش خدماتی در عید نوروز رسیده که یکی از آنها با اظهار نگرانی از رفتار شهردار چرام با وی بیان کرد: برای پیگیری مزایا و نحوه پرداخت به شهرداری رفتم و از شهردار در مورد تبعیض و کمی پرداخت سؤال کردم که بابی احترامی و توهین و گفتن کلمه «بیشعور» دستم را گرفت و می‌خواست از پله‌های شهرداری چرام بیندازم پایین که متاسفانه هیچ کس پاسخگوی رفتارهای شهردار نیست.

 وی افزود: ۱۵سال است که در شهرداری سابقه کار دارم و در فضای سبز و عمرانی و خدماتی همه کار انجام می‌دهم اما شهردار چرام حق ما را نداد و در پرداخت تبعیض انجام داد.

*جان باختن یک کارگر ساختمانی در نقدە براثر سقوط از داربست

روز سه شنبه ۱۰ فروردین،یک کارگر ساختمانی ۳۵ ساله حین کار درساختمانی واقع درنزدیکی  مسجد صاحب الزمان شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی براثر سقوط از ارتفاع ۶ متری داربست دردم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate