اخباروگزارشات کارگری ٢٧ اسفند ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٢٧ اسفند ماه ١٣٩٩

ادامه اعتراضات کارگران راه با اعتصاب،برپایی تجمع،تعیین ضرب الاجل وفراخوان اعتصاب:

– ادامه اعتصاب کارگران راه آهن اراک برای سومین روز متوالی،تهدید کارگران حق طلب به اخراج از کار بجای پاسخگویی به مطالباتشان

– تعیین ضرب الاجل  وفراخوان اعتصاب کارگران خشمگین راه آهن اراک

ادامه اعتصاب کارگران راه آهن اراک برای سومین روز متوالی،تهدید کارگران حق طلب به اخراج از کار بجای پاسخگویی به مطالباتشان

روز چهارشنبه ۲۷ اسفند برای سومین روز متوالی، کارگران راه آهن اراک نورآباد مشگ آباد(شرکت جوش گستر)به اعتصابشان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ادامه دادند.

به گزارش کارگران اعتصابی،کارگران بدلیل نگرفتن حقوق و مزایا یعنی حقوق برج بهمن و عیدی و سنوات و بن سرکار حاضر نشدند استاندار هم جواب این کارگران را نداده است.

همه را تهدید به اخراج کردند و نامه اخراج فرستادند. تعداد کارگران ۲۷۰ نفر است .

کارگران راه آهن اراک نورآباد(شرکت جوش گستر)

روز چهارشنبه ۲۷ اسفند،کارگران خشمگین راه آهن ورامین اعلام کردند اگرتا ظهر روز پنج شنبه ۲۸ اسفند مطالباتشان پرداخت نشود دست به اعتصاب وتجمع خواهند زد.

در فراخوان کارگران خشمگین راه آهن ورامین آمده است: اگر تا فردا ظهر شرکت با ما تسویه نکنه ما هر طوری که شده مسیر قطارها رو مسدود میکنیم و نمیزاریم یه دونه قطار رد بشه از محور ما. پول مارو تا فردا دادین که دادین، اگر ندادین کاری میکنیم که صداش تو دنیا بپیچه…

تجمع اعتراضی فرهنگیان در شرف بازنشستگی گیلان نسبت  به مصوبه حذف فاصله سنوات خدمتی مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان

روز چهارشنبه ۲۷ اسفند،جمعی از فرهنگیان در شرف بازنشستگی گیلان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان  نسبت  به مصوبه حذف فاصله سنوات خدمتی  دست به تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان در کلانشهر رشت زدند.

ادامه کنش های کارگران شرکتی شرکت مخابرات خوزستان برای تبدیل وضعیت وحذف شرکت های پیمانکاری وافزایش دستمزد ازجمله اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

کنش های کارگران شرکتی شرکت مخابرات خوزستان برای تبدیل وضعیت وحذف شرکت های پیمانکاری وافزایش دستمزد ازجمله اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ادامه دارد.

روز چهارشنبه ۲۷ اسفند،جمعی از کارگران شرکتی مخابرات منطقه خوزستان در تماس با خبرنگار رسانه ای، از شرایط موجود انتقاد کردند. ظاهراً تعدادی از این کارگران با شکایت به اداره کار توانسته‌اند به نفع خود رای بگیرند؛ براساس این آرا، باید تبعیض از میان برداشته شود و طرح طبقه‌بندی مطلوب و کارا برای پیمانکاری‌های مخابرات اجرایی شود.

این کارگران ابراز نگرانی می‌کنند که این آرا پذیرفته نشود و نتوانند به حق و حقوق قانونی خود برسند.

آنها می‌گویند: از تبعیض و بی‌عدالتی به ستوه آمده‌ایم؛ دستمزدمان نصف رسمی‌هاست.

خواسته‌های این کارگران، رفع تبعیض، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل؛  حذف شرکت‌های واسطه یا پیمانکار، بهره‌مندی از مزایای مزدی به اندازه رسمی‌ها و افزایش حقوق و مزایای مزدی است.

اعتراض رانندگان استیجاری شهرداری رشت نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز چهارشنبه ۲۷ اسفند، رانندگان استیجاری شهرداری رشت از اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با ثبت شکایت دراداره کار خبردادند.

یکی از رانندگان استیجاری شهرداری رشت به خبرنگار رسانه ای گفت: رانندگان استیجاری که در مجموعه شهرداری رشت مشغول به کار هستند، یک ماه مزد و عیدی و پاداش پایان سال طلبکارند.

وی افزود: حدود ۱۲۰ راننده سواری که مسئولیت جابجایی حمل بار و کارگران و مدیران را در مناطق مختلف شهر رشت برعهده دارند، یک ماه مزد و عیدی و پاداش پایان سال طلبکارند.

او با بیان اینکه قرارداد این خودروها از فروردین ماه هر سال تا ۲۹ اسفند ماه سال آینده به مدت یکسال تمدید می‌شود، افزود: اخیرا شهرداری نامه‌ای به واحدهای زیرمجموعه خود ارسال کرده که استفاده از خودروها و راننده‌های استیجاری از ابتدای سال آینده (۱۴۰۰) تا عقد قرارداد جدید با پیمانکار ممنوع بوده و راننده اجازه ورود به محدوده محل کار خودرا ندارند.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد مدیریت شرکت باید هر ماهه مطالبات مزدی ما را به همراه اجاره بهای خودروها پرداخت کند، افزود: رانندگان استیجاری که غالبا سواری هستند روزانه ۸ تا ۱۲ساعت در شرایط سخت کرونا در سطح شهر به صورت روزمزدی کار می‌کنند. این در حالیست که راننده‌های این خودروها فاقد دستمزد و بیمه اجتماعی هستند و آنچه کارفرما پرداخت می‌کند فقط اجاره بهای خودروهاست که آن هم با تاخیر و به صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با نامه‌ای که اخیرا شهرداری برای ممنوعیت ورود خودروهای استیجاری در سال جدید زده همه ما کارگران دست‌کم یک الی دو ما بیکار و بدون درآمد هستیم، افزود: در زمان اشتغال راننده‌های این خودروها فاقد دستمزد هستند و آنچه کارفرما پرداخت می‌کند فقط اجاره بهای خودروهاست که آنهم با تاخیر و به صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

این کارگر در پیگیری مطالبات خود و همکارانش گفت: حدود ۵۰ نفر از راننده‌ها در پیگیری مطالبات صنفی خود به اداره کار شکایت کرده و پرونده آن‌ها در جریان است.

طبق اظهارت یکی دیگر از راننده‌های ماشین‌های استیجاری، رانندگان حتی پول بنزین و سایر هزینه‌های خودرور را از جیب هزینه می‌کنند و با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

آزادی موقت کامیار فکور با قید وثیقه ۳۰۰میلیون تومانی

بعدازظهر  روز چهارشنبه ۲۷ اسفند کامیار فکور به قید وثیقه ۳۰۰میلیون تومانی از زندان اوین بطور موقت آزاد شد.

کامیار فکور روز یکشنبه ۱۷ اسفند همزمان باتجمع سراسری کارگران ومسمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق در خیابان آزادی تهران بازداشت شده بود.

انتقال اسماعیل عبدی به زندان قزلحصار 

علیرغم اینکه به خانواده  اسماعیل عبدی اعلام کرده بودند این معلم کنشگر را به زندان رجایی شهرمنتقل کرده اند اما روز چهارشنبه ۲۷ اسفند روشن شداو را به زندان قزلحصار منتقل کرده‌اند.

در همین رابطه:هیچ اطلاعی از مکان نگهداری اسماعیل عبدی در دست نیست

روز گذشته ۲۶ اسفند از سوی اجرای احکام دادسرای اوین و دادیار ناظر بر زندانها به خانواده عبدی اعلام می‌کنند که تا شب، اسماعیل به رجایی شهر منتقل می‌شود. 

امروز صبح در حالیکه خانواده اسماعیل گمان میکردند که وی به زندان رجایی شهر منتقل شده است طی تماسی به دادسرای کرج فراخوانده میشوند تا با همراه داشتن سند منزل مسکونی‌شان جهت تایید سکونت خود در کرج در دادسرا حاضر شوند. 

خبرها از داخل زندان رجایی شهر نیز حاکی از این است اسماعیل عبدی علیرغم اعلام دادسرا به قرنطینه آنجا منتقل نشده است. خانواده اسماعیل هم تاکنون سراسیمه و بلاتکلیف‌اند و هر بار خبری به آنها می‌دهند. حتی اعلام کرده‌اند که احتمالا به زندان قزلحصار منتقل شده است.

آنچه پیداست این است که اذیت و آزار و شکنجه روحی و روانی اسماعیل عبدی و خانواده او از سوی مسئولین امنیتی و قضایی ادامه دارد و حتی بیم آن می‌رود که آسیبی به اسماعیل عبدی برسد. زندانهای ایران به هیچوجه امن نیست. بخصوص جان زندانیان سیاسی در خطر جدی قرار دارد. هنوز زمان زیادی از مرگ بهنام محجوبی نگذشته است.

 ما تمام فعالین اجتماعی و نهادهای صنفی و اجتماعی را فرامی‌خوانیم تا نسبت به تداوم بلاتکلیفی و آزار اسماعیل عبدی و خانواده‌اش به هر شکل ممکن اعتراض کنند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۷ اسفند ۹۹

جان باختن یک کارگر در شهرک سنگ نی‌ریز بدنبال سقوط زیرچرخهای تریلر

عصر روز سه شنبه ۲۶ اسفند،یک کارگر ۴۰ ساله حین کار در شهرک سنگ شهرستان نی‌ریز دراستان فارس بعد از سقوط از قسمت بار یک تریلر، بر اثر رد شدن چرخهای تریلر از روی بدنش دردم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate