اخباروگزارشات کارگری ١٧ اسفند ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ١٧ اسفند ماه ١٣٩٩

بازداشت شدگان تجمع حق طلبانه خیابان آزادی تهران را آزاد کنید

– تجمع اعتراضی  سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق

یورش نیروهای انتظامی وامنیتی به تجمع خیابان آزادی تهران وضرب وشتم تجمع کنندگان وبازداشت حداقل سه نفرشان – آزادی یکی از بازداشت شدگان

– تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد خوزستان مقابل استانداری

– اعتصاب کارگران نواحی ورامین،لرستان وزاگرس و خط ۵ متروتهران دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق 

فراخوان دوباره کارگران راه آهن لرستان برای اعتصاب سراسری

– اعتصاب وتحریم غذای کارگران سرویس و نگهداری کارگاه برق بنادر و دریانوردی بندر امام دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ،حق بیمه وعیدی

– فراخوان تجمع اعتراضی فارغ التحصیلان  دانشسراهای استان فارس نسبت به حذف سنوات فاصله خدمتی 

– آزادی پویا جانیپور از زندان با قرار کفالت

– تجمع اعتراضی دامداران سنتی گناباد نسبت به توزیع ناعادلانه نهاده‌های دامی و قیمت شیر مقابل ساختمان اداره جهاد کشاورزی

– تجمع اعتراضی رانندگان تانکرهای سوخت نسبت به بلاتکلیفی مقابل فرمانداری پیرانشهر

– جان باختن کارگرجوان کارخانه چسب هنکل قزوین براثر برق گرفتگی

*تجمع اعتراضی  سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق

یورش نیروهای انتظامی وامنیتی به تجمع خیابان آزادی تهران وضرب وشتم تجمع کنندگان وبازداشت حداقل سه نفرشان – آزادی یکی از بازداشت شدگان

روزیکشنبه ۱۷ اسفند، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به سطح نازل حقوق دست به تجمع مقابل اداره تامین اجتماعی در شهرهای اراک،اردبیل،اصفهان،اهواز،ایلام،  بجنورد،تبریز، خرم آباد، رشت،ساری،سنندج،شاهرود،

شوش ،شوشتر،شیراز،قزوین،کرج، کرمان،کرمانشاه،مشهد،نیشابور یزد و…..زدند.

در تهران نیروهای انتظامی وامنیتی ازابتدا با یورش به تجمع خیابان آزادی تهران حوالی سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار وضرب وشتم تجمع کنندگان وبازداشت حداقل سه نفرشان مانع ازادامه تجمع شدند.

+تصویری از تجمع بجنورد:

+تصویری از تجمع خیابان آزادی تهران:

دردرزیر نظرتان رابه مجموعه ای درباره این تجمعات اعتراضی جلب می کنیم:

+سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

۱- امروز یکشنبه ۱۷اسفند ماه دو تجمع اعتراضی از سوی بازنشستگان و کارگران دراعتراض به وضعیت سخت معیشتی و دستمزد ناچیز در تهران و همزمان در دهها شهر درکشور برگزارگردید

تجمع اول در مقابل سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار ازساعت ده وپانزده دقیقه درحال شکل گیری بود که با هجوم وحشیانه نیروهای انتظامی ولباس شخصی ها به خشونت کشیده شد وبازنشستگان وکارگران مورد ضرب وشتم شدید قرار گرفتند و تعدادی از کارگران و بازنشستگان توسط پلیس با خشونت تمام دستگیر شدند .

تجمع دیگری هم درمقابل مجلس تهران و شهرهای کرج ، رشت ،اراک ، مشهد ،کرمانشاه، خراسان شمالی بجنورد ، تبریز ،خرم آباد و اردبیل ، اهواز بصورت همزمان برگزار گردید .

اسامی بازداشت شدگان تجمع مقابل وزارت کارتا تنظیم این گزارش عبارتند از  اسماعیل گرامی از بازنشستگان فرهنگی و فعال کارگری ، کامیار فکور روزنامه نگار اقتصادی،  اسعد مفتاحی کارگر اسنپ فود میباشند از بازداشتی های احتمالی دیگر تا این لحظه اطلاعی دردسترس نمی باشد.

بازداشت شدگان به پایگاه هفتم پلیس امنیت منتقل شده اند.

۲- هجوم وحشیانه پلیس به تجمع یکشنبه ۱۷ اسفند در مقابل وزارت کار و ضرب و شتم و بازداشت تجمع کنندگان

با توجه به فراخوان چند تشکل مستقل بازنشستگان و سندیکای کارگران شرکت واحد برای تجمع در روز یکشنبه ۱۷ اسفند مقابل وزارت‌کار، از صبح ساعت هشت تعداد زیادی نیروی انتظامی در داخل و بیرون وزارت‌کار مستقر شدند و شماری پلیس زن نیز حضور داشت. پلیس به هیچ کسی اجازه ایستادن در مقابل وزارت‌کارو ساختمان تامین اجتماعی که مجاور وزارت کار است نمی‌داد.

از ساعت ۱۰:۱۵ هسته‌ای حدود چهل نفر در ضلع شمال‌غربی چهار‌راه بهبودی که در نزدیکی وزارت‌کار هست، شکل گرفت که تا ساعت ۱۰:۳۰ تعدادشان به حدود صد تن رسید. پس از آن پلیس به تجمع کنندگان در چهار‌راه حمله کرد و شماری از بازنشستگان و تعداد از جوانان را بازداشت کرد پلیس بازنشستگان را به شدت ضرب و جرح کرد. هسته‌هایی از تجمع نیز در مقابل مترو همچنین در ضلع جنوب‌غربی چهار‌راه بهبودی شکل گرفت که پلیس متفرق کرد. برای ساعتی درب مترو نزدیک وزارت‌کار نیز برای جلوگیری از تجمع بسته شد.

کامیار فکور روزنامه نگار اقصادی و اسعد  مفتاحی که در اسنپ‌فود کار می‌کند و شمار دیگری از بازنشستگان و جوانان حاضر در تجمع بازداشت شده‌اند که اسامی آنها مشخص نیست.

سندیکای کارگران شرکت واحد یورش وحشیانه پلیس و جلوگیری از تجمع و بازداشت همراه با وحشی‌گری پلیس را محکوم می‌کند. تجمع اعتراضی و اعتصاب برای چانه‌زنی بر سر مزد حق کارگران و بازنشستگان است و از جوانان حامی طبقه کارگر که در تجمع امروز مشارکت داشتند قدردانی می‌کنیم. وحشی‌گری پلیس عامل سرمایه همیشه نمی‌تواند در برابر کارگران سد ایجاد کرده و مانع از اعتراضات کارگران، بازنشستگان و سایر مزدبگیران گردد. بازداشت‌شدگان امروز باید فوری آزاد گردند. سندیکا تشکل‌های مستقل کارگری و بازنشستگان و حامیان طبقه کارگر را به حمایت از بازداشت‌شدگان فرا‌می‌خواند.

۳- اسماعیل گرامی بازنشسته، کامیار فکور خبرنگار اقتصاد، اسعد مفتاحی شاغل در اسنپ فود و چند تن دیگر در تجمع ۱۷ اسفنند مقابل وزارت‌کار بازداشت شدند 

صبح امروز ۱۷ اسفند در تجمع مقابل وزارت‌کار که با فراخوان سندیکاها و تشکلات مستقل بازنشستگان و کارگران برگزار شد چند تن از شرکت کنندگان در تجمع با خشونت و کشان‌کشان بر روی زمین بازداشت شدند. اسماعیل گرامی بازنشسته، کامیار فکور خبرنگار اقتصادی و اسعد مفتاحی شاغل در اسنپ‌فود بازداشت شدند. بنابر گزارش‌ها افراد بیشتری بازداشت شده‌اند که اسامی‌شان مشخص نیست.

در این تجمع پلیس وحشیانه زن‌ها و مردهای بازنشسته که سن بالایی هم دارند ضرب و شتم کرد و نیروهایی زیادی را برای جلوگیری از تجمع امروز در مقابل وزارت کار مستقر کرده بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، اقدامات وحشیانه پلیس برای جلوگیری از تجمع، ضرب و شتم بازنشستگان و بازداشت شرکت کنندگان در تجمع را قویا محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط ایشان می‌باشد. سندیکا تشکلات مستقل کارگری و بازنشستگان را به حمایت از بازداشت شدگان فرامی‌خواند.

+اتحادیه آزاد کارگران ایران:

۱- تجمع کارگران در مقابل وزارت کار مورد یورش نیروهای امنیتی قرارگرفت

کارگران و بازنشستگان و معلمان طبق فراخوان قبلی امروز در مقابل وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی نمودند که مورد هجوم وحشیانه نیروهای امنیتی قرار گرفت و تجمع کارگران را سرکوب کرده و تعدادی را نیز بازداشت کردند.

کارگران و معلمان و بازنشستگان با خواسته افزایش دستمزد به بالای ۱۲ میلیون تومان، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، اجرای ماده ۴۱ قانون کار که افزایش مزد را بر اساس تأمین سبد معیشت مبتنی میگرداند، اجرای ماده۹۶ قانون تامین اجتماعی و رفع مشکلات بیمه تکمیلی و دیگر خواست ‌و مطالبات صنفی و معیشتی اقدام به برگزاری تجمع در مقابل وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی نمودند.

فراخوان این تجمع مورد حمایت کارگران مراکز مختلف کارگری از جمله کارگران فولاد، کارگران غیر رسمی نفت، کارگران فصلی ‌و ساختمانی و تمامی تشکل‌های مستقل کارگری، بازنشستگان و معلمان قرار گرفته بود.

در هجوم نیروهای امنیتی و انتظامی به این تجمع تعدادی از تجمع‌کنندگان نیز دستگیر شده‌اند که تاکنون اسامی سه نفر از آنان به نامهای کامیار فکور، اسماعیل گرامی و اسعد مفتاحی اعلام شده است و اخبار تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران به تمامی کارگران و بازنشستگان و معلمان تجمع‌کننده درود میفرستد و ضمن ابراز انزجار از هجوم وحشیانه نیروهای امنیتی ‌و انتظامی به کارگران تجمع‌کننده، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط دستگیرشدگان است. کارگران و دیگر مزدبگیران ایران دست از تلاش خود در اعتراض به وضعیت فلاکتبار معیشتی برنخواهند داشت و متحدانه برای افزایش دستمزد و تحقق دیگر مطالباتشان به مبارزاتشان ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۷ اسفند ۹۹

۲- اسعد مفتاحی آزاد شد

اسعد مفتاحی که صبح امروز در تجمع کارگران مقابل وزارت کار دستگیر شده بود از دادسرای اوین آزاد شد.

+گزارشی از تجمع۱۷اسفند بازنشستگان تهران  مقابل وزارت کار تهران !

 حکومت نظامی بر قرار شد !

از ابتدای صبح امروز انبوهی از ماموران امنیتی و لباس شخصی با محاصره محل تجمع‌ ،مانع  تجمع بازنشستگان  و شاغلین شدند .‌ پیش از آعاز تجمع که در ساعت ۱۰:۳۰ اعلام شده بود نیروهای یگان ویژه مانع از ایستادن افراد در محل میشدند.

بعد از ممانعت از گردهمایی تجمع اعتراضی بازنشستگان، تجمع کنندگان نبش خیابان مجاور وزارت کار با سر دادن شعارهای کوبنده مقاومت کردند و نیروهای امنیتی با اعمال خشونت ، دست به هجوم وحشیانه زدند.   

این رفتار سرکوبگرانه علیه کسانی ‌که ۳۰ سال از زندگی حود را در عرصه تولید اجتما عی از دست دادند، چه توجیهی میتواند داشته باشد؟؟؟.

دفاع بازنشستگان از معیشت و حق زندگیشان جرم است   که اینچنین  مورد تهاجم و بگیر و ببند قرار گرفتند؟؟

موضوع این است که حاکمیت اصرار دارد” بازنشستگان نباید به منابع صندوقهایشان دسترسی داشته و همچنان به حقوق  حقیرانه ی خود تن دهند!

ما هر گونه تعرض به تجمعات اعتراضی را محکوم کرده و همچنان بر این حق خو در دفاع از منافعمان‌ پای میفشاریم.”

 از تعداد دستگیر شدن اطلاع دقیقی نیست ولی خبری بر مبنای دستگیری آقای اسماعیل گرامی فعال کارگری منتشر شده است.

بازنشسته بیدار معترض

شورای بازنشستگان ایران

+گزارشی دیگر از تجمع امروز درخیابان آزادی تهران

یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹ با فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی به این سازمان برای پیگیری مطالبات‌مان رفتیم.

قبل از رسیدن به وزارت کار، ماموران نیروی انتظامی مانع حرکت بازنشستگان به سوی این دو نهاد می شدند.

رفته رفته تعداد بازنشسته‌ها بیشتر می‌شد تعدادی از جوانان دانشجو هم به ما ملحق شدند.

نیروی انتظامی با فشار سعی در پراکندن ما داشت و وقتی حریف نشدند بلندگو آوردند و سعی در متفرق کردن داشتند. زنان پلیس هم کمکشان می‌کردند اما همه محکم ایستاده بودند. پلیس‌ها با بدن‌های غول آسا زنجیری درست کردند و به ما فشار شدید آوردند که جمعیت متفرق شود اما همچنان با فشار از پشت سر جلو می‌‌رفتیم، از آنجا شعار دادن را شروع کردیم:

حقوق ما ریالیه/هزینه‌ها دلاریه

این همه بی‌عدالتی/هرگز ندیده ملتی

گرانی تورم/بلای جان مردم

فریاد فریاد/از این همه بیداد

 در این حین در عرض ده دقیقه ۴ جوان بازداشت شدند و با وجود مقاومت و حمایت بازنشسته‌ها آنها را بردند. وسط چهارراه جلوی چشم مردم ده‌ها بازنشسته در حال نجات یک جوان از دست نیروهای انتظامی بودند و خیابان بند آمده بود.

 بعد از به کار بردن آن همه خشونت و پراکنده کردن ما، دوری زدم و برگشتم گُله به گُله بازنشستگان ایستاده بودند. از درون وزارت کار ونی بیرون آمد که بازداشتی‌ها را می‌برد. نتوانستم داخلش را ببینم اما دو دست از شیشه بیرون آمده و مردم را متوجه خود کردند.

با بازنشستگان صحبت می‌کردیم و اکثرا از این همه سبعیت و خشونت در تعجب بودند. نیروهای انتظامی به مردم می‌گفتند اینها برای سراوان آمده‌اند و به ما آماده‌باش داده‌اند.

من از وحشت این نیروها اول حیرت کردم بعد خوشحال شدم.

به آنها گفتیم باز هم برمی‌گردیم؛ کارمان تمام نشده‌.

یک بازنشسته تامین اجتماعی

+گزارش  یک شرکت کننده درتجمع بازنشستگان امروز۱۷اسفند۹۹

امروز  بر حسب فراخوان تجمع ، بازنشستگان و کارگران به همراه معلمان مقابل وزارت کار ،  نیروهای پلیس و ماموران امنیتی از اول وقت سرتاسر جلو سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار را قرق کرده بودند و از هرگونه تجمع بشدت جلوگیری میکردند . 

بلاخره سر خیابان شادمان تجمع کنندگان که در حال افزایش بودند با یورش پلیس و امنیتی ها به جمعیت حاضر در حال شکل گیری هجوم آوردند و با یورش وحشیانه به جمعیت در صدد متفرق کردن بر آمدند که با مقاومت تجمع کنندگان موجب درگیری شد . 

آقای گرامی یکی از بازنشستگان و سه تن از دانشجویان را به طرز وحشیانه دستگیر و پس از راهپیمایی سمت درب مترو شادمان به جمعیت حمله و تجمع را بر هم زدند . سپس درب ورودی مترو را بستند  . 

 به جمعیت حاضر یورش بردند و انها را متفرق کردند .

اما تجمع در بیش از بیست شهرستان با موفقیت برگزار شد .

+تجمعات رسانه ای شده:

۱- تجمع بازنشسته‌های کارگری در استان‌های مختلف

بازنشستگان کارگری با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی، خواستار توجه به مطالبات معیشتی خود شدند.

امروز (هفدهم اسفند) بازنشستگان کارگری با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی نسبت به وضع نامناسب معیشتی خود اعتراض کردند.

حاضران در تجمع، خواستار افزایش مزد و مستمری به اندازه سبد معیشت خانوار و هزینه‌های زندگی شدند و اعلام کردند در جلسه فردا عصرِ شورایعالی کار، بایستی به الزامات قانونی در تعیین مزد و مستمری توجه شود.

تجمع‌کنندگان، خواسته‌های دیگری نیز مطرح کردند؛ اولویت همسان‌سازی برای بازنشستگان ۹۹، شروع دور جدیدی از همسان‌سازی در سال جاری، رفع تبعیض میان بازنشستگان صندوق‌های مختلف و ارائه خدمات درمانی رایگان و مکفی. آنها همچنین خواستار برقراری حق مشارکت در تعیین سرنوشت شدند و اعلام کردند بایستی نمایندگان واقعی بازنشستگان در اداره تامین اجتماعی نقش داشته باشند.

براساس اطلاعات رسیده، این تجمع در تهران، کرمانشاه، تبریز، مشهد و برخی شهرهای دیگر کشور از ساعت ۱۰:۳۰ امروز برگزار شده است.

۲- تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان مقابل اداره کل تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان صبح امروز برای چندمین بار با تجمع مقابل اداره کل تامین اجتماعی اعتراض خود را به همسان نبودن حقوق دریافتی اعلام کردند.

سخنگوی اداره‌کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: چندمین بار بازنشستگان تامین اجتماعی با حضور مقابل اداره کل اعتراض خود را به همسان نبودن حقوق و مزایا اعلام کردند.

**تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد خوزستان مقابل استانداری

روزیکشنبه ۱۷ اسفند همزمان با تجمع اعتراضی  سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق، کارگران بازنشسته صنعت فولاد خوزستان هم برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق دست به تجمع مقابل استانداری این استان درکلانشهر اهواز زدند.

*اعتصاب کارگران نواحی ورامین،لرستان وزاگرس و خط ۵ متروتهران دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق 

فراخوان دوباره کارگران راه آهن لرستان برای اعتصاب سراسری

گزارشاتی درباره اعتصاب کارگران نواحی ورامین،لرستان وزاگرس و خط ۵ متروتهران:

۱- دومین روز اعتصاب کارگران راه آهن لرستان 

روز یکشنبه ۱۷ اسفند برای دومین روز متوالی، کارگران خط و ابنیه فنی لرستان(شرکت تراورس)به اعتصابشان ادامه دادند.

از تمامی نواحی در سرتاسر کشور دعوت میکنیم به ما بپیوندن و مارو تا رسیدن به حقمون ،حقی که سالها توسط مشتی دزد پایمال شده و میشه یاری کنن

۲- فراخوان به اعتصاب و اعتراض کارگران راه آهن وارمین 

ما کارگران ورامین فقط تا فردا(۱۸ اسفند) دست نگه میداریم و اگر حقوق و عیدی با هم واریز نشه 

از صبح سه شنبه نوزدهم اسفند دست از کار میکشیم.

اگر قرار به پول ندادن هست آقایون لطف کنن به نیروهای اداریشون آماده باش بدن که تشریف بیارن تو گذرگاه ها و قطارها رو رد کنن و طول خط رو هم نگهدارن. چون از سه شنبه تا روزی که حقوق و مزایامون واریز نشه ما کار نمیکنیم. یه خواهشی هم از یگان امداد شهرستان ورامین داریم و اون هم اینه که لطفا نیان داخل ایستگاه چون خودشون هم میدونن که حق با ماست و ما فقط دنبال حق و حقوق عقب افتادمون هستیم ولاغیر، 

از همینجا هم اعلام میکنیم که کسی قرار نیست جلوی قطار رو بگیره یا سر و صدایی کنه، فقط جلوی درب حوزه جمع میشیم و سر کار حاضر نمیشیم.

۳- آغازاعتصاب کارگران خط ۵ مترو تهران 

ازروز یکشنبه ۱۷ اسفند، کارگران خط ۵ مترو تهران(شرکت تراورس) اعم از واحد انتظامات نگهداری و بهسازی برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق از آذرماه وعیدی و بن کالا اعتصابشان را آغاز کردند والعام کردند:تاپرداخت نشدن کامل مطالباتشون از برج  ۸ تا ۱۲ وهمچنین عیدی دست از اعتصاب برنمیدارن.

۴- گزارش رسانه ای شده:

اعتراض همزمان کارگران تراورس نواحی زاگرس و لرستان

صبح امروز یکشنبه (۱۷ اسفند ماه) کارگران تراورس لرستان و زاگرس همزمان در اعتراض به پرداخت نشدن حدود سه ماه معوقات مزدی و عیدی دست از کار کشیدند.

به دنبال برپایی تجمعات صنفی اخیر کارگران تراورس در برخی نواحی مختلف ریلی، صبح امروز یکشنبه (۱۷ اسفند ماه) گروهی از کارگران شرکت پیمانکاری ابنیه فنی مناطق لرستان و زاگرس به صورت جداگانه علارغم حضور در محل کار خود از انجام فعالیت روزانه خوداری کردند.

از قرار معلوم ۶۰۰ کارگر در تراورس لرستان و حدود ۳۰۰ کارگر در تراورس زاگرس مشغول به کار هستند.

به ادعای این کارگران؛ پرداخت مطالبات مزدی ماه‌های، دی، بهمن و اسفند برخی از آن‌ها به تاخیر افتاده است. گفته می‌شود در سال‌جاری جدا از پرداخت نشده عیدی نیمه دوم سال جاری کارگران حق لباس و بن ماه مبارک رمضان خود را هنوز طلبکارند.

طبق اظهارات کارگران معترض، همکاران لرستانی آن‌ها از روز گذشته (شنبه ۱۶ اسفند ماه) برای دومین رو متوالی دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

به ادعای این کارگران، شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور حدود ۷ هزار کارگر دارد که مجموع این کارگران از شرایط موجود نگران هستند.

کارگران تراورس لرستان و زاگرس یادآور شدند: کارگران نگرانند در آستانه سال نو همزمان با اتمام فعالیت پیمانکار سابق شرکت تراورس، آنها نتوانند معوقات مزدی خود را دریافت کنند بنابراین قصد داریم قبل از خروچ پیمانکار بخش خصوصی از راه‌آهن همه طلب‌های مالی خود را از کارفرما وصول کنیم.

*اعتصاب وتحریم غذای کارگران سرویس و نگهداری کارگاه برق بنادر و دریانوردی بندر امام دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ،حق بیمه وعیدی

روز یکشنبه ۱۷ اسفند، کارگران سرویس و نگهداری کارگاه برق بنادر و دریانوردی بندر امام(شرکت پیمانکاری فنی مهندسی همت کاران اصفهان) دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ،حق بیمه وعیدی دست از کارکشیدند ودرمحل کارشان تجمع کردند وازخوردن غذای شرکت هم خودداری کردند.

یکی از کارگران اعتصابی به خبرنگار رسانه ای گفت: حقوق بهمن‌ماه ما پرداخت شد، ولی عیدی و بیمه معوقه پرداخت نشده است و ما را مجبور کرده‌اند در این شرایط حاد و قرمز کرونایی برای حق قانونی خود دست از کار بکشیم.

خواسته کارگران پرداخت حقوق معوقه در سال جاری از جمله بیمه و عیدی پایان سال است.

*فراخوان تجمع اعتراضی فارغ التحصیلان  دانشسراهای استان فارس نسبت به حذف سنوات فاصله خدمتی 

  زمان : ۱۸اسفند ماه ۹۹

مکان : خیابان معدل مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان فارس

*آزادی پویا جانیپور از زندان با قرار کفالت

پویا جانیپور دبیر اسبق کمیسیون اسکان شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت که ۴ اسفند طی حمله ماموران امنیتی به منزل شخصی اش بازداشت شده بود‌، با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

منبع:کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*تجمع اعتراضی دامداران سنتی گناباد نسبت به توزیع ناعادلانه نهاده‌های دامی و قیمت شیر مقابل ساختمان اداره جهاد کشاورزی

روزیکشنبه ۱۷ اسفند،جمعی از گاوداران و دامداران سنتی گناباد برای اعتراض به نسبت به نحوه توزیع نهاده های دامی و قیمت شیردست به تجمع مقابل ساختمان اداره جهاد کشاورزی این شهرستان دراستان خراسان رضوی زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،دامداران می‌گویند: چرا فرمول توزیع نهاده در این شهرستان با شهرهای همجوار متغیر است.علاوه بر این به رکورد و میزان تخصیصی بر اساس رکورد نیز اعتراض داریم. 

آنها با شعار دامدار گنابادی نفس آخر را می‌کشد می‌گویند : تعداد دام حاضر در دامداری‌های صنعتی آماری طبق پروانه و صوری است و براساس آن نهاده دریافت می کنند در صورتی که باید بر اساس تعداد دام موجود نهاده دریافت کنند.

یکی دیگر از خواسته‌های دامداران کیفیت نامناسب خوراک دام تولیدی است که در اختیار آنان قرار می گیرد و می گویند نهاده دامی کیفیت ندارد و عادلانه توزیع نمی‌شود و خواستار توزیع عادلانه نهاده بین دامدار سنتی و صنعتی هستند.

*تجمع اعتراضی رانندگان تانکرهای سوخت نسبت به بلاتکلیفی مقابل فرمانداری پیرانشهر

روز شنبه ۱۶ اسفند، رانندگان تانکرهای سوخت به دلیل ممانعت اقلیم کردستان عراق در ایرانشهربلاتکلیف بودند، دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند وخواستار حل مشکلشان وپایان دادن به بلاتکلیفیشان شدند.

 تجمع کنن گان به خبرنگاررسانه ای گفتند:بیش از ۲ ماه است که تانکرهای حامل سوخت در پیرانشهر متوقف شده و اجازه ورود به داخل اقلیم کردستان را ندارند.

آنها افزودند:اگرچه تعداد اندکی تانکر سوخت تعیین تکلیف شده اند (حدود ۲۴۵ تانکر) اما تعداد تانکرهای سوختی که در پیرانشهر سرگردان و بلاتکلیف هستند بسیار بیشتر از این تعداد است.

هرچند هنوز آمار دقیقی از تعداد تانکرهای سوخت متوقف در پیرانشهر اعلام نشده اما خبرها حاکی از بلاتکلیفی ۱۶۰۰ تانکر حامل فرآورده های سوختی در این شهرستان می باشد.

*جان باختن کارگرجوان کارخانه چسب هنکل قزوین براثر برق گرفتگی

روز پنج شنبه ۱۴ اسفند،یک کارگرجوان کارخانه چسب هنکل قزوین بنام مسعود قلی زاده اهل روستای ناش خورگام شهرستان رودبار استان گیلان متاهل و دارای دو فرزند براثر برق گرفتگی حین کار جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate