اخباروگزارشات کارگری ٤ فروردین ماه ١٤٠٠

اخباروگزارشات کارگری ٤ فروردین ماه ١٤٠٠

– فراخوان های اعتصاب وبرپایی تجمعات کارگران راه آهن خراسان و مازندران برای احقاق حقوق 

«امیدوارم حال که آدم های سنگدل و بی وجدان به نام مسئول قدر ما را نمی دونن و به هر شیوه ای در حال توهین به ما هستن، همکاران ما به خودشان احترام بگذارن و تا تعین تکلیف حتمی و نهایی از شنبه ۷ فروردین در تمامی نواحی دست از کار بکشن بلکه حداقل وجدان ما در پیشگاه خانواده مان راحت باشد که هر انچه که در توان داشتیم برای احقاق حق خود و آنها با اتحاد مثال زدنی گذاشتیم.»

– تجمع اعتراضی اهالی خشمگین گنبد نسبت به کودک آزاری مقابل دادگستری – بازداشت تعدادی از معترضان توسط نیروهای امنیتی

– کانون نویسندگان ایران:

زندانیان بند ۸ زندان اوین اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق در آوردند

*فراخوان های اعتصاب وبرپایی تجمعات کارگران راه آهن خراسان و مازندران برای احقاق حقوق 

«امیدوارم حال که آدم های سنگدل و بی وجدان به نام مسئول قدر ما را نمی دونن و به هر شیوه ای در حال توهین به ما هستن، همکاران ما به خودشان احترام بگذارن و تا تعین تکلیف حتمی و نهایی از شنبه ۷ فروردین در تمامی نواحی دست از کار بکشن بلکه حداقل وجدان ما در پیشگاه خانواده مان راحت باشد که هر انچه که در توان داشتیم برای احقاق حق خود و آنها با اتحاد مثال زدنی گذاشتیم.»

روز چهارشنبه ۴ فروردین، کارگران راه آهن خراسان و مازندران برای احقاق حقوق برحقشان فراخوان هایی بشرح زیربرای اعتصاب  وبرپایی تجمعات منتشرکردند:

۱- فراخوان کارگران راه آهن خراسان 

با سلام ما جمعی از کارگران راه آهن خراسان اعلام می کنیم که شرکت تراورس هیچ وقت در زمان مشخص شده حقوق و مزایا به ما پرداخت نکرده و همچنین هر چقدر هم شکایت کردیم به جایی نرسیده و صبر و تحمل ما تمام شده است از همه همکاران در نواحی مختلف خصوصا زاگرس و لرستان و کرج و ورامین که همیشه اعتصاب کردند و حقشان را گرفتند تشکر و قدردانی می کنیم .

ما کارگران خراسان بدین وسیله اعلام می کنیم :

۷ فروردین ۱۴۰۰ اولین تجمع خود را در سال جدید در مقابل مدیریت ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهیم کرد .

همه همکاران در جریان کار هستند شرکت تراورس با مدیران دروغگو است .

همچنین به دورغهای سعیدی گوش نکنید عنصر سست و بی مصرفی است. کسی نیست که از او راضی باشد 

۲- بخشی ازفراخوان کارگران راه آهن مازنداران 

همکاران گرامی

فقط اعتصاب و دست از کار کشیدن تا تعیین تکلیف نهایی و عملی چاره کار است.

هیچ راهی برای کارگران نمانده جز دست از کار کشیدن.

مشکل شمال مختص به این ناحیه نیست.نواحی دیگر گمان نکنن برای انها خواب خوش دیدن.چون اگر بنا حل بنیادین مشکلات بود برای تمامی نواحی صورت میگرفت.انتظار این است همگام با تجمع و اعتراض همکاران ما در حوزه شمال تمامی نواحی از شنبه ۷ فروردین بصورت خودجوش و با اتحاد مثال زدنی دست از کار بکشن تا حضرات یاد بگیرن که باید به قشر مظلوم و زحمتکش کارگر احترام بزارن و پاسخگو باشن.

هر چه قدر دروغ وعده شایعه شنیدیدم، رایزنی کردیم دیگر بس است.کارگران وظایفشون را انجام دادن.توپ در زمین حضرات بیخیال است.

دوستان؛

 وقتی از نماینده شرکت ریل صنعت سوال میشود که چگونه میتوانید حقوق کارگران ناحیه شمال را ماهانه تامین کنید جواب میدهد که کارگران شمال نجیبن و با ما راه میان.یعنی چی؟ یعنی اگه هر ۵۰ روز حقوق دادیم و کلی مزایا را کم کردیم کسی حرفی نمیزنه.

پس بدونید که با این چنین جانوارانی منبعد طرفیم که با مکیدن خون کارگر دنبال پر کردن جیب خود 

هستن.کسانی که حضورشان در این نواحی صرفا جهت کسب اعتبار،افزایش سرمایه از طریق پرداخت های نامنظم و خرید ماشین الات تکمیلی برای شرکت است تا فردا مدیرانش به ان بنازن‌ و شرکت خود را بین المللی معرفی کنن.

امیدوارم حال که آدم های سنگدل و بی وجدان به نام مسئول قدر ما را نمی دونن و به هر شیوه ای در حال توهین به ما هستن، همکاران ما به خودشان احترام بگذارن و تا تعین تکلیف حتمی و نهایی از شنبه ۷ فروردین در تمامی نواحی دست از کار بکشن بلکه حداقل وجدان ما در پیشگاه خانواده مان راحت باشد که هر انچه که در توان داشتیم برای احقاق حق خود و آنها با اتحاد مثال زدنی گذاشتیم.

۳- درهمین رابطه:فراخوان اعتصاب وبرپایی تجمعات کارگران راه آهن شمال برای احقاق حقوق برحقشان

کارگران راه آهن شمال برای احقاق حقوق برحقشان فراخوان  به اعتصاب وبرپایی تجمعات بشرح زیر منتشرکردند:

سلام

همکاران ناحیه شمال ۷ فروردین مقابل ناحیه شمال و سپس استانداری مازندران تجمع دارند.

اگر جواب نگیرند مستقیم تهران مقابل قوه قضائیه .

خواسته ها:

طرح طبقه بندی مشاغل نگهداری خط

کار کردن جاری و قرار داشتن در طرح عمرانی

جلو گیری از قرارداد های یک ماهه

و تجمیع را کمترین حق نیروهای نگهداری کشور میدانیم

امید است بعد از تجمع در تهران کلیه نیروهای نگهداری کشور به ما ملحق شده و از حق قانونی خانواده خود دفاع کنند.

*تجمع اعتراضی اهالی خشمگین گنبد نسبت به کودک آزاری مقابل دادگستری – بازداشت تعدادی از معترضان توسط نیروهای امنیتی

بعدازظهرروزسه شنبه ۳ فروردین،جمعی از اهالی گنبد با ساعت ها تجمع مقابل دادگستری این شهرستان دراستان گلستان اعتراض وخشمشان را نسبت به کودک آزاری در یکی از روستاها بنمایش گذاشتند.

پس از این اعتراضات تعدادی از معترضان توسط نیروهای امنیتی «تحت لوای خسارت به اموال عمومی »بازداشت شدند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،این اعتراضات بدنبال آزار و اذیت ۲ کودک دخترهفت و هشت ساله توسط مردی ۵۵ ساله در یکی از روستاهای گنبدکاووس درروزیکشنبه اول فروردین صورت گرفته است.

بنا بهمین گزارشات،تعدادی از معترضان به آزار جنسی دو دختر هفت و هشت ساله توسط مردی ۵۵ ساله، در یکی از روستاهای گنبدکاووس، پس از تجمع اعتراضی در این شهر بازداشت شدند.

*کانون نویسندگان ایران:

زندانیان بند ۸ زندان اوین اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق در آوردند

هفت تن از زندانیان بند ۸ زندان اوین، بکتاش آبتین، امیرسالار داودی، مصطفی خسروی بابادی، سینا بهشتی، امیرحسین میرخلیلی، عباس سوهانی، پارسا گلشنی، که در اعتراض به انتقال تنبیهی زندانیان سیاسی از جمله اسماعیل عبدی، دست به اعتصاب غذا زده بودند، اعتصاب خود را به حالت تعلیق درآوردند.

از ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ که بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران و امیرسالار داودی، وکیل دادگستری اعتصاب غذای خود را آغاز کردند، هر روز یک تن از زندانیان به این اعتصاب پیوسته بودند. این روند رو به افزایش با انتشار درخواست اسماعیل عبدی مبنی بر شکستن اعتصاب موقتا به حالت تعلیق درآمد.

سوم‌فروردین‌ماه اسماعیل عبدی با انتشار بیانیه‌ای ضمن سپاسگزاری از اعتصاب‌کنندگان از آنان خواسته بود اعتصاب غذای خود را بشکنند. در بخشی از این بیانیه آمده است: “شما مبارزان راه آزادی و عدالت در اعتراض به وضعیت اسفناک مردمی که زیر بار فقر و تبعیض کمر خم کرده‌اند، رنج زندان و محرومیت را با جان نازنین خود خریده‌اید. پس ضروری است، جان‌های شریف شما، سلامت بماند تا اندکی رنج مردم سرزمین‌مان با حضور حق‌خواهانه و عدالت‌طلبانه‌ی اندیشمندانی چون شما کاهش یابد.” 

در پی انتشار این بیانیه، اعتصاب‌کنندگان با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تعلیق اعتصاب غذای خود اعلام کردند که در صورت محقق نشدن خواسته‌هاشان اعتصاب غذای خود را از سر خواهند گرفت.

گفتنی است که پیش از این، ۴۸۰ نفر از کنشگران مدنی نیز با انتشار متنی حمایت خود را از اعتصاب غذای زندانیان بند ۸ و همچنین اعتصاب غذای سراسری زندانیان در همراهی با مردم اعلام کرده بودند.

متن کامل اطلاعیه زندانیان بند ۸ زندان اوین در ادامه آمده است:

اطلاعیه تعلیق اعتصاب غذا 

مردم شریف

ضمن تشکر از حمایت‌های شما، گروه‌های سیاسی و فعالین اجتماعی و با توجه به درخواست دوست نازنینم‌ان آن آقای اسماعیل عبدی مبنی بر شکستن اعتصاب غذای زندانیان بند ۸ از زندان اوین، بدین وسیله اعلام می‌داریم؛ موقتاً تا حصول نتیجه اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق در آورده و در صورتی که در روزهای آتی مقامات قضایی و اجرایی مربوطه به قول‌هایی که برای تامین خواسته اسماعیل عبدی داده‌اند عمل نکنند، بی تردید اعتصاب غذای خود را از سر خواهیم گرفت.

بکتاش آبتین، امیرسالار داودی، مصطفی خسروی بابادی، سینا بهشتی، امیرحسین میرخلیلی، عباس سوهانی، پارسا گلشنی

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate