تا کی چشم خود را بر حقایق ببندیم

آزادیخواهان، احزاب و سازمان‌های مترقی

پیام (هدیه) نوروزی ناسیونالیستها برای کردستان ، بدتر از ویروس کرونا و بمب شیمیایی حلبجه است.

در حلبجه ۵۰۰۰ نفر قربانی شدند. از آن زمان تا کنون چند برابر این تعداد، زن در کردستان عراق قربانی آیین و مذهب شده است و در قبرستان بی‌نام و نشانند.

در ایران و همچنین کردستان تعداد “خودکشی” و قتل‌های ناموسی و زن ستیزی به رسمیت شناخته شده قابل ‌شمارش نیست. در شهر زادگاهم دیواندره، قربانیان این عرصه در سال گذشته چند برابر کرونا بوده است.
احزاب ناسیونالیستی متشکل در مرکز همکاری(۲ حزب دمکرات و ۲ حزب سازمان زحمتکشان) میخواهند قوانین تلاش ارتجاعی دهها ساله القاعده و طالبان، اخوان‌المسلمین، مفتی‌زاده ای‌ها واتحاد احزاب اسلامی کردستان عراق را یک‌شبه پیاده کنند. با میان‌بر، مسیر تلاش این احزاب ارتجاعی را دور بزنند و بربریت مذهبی را به مردم تحمیل و با اتکا بر جهالت مذهبی رسمیت بدهند.

کمپینی همه جانبه از جانب هر انسان آزادیخواه لازم و حیاتی است، و همین امروز

کی تصور می‌کرد ایران و افغانستان را ۱۰۰ سال به عقب برگردانند، سلیمانیه مرکز روشنفکری به قتلگاه زنان تبدیل شود و…
بی تردید در صورت سکوت ما، سرنوشت جاهای دیگر همین خواهد بود. یا همین امروز ترکیه میخواهد از معاهده خشونت علیه زنان بیرون برود.

روشنفکران خجول ناسیونالیستی بمانند ستون پنجمی حامیان احزاب ناسیونالیستی هستند. اینها برای چاشنی در مورد ستم بر زنان در کشورهای دیگر هر از چندگاهی قلمفرسایی می‌کنند اما در این مورد به مانند دیگر موارد که پای ناسیونالیستها به میان آید، سکوت شرمگینانه اختیار می‌کنند. باید به جامعه میلیونی متکی شد، نه احزاب بی تاثیر و مدعیان دروغگو.

باید هزار برابر تب و تاب این روزها برای سال نو و نوروز به این مسئله پرداخت. این فقط یک تراکت و آفیش نیست. این بستن شمشیر از رو علیه برابری، آزادی، بشریت، شادی، حرمت و حتی جشن و نوروز است. می‌خواهند بر اینها و همه چیز و کرامت انسان حجاب بدوزند و آزادی و انسانیت را به زنجیر بکشند و خفه کنند.
اگر نظاره گر باشیم. اگر چه میلیونی هم مخالف باشیم، باز هم بی تاثر هستیم. برای این اطلاعیه که تمام احادیث قرآن در ضدیت با زن را در خود دارد، چند نفر عکس‌العمل نشان داده‌اند. چرا؟؟

گویا به دنبال اعتراض درونی اطلاعیه برداشته شده و فعلا در کشو میز گذاشتن. اما کاغذ و پیام اینترنتی باشد یا نباشد اصل نیست. افکار و اهداف و منافعی که پشت آن پیام است اصل قضیه و خطرناک‌تر از کرونا و بمب شیمیایی حلبجه است. از سالها پیش برای این اطلاعیه کار کرده‌اند و زمینه چینی کردند تحت عنوان اسلام معتدل و “مبارز ملی” بودن مفتی‌زاده و اخوان‌المسلمین و.. و….
از چند ماه پیش گفته شد که عبدالله مهتدی و عمر ایلخانی با مفتی‌زاده‌ای ها و دیگر گروه‌های اسلامی در ایران با میانجیگری عشیره بارزانی در شهر اربیل کردستان عراق نشست و مذاکره داشتند و این اطلاعیه نوروزی نتیجه عملی توافق این نشست است و در اشکال دیکر بزودی جلوه می‌کند، اگر ما سکوت کنیم.

با شروع کمپین، به یقین جزئیات بیشتر رو خواهد شد. اهداف علنی می‌شود. راه حلها برای منزوی کردن به میدان می‌آید و….

همت لازم است. تا بحال فقط در صفحه چند دوست دیده‌ام. باید ابعاد میلیونی بخود بگیرد و دهها برابر پیام نوروزی در میان مردم دست به دست و در افشای سلفی/اسلامی کردن جامعه توسط این جریانات عکس‌العمل نشان داد شود.این احزاب ربطی به رفع ستم و از جمله ستم ملی بر مردم کردستان ندارند. خود ستمگران به قدرت نرسیده هستند

که دین و ارتجاع مذهبی را برای به قدرت رسیدن به کمک می‌طلبند و دو روی یک سکه‌اند.

این کارزارها بهترین محک برای ادعا تک تک ماست که کجا ایستادیم و مقاله و گفته‌هایمان در مورد حقوق زن به چه معناست.
ابراهیم رستمی ۲۱ مارس ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate