اخباروگزارشات کارگری ٢٢ اسفند ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٢٢ اسفند ماه ١٣٩٩

– فراخوان اعتصاب کارگران راه آهن قم دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

– تجمع اعتراضی اهالی روستای جدول غوره مختار شهرستان بویراحمد نسبت به طرح هادی روستایی مقابل  استانداری کهگیلویه و بویراحمد

– یکی از کارگر ان مصدوم حادثه آتش سوزی کارخانه دوا اخگر زنجان دربیمارستان جان باخت

گزارشی درباره لگدمال شدن حقوق کارگران این واحدتولیدی زیر سایه سکوت مسئولان

– کشته وزخمی شدن ۴ کارگر معدن زغال سنگ هشونی کوهبنان در حادثه ریزش معدن 

– جان باختن یک کارگر ساختمانی اهل سنندج حین کار در اقلیم کردستان براثر سقوط از داربست

*فراخوان اعتصاب کارگران راه آهن قم دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

روز جمعه ۲۲ اسفند، کارگران راه آهن قم(شرکت فلق)با انتشار فراخوانی اعلام کردند  روز شنبه برایاعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق دست به اعتصاب خواهند زد.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای جدول غوره مختار شهرستان بویراحمد نسبت به طرح هادی روستایی مقابل  استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز پنج شنبه ۲۱ اسفند،حمعی از اهالی اهالی روستای جدول غوره مختار شهرستان بویراحمد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به طرح هادی روستایی مقابل  استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

   یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: طرح هادی روستایی جدول غوره مختار شهرستان بویراحمد جامع نیست، که انتظار می‌رود، مسئولان استان این موضوع را مدنظر قرار دهند. مردم نگران اجرای این طرح هستند. مثلاً؛ باغ به مسکونی و یا مسکونی به باغ تبدیل شده و یا زمین کشاورزی از طرح خارج یا الحاق شده است، آنهم بدون هماهنگی با اهالی.

وی افزود: در این طرح حقوق مردم ضایع شده است. مردم از سال ۹۷، اعتراضات خود را به صورت کتباً اعلام کرده‌اند. که انتظار می‌رود بنیاد مسکن این موضوعات را مدنظر قرار دهد. 

وی اضافه کرد: مردم مرتب این موضوع را پیگیری کرده‌اند، اما جوابی نگرفته‌اند. نمی‌شود که بدون اجازه افراد، حیاط خانه مردم را به خیابان تبدیل کرد.

*یکی از کارگر ان مصدوم حادثه آتش سوزی کارخانه دوا اخگر زنجان دربیمارستان جان باخت

گزارشی درباره لگدمال شدن حقوق کارگران این واحدتولیدی زیر سایه سکوت مسئولان

پنج شنبه شب(۲۱ اسفند)، معصومه محبی یکی از کارگر ان مصدوم حادثه آتش سوزی دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹ کارخانه دوا اخگر واقع در شهرک صنعتی اشراق  زنجان پس از ۱۰ روز دست وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان مطهری تهران جانش را ازدست داد.

براساس گزارش رسانه ای شده بنقل ازیکی از کارگران کارخانه دوا اخگر ،این کارگرجان باخته که دختری جوان است به همراه سایر مصدومان این حادثه  به بیمارستان مطهری تهران منتقل شده‌اند.

در میان آسیب دیدگان سه کارگر زن به شدت دچار سوختگی شده بودند که متاسفانه باخبر شدیم یکی 

گزارشی درباره لگدمال شدن حقوق کارگران این واحدتولیدی زیر سایه سکوت مسئولان

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۲ اسفند،طبق برآورد و اطلاعات بدست آمده از منبعی مطلع در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و مسئولان استانداری، در شرکت داواخگر زنجان ۱۳ نفر فعالیت داشتند اما تعداد این آمار و اسامی موجود در اداره کار زنجان ۱۹نفر ودرسازمان تامین اجتماعی ۲۷ نفر و در اداره بهداشت ۳۲ نفر اعلام شده است.

بنابهمین گزارش،تناقص تعداد افراد فعال و تخلف کارفرمای شرکت داواخگر و مسئولان ناظر در حادثه آتش‌سوزی محرز است. مجوز فعالیت شرکت داواخگر زنجان برای تولید مواد بهداشتی و شوینده بی‌خطر بوده است در صورتی که مدیران شرکت با کنار گذاشتن خط تولید این اقلام در این شرکت مواد آتش‌زا و الکل تولید می‌کردند و بحث جانمایی این تولیدات نیز در این کارگاه اشتباه بوده است.

براساس این گزارش،کارگران این واحدتولیدی با اعتراض برای حق و حقوق خود مورد تهدید بودند و از آنها امضاء گرفته شده بود و پرداختی آنها نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است .

این گزارش می افزاید درشهرک صنعتی اشراق زنجان بالغ بر ۷۳۰ واحد تولیدی با ۷ هزار کارگر فعالیت دارند. با این تعداد جمعیت کارگری آمبولانسی در این مجموعه وجود ندارد و آتش نشانی این شهرک صنعتی شبیه هر چیزی است جز مرکزی که برای مواقع خطر در راستای حفظ جان کارگران باشد.

درهمین رابطه:سوختگی ۹ کارگر یک کارخانه شهرک صنعتی علی‌آباد زنجان درحادثه آتش سوزی و وخامت حال ۳ نفرشان

عصر روز دوشنبه ۱۱ اسفند،در حادثه آتش سوزی در یک کارخانه مواد دارویی و الکل واقع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان براثر نشت گاز،۹ کارگر دچار سوختگی شدند که حال ۳ نفرشان وخیم گزارش شده است.

*کشته وزخمی شدن ۴ کارگر معدن زغال سنگ هشونی کوهبنان در حادثه ریزش معدن 

پنج شنبه شب(۲۱اسفند)، در حادثه ریزش معدن زغال سنگ هشونی کوهبنان دراستان کرمان یک کارگر بنام حسین یاروش اهل شهرستان زابل متاهل ودارای ۴فرزند دردم جان باخت و۳ کارگر دیگر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

*جان باختن یک کارگر ساختمانی اهل سنندج حین کار در اقلیم کردستان براثر سقوط از داربست

روز پنج شنبه ۲۱ اسفند، یک کارگر ساختمانی ۲۷ ساله بنام کیوان علیزاده اهل سنندج حین کار در شهر هولیر اقلیم کوردستان براثر سقوط از داربست جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate