اخباروگزارشات کارگری ٢٣ اسفند ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٢٣ اسفند ماه ١٣٩٩

– آغاز دومین هفته اعتصاب کارگران راه آهن لرستان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات واجرایی نشدن تجمیع قراردادها 

– ادامه اعتراضات کارگران اداره آب و فاضلاب اهوازنسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه وعیدی مقابل ساختمان استانداری خوزستان

– تجمع اعتراضی ۲ هزار نفره نسبت به روند استخدام ها  در پتروشیمی گچساران

– انتقال اسماعیل عبدی از بند ۶ زندان اوین به زندان رجایی شهرکرج

– اظهارات فرزانه زیلابی درباره فراخواندن علی نجاتی کارگربازنشسته کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اجرای حکم 

– به آزار و اذیت شاپور احسانی راد و دیگر زندانیان کارگری و سیاسی پایان دهید

– ممانعت از تجمع اعتراضی اهالی سیریک نسبت به کشتار کولبران مقابل فرمانداری با ایجاد جو رعب و وحشت

– جان باختن ۲ کارگر مرغداری  روستای نوشار اردبیل بر اثر مسمومیت با گاز

– جان باختن دومین کارگر مصدوم حادثه آتش‌سوزی کارخانه دوا اخگر زنجان

*آغاز دومین هفته اعتصاب کارگران راه آهن لرستان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات واجرایی نشدن تجمیع قراردادها 

روز شنبه ۲۳ اسفند،اعتصاب کارگران راه آهن لرستان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات واجرایی نشدن تجمیع قراردادها وارد دومین هفته شد.

این کارگران اعلام کردند به اعتصابشان تا برآورده شدن و وصول خواسته های همه کارگران از جمله:تجمیع و تعیین و تکلیف شرکت ، حقوق هاو سنوات معوق ، بن ماه رمضان ، روز زن ، بن دهه فجر ، بن های خرید (عیدانه )  ادامه خواهد داشت.

درهمین رابطه:ادامه اعتصاب کارگران راه آهن لرستان برای چهارمین روز متوالی

روز سه شنبه ۱۹ اسفند برای چهارمین روزمتوالی، کارگران خط و ابنیه فنی لرستان(شرکت تراورس)به اعتصابشان ادامه دادند و خواهان اعتصاب سراسری کارگران تمامی نواحی برای احقاق حقوقشان شدند.

*ادامه اعتراضات کارگران اداره آب و فاضلاب اهوازنسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه وعیدی مقابل ساختمان استانداری خوزستان

روز شنبه ۲۳ اسفند، کارگران اداره آب و فاضلاب اهواز(آبفا) درادامه اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه وعیدی برای باری دیگر تجمعی مقابل ساختمان استانداری خوزستان برپاکردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: مطالبات ده‌ها نفر از کارگران شبکه آب و فاضلاب اهواز چند ماه است پرداخت نشده و ما در این شرایط سخت کرونایی بارها خواستار پرداخت این مطالبات شده‌ایم.

آن‌ها با بیان اینکه جدا از دو ماه معوقات مزدی و عیدی، مطالباتی از ماه‌های فروردین تا تیرماه طلبکاریم در عین حال بیمه اجتماعی ما چندین ماه پرداخت نشده است، در ادامه افزودند: هر ماه به مطالباتمان افزوده می‌شود و در حال حاضر که در آستانه سال جدید قرار داریم هنوز به مشکل ما رسیدگی نشده و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق به دل‌مان مانده است.

یکی از کارگران معترض گفت: همه کارگران معترض آبفای این شهر و سایر شهرهای استان که تحت مسئولیت یک تا چند شرکت پیمانکاری مشغول کارند، معوقات مزدی طلبکارند. برخی از این کارگران هر روز بعد از ساعت کاری برای امرار معاش و تامین معاش خانوادهایشان دستفروشی و مسافرکشی می‌کنند.

طبق اظهارت وی، شرکت‌های پیمانکاری اهمیتی برای کارگران قائل نیستند و مسئولان اداره آبفای شهرستان و استان نیز برای وصول مطالبات کارگران کاری انجام نمی‌دهند.

*تجمع اعتراضی ۲ هزار نفره نسبت به روند استخدام ها  در پتروشیمی گچساران

روز چهارشنبه ۲۰ اسفند،۲هزار نفر از اهالی گچساران با تجمع مقابل پتروشیمی گچساران اعتراضشان را نسبت روند استخدام ها در این مجتمع واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد بنمایش گذاشتند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،قسمت o1 و پلیمر پتروشیمی گچساران از شهر های اطراف اقدام به جذب نیرو کرده که این امر باعث اعتراضات وسیعی شد و جمعیتی غالب بر ۲۰۰۰ نفر صبح روز ۲۰ اسفند با تجمع مقابل پتروشیمی اعتراض خود را نشان دادند. 

*انتقال اسماعیل عبدی از بند ۶ زندان اوین به زندان رجایی شهرکرج

این روزها مسئولین زندان اوین دست در دست نیروهای امنیتی در پی شکنجه ی اسماعیل عبدی ،خانواده ،همکاران و هواداران وی هستند .

به دنبال انتقال این معلم فرهیخته و مدافع حقوق معلمان و دانش آموزان  از بند ۸ زندان اوین به بند ۶ و قطع تلفن وی ، علیرغم فشار بر ایشان برای درخواست انتقالی به زندان رجایی شهر، بدون هیچگونه حکم قضایی ، و بدون هیچگونه درخواستی از سوی خود یا خانواده اش ،امروز شنبه ۲۳ اسفند به دنبال انتقال ایشان به زندان گوهردشت کرج هستند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ،با محکوم کردن برخوردهای خشونت آمیز حاکمان با جامعه ی مدنی و تشکلهای فرهنگیان ایران ، خواهان آزادی بی قیدوشرط همه ی معلمان زندانی می باشد.

*اظهارات فرزانه زیلابی درباره فراخواندن علی نجاتی کارگربازنشسته کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اجرای حکم 

در هفته‌های اخیر در تماس‌های پی در پی به آقای نجاتی گفته شد که برای اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام اوین مراجعه کند»، نکته اما اینجاست که “در تماس‌های اولیه حتی به او اعلام نشده که موضوع اجرای حکم است و به این دلیل باید حاضر شود” و “در یک اقدام خلاف قانون، اجبار به حضور از طریق مسدود کردن حساب بانکی این کارگر اخراجی و بازنشسته صورت گرفته است.

نگرفتن حقوق، اخراج از کارخانه، بلاتکلیفی شغلی و عدم تمدید دفترچه بیمه تنها مشکلاتی نبوده که کارگران نیشکر هفت‌تپه در طول سال‌های گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. آنها در راستای احقاق حقوق‌شان و رفع مشکلات پیش گفته بارها با بازداشت و صدور حکم زندان مواجه شده‌اند. بارها از میان اعتراضات پایشان به زندان باز شده و کنار غم نان که در راستای نگرفتن حقوق گریبانشان را گرفته بود، باید به دنبال رفع اتهام از خود، گرفتن وکیل و حل مشکلات قضایی هم می‌رفتند. “علی نجاتی” هم به مانند برخی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در طول این سال‌ها بازداشت شده است؛ این کارگر اکنون “بازنشسته” شرکت در طول این مدت با دو پرونده قضایی مواجه بوده است.

فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری که وکالت برخی کارگران هفت‌تپه از جمله نجاتی را برعهده دارد، به خبرنگار رسانه ای گفت:به موجب پرونده امنیتی در سال ۹۴ موسوم به پرونده فعالان ملی مذهبی شهرستان اندیمشک به شش ماه حبس محکوم شده که این میزان حبس با انصراف از تجدید نظرخواهی و اعمال ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری به چهارماه کاهش و قطعیت یافته است.

دومین پرونده علی نجاتی، پرونده موسوم به کارگران هفت تپه در سال ۹۷ است که در آن، او به همراه تعدادی از کارگران و نمایندگان کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از جمله آقایان اسماعیل بخشی و محمد خنیفر و دانشجویان عضو هیئت تحریریه نشریه دانشجویی گام به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند. چنانچه زیلابی توضیح داده؛ “در این پرونده هم علی نجاتی به پنج سال حبس محکوم شده”. به گفته این وکیل دادگستری، اجرای حکم حبس پرونده اول به دستور قاضی اجرای احکام  کیفری شهرستان اندیمشک و بازداشت به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در پرونده دوم با هم انجام شد.

نجاتی، اما در هر دو پرونده با عفو مواجه شده است: در پرونده اول دو هفته مانده به پایان مدت حبس، عفو عمومی شامل حال او شد و در پرونده دوم هم همراه با دیگر کارگران هفت تپه (آقایان بخشی، خنیفر و اعضای هیئت تحریریه نشریه گام) در لیست عفو موردی به پیشنهاد ریاست قوه قضائیه قرار گرفت”. عفو مورد اشاره وکیل علی نجاتی، عفو عمومی سوم خرداد ماه سال جاری است که به ‌مناسبت عید سعید فطر صورت گرفت و در آن با عفو یا تخفیف مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت صورت گرفت و همان زمان نیز، نام سه نفر از کارگران نیشکر هفت‌تپه به عنوان عفو شدگان اعلام شد.

فرزانه زیلابی، می‌گوید که این موضوع از سوی اجرای احکام اوین از طریق تماس تلفنی به هر سه موکلش (آقایان بخشی، نجاتی و خنیفر) اعلام و به آنها گفته شده که در لیست عفو قرار گرفتند و برای رفع توقیف از وثیقه حاضر شوند و برهمین اساس هم از وثیقه‌ها هم رفع توقیف به عمل آمده است.

همان زمان، دستگاه قضایی کار رسانه‌ای جدی روی این عفوها انجام داد و عفو کارگران بخشی، خنیفر و نجاتی علاوه بر تماس‌های مکرر با خود آن‌ها، ازسوی مسئولان ارشد قوه‌قضائیه و سخنگوی این قوه بارها خبر رسانی شد.

حالا اما، ظاهرا ماجرا عوض شده و دستگاه قضایی تصمیم گرفته که عفو را لغو کرده و نجاتی را برای اجرام حکم فرا بخواند. دستگاه قضایی در حالی مدعی است که در عفو شدن کارگر نجاتی «اشتباه» صورت گرفته که این کارگر نیشکر هفت‌تپه دارای بیماری‌های متعدد قلبی، فشار خون بالا، کلیوی، پروستات و دیگر مشکلات است و چنانچه وکیلش می‌گوید این ماجرا آنقدر جدی است که حتی “برخی از کارکنان دادگاه به مزاح می‌گفتند پرونده پزشکی آقای نجاتی از پرونده قضایی او سنگین‌تر است.

فرزانه زیلابی، ماجرای «پس گرفتن عفو نجاتی» را چنین توضیح می‌دهد:وکیل علی نجاتی و برخی دیگر از کارگران نیشکر هفت‌تپه با اشاره به این نکته که «بر کسی پوشیده نیست که پرونده هفت تپه، پرونده‌ای ماندگار در تاریخ مبارزات کارگران ایران و جهان و پر سر و صداترین پرونده سال بود که با خواست متحد کارگران، فعالان کارگری، فعالان دانشجویی و فعالان مدنی و اهالی دغدغه‌مند رسانه، خواست مردم و به ویژه با عیان شدن پرونده مفاسد اقتصادی و تخلف‌های کارفرما، سیر دیگری یافته و در نهایت با پیشنهاد رئیس قوه منجر به عفو شد»، پرسش کارگران درباره اقدام جدید و البته عجیب دستگاه قضایی را مطرح کرد: “چرا پس از اعلام تلفنی عفو خاص به کارگران و رفع توقیف از وثیقه‌های آن‌ها و همچنین اعلام عفو از سوی قوه قضائیه به مردم از طریق تریبون‌های رسمی خبری، اکنون می‌گویند اشتباه شده است و آقای نجاتی باید برای اجرای حکم به زندان برود؟ چگونه می‌شود که عفو پس گرفته شود؟.

زیلابی در پایان با هشدار نسبت به اینکه «چنانچه، این قضیه برخلاف اعلام عفو به کارگران اجرایی شود، بازتاب خوبی نخواهد داشت» از مسئولان قوه قضاییه خواسته تا برای رسیدگی به این موضوع، اقدامات لازم را انجام دهند.

*به آزار و اذیت شاپور احسانی راد و دیگر زندانیان کارگری و سیاسی پایان دهید

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون انتقال شاپور احسانی راد به سالن قرنطینه تیپ ۲ زندان تهران بزرگ

روز ۲۰ اسفند شاپور احسانی راد کارگر زندانی و پویا قبادی زندانی سیاسی را بدون هیچ دلیلی به سالن ۱۰ تیپ ۲ که به سالن قرنطینه معروف است منتقل کردند. در سالن قرنطینه زندانیان جدیدالورود و زندانیان خطرناک و چند زندانی مشکوک به کرونا نگهداری می‌شوند. این سالن بدترین جایی است که ممکن است یک زندانی را بعنوان تنبیه به آنجا منتقل کنند.

شاپور احسانی راد نماینده سابق کارگران کارخانه پروفیل ساوه، عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، عضو هیات موسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی(بستا)، نماینده چهل هزار کارگر امضاکننده طومار اعتراضی علیه سطح نازل دستمزدها در فاصله سالهای ۹۱ تا ۹۳ و نماینده هزار کارگر شکایت کننده از سعید مرتضوی بخاطر چپاول اموال کارگران در سازمان تامین اجتماعی است که در تاریخ ۷ مرداد ۹۸ توسط اطلاعات سپاه دستگیر شد و پس از ۳۶ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید و سپس در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی ایمان افشاری که قاضی سرکوب تعداد زیادی از فعالین جنبشهای اعتراضی و اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران است به ۶ سال زندان محکوم شد و از تاریخ ۲۷ خرداد ۹۹ در زندان تهران بزرگ محبوس میباشد.

در طول مدت زندان  شاپور احسانی راد و دیگر زندانیان سیاسی همواره مورد آزار و اذیت مسئولین زندان بوده‌اند. انتقال از تیپ ۵ به تیپ ۲، ممنوعیت از ملاقات با خانواده و موارد دیگری که مصداق شکنجه زندانیان سیاسی است.

شاپور احسانی راد هیچ جرمی مرتکب نشده است و تنها و تنها از حقوق خود و میلیونها کارگر و از معیشت چند ده میلیون خانواده کارگری دفاع کرده است. شاپور احسانی راد نماد اعتراض کارگران ایران به معیشت خواهی و نماد جنبش تلاش برای افزایش دستمزد است. شاپور احسانی راد نماد تشکل‌خواهی بازنشستگان تامین اجتماعی است. شاپور احسانی راد و ده‌ها و صدها رهبر و فعال کارگری دیگر روزی بر روی شانه‌های طبقه کارگر ایران ارج نهاده میشوند و جنبش عظیم طبقه کارگر را در مسیر رهایی تا مقصد نهایی رهبری خواهند کرد و از اینروست که هم اکنون تا این حد مورد غصب و خشم حاکمان سرمایه‌دار قرار گرفته‌اند.

اکنون که جامعه ایران و در رأس آن جنبش اعتراضی طبقه کارگر در آستانه تلاطمات اجتماعی جدیدی قرار گرفته است و صدای اعتراض و فریاد کارگران و بازنشستگان هر هفته و هر روز بلندتر در کف خیابانها تن سرمایه‌داران و بانیان استثمار طبقاتی را میلرزاند، آنان نیز سرکوب طبقه کارگر و کارگران پیشرو را تعرضی‌تر از قبل به پیش میبرند. همزمان با اینکه به تجمع کارگران و بازنشستگان و معلمان در مقابل وزارت کار یورش میبرند، به هر اعتراض کارگران و دیگر مزدبگیران تعرضی‌تر برخورد میکنند، فشار را بر زندانیان سیاسی و رهبران زندانی جنبش‌های اعتراضی نیز بیشتر می‌کنند.

شاپور احسانی راد را به مکانی خطرناک منتقل میکنند، اسماعیل عبدی را به بند زندانیان جرائم عمومی منتقل میکنند، فعالین زندانی جنبش برابری‌طلبی زنان را با هدف آزار و سرکوب به زندانهای مختلف منتقل میکنند، همین چندی پیش جعفر عظیم‌زاده را به رجایی شهر منتقل کردند و می‌خواستند در زمان ابتلای وی به بیماری کرونا و یا از طریق زندانیان قاتل او را بُکُشند، پروین محمدی و ناهید خداجو را تحت فشار قرار داده‌اند تا به زندان بروند و ده‌ها مورد دیگر که در راستای سیاست سرکوب فعالین جنبشهای اعتراضی چه در زندان و چه در خارج از زندان در دستور گذاشته‌اند.

جامعه ایران و در رأس آن طبقه کارگر دیگر این وضعیت فاجعه‌بار معیشتی و سرکوب همه‌جانبه را تاب نمی‌آورد و در مقابل این همه بیحقوقی و ظلم به شکلی گسترده‌تر و جدی‌تر خواهد ایستاد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز خشم از انتقال شاپور احسانی راد به سالن قرنطینه تیپ ۲ اعلام میکند که هر چه سریعتر به آزار و اذیت شاپور احسانی راد و دیگر زندانیان کارگری و سیاسی پایان دهید. اینان رهبران و پیشروان جنبش عظیم مطالباتی مردم ایران و جنبش طبقه کارگر هستند و باید فورا و بی قید و شرط آزاد گردند. جامعه ایران امر آزادی فعالین جنبشهای مطالباتی و اعتراضی را یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های خود می‌داند و با این برخوردهای سرکوبگرانه بیشتر از این به خشم عمومی دامن خواهید زد.

شاپوراحسانی راد آزاد باید گردد

کارگر زندانی آزاد باید گردد

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۳ اسفندماه ۹۹

*ممانعت از تجمع اعتراضی اهالی سیریک نسبت به کشتار کولبران مقابل فرمانداری با ایجاد جو رعب و وحشت

بدنبال فراخوانی که از قبل داده شده بود روز شنبه ۲۳ اسفند ،قراربربرپایی تجمع اعتراضی نسبت به کشتار کولبران مقابل فرمانداری شهرستان سیریک در استان هرمزگان بود که نیروهای امنیتی با حضورسنگینشان وایجاد جو رعب و وحشت مانعش شدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی، صدها تن از اهالی سیریک پس از فراخوان مردمی روز گذشته، به قصد تجمع مسالمت آمیز در مقابل فرمانداری سیریک در خصوص چرایی کشته و زخمی شدن دو تن از سوخت بران شده بودند. اما نیروهای امنیتی مانع تجمع معترضان شدند.

بنا بهمین گزارش،جو شهر سیریک امنیتی است و رفت و آمد اهالی و تردد خودروها توسط ماموران امنیتی کنترل می شود.

ده ها خودروی ضد شورش و یگان ویژه با تجهیزات سرکوب از شهرهای میناب و بندرعباس به سیریک آمده و راه های مواصلاتی را بسته اند.

برپایه این گزارش،روز شنبه ۲۳ اسفند،دستکم دو معترض بنام حسین غریبی اهل روستای کندال و فرهاد ملاحی اهل بندر کوهستک در شهرستان سیریک توسط نیروهای امنیتی بازداشت وپس از ساعت ها بازجویی آزاد شده اند.

*جان باختن ۲ کارگر مرغداری  روستای نوشار اردبیل بر اثر مسمومیت با گاز

روز شنبه ۲۳ اسفند،۲ کارگر مرغداری  روستای نوشار اردبیل بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در داخل مرغداری جان باختند.

*جان باختن دومین کارگر مصدوم حادثه آتش‌سوزی کارخانه دوا اخگر زنجان

بعدازظهر روز جمعه ۲۲ اسفند،یکی دیگر از کارگران مصدوم حادثه آتش‌سوزی کارخانه دوا اخگر زنجان بنام معصومه میر مصطفی دربیمارستان مطهری تهران جانش را ازدست داد.

درهمین رابطه:یکی از کارگر ان مصدوم حادثه آتش سوزی کارخانه دوا اخگر زنجان دربیمارستان جان باخت

گزارشی درباره لگدمال شدن حقوق کارگران این واحدتولیدی زیر سایه سکوت مسئولان

پنج شنبه شب(۲۱ اسفند)، معصومه محبی یکی از کارگر ان مصدوم حادثه آتش سوزی دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹ کارخانه دوا اخگر واقع در شهرک صنعتی اشراق  زنجان پس از ۱۰ روز دست وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان مطهری تهران جانش را ازدست داد.

براساس گزارش رسانه ای شده بنقل ازیکی از کارگران کارخانه دوا اخگر ،این کارگرجان باخته که دختری جوان است به همراه سایر مصدومان این حادثه  به بیمارستان مطهری تهران منتقل شده‌اند.

در میان آسیب دیدگان سه کارگر زن به شدت دچار سوختگی شده بودند که متاسفانه باخبر شدیم یکی

گزارشی درباره لگدمال شدن حقوق کارگران این واحدتولیدی زیر سایه سکوت مسئولان

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۲ اسفند،طبق برآورد و اطلاعات بدست آمده از منبعی مطلع در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و مسئولان استانداری، در شرکت داواخگر زنجان ۱۳ نفر فعالیت داشتند اما تعداد این آمار و اسامی موجود در اداره کار زنجان ۱۹نفر ودرسازمان تامین اجتماعی ۲۷ نفر و در اداره بهداشت ۳۲ نفر اعلام شده است.

بنابهمین گزارش،تناقص تعداد افراد فعال و تخلف کارفرمای شرکت داواخگر و مسئولان ناظر در حادثه آتش‌سوزی محرز است. مجوز فعالیت شرکت داواخگر زنجان برای تولید مواد بهداشتی و شوینده بی‌خطر بوده است در صورتی که مدیران شرکت با کنار گذاشتن خط تولید این اقلام در این شرکت مواد آتش‌زا و الکل تولید می‌کردند و بحث جانمایی این تولیدات نیز در این کارگاه اشتباه بوده است.

براساس این گزارش،کارگران این واحدتولیدی با اعتراض برای حق و حقوق خود مورد تهدید بودند و از آنها امضاء گرفته شده بود و پرداختی آنها نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است .

این گزارش می افزاید درشهرک صنعتی اشراق زنجان بالغ بر ۷۳۰ واحد تولیدی با ۷ هزار کارگر فعالیت دارند. با این تعداد جمعیت کارگری آمبولانسی در این مجموعه وجود ندارد و آتش نشانی این شهرک صنعتی شبیه هر چیزی است جز مرکزی که برای مواقع خطر در راستای حفظ جان کارگران باشد.

سوختگی ۹ کارگر یک کارخانه شهرک صنعتی علی‌آباد زنجان درحادثه آتش سوزی و وخامت حال ۳ نفرشان

عصر روز دوشنبه ۱۱ اسفند،در حادثه آتش سوزی در یک کارخانه مواد دارویی و الکل واقع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان براثر نشت گاز،۹ کارگر دچار سوختگی شدند که حال ۳ نفرشان وخیم گزارش شده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate