اخبار و گزارشات کارگری ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰

– ادامه کنش های ۲ کارگر حق طلب اخراجی شهرداری امیدیه برای بازگشت بکار علیرغم کارشکنی کارفرما علیرغم صدور آراء بازگشت به کار 

– تجمع  اعتراضی کارگران بخش دفع آفات کشاورزی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به کاهش دوره زمانی قراردادهای کاری وبرای بازگشت بکار۸ همکار اخراجی برای دومین روز متوالی

– تجمع اعتراضى کارکنان آبفار سابق در مقابل ساختمان استانداری در اهواز 

– کنش های دامنه دار ماموران فنی و ترمزبان قطاراخراجی برای بازگشت به کارودریافت مطالبات

– بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض و محکومیت علیه تداوم زندان آقای اسماعیل عبدی

– اسماعیل عبدی معلمی ازجنس انسانیت 

– تجمع اعتراضی بازاریان میناب نسبت به مسدود کردن ورودی‌های بازار مقابل شهرداری

– زنده زنده سوختن ۲ ملوان لنج صیادی خرمشهر

*ادامه کنش های ۲ کارگر حق طلب اخراجی شهرداری امیدیه برای بازگشت بکار علیرغم کارشکنی کارفرما علیرغم صدور آراء بازگشت به کار 

کنش های ۲ کارگر حق طلب اخراجی شهرداری امیدیه برای بازگشت بکار علیرغم کارشکنی کارفرما علیرغم صدور آراء بازگشت به کار،ادامه دارد.

روز یکشنبه ۸ فروردین،تعدادی از کارگران شهرداری امیدیه به خبرنگار رسانه ای گفتند: شمار کارگران حق طلب اخراجی شهرداری امیدیه ۳ نفر است که همزمان با اتمام مدت قراردادشان در روز یکم تیر ماه سال۹۹ با سوابق کاری ۶ ، ۱۰و ۱۲ سال بیکار شده بودند.

آنها افزودند:از قرار معلوم۲ نفر از همکاران اخراجی حدود دو ماه بعد از دریافت خبر بیکاری خود شکایتی را در اداره کار امیدیه مطرح و خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات مزدی خود می‌شوند اما کارگر سوم که همزمان در زمان اخراج، نماینده کارگران فضای سبز نیز بوده به دلیل آنکه تاکنون حکم کتبی از شهرداری برای اخراج خود دریافت نکرده به اصرار خود همچنان در بخش فضای سبز شهرداری امیدیه مشغول به کار است و ترک کار نمی‌کند.

برپایه این گزارش، مرجع رسیدگی کننده به این شکایت در اداره کار امیدیه (هیات حل اختلاف) با این استدلال که «ماهیت کار کارگران شهرداری امیدیه دائمی است» اخراج آن‌ها را نپذیرفته و برای آن‌ها رای بازگشت به کار صادر کرده است.

کارگران با بیان اینکه این ۲ نفر با وجود اینکه احکام بازگشت به کار آن‌ها صادر شده است اما مدیریت شهرداری امیدیه از به‌کارگیری مجدد کارگران اخراجی خودداری می‌کند، افزودند: علاوه بر آن طبق احکام صادره شهرداری مکلف است همه معوقات حقوقی و بیمه‌ای کارگران را به همراه مزد ایام بیکاری و بلاتکلیفی پرداخت کند اما اعتنایی به این موضوع ندارد.

در همین رابطه یکی از کارگران گفت: چند روز قبل از آغاز سال جدید (نیمه دوم اسفند ۹۹) نامه‌های بازگشت به کارمان صادر و ما آن را به شهرداری امیدیه بردیم اما شهردار با این استدلال که چون کارگران اخراجی از نیروی کار پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری هستند با بازگشت به کارمان موافقت نکرد، بنابراین تصمیم گرفتیم برای مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان مجددا به دادگاه کیفری شکایت کنیم.

او با بیان اینکه شهرداری در حالی دلیل اخراج ما کارگران را پایان قرارداد ذکر کرده که ما در طول سابقه کاری‌مان به جز چند ماه اول هیچ قراردادی با کارفرما امضا نکرده‌ایم، افزود: پیش از این شهردار امیدیه در ارتباط با پیگیری حقوقی و قضایی مطالبات بر حق کارگران گفته بود ما تابع قانون هستیم، هرچه قانون بگوید، ما همان کار را اجرا خواهیم کرد.

به گفته وی؛ نه تنها شهرداری در این مورد از قانون تبعیت نکرد بلکه پیش از هر اقدام قانونی از سوی کارگران، با ارسال نامه‌ای به دادگستری شهرستان امیدیه درخواست ابطال نامه رای هیات حل اختلاف اداره کار را ارایه داده است.

یادآوری:کنش های دامنه دار ۳ کارگر حق طلب اخراجی شهرداری امیدیه برای بازگشت بکار ودریافت مطالبات

۳ کارگر حق طلب اخراجی شهرداری امیدیه درسال جاری با مطالبات پرداخت نشده از کاراخراج شدند وکنش های دامنه دارشان برای بازگشت بکار ودریافت مطالباتشان کماکان ادامه دارد.

یکی از کارگران اخراجی شهرداری امیدیه می‌گوید: همه مسئولان شهر امیدیه در جریان وضعیت ما هستند و با اینکه بارها به شهرداری گفته‌اند تا علاوه بر پرداخت مطالبات قانونی کارگران، آنها را در سال جدید نیز به کار بگیرند، اما شهرداری و پیمانکار از انجام این کار سرباز می‌زنند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۳ شهریور، سه نفر از کارگران فضای سبز شهرداری امیدیه اخیرا از کار خود اخراج شده‌اند. این کارگران می‌گویند هنوز عیدی و حق سنوات سال ۹۸ را دریافت نکرده‌اند.

معضل شرکت‌های پیمانکاری و کارگران این شرکت‌ها سال‌هاست از شمال تا جنوب کشور را دربرگرفته است. این کارگران فاقد امنیت شغلی هستند و به راحتی با تعویض پیمانکارها بیکار می‌شوند و زندگی و معاش آنها در معرض بی‌ثباتی و ناامنی مدام قرار دارد. اکنون شکل دیگری از این معضل همیشگی و ساختاری، کارگران فضای سبز شهرداری امیدیه را دچار خود کرده است.

ماجرا از آنجا شروع شد که یک شرکت پیمانکاری در کمال شگفتی در سال جدید چند نفر از نیروهای شهرداری باسابقه و قدیمی را که تقریبا بیش از ده سال سابقه کار دارند، به کار نمی‌گیرد و به بیان ساده‌تر، آنها را اخراج می‌کند. دو نفر از این کارگران، بیش از ده سال سابقه کار دارند و یکی دیگر از آنها نیز روزمزد است. این کارگران می‌گویند هیچ صدایی ندارند و کسی پیگیر حقوق و مطالبات قانونی آنها نیست.

یکی از این کارگران که سابق بر این نماینده کارگران فضای سبز شهرداری امیدیه برای پیگیری حقوق و مطالبات آنها بوده است،می‌گوید: طی نزدیک به۱۳ سال گذشته همواره و بدون هیچ قراردادی برای شهرداری کار کرده‌ام. به طوری که هر پیمانکاری ارائه خدمات شهرداری را برعهده گرفته است، مرا به خاطر سوابق و تعهدم، به عنوان نیروی کار باسابقه به کار گرفته است.

وی در ادامه می‌گوید: طی یکسال گذشته، مدیریت شهری جدید بارها و بارها به بهانه‌های مختلف مرا به کمیته انضباطی کشانده یا تعلیق کرده و اخطار داده است. مضاف بر این، از اول خردادماه که پیمانکار دوباره ارائه خدمات شهرداری را برعهده گرفته است، اخراج شده‌ام اما هیچ نامه مکتوبی مبنی بر اخراج به من داده نشده است.

این کارگر می‌گوید که هر روز سر کار می‌رود و همه همکاران، کارگران شهرداری و مسئولان شهری، شاهد حضور او در کار و انجام وظایفش در زمینه فضای سبز هستند.

این کارگر که نماینده کارگران شهرداری امیدیه است، می‌گوید: همه مسئولان شهر امیدیه، اعم از دادستان و فرماندار و نماینده مجلس و بقیه مقامات این شهر، در جریان وضعیت او و دیگر کارگران هستند و با اینکه بارها به شهرداری توصیه کرده‌اند تا علاوه بر پرداخت مطالبات معوق من و دیگر کارگران، ما را در سال جدید نیز به کار بگیرند، اما شهرداری و پیمانکار از انجام این کار سرباز می‌زنند. در نتیجه این شرایط، وضعیت معیشت، زندگی و امنیت شغلی کارگران و خانواده‌های آنها در دوره سخت کرونا در معرض خطر جدی افتاده است.

وی ادامه می‌دهد: ضرباتی که به من و دیگر کارگران وارد شده است، به خاطر مطالبه‌گری و پیگیری حقوق قانونی خودم و دیگر همکارانم است. من در یک سال گذشته به دلیل همین مطالبه‌گری، هیچ حقوق اضافه‌کاری دریافت نکردم. علاوه بر این، حق عیدی، حق سنوات و حتی حقوق ماه فروردین امسالم را نیز نداده‌اند. همینطور دستمزد ماه های تیر و مرداد من را نیز نمی‌دهند. مسئولان به من بگویند در این شرایط سخت اقتصادی، بدون امنیت شغلی و بدون پرداخت حقوق و دستمزد قانونی، چگونه یک کارگر می‌تواند به زندگی ادامه دهد؟

او می‌افزاید: مسئله فقط مربوط به من نیست. مثلا برای یکی دیگر از کارگران روزمزد، به مدت ۵ سال بیمه‌اش را نپرداختند تا در نهایت، با شکایت و حکم، مجبور شدند او را بیمه کنند. همچنین یکی دیگر از کارگران به میزان ده سال بدون قرارداد مشغول به کار بوده است که او را نیز به تازگی اخراج کرده‌اند.

این در حالی است که کارگران می‌گویند شهرداری امیدیه می‌خواهد کارگران را سرگرم پیگیری حقوقی و قضایی مطالبات بر حق خود کرده و از این طریق، با اتلاف وقت و تحمیل هزینه بر دوش کارگران، آنها را تحت فشار بیشتر بگذارد تا  از مطالبات قانونی خود دست بردارند. به همین دلیل شهرداری هیچ گونه همکاری یا انعطافی را در مورد کارگرانی که بیش از ده سال برای آن شهر خدمت کرده‌اند و در آبادانی آن نقش داشته‌اند، از خود نشان نمی‌دهد و فقط به قانون ارجاع می‌دهد.

معضل کارگران بدون قرارداد، روزمزد و موقت که در شرکت‌های پیمانکاری مشغول به کار هستند، سالهاست در بخش‌های مختلف کشور مشاهده می‌شود. اقتصاددانان و کارشناسان روابط کار بارها گفته‌اند که این شرکت‌های پیمانکاری از یکسو موجب بی‌ثبات‌سازی نیروی کار، از بین بردن رابطه مستقیم حقوقی بین کارفرما و کارگر و در نهایت، تضعیف امنیت شغلی کارگران می‌شوند؛ از سوی دیگر، این شرکت‌های پیمانکاری، بخش عظیمی از بودجه عمومی را نیز تلف می‌کنند و هزینه‌ها و مفاسد بسیار زیادی را بر دوش دولت و نهادهای عمومی می‌گذارند. کارشناسان روابط کار معتقدند بهترین راهکار درمان این حجم از مشکلات این شرکت‌ها، انحلال شرکت‌های پیمانکاری و برقراری رابطه کاری مستقیم بین کارفرما و کارگران است تا از این طریق، هم هزینه‌های عمومی کشور کاهش یابد و هم امنیت شغلی، معیشتی و دستمزدی کارگران تامین شود. مشکل کارگران امیدیه نیز موردی از این مشکل ساختاری است.

*تجمع  اعتراضی کارگران بخش دفع آفات کشاورزی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به کاهش دوره زمانی قراردادهای کاری وبرای بازگشت بکار۸ همکار اخراجی برای دومین روز متوالی

روز یکشنبه ۸ فروردین،برای دومین روز متوالی، کارگران بخش دفع آفات کشاورزی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اعتراض به کاهش دوره زمانی قراردادهای کاری وهمچنین همبستگی  با ۸ همکار اخراجی وبازگشت بکارشان دست به تجمع مقابل دفتر حراست درمجتمع زدند.

براساس گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی تجمع کنندگان به کاهش زمان قراردادها از یک سال به شش ماه و از شش ماه به سه ماه و عدم بستن قرار دادهای جدید  و اخراج  کارگران اعتراض دارند.

درهمین رابطه:تجمعات اعتراضی جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به قراردادهای کاری وعدم پرداخت مطالبات وبرای همبستگی با همکاران اخراجی

روز شنبه ۷ فروردین ماه،کارگران بخش دفع آفات کشاورزی برای اعتراض به قراردادهای کاری وتغییر تغییر در ساعات کاری وعدم پرداخت مطالبات ازجمله لباس کار و سهمیه شکر و بنمایش گذاشتن همبستگیشان با همکاران اخراجی دست به تجمع مقابل درب ورودی نیشکر هفت تپه زدند وسپس وارد مجتمع شدند وبه اجتماعشان در کنار سنگرادامه دادند.

جمع دیگری از کارگران هفت تپه نیز با پیوستن به تجمع ضمن اعتراض به اخراج ۸ کارگر هفت تپه و کاهش زمان قراردادها همبستگیشان را با همکاران اخراجی اعلام کردند.

این تجمع با سخنرانی تعدادی از کارگران ادامه  وبا تاکید براتحاد کارگران برای دست یابی به مطالبات برحقشان خاتمه پیدا کرد

*تجمع اعتراضى کارکنان آبفار سابق در مقابل ساختمان استانداری در اهواز 

جمعی از کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) براى مطالبه حقوق معوقه ،حق بیمه و تعیین تکلیف وضعیت استخدامي شان برای هفتمین روز متوالى از آغاز سال ۱۴۰۰ در مقابل ساختمان استانداری در خیابان فلسطین اهواز تجمع اعتراضى برگزار كردند.

کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی ۵ ماه حقوق معوقه دارند و ۹ ماه است که دفترچه‌های درمانی آنها تمدید نشده است چون شرکت ۲۰ ماه است که حق بیمه آنها را پرداخت نکرده است. همچنین به عدم تعیین تکلیف وضعیت قراردادی خود معترض هستند.

در روزهای اخیر کارگران شرکت آب و فاضلاب (آبفا) اهواز نیز که ۲ ماه حقوق معوقه و سنوات سالهای ۹۹ و ۹۸ و مبلغ بن را طلبکار هستند در اعتصاب و اعتراض بودند.

لازم به ذکر است که اعتراضات کارگران آب و فاضلاب روستایی (آبفار) اهواز با اعتصاب کارگران آب و فاضلاب (آبفا) اهواز متفاوت است و هر دو گروه از این کارگران مطالبات مزدی انباشته شده‌ای دارند و روزهای اخیر در اعتراض به سر میبردند.

از زمانی که آیین‌نامه ادغام کارگران پیمانکاری شرکتهای آب و فاضلاب روستایی و شهری اجرا شده است مشکلات هر دو بخش این کارگران افزایش پیدا کرده است و مطالبات معوقشان بیشتر انباشته شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۸ فروردین ۱۴۰۰

درهمین رابطه:

+ادامه اعتراضات کارگران اداره آب و فاضلاب اهواز نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه با برپایی تجمعی دیگر مقابل استانداری خوزستان

تجمع کنندگان خواهان حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم شدند

روز شنبه ۷ فروردین، کارگران اداره آب و فاضلاب اهوازدرادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،برای باری دیگردست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند و خواهان حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم شدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: مطالبات حدود ۷۰۰کارگر شبکه آب و فاضلاب اهواز که به عنوان کارگران بهره‌بردار تصفیه‌خانه‌ها و اپراتور و همچنین در بخش انشعابات مشغول فعالیت هستند، دو ماه است پرداخت نشده و ما در این شرایط سخت کرونایی بارها خواستار پرداخت این مطالبات شده‌ایم.

آن‌ها با بیان اینکه جدا از دو ماه معوقات مزدی، مطالباتی از ماه‌های فروردین تا تیرماه نیز طلبکاریم و در عین حال بیمه اجتماعی‌مان چندین ماه پرداخت نشده، در ادامه افزودند: هر ماه به مطالباتمان افزوده می‌شود و در حال حاضر که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰قرار داریم علارغم پیگیری‌های مکرر از مسئولان استانی هنوز به مشکل ما رسیدگی نشده و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق به دل‌مان مانده است.

یکی از کارگران معترض گفت: همه کارگران معترض آبفای این شهر و سایر شهرهای استان که تحت مسئولیت یک تا چند شرکت پیمانکاری مشغول کارند، معوقات مزدی طلبکارند و در خواست اصلی همه این کارگران حذف پیمانکاران و عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب است.

طبق اظهارت وی، شرکت‌های پیمانکاری اهمیتی برای کارگران قائل نیستند و مسئولان اداره آبفای شهرستان و استان نیز برای وصول مطالبات کارگران کاری انجام نمی‌دهند.

++تداوم اعتراض و اعتصاب کارگران آبفای اهواز تنها راه برای تحقق مطالباتشان است

کارگران شرکت آبفای اهواز روز گذشته هفتم فروردین پس از پایان تعطیلات اداری دوباره در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.

کارگران شرکت آب و فاضلاب اهواز که از روز ۲۵ اسفند تا آخرین روز کاری سال ۹۹ یعنی ۲۸ اسفند نیز در اعتصاب به سر میبردند و درمقابل ساختمان استانداری تجمع اعتراضی برپا میکردند منجر به اعمال فشار جدی استانداری به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان شده اند. 

کارگران اعتصابی در روز ۲۸ اسفند مبلغ عیدی ۹۹ را دریافت نمودند اما ۲ ماه حقوق معوقه، سنوات سال ۹۹ و ۹۸ و حق بن کارگری را از شرکت طلب دارند. همچنین شرکت، بیمه چند ماه از سال گذشته کارگران را پرداخت نکرده است.

این کارگران تصمیم دارند چنانچه باقی مطالباتشان نیز پرداخت نگردد در روزهای کاری آینده نیز به اعتصابشان ادامه دهند و این امر مسئولین استان را به واهمه کشانده است بطوری که بر سر عدم پرداخت مطالبات کارگران و نگرانی از سر گیری دوباره اعتراض کارگران باعث شد تا استاندار خوزستان، صادق حقیقی‌پور مدیرعامل آبفا خوزستان را از جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در روز پنجشنبه ۵ فروردین اخراج کند.

اخیرا مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات معوقه آبداران به شرکت آبفا تخصیص داده شده بود که طبق گفته استانداری، مدیرعامل شرکت این مبلغ را در محل دیگری هزینه کرده است و این امر سبب بروز اعتصاب و اعتراض کارگران شده بود. کارگران آبفای اهواز خواستار اخراج حقیقی‌پور مدیرعامل شرکت هستند.

اینکه مقامات دولتی استان این چنین دچار اختلاف شده‌اند تنها نشان از این دارد که اعتراض و اعتصاب بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران آب و فاضلاب اهواز موجبات واهمه و نگرانی آنها را پدید آورده است و کارگران اعلام کرده اند که چنانچه کلیه مطالباتشان پرداخت نگردد به اعتصابشان ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۸ فروردین ۹۹

*کنش های دامنه دار ماموران فنی و ترمزبان قطاراخراجی برای بازگشت به کارودریافت مطالبات

روز یکشنبه ۸ فروردین، ماموران فنی و ترمزبان قطار اخراجی یک شرکت پیمانکاری از کنش های دامنه دارشان برای بازگشت به کارودریافت مطالباتشان خبردادند.

یکی از این ماموران به نمایندگی از طرف همکارانش که از تیر ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش سیر قطارها به یکباره اخراج شده اند،  به خبرنگار رسانه ای گفت: در ماه‌های گذشته که بیکار بودیم به همه نهادهای مربوط مراجعه کردیم تا برای بازگشت به کار ما فکری بکنند؛ اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته‌ایم. حتی مطالباتی از شرکت پیمانکار طلبکاریم که هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود:او و سایر ماموران فنی ترمزبان شش ماه دوره تخصصی در راه‌آهن دیده‌اند، در ارتباط با بازگشت به کارخود و همکارانش گفت: شنیده‌ایم اخیرا سیر قطارها با اضافه شدن چندین واگن جدید سرعت گرفته اما هنوز نیروی کار جدید جایگزین نکرده‌اند و اکثر قطارها با تک مامور دارند اجازه سیر می‌گیرند.

او با بیان اینکه ما کارگران بیکار شده منتظریم مجددا در محل کار سابق خود بکار گرفته شویم، افزود: ماموران فنی و ترمزبانان حداقل ۷ماه و حداکثر یکسال با امکاناتی که راه‌آهن برایشان هزینه کرده، آموزش و دوره دیده‌اند، حال چرا بعید به نظر می‌رسد که مسئولین بخواهند به جای به‌کارگیری افراد آموزش دیده از نیروی کار مبتدی استفاده کنند؟

او مطالبه خود و همکارانش را بازگشت به کار، عنوان کرد و گفت: همه تعدیلی‌ها افراد کاربلد و ماموران متخصص هستند که در حال حاضر بیکارند بنابراین چون اخراجمان از روی ناچاری بوده لذا از مسئولین درخواست بازگشت به کار را داریم.

*بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض و محکومیت علیه تداوم زندان آقای اسماعیل عبدی

روز یکشنبه ۸ فروردین، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بیانیه ای بشرح زیر در اعتراض و محکومیت علیه تداوم زندان آقای اسماعیل عبدی منتشرکرد:

معلمی آمیزه ای از زوایای گره خورده در تار و پود هنر، تخصص و تعهد است. تخصصی نضج یافته از تلاش بزرگ مردانی همچون:

اسماعیل عبدی که تعالی جایگاه معلمی مشحون از خدمات، مطالبه گری ها و عدالت خواهی های آنهاست.

بزرگانی که نگاه نافذ و اندیشه ی والایشان سرو اعتماد و اطمینان را در بطن بلند آوازه ی تلاش برای عدالت خواهی در پهنه ی ایران زمین افراشته است.

بی گمان هیچ شخصیتی به اندازه ی معلم، نقش موثری در سازندگی فردای روشن آینده سازان میهن عزیزمان ندارد،

زیرا معلمان معماران اندیشه، منش و شخصیت نسل آینده ی هر کشور هستند.

تنها همت بلند و کریمانه و مجاهدت های عاشقانه و انسان ساز معلمان شریف و بزرگوار است که جام شیفتگان ادب را لبریز از مهر و ایمان می سازد.

فرهنگیان ایران بخاطر دلسوزی، تعهد و مسئولیت پذیری نسبت به آینده ی فرزندان این آب و خاک و همچنین با اتکا به اصول ۲۶، ۲۷، ۳۰ وسایر مواد قانون اساسی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش کشور، و رفع تبعیض ها با اقداماتی کاملا صنفی به نقد عملکرد مسئولان می پردازند.

علی رغم تلاش برای توسعه آموزش و پرورش توسط معلمینی دلسوز و فرهیخته همچون: آقای اسماعیل عبدی؛ بخش هایی از حاکمیت همچنان با اعمال سلایق غیر قانونی و گاه فراقانونی، همواره با پیش کشیدن مسائلی همچون امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، تبانی و…نسبت دادن این پیامدهای ناروا به اقدامات حق طلبانه و مسالمت جویانه ی فعالان مدنی، صنفی، روزنامه نگاران، جامعه ی کارگری، فعالان زنان ، دانشجویی وسایر اقشار مردمی در صدد خفه کردن این صداها برآمده اند و با دادن احکام سنگین، تمامی راه های مصلحانه و مسالمت آمیز را مسدود و یا نابارور کرده اند.

این بار نیز تیغ تیز نا عدالتی و بی تدبیری بخشی از دستگاه قضایی متوجه معلم خوشنام و با انگیزه در عرصه ی تعلیم و تربیت، جناب آقای عبدی شده است و بر خلاف پایان محکومیت ۵ ساله، هنوز بستر رهایی ایشان از بند و زندان فراهم نشده و همچنان در حبس به سر می برند.

حاکمان ایران و مسئولان قضایی ایران در شرایط تنگدستی افزون و فقر دامن گستر مردم از یکسو و اختلاس ها و غارتگری های بی حد و حصر دست اندرکاران حکومتی به جای پیدا کردن راه حلی برای این همه شکاف طبقاتی و تبعیض و بی عدالتی در حق مردم رنجور ایران،تیغ قضا را به سمت عدالت طلبانی گرفته اند که جز به نیک خواهی ایرانیان و اقبال بلند آنها،به چیز دیگری اندیشه نمی کنند.

این حجم از عداوت با کنشگران صنفی که همه آمالشان آموزش بهتر و رایگان و ساختن آموزش و پرورشی مترقی و توسعه یافته برای ایرانی زیبا و آباد و آزاد است، آیا با حداقلی ترین، معیار حقوقی،عرفی،اخلاقی و حتی ارتدوکس ترین قرائت  فقهی سازگاری دارد؟

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن هرگونه برخورد امنیتی و قضایی با فعالان صنفی/مدنی؛ خواهان آزادی همه ی زندانیان اعم از روزنامه نگاران، نویسندگان، کارگران، فعالین زنان وسایر اقشار جامعه به ویژه آقای اسماعیل عبدی که دچار فشار حداکثری ” زندان در زندان” شده است.انتظار می رود وزیر آموزش و پرورش و مقامات قضایی  هم خود را به کار بندند تا هرچه زودتر  ظلم مضاعف رفته بر اسماعیل عبدی پایان پذیرد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به مقامات قضایی و حکومتی هشدار می دهد، چنانچه ایشان تا ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ بدون قید و شرط آزاد نشوند؛ شورای هماهنگی و تشکل های صنفی از هر نوع تلاش و اقدام عملی و تجمع حمایتی  فروگذار نخواهد کرد و مسئولیت هر گونه پیش آمدی را پیشاپیش متوجه کل حاکمیت و در راس آن دستگاه قضایی می داند.

*اسماعیل عبدی معلمی ازجنس انسانیت 

اسماعیل معلم است معلم ریاضی با نزدیک به ۲۰ سال سابقه تدریس ، او می توانست فارغ از همه مشکلات روز مرًه  فرهنگیان بهترین زندگی را برای خود و  خانواده اش رقم زند چون همه ما معلمان و فرهنگیان به خوبی می دانیم که مدرسان و معلمان دروس اختصاصی هر گاه اراده کنند در کنار تدریس در مدارس دولتی خواهند توانست با تدریس خصوصی و درآمد سرشار آن بی نیاز شده و از زندگی ایده آلی بهره مند شوند 

اما اسماعیل این گونه نبود دردش از جنس اکثریت همکاران مطالبه گری بود که فقط خود را نمی دیدند معلمانی که همواره با خط فقر فاصله و از تبعیض ها گلایه و شِکوه ها  داشتند معلمان و فرهنگیانی که علیرغم تلاش بسیار از کمترین بهره ای برخوردار بوده اند معلمانی که در اوقات فراغت به کارهای دون شان خود پرداخته تا از زندگی آبرومندی برخوردار شوند 

اما اسماعیل ها درمان این دردها  را در فریاد اعتراضی صنفی می دیدند 

در اعتراض به عدم اجرای قانون مصوب و …

اسماعیل قربانی بی عدالتی مسئولان شده است هر چند آنها به ظاهر خود را مدیون و مرهون معلمان می دانند  اما گویا این اسماعیل جهت خط و ربطش با آن اسماعیل مسئولان فرسنگها اختلاف دارد 

عبدی بعد از این که حکم ناعادلانه  پنج ساله خود را طی کرده است و بایستی آزاد می شد،  اکنون با پرونده ای تعلیقی که توسط قوه قضائیه بسته شده بود، روبروست. 

چون بار دیگر این پرونده  مفتوح شده است در حالی  که قاضی وقتِ آن پرونده به وکیل ایشان گفته بود که پرونده بسته شده است !

واقعا جای تامل و تعمق دارد که قوه قضائیه دست از لجاجت و کینه توزی با فعالان صنفی فرهنگی بر نمی دارد و راه آشتی و مصالحه را همواره می بندد شاید که در آن جا نیز برخی هم چنان به دنبال آشوب و نارضایتی مردم هستند 

امیدواریم که قوه قضائیه در عمل به شعارهای رئیس جدید این قوه قانون را سرلوحه امور خود قرار داده و هر چه زودتر اسماعیل عبدی را آزاد کنند تا باورمان شود که قصدشان حاکمیت قانون و آرامش جامعه فرهنگیان است چرا که امنیت و آسایش فرهنگیان ، جامعه را امن تر خواهد کرد

انجمن صنفی بازنشستگان کشوری همصدا با دیگر تشکل های صنفی، آزادی بی چون و چرای اسماعیل عبدی را خواستار است.

کانال انجمن صنفی بازنشستگان کشوری

*تجمع اعتراضی بازاریان میناب نسبت به مسدود کردن ورودی‌های بازار مقابل شهرداری

روز شنبه ۷ فروردین،جمعی از بازاریان میناب دراستان هرمزگان برای اعتراض به مسدود کردن ورودی‌های بازاراین شهردراجرای طرح پیاده‌روسازی ومحدود شدن تردد در بازار دست به تجمع مقابل شهرداری زدند.

*زنده زنده سوختن ۲ ملوان لنج صیادی خرمشهر 

شنبه شب(۷ فروردین)،۲ ملوان بنام های مصطفی و محمد عباسی در حادثه آتش سوزی یک لنج حین صیادی در منطقه دریایی بوسیف خوزستان زنده زنده سوختند.

درهمین رابطه رئیس شیلات شهرستان خرمشهربه خبرنگار رسانه ای گفت:تعداد ملوانان این شناور صیادی ۶ نفر بود.

رئیس شیلات شهرستان خرمشهر با بیان اینکه چهار نفر از ملوانان نجات یافتند،اضافه کرد: آتش سوزی از قسمت موتورخانه این شناور صیادی آغاز و تمام لنج را در برگرفته است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate