سال نو و نوروز و بهارتان مبارک

هوای دلنشین بهاری از راه های دور چون آهنگی موزون در گوشه های ماهور با ترنمی زیبا و روان افزا به گستردگی تمام طبیعت طنین انداز و گوش نواز، جان را نوازش می دهد و در ژرفای نهان می نشیند.

عطر شکوفه زاران در کوه و دشت جاری می شود و گلبانگ نوبهاران زمزمه های عاشقانه جویباران را سر از پا نمیشناسد تا راهی به سوی دریا بیابد و پایکوبان و دست افشان می شتابد تا سرود عشق و آزادی و دلدادگی را در آغوش زیبایی های زندگی زمزمه ای دوباره کند و نوید تغییر را با صدایی رساتر به گوش همه جانداران برساند.

زیبایی رنگین کمان در دل آسمان، پهنه ای از یکرنگی و هماهنگی را جلوه ای ویژه و چشم نواز می بخشد و ما را همراه با تمامی زیبایی ها به بودن و سرودن از نوخواهی نوجویی به نوآوری و نوباوری هدایت و دلالت میکند.

حقیقتآ زندگی ذاتاً بی­‌معناست و این ماییم که بدان معنا می‌بخشیم.

سالی که گذشت سالی مملو از رنج و مشقت و دلهره و استرس و ناکامی عمومی برای مردمان ستمدیده و تحقیر شده بود و سالی سودآور برای سرمایه داران زالو صفت و تبهکاران و مزدوران رژیم های فاشیستی و سرکوبگر و انسان ستیز .

با همه رنجها و شفقت ها و‌ دردها و از دست دادن بهترین و عزیزترین انسانهایی که متآسفانه دیگر در کنارمان نیستند که در طی سال گذشته ما را تنها گذاشتند و پیشامدهای ناگوار و اندوهناکی که بر قلبهایمان بر جای گذاشتند، اما دستآورد آن نوید بخش خرد جمعی و بلوغ اجتماعی هر چه بیشتر را و افزایش آگاهی اجتماعی و گشوده شدن بخش تازه ای از با هم بودن و همبستگی در تاریخ جهان خواهد بود.

در میان این همه هیاهو و وقایع و رویدادهای تلخ و ناگوار جهان ، هر پایانی شروع چیز دیگری ست و امید داشته باشیم که روند و‌ پروسه این تغییر به نفع عدالت و برابری و و رفاه و نابودی ستمگران بخصوص رژیم اعدام و سرکوب و ضد آزادی ایران و پایان مصیبت ویروس کرونا باشد .

ما برای فرار از رنج های سال گذشته، محقرانه دست به دامان سال جدید نمی شویم، ما از اینکه تمامِ دردها و رنج ها یکجا و در یک آن بر سال جدید منتقل خواهند شد بیزار و معترضیم .

چون آگاهیم که فاجعه چیزی جز همین تکرارِ مصیبت ها نیست..

و در این جهان پر از درد و نفرت و نابرابری بقول گرامشی بی‌تفاوتی کاهلی‌ست،انگل‌وارگی‌ست، بی‌جربزگی‌ست، زندگی نیست و ازاین‌روست که من از بی‌تفاوت‌ها بیزارم.. ننگ باد بر چشمانی که تنها می‌نگرند و دستانی که تنها بر هم ساییده می‌شوند و کوتاه‌اند از کنشگری..

در این جهان بی‌تفاوتی همدستی با جنایت است…

در آستانه بهار و فرا رسیدن نوروز و سال نو : به همه رفقا ، دوستان و آشنایان و عزیزان در هر کجا که هستند و همچنین در شبکه های اجتماعی تبریک و پیروز و خجسته باد میگویم

و از صمیم قلب ، تندرستی، موفقیت ، شادمانی و شادکامی و درخشش تمام ستاره های پیروزی را بر بیکرانگی آسمان زندگیتان را آرزومندم .

م شکیب ۱۷ مارس ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate