بمناسبت هشت مارس روز جهانی زن 

بمناسبت هشت مارس روز جهانی زن 

رهایی زن و جهانی دیگر ممکن است 

در فضای کنونی پر از تبعیض و استثمار و تعرض وحشیانه سرمایه داری به حیات اکثریت مردم بویژه زنان، روز جهانی زن باید بیش از پیش به روز به میدان آمدن این اکثریت علیه این همه احجاف و حق کشی و پایمال کردن زنان باشد. می شود و باید قوانین اقتصادی و اجتماعی را به نفع زنان تغییر داد. میتوان علیه خشونت در حق زنان ایستاد، میتوان به دین و قوانین مذهبی افسار زد، میتوان علیه مردسالاری به مبارزه برخواست، می توان از کاهش دستمزد زنان جلوگیری کرد، میتوان آپارتاید اجتماعی علیه زنان را درهم ریخت، باید علیه نسبیت فرهنگی و هر ایده و قانون ارتجاعی که زنان جوامع فقیر را محرومتر می کند مبارزه کرد، می توان برای مقابله با کار خانگی زنان بیمه بیکاری مکفی را از حلقوم سرمایه داران بیرون کشید.

باید از حرمت و آزادی انسان، انسانی که در پشت هر رنگ پوست و جنسیتی، ازادی و برابری را هر روزه و هر لحظه آرزو می کند، دفاع کرد. باید در مقابل حملات همه جانبه علیه حقوق زنان بدفاع برخیزیم. ادامه این وضعیت برای هیچ زن و مرد شرافتمندی قابل تحمل نیست. مادام که زن بودن، حرمت و حقوق انسان را کم میکند، روز جهانی زن فرصتی است که برابری بدون قید و شرط جنسی، مذهبی و نژادی را با صدای بلند فریاد کنیم و نفرتمان را از هرگونه ستم و تبعیض و خشونت به زنان اعلام کنیم و عزم راسخ خود را برای پایان دادن به سلطه مردسالاری و سرمایه داری به دنیا اعلام کنیم.

کسانی که از مردسالاری از رنج زنان و تبعیض به آنان رنج می برید!

در ٨ مارس امسال باید ما یکبار دیگر، جامعه را متوجه موقعیت زنان کنیم، باید فرياد امر رهايى زن در جامعه منعکس شود، جامعه صداى انسانيت را از زنان آزاديخواهى بشنود که خواستار تغيير جهان به نفع زنان و براى اشتغال بيمه بيکارى حق پوشش و لغو آپارتايد جنسى و براى برابرى افتصادی و رهايى سیاسی و اجتماعی هستند.

نه آپارتايد جنسى، نه حجاب اجباری!

 زنده باد آزادى و برابرى!

انجمن پناهندگان ایرانی گوتنبرگ\ سوئد

 ماه مارس ۲۰۲۱ 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate